Goede autoshampoo?

Die zut van de action werkt inderdaad prima, maar is absoluut niet spaarzaam in gebruik.

-edit-
Wat wel erg spaarzaam is, is Riwax shampoo. Heb geen idee wat deze kost aangezien ik die eens gekregen heb. Verder zijn er allerhande shampoo's die hun werk meestal wel goed doen. Als je de auto na het wassen in de was zet, dan maakt de shampoo niet heel veel uit. Als je dat niet doet, kun je het beste een shampoo nemen die niet teveel ontvet aangezien je daarmee de beschermlaag (was) van de auto afpoetst. Aangezien er in de shampoo van de action ook was zit, zal het daarmee wel meevallen. Absoluut geen dreft ofzo gebruiken.

Al zou je ook een halve fles van de action gebruiken ben je nog steeds goedkoper uit dan de "premium" merken.
Shampoo voor auto's bevatten geen schokkende bestanddelen alle merken gebruiken zo'n beetje de zelfde bestanddelen.
Je kunt je auto gerust wassen met shampoo van de action, maakt het water niet al te heet want waslagen willen graag oplossen door (te) heet water.
Na vier keer wassen een laagje was aanbrengen is niet verkeerd, want was in shampoo is niet echt was maar een olie met osmosewater (werkt korte tijd)
beter 1 keer vaker wassen met goedkope shampoo dan 1 x te weinig met dure shampoo.
groeten !:LOL:

Gebruikte altijd shampoo van meguiars of poorboys en laatst een fles van de Action meegenomen. Vindt dat minstens zo fijn werken. Washandschoen glijdt veel lekkerder over de auto als met het dure spul. Doe er ook een lekkere scheut in want kost toch haast niks. En er zit idd was in want prachtige druppeltjes op de auto na een bui.

Een goeie autoshampoo herken je aan de manier waarop deze zich verhoudt tijdens het wassen.

Schuimt de shampoo te sterk tijdens het gebruik, dan ontvet die waarschijnlijk teveel. Dat zie je ook bij afwasmiddelen.

Goeie autoshampoo is inderdaad de genoemde van de Action.
Ik gebruik zelf de shampoo plus van meguiars, maar ga binnenkort over op de Slick&suds van poorboys.
De recensies hierover zijn veelbelovend, en het is zeer goedkoop in gebruik.

(die van de action gebruik ik voor de auto van mijn vriendin, is toch maar een auto van de zaak :p )
Maar prima spul hoor.

Teveel shampoo schaadt de waxlaag.

Ik gebruik zelf Dodo Juice Born To Be Mild . Met 15ml per 15 liter emmer ook nog eens zeer voordelig. De mindere autopoetsgoden kunnen zeer tevreden zijn met die van de Action of het Kruidvat, beide goede shampoo's. Maar na uren kleien, polijsten, glazen , sealen en waxen zulke shampoo gebruiken zou zonde zijn. Het is dus maar net waar je tevreden mee bent of hoe ver je ergens in wilt gaan.

Wil je heel ver gaan, dan is dit het verkeerde forum voor je, en moet je op carclean.nl zijn...:D

Mijn Meguiars Gold Wash is sinds vorige week op.
Ik ga dus maar weer eens rondneuzen op carclean.nl voor nieuwe shampoo en wat ander leuk spul :)

Teveel shampoo is inderdaad slecht voor de waxlaag. Wat ik fijn vindt van het action spul is dat het zo lekker glad aanvoelt als ik de washandschoen over de auto haal. Bij met name Meguiars NXT shampoo voelt het veel ruwer aan tijdens het wassen. Kans op krassen/swirls is dan ook groter lijkt mij.

wij gebruiken ook de shampoo van de Action, of als het uitkomt de Kenotec shampoo
Deze vindt ik beter dan dure Meguirs die ik vroeger gebruikte,

Het is miischien een idee als Autoweek hier eens een test voor zou doen, een simpele test van algemeen verkrijgbare shampoo's.
Liefst getestm met mensen die in de praktijk bezig zijn met ontwikkelen van poetsproducten.

Ik gebruik Valma, krijg je een gratis spons bij. Goed voor de velgen.

die druppeltjes op het plaatwerk na een regenbui zoals Kristian schrijft zou alleen kunnen als de auto daarvoor al strak in de was zat. Dat kan toch niet aan de soort shampoo liggen?

Is Carnauba was aan toegevoegd dus daar zal het wel aan liggen denk ik. Maar, mijn auto's staan sowieso altijd prima in de was.

Meguiars NXT Generation Car Wash, werkt super! Heel belangrijk is wat je daarna doet, met stukje klei en quick detail de oude waslaag en ander vuil eraf halen. Daarna nwe waxlaag opbrengen.

Is de enige goede manier is mij verteld.

@Terence, da's geen probleem volgens de Mods want nog steeds actueel kennelijk is de redenatie...

Ik gebruik PoorBoys World als poetsmiddel (shampoo, wax enz). Spul is niet zo duur ivglm met zijn soortgenoten en doet het goed.

Als je de auto een paar keer per jaar in de (goede) was zet heb je helemaal geen shampoo nodig. Ook vogelpoep gaat er dan makkelijk af. Geldt trouwens ook voor de lm-velgen (gebruik ik dezelfde was voor van Poorboys).

-MGM- zei:
Meguiars NXT Generation Car Wash, werkt super! Heel belangrijk is wat je daarna doet, met stukje klei en quick detail de oude waslaag en ander vuil eraf halen. Daarna nwe waxlaag opbrengen.

Is de enige goede manier is mij verteld.

Je vergeet de Iron-X. Te gebruiken voorafgaand aan het kleien.

Ik gebruik zelf autoshampoo van Mylène. Werkt best goed, en er zit fatsoenlijke was bij in.

Ik gebruik altijd Meguiar's Ultimate, maar ik zag bij Cardetails.nl dat ze ook Surf City Garage hebben. Dat zou een nieuw en opkomend merk moeten zijn. Heeft hier toevallig iemand al ervaring mee.

Ik gebruik altijd de splash shampoo van cartec omdat ik de auto dan ook niet hoef af te drogen. Deze bedoel ik https://www.autopoets.nl/auto_shampoo/splash_shampoo_500ml.html
Cartec schijnt ook veel gebruikt te worden door autopoets bedrijven.

Beetje late reactie, maar ik was blij met dit artikel. Action, nog steeds goed, zeker voor die prijs, 94 centjes voor een liter! Helemaal niet veel van nodig, maakt goed schoon (zoals iedere autoshampoo), dat is toch het belangrijkste!

Je maakte een account aan om ons te vertellen dat de shampoo van een discounter zo goed is? In een topic uit 2013?
Fascinerend.

In het kader van een oud topic kicken: ben ook ik wel benieuwd of alle tips nog actueel zijn want ik zie door alle shampoo de flacons niet meer…

Ik zweer(de) altijd bij Turtle Wax maar leer graag bij :)

Ik heb een grijze bus van de Action, met groen spul. Dat vind ik opvallend goed spul. Nu hebben ze dat niet meer en is het een iets vloeibaarder roze spul geworden. Maar eens testen.

Voor mijn camper gebruik ik polish en shampoo van Gently. Prima spul en ook voor de auto's.

Laatst bewerkt:
Dodo Juice - Born To Be Mild.

Inderdaad, een echte auto-detailers shampoo.
Maar eentje die al jaren lang in de top 3 staat.

Terug
Bovenaan