Golf 6 GTI

Guest
Hallo ,

Ik ben van plan om een Golf 6 GTI 2.0 te kopen , Nu heb ik het een en het anders zitten opzoeken waar onder ervaringen .

Nu schijnt dat er nog al wat problemen zijn met die Tsi motors waaronder het ketting probleem is dit ook waar ? Iemand heeft me verteld dat de ketting problemen voor de modellen tot sept 2010 zijn en daarna dit probleem is opgelost klopt dit ook ?

Ik wil ook graag met mensen in contact komen die er een rijden of gereden hebben en wat hun ervaring is ik heb al wel enkele reviews gelezen maar die verschillen naar al uit 1 .

Wat ik alleen kon vinden op internet is de problemen die mensen met de golf hebben gehad maar daar word ik niet echt wijzer van .

Groeten
Ruud

Ik zou me niet branden aan zo'n TFSI, kettingen, olieschraapveren, gesjoemel, je kan niet zeggen dat het van onbesproken kwaliteit is. Reviews zeggen mij niet zoveel, de ene reviewer komt uit een dikke Benz en de ander uit een Up. Als het bij 3% van de blokken binnen 5 jaar mis gaat lees je dat ook niet zomaar in een review.

@VORQ: niet alles op 1 grote hoopt gooien!! Dit zijn negatieve onderduikgevoelens. Het enige echte probleem van de 2.0 TSI was het te hoge olieverbruik. Controleer het olieverbruik van de auto. Het beste is dan een dealer onderhouden wagen. Als de motor gereviseerd is heeft deze al de vernieuwde olie schraagveren. Ongeveer 10% van de auto’s krijgt het probleem. Maar op tijd aangemeld worden de motoren onder coulance gereviseerd. Kettingen zijn nooit een probleem geweest bij dit type motor.

De meeste klachten van de TSI komen van de 1.4. De 2.0 is over het algemeen een degelijk blok.

Ik heb zelf een tijdje een 5 GTI gehad en die was motorisch gewoon top. Let op een sluitende onderhoudshistorie en zoek een origineel Nederlamdse auto die niet gechipt is oid. Bij rustig warmrijden kan er weinig fout gaan. Controleer wel regelmatig het oliepeil. Als het lampje op het dashboard gaat branden, ben je eigenlijk te laat.

Het probleem was een te korte olie schraapveer bij de generatie 2 (vanaf 2008) om tot weinig weerstand, en daardoor lage CO2 waarden te komen. Alleen kan dit leiden tot extreem olieverbruik, en zelfs het kapot gaan van de motor, op internet staan genoeg topics met de uitleg. Eigenlijk is gewoon het ontwerp van de motor niet goed. De distributieketting was minder gevoelig dan bij de 1.4 TSI, je hoort echter wel van problemen met de nokkenas verstellers.

Ik denk als er recent een nieuwe motor in de auto in de auto is geplaatst dat de kans op problemen veel kleiner is.
De derde generatie 2.0 TSI werd geïntroduceerd in o.a. de Golf 7 (2012), en deze motor is beter.

Op www.VWforum.nl staan verschillende topics over de Golf 6 (GTI) 2.0 TSI, hier worden ook verschillende problemen besproken.
Ik zou zelf een andere snelle auto kopen, ze zijn vaak een stuk goedkoper, betrouwbaarder en van betere kwaliteit.

In de Golf 5 ligt de eerste generatie 2.0 TSI met een langere olie schraapveer, hier hoor je niet van extreem olieverbruik.

heeft roy van autoweek geen gen 6 golf gti?? of heeft die nu een golf 7 gti??

Als je voor een Golf VI GTI gaat zou ik op zoek gaan naar een versie met reeds gereviseerde (aantoonbaar) motor voor het olieboot probleem.

Bedankt voor de reactie .

Ik denk dat ik wel mijn keuze heb kunnen maken het word denk ik toch geen Golf 6 GTI , Waarom niet er worden toch nog al wat problemen aangegeven en het is toch eigelijk te gek dat alsje een auto van 18.000 euro koopt datje er ook nog eens veel kans kosten aankrijgt .

Maar wat is hier dan nog aan te doen stel ik laat zon schraapveer vervangen met nieuwe zuiger is het probleem dan opgelost ?

De Golf 6 GTI 2.0 TSI is op het olie verbruik na vrij van het ketting probleem voor zover ik weet.
De TSI/TFSI problemen waren vooral de 1.4 en de 1.6 motoren, na 2012 zijn de problemen volledig ook opgelost daar.

Carfanatic zei:
Motorrevisie 2.0TFSI motoren met hoog olieverbruik
https://www.hartogtuning.nl/oh_ht_news.php?f=84

Het staat hier gewoon heel goed uitgelegd, de cilinderwanden moeten dan natuurlijk wel goed gecontroleerd zijn, op eventuele schade/ te veel slijtage, een goed bedrijf doet dit altijd. Zoals je leest is dit toch wel een zeer dure reparatie. En komt het bij betrekkelijk lage kilometerstanden, ik heb dat zelf in de afgelopen 30 jaar bij geen enkele auto gehad zelfs met kilometerstanden boven de 250.000 kilometer. Aan de motoren is nooit ingrijpend gesleuteld.

Kettingproblemen worden wel gemeld bij de 2.0 TFSI maar in mindere mate, olieproblemen des te meer, juist bij die bouwjaren.

Op het audiforum zeggen ze dat vroeg of laat alle motoren fors olie gaan gebruiken en aan revisie toe zijn. Ik zou het alleen doen als er een revisie uitgevoerd is. Ik zou dan eerder voor hele hele strakke Golf 5 GTI gaan, of juist doorsparen en voor de golf 7 GTI, die vooralsnog vrij lijkt te zijn van een constructie/engineer fouten.

Wellicht verstandig om die hele TSI meuk laten voor wat het is, voor het budget van een golf 6 GTI heb je ook een heel erg mooie Bmw of Mercedes die goed is gemotoriseerd.

Hetzelfde geldt ongetwijfeld voor de Octavia RS? Wel jammer, want dat vind ik echt een tof ding.

Ik heb geluk gehad dat de 6 buiten budget was destijds. Ik had me een hoop ellende op de hals kunnen halen.

Ik had eerst een V GTi in 2007 nieuw gekocht. Daarna in 2009 een VI GTi (DSG) en nu rij ik (na oa. een 325i) weer een 2012 VI GTi (handbak) Met alle 3 heb ik een paar honderd rondjes Nordschleife gereden. Olieverbruik lag op 0.75 liter olie per 12000km. Remvoering werd na 40kkm preventief vervangen, en ik heb bandjes gehad die na 6kkm versleten waren. Dus de auto's werden niet gespaard !
Als de techniek warm is kan het heel veel hebben, maar koud, moet je de rechtervoet minder gebruiken.

Kettingproblemen zijn na 2010 inderdaad drastisch minder geworden, door het gebruik van nieuwe kettingspanners. Enige probleem wat ik heb gehad was een kapotte aircopomp. Bleek dat een een VW-toeleverancier (delphi) bij het ontwerp van de aircopomp een rubber was vergeten. Daardoor kon de centrale moer van de pomp losdraaien. Dit is overigens volledig door VW onder coulance vervangen.

Mijne heeft nu 60kkm gelopen, en ik ben 2e eigenaar. Orgineel nl'se auto, carbonsteelgrey, 18" nieuwe banden, 5 deurs met navi en xenon. Hij staat niet te koop, maar als iemand interesse heeft...... :D

Als Jpeg even de kentekens geeft, die moet je alvast niet hebben met een paar honderd rondjes Nordschleife achter de kiezen.

Waarom niet? Dat moeten ze toch gewoon aankunnen? Een paar honderd rondjes woonerf zijn schadelijker denk ik.

V0RQ zei:
Als Jpeg even de kentekens geeft, die moet je alvast niet hebben met een paar honderd rondjes Nordschleife achter de kiezen.

Jij kent de Nordschleife alleen van de youtube-kamikaze-filmpjes ? De mooiste rondjes zijn in de stromende regen. Geen motoren, geen pk-knallers, dan leer je pas rijden.

Maar als jij denkt dat mijn auto's afgetrapt zijn, soit.

Dank voor jullie reactie's . Ik heb nu zelf een Golf 4 en deze heeft ook een probleem met olie verbruik 1.4 daarom gaat die er ook uit en zit ik niet te wachten op een andere auto met het zelfde probleem daar heb ik persoonlijk weinig trek in .

Nu hoeft het voor mijn geen snelle auto te zijn maar een beetje pit mag er wil in zitten ik ben geen Renault fan trouwens geen franse auto alleen maar drama . Bmw lijkt me ook wel een mooie auto alleen deze schijnen ook veel olie te verbruiken en ben ook erg bang dat ze nog al laag aan de grond zitten. Iemand een suggestie voor een leuke BMW

Ruud V zei:
ik ben geen Renault fan trouwens geen franse auto alleen maar drama

Ja dat zien we met de ontwikkelingen rondom VAG van de afgelopen jaren....allemaal drama o_O

Maar laten we het even op design houden en de feiten, Golf 5 is traag maar daar valt wat aan te doen, maar is wel een goede auto. Golf 7 lijkt inderdaad goed te zijn. En anders opteren voor een BMW 135i? Hartge tune erop en gaan! Zelfde geld voor een 335.

BMW 135i coupe
BMW 130i
Snaarstrakke Golf 5
edit: paar autos toegevoegd.

Misschien is het verstandig om naar de huidige feiten te kijken.

Als voorbeeld De Megane 3 en Laguna 3 zijn hele goede en betrouwbare auto's, ze zijn echt veel beter dan de voorgangers.

Renault heeft ze ook geleverd in hele leuke, betrouwbare en snelle uitvoeringen.

Je hebt de Megane TCE 180, 190, 220 en de 2.0 16V 250 en 265 RS en trophy. Goedkoper en snel genoeg is natuurlijk een TCE 130 of TCE 115.
Bij de Laguna heb je de GT uitvoering met vierwielbesturing en 205 PK, dit is een snelle, scherpe en zeer luxe auto.
Je hebt ze natuurlijk ook minder snel met in benzine met 110/140 en 170 PK.

Je krijgt gewoon heel veel auto voor je geld, ga er gewoon eens mee rijden, de meeste mensen zijn dan verkocht.

Of een Honda Civic Type R, dit is ook een hele goede en snelle keus, goedkoper en minder snel kan natuurlijk ook.

Of een Ford Focus.

Er zijn natuurlijk veel meer keuzes mogelijk, het is verstandig om ook gewoon wat alternatieven te bekijken, en ga er vooral mee rijden.

Ruud v zei:
Dank voor jullie reactie's . Ik heb nu zelf een Golf 4 en deze heeft ook een probleem met olie verbruik 1.4 daarom gaat die er ook uit en zit ik niet te wachten op een andere auto met het zelfde probleem daar heb ik persoonlijk weinig trek in .

Nu hoeft het voor mijn geen snelle auto te zijn maar een beetje pit mag er wil in zitten ik ben geen Renault fan trouwens geen franse auto alleen maar drama . Bmw lijkt me ook wel een mooie auto alleen deze schijnen ook veel olie te verbruiken en ben ook erg bang dat ze nog al laag aan de grond zitten. Iemand een suggestie voor een leuke BMW
Een Golf VI met 1.4 TSI liefst 122 pk is dan een prima alternatief. Geen olieverbruik. En weinig problemen met de ketting. Normaal gesproken, indien de auto een probleemketting heeft, is deze vervangen(mits er goed onderhoud gepleegd is) Verder is dit auto zonder grote problemen. Problemen van de TSI motoren worden vaak overdreven omdat alles op 1 hoop gegooid wordt. Maar TSI zegt niet meer dan: directe injectie met Turbo. Er zijn alleen heel veel verschillende motoren die allemaal dit label dragen. Soms hebben ze dezelfde motorinhoud maar zijn toch verschillend. Anders zou ik gaan voor een Golf met 1.2 TSI motor. Hier was wel het kettingprobleem maar heeft deze een recall gehad om de ketting te vervangen. Deze auto is wat eenvoudiger van opzet, maar daardoor erg betrouwbaar.

Als je een Golf wil neem dan een Golf 7, deze staat op het nieuwe platform en is niet een gefacelifte Golf 5. Tevens zit hier de nieuwe 1.4 TSI met distributieriem in, de Golf 7 is volgens de statistieken beter dan de Golf 6.
Eigenlijk is de beste keuze gewoon de 122 pk.

De 1.2 TSi is ook verre van ideaal. Ook de laatste versies. Ben there done that. Begrijp opeens niet de angst voor een GTi ? Zijn niet allemaal olieboten, zoals men hier doet voorkomen. Mijne staat 12000km na de laatste beurt nog steeds op hetzelfde peil. Daarbij rijd die best zuinig. Ik zit op 7.7l/100km.

Er staan er wel genoeg import/gerepareerde schadebakken online. Daar moet je doorheen kijken. Check altijd de bpm op rdw.nl

Zeebra,

Nee niet vaak overdreven, je minimaliseert het probleem zoals gewoonlijk weer als een blinde fanboy.
https://www.anwb.nl/auto/nieuws/2012/mei/golf-tsi-motoren-met-problemen
Lees ook even de ervaringen van 2011/2012 auto's van de reacties

https://www.autoblog.nl/eindelijk-vw-reageert-op-falende-tsi-motoren
https://www.autoweek.nl/nieuws/kettingreacties-op-volkswagen-tsi-motoren/
https://www.hartogtuning.nl/oh_ht_news.php?f=84
https://www.audiforum.nl/forum/techniek/motor-and-aandrijving/103364-tros-radar-hoog-olieverbruik-tfsi-motor.html
https://www.automotive-werkplaats.nl/techniek/motoren/item/15949-vag-motoren-kampen-met-buitensporig-olieverbruik
https://www.youtube.com/watch?v=nnw38QbHNeI
https://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/29802-olie-verbruik-18tsi/page-2
https://www.autoblog.nl/nieuws/slechte-avond-voor-pon-olieverbruik-tfsi-bij-tros-radar-80676
Hoeveel linkjes wil je nog hebben kan nog wel even doorgaan zo.

Ik zou nooit en te nimmer aan een TSI beginnen , ook niet een nieuwe zelfs, allemaal potentiële probleemmotoren.

Een 1.4 TSI vanaf 2013 ongeveer (nieuwe Leon, nieuwe Golf) zou ik wel aandurven. De 1.8 TSI niet, en een oudere 1.4 TSI ook niet. 2.0 TSI krijg ik ook mijn vraagtekens bij.
1.2 TSI is een twijfelgeval, de ene heeft het kettingprobleem, de andere niks.

Ik weet het niet Barri, die nieuwere motoren zijn volgens mij allemaal tijdbommen ook.
VAG was vroeger kwaliteit, maar dat is het al jaren niet meer.

Dat is een ACT dus, die 1.4 140/150pk. Eigenlijk nog meer complexere techniek, maar daar hoor je idd nooit wat over.

Bofkont zei:
Zeebra,

Nee niet vaak overdreven, je minimaliseert het probleem zoals gewoonlijk weer als een blinde fanboy.
.
Als je het niet met mij eens bent zet je mij weg als een fanboy. Jammer, je weet(of zou kunnen weten) dat ik dat niet ben.
TSI's zijn gewoon niet zo slecht als jij beweert. Als dat wel zo is kom dan met bewijs. Hoeveel procent van de TSI's heeft motorproblemen?
Meten is weten. Laat niet je onderbuikgevoel de boventoon voeren. Of ben je stiekem een Mercedes Fanboy?:D

Beste Zeebra,

Ik ben zeker geen mercedes fanboy, ik zie de zwakheden zeker wel, vooral roest in de jaren waar ik in rijdt.
Tja hoeveel bewijs heb je nog nodig dat een TSI wel degelijk een slechte motor is, als je dat niet wilt zien heb je echt boter op je hoofd, zelfs VAG heeft het officieel toegeven dat er problemen zijn.
Ook de hoeveelheid hits op google zeggen van dat genoeg over de TSI.

Bofkont zei:
Beste Zeebra,

Ik ben zeker geen mercedes fanboy, ik zie de zwakheden zeker wel, vooral roest in de jaren waar ik in rijdt.
Tja hoeveel bewijs heb je nog nodig dat een TSI wel degelijk een slechte motor is, als je dat niet wilt zien heb je echt boter op je hoofd, zelfs VAG heeft het officieel toegeven dat er problemen zijn.
Ook de hoeveelheid hits op google zeggen van dat genoeg over de TSI.
Je kunt het niet quantificeren, zodat het niet meetbaar is. Hoeveelheid hits op google zegt natuurlijk niets. Je zult het aantal problemen moeten afzetten tegen de geleverde voertuigen. Hoeveel miljoen auto's denk je zijn voorzien van een TSI? Daarnaast is een TSI een verzamelnaam voor verschillende motoren. Jij smijt al die problemen op 1 grote hoop. Dat slaat alleen nergens op. VAG heeft niet meer problemen dan een willekeurig ander Duits merk.

Zeebra,

Nogmaals onzin, Zeker VAG kent gemiddeld veel meer problemen dan de andere Duitse merken.
Geen enkel merk wat zoveel gedonder heeft gehad met zijn distributie ketting/spanner, ik hoop van harte dat de modellen na 2012 beter zijn, maar daar zelfs lees je nog gedonder van.
De TSI techniek van VAG is grotendeels identiek, de olie en ketting problemen komen dan ook bij alle motoren voor.
Maar goed dit is een eindeloze discussie, jij vind dat het meevalt of niet bestaat, terwijl heel het internet er vol mee staat geschreven, zie ook mijn linkjes.

-Hoog tot dramatisch olie verbruik
-Bobine's
-Bougies
-turbo's
-Rammelende DSG bakken

@Bofkont: Ik heb nog nooit van iemand zulke onzin gezien. Je kunt het niet kwantificeren !! Het hele internet staat vol van problemen bij allerlei merken. Zelfs Honda komt veelvuldig voor. Terwijl dat merk als meest betrouwbare beschouwd wordt .Ik vind het jammer dat VAG tussen je oren blijft zitten. Misschien toch maar een proberen. Rijdt beter dan een Jazz weet ik uit ervaring. Maar dan moet je wel de drempel over:D
Een ding tenslotte: neem mij niet te serieus maar probeer van je VAG paard af te komen. Ik heb geen paard en vind alle automerken prima. Maar ik onderzoek wel hun zwakke plekken.

zeebra zei:
@Bofkont: Ik heb nog nooit van iemand zulke onzin gezien. Je kunt het niet kwantificeren !! Het hele internet staat vol van problemen bij allerlei merken. Zelfs Honda komt veelvuldig voor. Terwijl dat merk als meest betrouwbare beschouwd wordt .Ik vind het jammer dat VAG tussen je oren blijft zitten. Misschien toch maar een proberen. Rijdt beter dan een Jazz weet ik uit ervaring. Maar dan moet je wel de drempel over:D
Een ding tenslotte: neem mij niet te serieus maar probeer van je VAG paard af te komen. Ik heb geen paard en vind alle automerken prima. Maar ik onderzoek wel hun zwakke plekken.

Zeebra, ontken jij nou dat de 1.4 TSI, 1.8 TSI en 1.8 TFSI (periode 2007-2012) structureel ontwerpfouten bevatten?

Zeebra,

Onzin?? niet kunnen kwantificeren?? jij hebt echt boter op je hoofd inzake VAG.
Zelfs VAG heeft in het recent verleden al toegeven dat er problemen zijn, nou dat wil wat zeggen bij die sjoemelaars.
Idd over alle merken is er wel wat te vinden, maar niet specifiek richting het zelfde probleem en dat bij alle TSI motoren, ketting/spanner olieverbruik.

https://www.automobielmanagement.nl/nieuws/overige/nid14100-autobild-motorproblemen-vw-tsi-motoren.html
https://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/volkswagen/20058341/__Problemen_met_TSI-motoren_van_Volkswagen__.html
https://www.consumentenbond.nl/auto/tsi-distributieketting
https://www.autobild.de/bilder/tsi-motorschaeden-vw-erweitert-kulanz-3413465.html#bild1
Wil je nu nog steeds beweren dat ik onzin praat?????

en als je wat beter had gekeken in mijn account had je kunnen zien dat ik wel iets van VAG heb gereden in het verleden, overigens een perfecte heerlijke auto was dat (y)

Bofkont zei:
Zeebra,

Onzin?? niet kunnen kwantificeren?? jij hebt echt boter op je hoofd inzake VAG.
Zelfs VAG heeft in het recent verleden al toegeven dat er problemen zijn, nou dat wil wat zeggen bij die sjoemelaars.
Idd over alle merken is er wel wat te vinden, maar niet specifiek richting het zelfde probleem en dat bij alle TSI motoren, ketting/spanner olieverbruik.

https://www.automobielmanagement.nl/nieuws/overige/nid14100-autobild-motorproblemen-vw-tsi-motoren.html
https://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/volkswagen/20058341/__Problemen_met_TSI-motoren_van_Volkswagen__.html
https://www.consumentenbond.nl/auto/tsi-distributieketting
https://www.autobild.de/bilder/tsi-motorschaeden-vw-erweitert-kulanz-3413465.html#bild1
Wil je nu nog steeds beweren dat ik onzin praat?????

en als je wat beter had gekeken in mijn account had je kunnen zien dat ik wel iets van VAG heb gereden in het verleden, overigens een perfecte heerlijke auto was dat (y)

Bofkont. Je begint te stotteren. Je plaatst nu 4 keer hetzelfde van verschillende sites? Is dat alles? Ik heb zelf in een van bovenstaande reacties al aangegeven dat dit probleem er was. Slechte kettingen zijn onder coulance vervangen(mits natuurlijk onderhouden bij een dealer of bij een andere vakbekwame monteur) Je artikelen dateren uit 2012. Was er niets nieuwers? Moet ik alle problemen van Mercedes onder elkaar zetten? Dan slaap je niet meer. Een goede raad: hou het luchtig, til er niet te zwaar aan. Dat doe ik ook.

01681bff5157ac7f65684835976c1b981379b2b7d12e4a71b26166bf477f83f4.jpg

Zeebra,

Ja ga je gang zou ik zeggen, kijk of je specifiek dezelfde problemen kunt vinden bij diverse verschillende motoren van Mercedes.
Uiteraard is geen enkel merk perfect, en overal is wel wat over te vinden, maar volgens mij mis je volledig de clou.
Bij geen enkel ander merk zit het probleem specifiek bij de ketting en spanner en dat bij alle TSI motoren van bepaalde jaren.

Maar nogmaals laten we van harte hopen dat de motoren vanaf 2012 beter zijn.

Bofkont zei:
Zeebra,

Ja ga je gang zou ik zeggen, kijk of je specifiek dezelfde problemen kunt vinden bij diverse verschillende motoren van Mercedes.
Uiteraard is geen enkel merk perfect, en overal is wel wat over te vinden, maar volgens mij mis je volledig de clou.
Bij geen enkel ander merk zit het probleem specifiek bij de ketting en spanner en dat bij alle TSI motoren van bepaalde jaren.

Maar nogmaals laten we van harte hopen dat de motoren vanaf 2012 beter zijn.

Voor de laatste keer: het kettingprobleem was vooral aanwezig bij de 1.2 TSI en in mindere mate de 1.4 TSI maar GEEN probleem bij de andere motoren van VAG. Heeft waarschijnlijk te maken met de productielocatie.

Ook de 1.8 en de 2.0 komen in dit verhaal voor, al is het idd minder vaak.
En bij de 2.0 zie je te vaak een enorm olie verbruik, vandaar ook die zuiger modificatie die al aangeboden wordt.

Maar genoeg hierover (y)

@Bofkont:

Mercedes problemen. Er zijn er legio dus ik heb een selectie gemaakt:

https://www.nu.nl/economie/2169266/veel-problemen-met-nieuwe-motor-mercedes.html

https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?f=43&t=55042&start=40

https://www.mercedesforum.nl/forum/viewtopic.php?f=27&t=74860

https://www.autoweek.nl/forum/read.php?7,4619219

https://www.moorenauto.nl/nieuws/mercedes-e-klasse-211-met-automaat-7g-problemen/

https://www.woutbouman.nl/blog/mercedes-met-koeling-problemen

Zie je? Geen staat op te maken. Nergens kan ik opmaken dat VAG slechter zou zijn dan Mercedes. Relativeer het. Dat doe ik ook.
Ik zou best een Mercedes willen. Een Jazz heb ik gehad, maar die was voorin te klein. Maar de Audi is ook prima. En ik zie nog geen grote mankenten.
En Pon belde mij op of ik wel tevreden was met de auto en de service van de dealer. Dat komt in ieder geval goed over.
Maar wie weet is mijn volgende auto wel een HR-V ook leuk.

Zinloze discussie die toch nergens heen gaat.

Dat VAG het de laatste jaren op technisch gebied lastiger heeft dan de andere Duitse merken lijkt me wel duidelijk. Dat ziet iedere onafhankelijke autoliefhebber en ook de niet autokenner beseft dit steeds meer, merk ik bijv aan collega's.

Sterker nog: dat zie ik ook als groot VAG - en met name Audi - liefhebber zelfs.

@Springbok: buiten de Plug Ins(de betrouwbaarheid is bedroevend) zie ik geen grote isues langs komen bij VAG de laatste jaren. De grotere problemen stammen van voor 2013. En ja, als je je nek uitsteekt maak je fouten. Opel bijvoorbeeld heeft het een stuk gemakkelijker. Die betaal voor patenten van reeds uit ontwikkelde producten(zoals directe injectie)

zeebra ,

Laatste maal dan stop ik er echt mee.

Wie zegt dat Mercedes perfect is, zoals ik al aangaf over elk merk is wel wat te vinden.
Je voorbeelden zijn totaal niet relevant in deze discussie.

Maar nogmaals je mist echt totaal de clou!!!! zal het je nog eens proberen uit te leggen.
De TSI problemen en dan ook alle motoren van de 1.2 tot 2.0 hebben een en het zelfde probleem, namelijk de ketting en spanner!!
Zelfs de V6 TFSI en de V10 TFSI kennen deze problemen.
Dit soort problemen zie je bij geen enkel ander merk in deze grote hoeveelheden.

zeebra zei:
@Springbok: buiten de Plug Ins(de betrouwbaarheid is bedroevend) zie ik geen grote isues langs komen bij VAG de laatste jaren. De grotere problemen stammen van voor 2013. En ja, als je je nek uitsteekt maak je fouten. Opel bijvoorbeeld heeft het een stuk gemakkelijker. Die betaal voor patenten van reeds uit ontwikkelde producten(zoals directe injectie)
Geen grote issues? Dieselgate, hoog olieverbruik, kettingproblemen, om eens wat te noemen.

zeebra zei:
@Springbok: buiten de Plug Ins(de betrouwbaarheid is bedroevend) zie ik geen grote isues langs komen bij VAG de laatste jaren. De grotere problemen stammen van voor 2013.

Dat ben ik met je eens. Het is maar net wat je als laatste jaren definieert natuurlijk. De auto's vanaf 2013 zijn over het algemeen nog zo jong.

Nee, vooral in het tijdvak 2008-2012 zijn veel hele significante problemen. Vooral de olieboot case van de 1.8 en 2.0 TFSI.

Overigens vind ik de dieselgate geen technisch issue. Dat is niet handig, maar er is verder niets mis met de motor ansich. En ook qua uitstoot presteren ze beter dan heel veel concurrenten.

Terug
Bovenaan