Golf 5 instrumentenpaneel verwijderen, en plaatsen in een Golf Plus 5

Harmen

Net ingestapt
Hoi, Kan je het instrumentenpaneel (snelheidsmeter) van een sloop Golf 5, overzetten op een Golf 5 Plus ? Deze snelheidsmeter heeft in een 1.9 diesel gezeten handgeschakeld, en mijn bedoeling is om deze over te zetten in een Golf Plus 5, 1.6 benzine automaat (6 bak) Kan dit ? Ook met het hogere schermpje ?
 
Vraag ik me af. Ten eerste denk ik dat een deel van de startonderbreker in dit deel zit een de toerentellers komen niet overeen. Bovendien heeft een automaat meestal iets van een schakelindicatie in het scherm staan.
 
Niet alle tellers komen overeen, dit heeft met bepaalde nummers en bouwjaren te maken. Inderdaad zit de startonderbreker in het tellercluster, dit heeft met codes te maken die een VAG specialist wel kan programmeren van je oude tellerbak naar je nieuwe.

Wel goed uitzoeken welke tellerbakken compatibel zijn en welke niet, maar het is mogelijk, het is vaker gedaan.

Een tellerbak van een automaat is wel anders, inderdaad de PRND321 indicatie, maar volgens mij brandt er ook bij stationair lopen een groen lampje met een voetje erop klopt dat? Ik zou een handgeschakelde tellerbak zoeken.
 
Dealer moet de sleutel inprogrammeren anders start de auto niet.

Buiten dat waarom een instrumentenpaneel monteren van een diesel en ook nog eens handgeschakeld?
Lijkt mij dat er voor een VW Golf 5 benzine automaat wel een passend exemplaar te vonden is.

Heb zelf ook ooit het instrumentenpaneel meten vervangen van mijn Passat B5 een nieuwe kostte 600 ex btw , heb er toen eentje van Marktplaats opgeduikeld voor 125 euro.
Let wel dat de onderdeelnummers overeenkomen, kan mij herinneren dat de mijne op een X eindigde en dat betekende dat het vervangonderdeel was en niet eentje uit een sloopauto oid. Weet het niet precies meer'.

Bij werkte de snelheidsmeter en de toerenteller niet meer, was niet echt handig omdat ik net mijn rijbewijs terug had ivm een forse snelheidsovertreding.
 
Heb steeds meer het idee dat het schermpje onleesbaar wordt, vooral bij zonnig en koud/warm weer.
Ik heb nu het lage schermpje, bij veel Golf 5 zijn er hoge schermpjes afgeleverd en kan je het menu in.

Vrees dat ik het voorlopig doe met mijn oude :)
 
Harmen 8488098 zei:
Heb steeds meer het idee dat het schermpje onleesbaar wordt, vooral bij zonnig en koud/warm weer.
Ik heb nu het lage schermpje, bij veel Golf 5 zijn er hoge schermpjes afgeleverd en kan je het menu in.

Vrees dat ik het voorlopig doe met mijn oude :)

Als dat het probleem is, zou ik je eigen cluster laten reviseren. bv bij zo'n bedrijf:

https://www.actronics.nl/instrumentenpanelen?gclid=Cj0KCQiAn4PkBRCDARIsAGHmH3eypYHu6RI8oR18aieHjerqPHokwFp9ffyMc7HABrkLrFbstKdTvScaAnNqEALw_wcB&page=7

Zijn er meer die dat doen, maar hier vind ik expliciet het cluster van een Golf 5 Plus. Geen gezeur met km-stand en startblokkering en aangezien het blijkbaar een bekende kwaal is, is het de vraag of de sloper er niet ook last van heeft.
 
Terug
Bovenaan