Goedkope zuinige en betrouwbare tweedehands auto gezocht

Hoi! Mijn vriend en ik zijn al een tijdje op zoek naar een tweedehands auto, omdat ons student-ov bijna afloopt (en het ov echt duur is geworden).

We willen graag een zuinige en betrouwbare tweedehands auto, liefst onder de 3000 euro waar we nog een paar jaar mee kunnen. We rijden redelijk vaak op de snelweg dus cruise control zou enorm chill zijn! Airco is in de zomer eigenlijk ook wel essentieel tegenwoordig. We zijn allebei redelijk lang dus een grootte van een polo oid zou ideaal zijn (4/5 deuren). We zijn nog student dus het maandelijkse budget ligt op het moment niet super hoog. Daarom is 15km/l of erboven wel essentieel.

Qua aantal kilometers zal het verschillen, op het moment zou het vooral voor boodschappen of familie bezoeken zijn, maar ook voor vakanties. Over een jaar of 2 gaan we waarschijnlijk werken dus dan wordt het wel een stuk meer aangezien we beide aan de andere kant van het land moeten zijn.

Ik heb al veel rondgekeken en ben wel fan van japanse/koreaanse auto's als de toyota corolla of hyundai i20. Deze hebben voor ons budget vaak alleen wel een oud bouwjaar en een hoge kilometerstand. Is dit iets heel slechts? Ook een volkswagen polo oid lijkt me wel fijn, maar die in ons budget zijn ongeveer net zo oud als ik. Is dat een groot probleem?

Alle tips zijn welkom! We hebben nog nooit zelf een auto gehad, maar wel veel gereden.

voor 3000 euro maar 1 ding belangrijk, wat is de staat van de auto. Je hebt toyota's voor dit bedrag met achterstallig onderhoud en zo rot als een krant en de zelfde modellen die nog prima jaren mee kunnen. en dat geld voor elk merk/model.

Ik zou auto's zoals een polo lekker links laten en kijk naar iets onpopulairs; dit soort dingen of een Matrix waarbij de kans dat je wat redelijks treft wat prima onderhouden is wat groter is met jullie budget.

Vanwege de kosten kan iets kleins ook. Ik heb voor de helft van het budget een Picanto uit 2007 staan bijvoorbeeld. Ideale OV-vervanger :)
Ben wel eens met een Citroën C1 naar Oostenrijk geweest. Dat is ook fijner dan met de bus, maar het is iets afzien ten opzichte van een grotere/nieuwere auto.

Ik heb het afgelopen half jaar met veel plezier en tegen heel weinig kosten in een Audi A2 gereden.
Verbruik 1:17, 29 Euro wegenbelasting per maand en gedurende 25.000km echt 0 reparaties.
De auto voelt groter aan dan dat ie is, rijdt erg volwassen en heeft alle luxe wat wenselijk is.
Let bij aanschaf even op olieverbruik van de 1.4 benzine, verder kan er eigenlijk weinig misgaan.
Voor 3000 euro is een net exemplaar geen probleem

Ik heb een selectie gemaakt met auto's tussen €2.000 en €3.000 en de vereisten. Dan heb je nog erg veel keuze, je kunt het zelf verder verfijnen met bijvoorbeeld extra accessoires of een andere prijs. Je zou kunnen kijken of lpg interessant voor je kan zijn, ondanks de motorrijtuigenbelasting die ook omhoog gaat. Ook tref je een aantal diesels aan. Je kunt de criteria aanpassen - succes met je zoektocht! Kijk ook naar de gebruikersreviews van de auto's als je wil weten hoe rijders van een type auto erover denken.

Daihatsu Cuore, ruime keuze voor € 3.000 dus je kan makkelijk een exemplaar met weinig kilometers, goede onderhoudshistorie en airco vinden voor dat bedrag. Misschien niet mooi of luxe, maar goedkoop en zuinig is het wel.

Kan je uitkomen op iets als dit:

Mitsubishi Colt is vaak iets vriendelijker geprijsd dan een yaris /i20
De Colt was ook eerste model waar ik met dit budget aan moest denken en is hier al vaker geadviseerd.

Zoals deze bijvoorbeeld:

Of deze:

Van de Colt is ook behoorlijk wat aanbod met airco en cruise control. Dat aanbod is (lijkt) er wat minder (of niet) bij bijvoorbeeld de Daihatsu Sirion, Suzuki Liana of Suzuki Swift.

En de Colt schijnt met de achterbank neer ook superruim achterin te zijn als je eens wat moet verhuizen of meenemen.

Bij de colt verdween de verschuifbare achterbank bij de facelift, in hoever je nog wat met de achterbank kon bij de facelift weet ik niet. Maar de door jouw beide gevonden sugesties zijn interessant. Een echte budget yaris

Hoi! Mijn vriend en ik zijn al een tijdje op zoek naar een tweedehands auto, omdat ons student-ov bijna afloopt (en het ov echt duur is geworden).

We willen graag een zuinige en betrouwbare tweedehands auto, liefst onder de 3000 euro waar we nog een paar jaar mee kunnen. We rijden redelijk vaak op de snelweg dus cruise control zou enorm chill zijn! Airco is in de zomer eigenlijk ook wel essentieel tegenwoordig. We zijn allebei redelijk lang dus een grootte van een polo oid zou ideaal zijn (4/5 deuren). We zijn nog student dus het maandelijkse budget ligt op het moment niet super hoog. Daarom is 15km/l of erboven wel essentieel.

Qua aantal kilometers zal het verschillen, op het moment zou het vooral voor boodschappen of familie bezoeken zijn, maar ook voor vakanties. Over een jaar of 2 gaan we waarschijnlijk werken dus dan wordt het wel een stuk meer aangezien we beide aan de andere kant van het land moeten zijn.

Ik heb al veel rondgekeken en ben wel fan van japanse/koreaanse auto's als de toyota corolla of hyundai i20. Deze hebben voor ons budget vaak alleen wel een oud bouwjaar en een hoge kilometerstand. Is dit iets heel slechts? Ook een volkswagen polo oid lijkt me wel fijn, maar die in ons budget zijn ongeveer net zo oud als ik. Is dat een groot probleem?

Alle tips zijn welkom! We hebben nog nooit zelf een auto gehad, maar wel veel gereden.
Rond dit prijs segment zat ik ook te kijken en dat is pittig. Ik kan je in ieder geval aanraden om particulier te kopen. Dat heeft bij mij toch zo’n 1200-1500 gescheeld tov een garage + complete onderhoudfacturen.

Ik had zelf vergelijkbare eisen maar ben voor een Renault twingo 2 uit 2012 gegaan (facelift). Dit is de enige a segment auto uit die bouwjaren met cruise control. Staat op een verkort onderstel van een b segment auto (Clio). Op de snelweg voelt de auto volwassener aan dan andere kleine auto’s uit deze jaren.

De versie die ik heb heeft 75pk daarmee kom je beter vooruit dan met de polo 1.4.ik haal er gemiddeld 1/16,5 mee maar rijd veel korte kleine stukken. Den Haag- Zwolle met 110 op de cruise reed ik precies 1:20. Bij veel snelweg en 80 weg rond de 1/21. Een Peugeot 107 of aygo is met veel korte stukken wel zuiniger.

Ik ben zelf 186 en heb nog veel hoofdruimte over, heb de stoel ook niet op de achterste stand. Of je lekker kunt zitten zou je moeten testen, stuur kan alleen omhoog of omlaag.

Ik wilde ook een b segmenter maar die zijn vrij populair wat ze duur maakt, met dit budget kon ik alleen slecht onderhouden schroot vinden. Of je moet echt rond 2000-2005 bouwjaren gaan zoeken.

Succes met de zoektocht in ieder geval!

In de prijsklasse tot € 3000 is het wel opletten.

Goede en betrouwbare opties zijn bijvoorbeeld de al genoemde Renault Twingo 2, de Fiat Panda, en Lancia Ypsilon.

In deze prijsklasse is de Twingo 2 gewoon een goede koop, wel 3 deurs, maar verder veel pluspunten, en is zeker een auto om te overwegen.

Biedt voor deze klasse veel ruimte, comfort en betrouwbaarheid voor het geld. Is ook een van de weinige A segment auto's in deze prijsklasse met cruise control, en je koopt ze uit vrij recente bouwjaren.

Honda jazz :
Honda civic super betrouwbaar heel erg ruim met super seats achter :
Daihatsu sirion 2 iets kleiner onverwoestbaar:

Terug
Bovenaan