Ga eerst maar eens even duidelijk uitleggen wat die spuiter dan allemaal voor jou moet gaan doen...
Lever je de auto geheel gestript en spuitklaar aan, of moet die spuiter zelf eerst nog de gehele auto gaan strippen, schuren, laswerk verzorgen, strak maken, in de primer zetten, weer schuren, spuiten en weer geheel opbouwen?
Goede spuiters zijn er genoeg te vinden maar de meeste hebben totaal geen tijd, geen ruimte en geen interesse voor de uitvoering van een tijdrovend project waar misschien ook nog verborgen verrassingen in zitten, die verwijzen je dan wel door naar een restauratiebedrijf.
Maar als je al het noodzakelijke voorbereidende werk op correcte wijze in eigen beheer doet en de auto geheel spuitklaar aanlevert zijn er genoeg goede bedrijven te vinden die een auto goed en netjes willen spuiten voor normale gangbare prijzen... verwacht dan echter geen garanties op eventuele lakproblemen veroorzaakt vanuit een slechte voorbereiding.
De afgelopen 2 jaar ben ik in eigen beheer bezig geweest om mijn hobby auto (Ford Transit FT130 uit1969) weer geheel hard en strak te maken (techniek geheel reviseren, alle roestschades, deukjes en krassen verwijderen, helemaal strak maken en in de 2K-primer spuiten), en afgelopen mei ben ik met deze bus naar een spuitbedrijf gegaan die al eerder enkele oldtimers voor mij heeft gespoten.
Deze spuiter heeft al m'n voorbereidingen eerst heel goed bekeken en daar vervolgens een prijsindicatie voor het spuiten aan gekoppeld met nog een paar aanwijzingen die ik zelf nog moest gaan doen en hoe de bus aangeleverd moest worden. (kortom kaal rijdend casco en alle te spuiten onderdelen gedemonteerd aanleveren)
De prijsindicatie voor deze complete 2-tone spuitbeurt (ca. € 2000,=) was voor mij gelijk akkoord dus toen ook direct een afspraak gepland: de komende maand kan ik m'n bus daarheen brengen voor z'n nieuwe 2-tone laklaag en ik hoor wel wanneer die dan weer opgehaald kan worden voor de verdere afbouw... de spuiter schat het op ongeveer 2 weken i.v.m. de nodige droog- en uithardingstijd per lakkleur.