Giulietta, golf, v40 of 1 serie

Welke zouden jullie kiezen?

• Totaal aantal stemmers
    159
  • Opiniepeiling gesloten .

Guest
Mijn budget is 14k en ik ga er 34K per jaar mee rijden. Ik wil persé een diesel omdat het fijn rijdt en ik heb al eens proef gereden in een prius en dat vond ik niks.

Ben van plan hem op te rijden.

Bij de giulietta zal het om de 1.6 of 2.0 jtdm gaan.
Golf 1.6 of 2.0 tdi. V40 IDEM DITO en 1 serie heb ik weinig verstand van.

Mijn eigen top 3 is:
1. Alfa
2. Volvo
3. Bmw

Grote plus van de alfa is dat het eens wat anders is dan de andere keuzes.....

Hoeveel kilometers mag de auto gereden hebben? Handgeschakeld of automaat? Ik heb eens voor jou rond gesnuffeld en zag bij voorbeeld deze:
https://www.autotrack.nl/tweedehands/volkswagen/golf/43590580 (pittige motor)
https://www.autotrack.nl/tweedehands/peugeot/308/41574235 (uit 2017!)

Het wordt toch jouw persoonlijke keuze, ik weet niet of een peiling hierin verandering brengt.

Ik zou voor de 1 serie gaan. rwd rijdt toch het lekkerste. Vind ik.

En een Alfa kiezen omdat het "een andere keuze is", is dus eigenlijk kiezen vanwege wat anderen vinden...

Beste Rickkkk, je bent zo te zien al sinds juli 2017 op zoek naar auto's. Hoofdzakelijk V40's, 1-series en Giulietta's, maar ook de C30 en CT200h zijn de revue gepasseerd. Heb je ook wel eens een auto gekocht tussen de zoektochten door?

P Klieder zei:
En een Alfa kiezen omdat het "een andere keuze is", is dus eigenlijk kiezen vanwege wat anderen vinden...
Aangezien Rickkkk ons vraagt om te stemmen is het juist de bedoeling dat hij iets kiest 'vanwege wat anderen vinden', volgens mij...

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/m1380887391-bmw-3-serie-2-0d-high-executive-leder-automaat.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

ook heel zuinig, automaat, ruimer, comfortabeler. rij je probleemloos op.

speciaal voor jou ook een 1 serie. https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/m1400737696-bmw-1-serie-120d-m-sportpakket-aut-harman-kardon-xenon-na.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Je rijdt 34K per jaar, dat is wel wat. Zijn dat dan voornamelijk snelweg kilometers? want dan lijkt wat meer vermogen me best prettig voor invoegen en inhalen. je kunt beide voorgestelde auto's ook halen met minder vermogen uiteraard.

Mijn persoonlijke keuze zou uitgaan naar de meest verstandige/veel waar voor je geld en dus de volvo V40, wel de D4 variant.

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volvo/m1400872316-volvo-v40-2-0-d4-r-design-business-half-leder-navi-18.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr Top auto!!!! ga je nooit spijt van krijgen.

Een 1-serie is een ander niveau auto. Verreweg superieur aan die anderen.

Gaat zo'n V40 met 190 pk maar 190 km/h? Een 3 serie met minder pk haalt 225.......

P Klieder zei:
Gaat zo'n V40 met 190 pk maar 190 km/h? Een 3 serie met minder pk haalt 225.......
Dat is de versie die destijds met 14% bijtelling aangeboden. Die was begrensd, waarschijnlijk omdat 'ie af fabriek op eco-banden geleverd werd. Er waren wel versies die 230 haalden, de versie met achttrapsautomaat meen ik. Die had 20% bijtelling dus die zie je vrijwel niet in Nederland.

P Klieder zei:

Begrensd vanwege de ecobanden. Met een chip/ontgrenzer haalt die 230 inderdaad. Hij gaat zeer netjes en vlot naar de 190. Ga je meer dan 190 eigenlijk ooit nodig hebben? Hij rijdt super zuinig als je wilt, en hij rijdt de meeste leasebakken eruit als je weet hoe je moet schakelen. Verder met een R design erop vind ik het een zeer geslaagd uiterlijk. Wegligging is ook super goed, beetje stug geveerd maar niet omcomfortabel. En nee ben geen volvo fanboy.

Persoonlijk zou ik ook gaan voor de alfa of de v40.
De v40 wel als D4 in een opvallende kleur (en met R line pakket), anders is het zoals jij al vind wel veel van hetzelfde.

Eigenlijk zijn het allen gewoon prima auto's met alle hun plussen en minnen.

Qua uiterlijk spreekt de alfa mij het meest aan, bovendien is deze minder populair waardoor ze aantrekkelijk zijn om aan te schaffen, rijd goed. Maar goed, smaak is persoonlijk

De Volvo zou bij mij ook op 2 komen, was populair in de lease waardoor het aanbod veel is en de prijzen aantrekkelijk. Veel exemplaren zijn best luxe, Achterin niet ruim.

En de BMW kwam bij mij ook op 3 uit. Dit is wel de fijnste om te rijden, als je dat belangrijk vind, ga voor deze 1 serie. Je hebt RWD, motor ligt in de lengte er in. Mijn broer rijd een benzine versie en dat is gewoon top. Wel is de ruimte achterin ronduit krap, krapper dan de Volvo zelfs. De prijzen zijn vaak wel fors voor 2e hands exemplaren. Ook weet ik uit de zoektocht van mijn broer dat veel 1 series toch wel heel kaal uitgerust zijn. Must haves zijn toch wel de grote uitgebreidere navi en sportstoelen. En dan nog is het uitkijken, mijn broer rijd een luxe exemplaar met leer, xenon, sportstoelen en allerlei andere optiepakketten. Maar zoiets knulligs als een dimmende binnenspiegel zit er dan niet op. Moest nog weer apart bijbesteld worden terwijl dat in die klasse haast vanzelfsprekend mag zijn.

De golf is rationeel een prima keuze, aanbod is groot, prijzen zijn best fors voor de goede exemplaren, het rijd prima, niet super comfortabel, niet sportief. Hij is niet krap maar ook geen ruimte wonder. Alles is netjes en zakelijk vormgegeven. Ik persoonlijk heb er niets mee, maar kan mij voorstellen dat mensen die gewoon een prima auto nodig hebben van A naar B het een prima optie kan zijn.

De Golf zou ik niet nemen je ziet ze teveel en ik vind hem niet mooi.
Bij de V40 heb je ook het probleem dat je hem veel ziet, maar voor jou budget heb je wel een D4 met 190pk. Persoonlijk vind ik de middenconsole niet mooi met het jaren 80 toetsenbord.
Bij de 1 serie moet je minstens voor de 118D gaan anders heb je 116pk of nog minder bij de 114D, de 118D heeft er 143.
De Giulietta is denk ik wel de mooiste auto, ik zou eens kijken hoeveel het verbruik scheelt tussen de 1.6 en 2.0, anders zou ik voor de 2.0 gaan.

P Klieder zei:
Ik zou voor de 1 serie gaan. rwd rijdt toch het lekkerste. Vind ik.

Eens met de BMW en die opmerking.

"Ik neem geen Apple of Windows laptop want dat doet iedereen al" (En daar zit je dan met je vage Linux Laptop, 6 avonden internet afstruinen omdat je Bluetooth niet werkt)

Zelf zou ik de Alfa kiezen, het is een leuke afwijkende auto, die heel veel auto voor het geld biedt. De Fiat techniek staat bekend als goed en betrouwbaar. De auto is een stuk goedkoper dan de populaire maar hierdoor erg dure BMW.

Dit is wel een mooie Giulietta, volgens van na de 1e facelift (hoeveel zijn er inmiddels geweest?).
https://www.autoscout24.nl/aanbod/alfa-romeo-giulietta-1-6-jtdm-exclusive-navi-leer-lmv-18-my-14-diesel-grijs-1b681816-be9f-4804-9c26-2434720e272f?cldtidx=4

Niet zo heel veel pk's, maar uit de overlevering maak ik op dat het koppel is zodat 'ie wel krachtig aanvoelt. Zelf heb ik ooit proefgereden met de 2.0 diesel met 150 pk. Die is zeker in sportstand aangenaam krachtig natuurlijk. Wel een wat nerveus sturende auto met afwijkend gepositioneerd gaspedaal (het staat op één lijn met de koppeling en rem ipv iets verder weg zoals gebruikelijk), waardoor de zitpositie even wennen is (tenzij je het al gewend bent natuurlijk). Beide eigenschappen zul je ongetwijfeld mee kunnen leren leven, het voelt in ieder geval wel als een bijzondere auto om te rijden.

Zo'n Alfa is wel mooi en alles, en die JTDs zijn erg goed, maar ik zou echt niet kunnen wennen aan het ontbreken van een cancel-/pauze-knop op de cruise control. Wat een idioterie is dat.

BMW 1-serie. (y)

De Alfa vind ik verreweg het mooist, de V40 mag er ook zijn, maar daar rijdt iedereen al mee. Een vergelijking met een laptop vind ik niet zo logisch, want een auto is voor een autoliefhebber (ik ga ervan uit dat de TS daar onder te scharen valt) meer dan alleen een gebruiksvoorwerp en minder populair betekent niet per se minder goed. Qua betrouwbaarheid zullen er vast niet al te grote verschillen zitten tussen genoemde modellen. Ik meen dat de Fiat 1,6-liter dieselmotor bekend staat als een wat stillere krachtbron dan de 2,0-liter diesel, dus daar is best wat voor te zeggen naast het lagere verbruik. De 1-serie vind ik het minst mooi, maar die auto staat wel te boek als de rijdersauto uit zijn klasse. Verder weet ik niets zinnigs te zeggen over dit viertal, ik zou zeggen bekijk ze allemaal en maak een proefrit als de auto je bevalt.

120d van vóór de 2007 facelift dus met de M47 motor. Voor dit budget koop je wel een mooi bomvol exemplaar met Msport bumpers en volledige onderhoudshistorie. Eventueel zelf uit Duitsland halen?

Ik heb zowel ervaring met de 1.6 Tdi (Seat Leon) als de 2.0 Tdi (VW Golf 7).

De Leon heb ik tot 60.000km gereden zonder problemen. Wat ik wel echt miste aan de 1.6 Tdi is kracht. Het gaat wel vooruit en is extreem zuinig, maar echt van harte gaat het allemaal niet. Ik had een ecomotive versie met 6 versnellingen, maar aan de zesde versnelling had je echt niets als je wilde versnellen op de snel/landweg.

De 2.0 Tdi in de Golf 7 is een ander verhaal; veel meer kracht en heerlijk om lui te schakelen. In iedere versnelling komt hij wel vooruit. Als je hem eens goed doortrekt in 2de en 3de versnelling is hij ook behoorlijk snel. Met de betrouwbaarheid zit het ook wel goed. Ik ga nu richting de 150.000 met de Golf 2.0 Tdi en buiten de normale beurten (iedere 30k) heb ik er nog nooit andere problemen gehad. De motorolie heb ik ook nog nooit tussentijds hoeven bij te vullen en qua verbruik haal je met gemak 1:20 of als je in een zuinige bui bent kan je al snel meer kilometers rijden op één liter. En die twee pijpjes naast elkaar ziet er natuurlijk ook onwijs bruut uit o_O

Overigens absoluut geen spannende auto die alles bovengemiddeld doet en die je op iedere hoek van de straat tegenkomt. Voor mij was dat een bewuste keuze waar ik iedere dag nog blij mee ben. Ik denk dat de andere auto's de 'leukere' qua beleving zijn.

Persoonlijk zou ik voor de 1-serie gaan (verrassend :D), voornamelijk vanwege de RWD en rijpositie en -eigenschappen. Is ruimte belangrijk moet je 'm overslaan. Kies er wel eentje met sportstoelen, die zitten echt een stuk beter.

Horizontale lijn invoegen Lijst met items invoegenQuote invoegenOpgemaakte codeTekst links uitlijnenTekst centrerenTekst rechts uitlijnenSmiley invoegenVideo link
Ik heb voor de Alfa "gestemd". Dan wel zo'n uitvoering als in het voorbeeld wat voorbij is gekomen met de ronde Alfa velgen.

Of inderdaad de Volvo D4 r-design.

Een BMW met dit buget zit er wat gedateerd uit vind ik. Ook het dashboard vind niet mooi en er oud uitzien.

Je kunt ook bij het zusje van de Alfa kijken, de Lancia Delta. Dan ga je voor chique, wat ook heel mooi is.

Een 3 serie is ook een optie, je hebt al net de facelift, zoals voorgesteld. Die zou ik dan wel mooi vinden, mits mooi aangekleed.

De Italianen zijn denk ik het hardst afgeschreven, en daardoor het meest voordelig.

Succes!

NieckVB zei:
Wat ik wel echt miste aan de 1.6 Tdi is kracht. Het gaat wel vooruit en is extreem zuinig, maar echt van harte gaat het allemaal niet. Ik had een ecomotive versie met 6 versnellingen, maar aan de zesde versnelling had je echt niets als je wilde versnellen op de snel/landweg.

Dan te bedenken dat die 1,6tdi ook in een Passat geleverd is , levensgevaarlijke auto inhalen op een provinciale weg leverde af en toe een hartslag van 160 op.

Monsieur Le Loure 745454511732118484515484 zei:
NieckVB zei:
Wat ik wel echt miste aan de 1.6 Tdi is kracht. Het gaat wel vooruit en is extreem zuinig, maar echt van harte gaat het allemaal niet. Ik had een ecomotive versie met 6 versnellingen, maar aan de zesde versnelling had je echt niets als je wilde versnellen op de snel/landweg.

Dan te bedenken dat die 1,6tdi ook in een Passat geleverd is , levensgevaarlijke auto inhalen op een provinciale weg leverde af en toe een hartslag van 160 op.

Tja als je niet zeker weet dat je kan inhalen, moet je het ook niet doen. Wat een dom rund zou je dan zijn. Jezelf in gevaar brengen, a la, maar anderen.....:eek::(:cry:

P Klieder zei:
Monsieur Le Loure 745454511732118484515484 zei:
NieckVB zei:

Tja als je niet zeker weet dat je kan inhalen, moet je het ook niet doen. Wat een dom rund zou je dan zijn. Jezelf in gevaar brengen, a la, maar anderen.....:eek::(:cry:

Het lijkt wel of je moet poepen...

BMW 530d M zei:
Horizontale lijn invoegen Lijst met items invoegenQuote invoegenOpgemaakte codeTekst links uitlijnenTekst centrerenTekst rechts uitlijnenSmiley invoegenVideo link
Ik heb voor de Alfa "gestemd". Dan wel zo'n uitvoering als in het voorbeeld wat voorbij is gekomen met de ronde Alfa velgen.

Een BMW met dit buget zit er wat gedateerd uit vind ik. Ook het dashboard vind niet mooi en er oud uitzien.

Je kunt ook bij het zusje van de Alfa kijken, de Lancia Delta. Dan ga je voor chique, wat ook heel mooi is.

Een 3 serie is ook een optie, je hebt al net de facelift, zoals voorgesteld. Die zou ik dan wel mooi vinden, mits mooi aangekleed.

De Italianen zijn denk ik het hardst afgeschreven, en daardoor het meest voordelig.

Succes!

Zijn niet alle velgen rond? ;)
ik zelf ben meer van een mooie rode.
alfa-romeo-giulietta-2-0-jtdm-150pk-sprint-nl-auto-navi-alcantara-led-dna-17-inch-cruise-control-dab.jpg

Alfa Romeo
Maar dan wel met dit interieur
alfa-romeo-giulietta-2-0-jtd-m2-125kw-170pk-sport-xenon-led-cognac-leer-clima-zwarte-hemel-19-inch.jpg

Epica zei:
BMW 530d M zei:

Succes!

Je begrijpt denk ik donders goed wat ik bedoel en aan welke velgen ik refereer. Kortom een onzinnige opmerking.

BMW 530d M zei:
Dan wel zo'n uitvoering als in het voorbeeld wat voorbij is gekomen met de ronde Alfa velgen.

Ja, vierkante velgen rijden nu eenmaal niet zo comfortabel :)

Epica zei:
De Golf zou ik niet nemen je ziet ze teveel

Daar zal dan wel een reden voor zijn... wat mij betreft dé reden om de Golf in deze zoektocht op 1 te zetten.

Maarruh... 34.000 km /jaar met een privé-voertuig.
Ofwel rij je die privé, en dan ben je goed gek.
Ofwel rij je die voor een werkgever die geen firmawagen ter beschikking stelt, en dan ben je ook goed gek!

Ofwel rij je die privé, en dan ben je goed gek.
Ofwel rij je die voor een werkgever die geen firmawagen ter beschikking stelt, en dan ben je ook goed gek!

Hoezo dat nou weer. Ik rij ook zo'n 30k per jaar, woon-werkverkeer en prive. En dan doe ik dat ook nog eens met een benzinemotortje.

BMW 530d M zei:
Epica zei:
BMW 530d M zei:

Succes!

Je begrijpt denk ik donders goed wat ik bedoel en aan welke velgen ik refereer. Kortom een onzinnige opmerking.
Dat jij nou zo dom bent om een knipoog niet te begrijpen daar kan ik niks aan doen. Dat je de velgen bedoelde was duidelijk. Maar ja blijkbaar geen humor.

Epica zei:
BMW 530d M zei:
Epica zei:
BMW 530d M zei:

Succes!

Dat jij nou zo dom bent om een knipoog niet te begrijpen daar kan ik niks aan doen. Dat je de velgen bedoelde was duidelijk. Maar ja blijkbaar geen humor.

En ja hoor daar hebben we de typische zombies alias epica weer...

BMW 530d M zei:
Epica zei:
BMW 530d M zei:
Epica zei:
BMW 530d M zei:

Succes!

En ja hoor daar hebben we de typische zombies alias epica weer...
Dat achterlijk lage niveau van jou haal ik niet. Maar blijkbaar hebben de diesel gassen je hersenen al aan getast, daardoor is ook je humor verdwenen.

Mensen mensen mensen......serieus??
Dit is nou een schitterend voorbeeld topic waarom mensen hier weglopen. En het bewijs is zelfs te vinden in dit topic!
In een ander topic vroeg iemand zich af waarom de TS vaak niet meer reageren!.......nou zie hier het bewijs!!!
Het respect naar elkaar is ver te zoeken met dit kinderlijke gedrag zeg. Het lijkt wel of jullie iets te bewijzen willen hebben naar elkaar of iets moeten compenseren.
Doe ff normaal zeg......Dit is een forum waar mensen komen om o.a. informatie in te winnen of advies hopen te krijgen. En wat krijgen ze???
Onderlinge ruzie o_O:cry: echt waar.....en dat moet dan volwassen zijn o_O
Ik mag dan geen humor hebben maar kan me tenminste wel normaal gedragen, misschien moeten bepaalde personen dat hier ook eens doen of gewoon anders niet meer reageren.

Heeft dit forum ook moderators of vinden ze dat niet nodig?

Doeslief

Foose78 zei:
Dit is nou een schitterend voorbeeld topic waarom mensen hier weglopen. En het bewijs is zelfs te vinden in dit topic!
In een ander topic vroeg iemand zich af waarom de TS vaak niet meer reageren!.......nou zie hier het bewijs!!!
Het respect naar elkaar is ver te zoeken met dit kinderlijke gedrag zeg. Het lijkt wel of jullie iets te bewijzen willen hebben naar elkaar of iets moeten compenseren.
Doe ff normaal zeg......Dit is een forum waar mensen komen om o.a. informatie in te winnen of advies hopen te krijgen. En wat krijgen ze???
Ik mag dan geen humor hebben maar kan me tenminste wel normaal gedragen, misschien moeten bepaalde personen dat hier ook eens doen of gewoon anders niet meer reageren.

Doeslief
Kan ik er wat aan doen dat sommige mensen niet tegen een grapje kunnen. Maar goed ik geef mijn mening, maar zeg ook gewoon de minder mooie dingen, maar blijkbaar moet je tegenwoordig maar overal als een mak schaap achteraan hobbelen.
Ik blijf gewoon advies geven, het wordt gewaardeerd door de mensen die iets zoeken.

Epica zei:
Foose78 zei:

Doeslief
Kan ik er wat aan doen dat sommige mensen niet tegen een grapje kunnen. Maar goed ik geef mijn mening, maar zeg ook gewoon de minder mooie dingen, maar blijkbaar moet je tegenwoordig maar overal als een mak schaap achteraan hobbelen.
Ik blijf gewoon advies geven, het wordt gewaardeerd door de mensen die iets zoeken.

Tuurlijk moet een grapje kunnen, leuk zelfs! (y)
En de andere persoon is ook zéker erg snel op zijn teentjes getrapt en miste het grapje ook idd!
Maar sta daar lekker boven joh..... laat gaan, laat gaan....maar je gaat over een weer op de man af spelen :eek: In mijn ogen ben je dan best kinderachtig om dat als volwassen kerel(er vanuit gaande dat je dat bent :)) te doen.
En kritisch zijn mag ook altijd maar het is de manier waarop je iets schrijft die het maakt of kraakt.
En op een forum kan een stuk tekst natuurlijk heel anders geïnterpreteerd worden dan een face to face gesprek omdat je vaak de emotie niet kunt overbrengen.
Door op de manier te reageren zoals nu is gebeurd schrikt het mensen af en dat moet niet de bedoeling zijn. :confused:
Ik denk dat ik duidelijk heb gemaakt wat ik er van vind en ga er ook niet te veel woorden meer aan vuil maken....Dit moet geen ellenlange discussie worden.

Terug
Bovenaan