ginkelvanmichiel’s wagenpark: Dyane, Marbella, Trans, Dwergauto, Ampera en Swift!: Swift opgehaald.

Ok, nog even geen film van de camping.(n) Naar mijn mening is het wel geweldig weer om de camper uit te proberen. Af en toe zon maar ook af en toe een bui om het "binnenklimaat" goed uit te proberen. :T

ginkelvanmichiel zei:
dan mag ik ook meteen een keukentrapje inpakken, anders kom je er niet meer in :p
Overigens, het lijkt me ook niet echt slim. De auto rijdt zo'n 100 km/h, ik vrees dat met een dakkoffer hij helemaal niet meer vooruit komt.

Op maat gemaakte koffer voor op het zwarte deel van het dak. Kun je idd wat spulletjes in kwijt en dan kun je er nog altijd makkelijk bij :)
En misschien als je het goed gestroomlijnd maakt, dat t ook nog geen effect heeft op je topsnelheid

Ziet er gaaf uit hoor. (y)

Een soort dakkoffer maken zou zelfs de wind weerstand iets kunnen verbeteren.

Ik kijk nu al uit naar de eerste vakantie kiekjes/perikelen/ervaringen/verslagen. :D

Greetzz Renate.

Nou, daar is ie dan, ik ben in Zeeland eens even gaan kramperen.
Ging prima, op een keihard bed na. Daar moet ik nog echt iets aan doen, want na één nacht al last van je rug hebben... nee, dat is niet de bedoeling. Dus middels de welbekende eiermatten (ja, die dingen zijn zachter dan je denkt, zal ik wat extra comfort gaan toevoegen).

Maar, verder dus alles goed. Kleine kacheltje werkt naar wens, kookgelegenheid en lamp werken goed. Dus wat dat betreft :)

filmpje:
https://youtu.be/bx-0OU6_Cpc

wat plaatjes:

He, dat is leuk toch nog met vakantie Michiel. Volgens mij was het vandaag mooi weer in Zeeland.
Ik moest even terug zoeken naar je mededeling over een lamp? Blijkt de TL te zijn waar ik eerder snel overheen gelezen had.

Met het terug zoeken kwam ik je “matras is 2 meter, en komt bij de Lidl vandaan” tegen. Dus Duitse kwaliteit voor gewichtige Duitsers waarschijnlijk. Waardoor jij nu niet goed kunt slapen.:D Is dat je reden van de opmerking kramperen?

Hoe is je rit bevallen? En onderweg nog genoten van de komende zomerhit van Daft Punk uit de extra speakers?:cool:

Leuk, je hebt ook een kachel ingebouwd, begrijp ik.

ff wennen aan het matras.. Net als een nieuwe auto moet je dat een beetje in'liggen'.

Ik blijf het een briljant campertje vinden!! Echt super gaaf vind ik het eind-resultaat!

Toen ik met de tent wegging maakte ik gebruik van zo'n zelf-opblazend-matras, en dat sliep/lag heerlijk, misschien is dat nog een idee ;)

@Quatrelle
Ja, veel harder wil je niet gaan. Ik reed op de tomtom ongeveer 104 km/h in ontspannen toestand.

@Altai
Ik denk het ook! Het leek alsof ik op een plaat beton lag. Maar dat schijnt vaker zo te zijn in caravans/campers met vast bed, en van die eierdoos-matten schijnen daar goed voor te werken. Binnenkort dus even bij een campingwinkel binnenlopen om ze te bekijken. Precies, kramperen :p

@Durashift
Het is een draagbaar Philips straalkacheltje uit de jaren 70/80. Gebruikt niet zo veel stroom en warmt de ruimte snel op, dus dat is uitstekend.

@PascalD
Met hemelvaart een kampeerwekend van de Fiat Panda Club. In de Ardennen... Dus dan moet ik wel fatsoenlijk kunnen slapen.

@Pjötr
Ik slaap als ik kampeer met de tent altijd op zo'n veldbedje, en dan heb ik er geen last van. De verschijnselen die ik nu had deden me denken aan een luchtbed. Daarmee blijft mijn rug ook niet heel. Ik moet dus echt kijken of ik de boel zachter kan maken. Of gewoon nog een extra mat eronder doen zodat het bed wat dikker wordt...

@Michiel, met al die matrassen is die overmaat aan hoofdruimte wel meegenomen. Ik moest toch even denken aan een vriendin van lang terug:
https://www.delftstoneelgezelschap.nl/Zolder/Prinses%20op%20de%20erwt/Prinses.htm :D

Alle gekheid op een stokje. Geweldig hoe de Trans getransformeerd is tot een volwaardige camper.(y)
Heb je nog extra wensen of aanpassingen in gedachten na dit test weekend behalve een zachte landing 's nachts?

Een 2 liter turbomotor.

haha, nee, grapje. Wat meer vermogen -hij heeft er nu 39- (à la 45 pk uit een Panda 45 of 48 pk uit een Panda 4x4) zou mooi zijn, maar soit, hij haalt de 100 en dat is al heel netjes.

Wat ik wel nog wil doen is kijken of ik de tochtruitjes wat minder herrie kan laten maken. Die dingen daar word je helemaal gestoord van, zoveel herrie maken ze. Maar ik wil ze wel behouden, want ze zijn heel erg handig met beslaan e.d.

De Dyane is onderhand stiller...
Overigens ben ik daarmee vandaag naar de Citromobile geweest. Een trekhaak (wees maar gerust, voor een fietsendrager, meer niet) en RVS ruitenwisserarmpjes+bladen rijker ben ik weer terug. Wel moeten de banden gebalanceerd worden, want af en toe trilt de hele boel als een idoot. Maar eens kijken of er iemand is die in de buurt blinde velgen kan/wil balanceren.

10314685_10203922811139446_1537133937274470970_n.jpg

Leuke plaatjes weer hoor. (y)

voor het matrasprobleem moet je HIER eens kijken.

Wij hebben in onze bus eerst luchtbedden gehad. Dat was een heel gedoe elke dag oppompen met een pomp die de hele camping over te horen was.
Daarna bedden gehad met de originele kussens die bij de bus horen, veel te hard.

Nu hebben wij al enkele jaren een dunne selfinflating matje met daarop twee eenpersoons matrassen van traagfoam, slaapt erg fijn.
De selfinflating (3cm dik) vervangt een deel van een traagfoam matras en daardoor zijn onze matrassen ook maar 8cm dik.

Greetzz Renate.

dank voor de tips!
Mijn matras is van koudschuim, en is 10cm dik, dus misschien is dat ook een uitkomst!
Probleem is dat ik op mijn zij lig, en dan dus door de mat heen op de deksels van het bed lig. Dat is niet zo fijn...

Zoals ik al zei, ook op een luchtbed doe ik geen oog dicht, dus ik hoop dat ik met behulp van de matras die ik heb en ofwel zo'n eierdoos-mat of een selfinflating matje een wat zachter bed kan maken... want dit was niet fijn :p

De echte kampeerdert ken niet zonder de selfinflatert.:D
De familie Altai ligt trouwens al jaren op de "zelfopblazers". (y)

Dat de Dyane stiller is lijkt niet zo gek gezien de extra dakisolatie. Trouwens over isolatie gesproken: Het kacheltje was alleen voor het behaaglijk maken tijdens het verblijf maar tijdens het slapen koelde de Trans niet te veel af?

Dat de tochtruitjes zo veel herrie maakten. Dat raampje is iets uit het verre verleden maar dat deze enorme herrie maakten?? Misschien dat een randje tochtrubber wonderen doet of trekt het armpje het raampje niet vergenoeg meer naar binnen?

Koud was het zeker niet in de auto, ging prima!
Over het algemeen zijn Dyane's (en 2cv's ook) veeel luidruchtiger dan een Panda-achtige. De Trans is daar extreem in.
Misschien komt het wel langs de kachelbak hoor, dat sluit niet allemaal meer even goed aan. Ik zal er nog eens wat extra schuimrubber tussen doen, wie weet werkt het.

Camperen vind ik persoonlijk helemaal niets. Maar met zo;n campertje (y)
Ik ga geregeld naar tarifa om te kitesurfen en dan zou zo'n ding prima kunnen zijn. (is maar uurtje rijden, maar misschien wel een sterkere motor erin :D)
Alhoewel ik nu voor een paar tientjes per nacht in een hotelletje slaap :)

Trekhaak maar meteen op de Dyane gezet.

morgen is de vakantie weer over en begint het werken weer, dus met dit mooie weer kon ik hem niet laten liggen.

Deze Dyane staat er maar gek bij:
https://www.google.nl/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fglobalcarbrands.com%2Fi%2Fcitroen%2Fcitroen-dyane%2Fcitroen-dyane-05.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fglobalcarbrands.com%2Fmake%2Fcitroen-dyane%2Findex.html&h=376&w=500&tbnid=T4uSxUCShHUYqM%3A&zoom=1&docid=DouIjPo9S582pM&hl=nl&ei=RchnU8LjA4bIObCKgYgC&tbm=isch&ved=0CGEQMygKMAo&iact=rc&uact=3&dur=838&page=1&start=0&ndsp=20

vanmiddag na de regen nog even de stekker en bedrading voor de trekhaak op de Dyane afgemaakt.
Functioneert allemaal prima. Mooie Hella stekkerdoos gebruikt. Veel beter dan dat waaibomending van CarPoint...

Vandaag met de Trans bezig gegaan. Van een bevriend Pandist (van de Panda 45 Diesel klikkerdeklik had ik wat Terra onderdelen gekregen.
Waaronder ruitjes met verwarming voor in de achterdeuren, het veiligheidsrekje achter de bestuurdersstoel en nog wat onderdelen.
Verder had ik zelf nog spatlappen besteld. Helaas zijn die voor de achterzijde nog in backorder, maar met een beetje geluk komen die er ook aan...

Vandaar het spul dus maar eens gemonteerd!

Het rekje heb ik trouwens wat moeten aanpassen, omdat hij anders tegen het bed aan zat. De metalen beugels waarmee hij vast zit staat er nu dus precies naast. Dus het hele uitklapgedeelte van het bed is gewoon bruikbaar.

Vandaag bij de Dyane de stuurkogelashoesjes vervangen. Dacht dat het heel veel werk was, maar met wat tips was ik binnen het half uur klaar...
Verder heb ik de wielen laten balanceren, dus ik hoop dat het trillerige stuur wat rustiger wordt :)

verder vond ik nog een rol met motorkapisolatie, dus dat in de Trans nog hier en daar tussen gefrommeld (op een als-of originele manier) Hopelijk dempt dat weer een beetje extra. Ook een tochtraampje (what's in the name) voorzien van tochtband, want het kreng floot als een gek onderweg...

Wat de matras betreft:
via via heb ik een slaapmatje gekregen dat deze mensen op hun boot gebruikten. Voorzien van in horizontale banen opgesloten korrels 'piepschuim'...
Vannacht de campermatras incluis dit matje op de houten vloer hier thuis gelegd en het geprobeerd. Wereld van verschil!
Dus dat is ook weer opgelost.

Michiel, Trans wordt beter en beter.
Spatlappen, rekje (mooi gedaan) en aanpassing voor het matras.(y)

Gezien het schitterende weer jammer dat er geen "ijsvrij" is om de camper ergens neer te zetten. Misschien een margedag tussendoor smokkelen?:D

Ik blijf het topic volgen. Je zult ongetwijfeld die Italiaantjes een poepje laten ruiken met deze Spaanse schone.
Mooi weer in die periode zou ook voor anderen welkom zijn.:cool:

speedtouch zei:
Deze Dyane staat er maar gek bij:
https://www.google.nl/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fglobalcarbrands.com%2Fi%2Fcitroen%2Fcitroen-dyane%2Fcitroen-dyane-05.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fglobalcarbrands.com%2Fmake%2Fcitroen-dyane%2Findex.html&h=376&w=500&tbnid=T4uSxUCShHUYqM%3A&zoom=1&docid=DouIjPo9S582pM&hl=nl&ei=RchnU8LjA4bIObCKgYgC&tbm=isch&ved=0CGEQMygKMAo&iact=rc&uact=3&dur=838&page=1&start=0&ndsp=20

Da's dus "broken axle look!" ;-)

zo te zien niet zo zeer gebroken, als wel verbogen draagarmen. Nieuwe as erop en de boel klopt weer (volgensmij -dat staat me bij- is dat bij deze Dyane ook zo opgelost)

Dyane is een beetje in revisie, stuurkogeltje vervangen en afgesteld, alles doorgesmeerd, bandjes laten balanceren, en als kers op de taart vanochtend de auto even laten uitlijnen (wat ook geen kwaad kon...)

Stuiterdestuiter?
juist. dat was het rijgedrag van de Dyane. Alle bovengenoemde zaken waren rechtstreeks verbonden aan het feit dat de auto zo enorm trilde bij het rijden.
Helaas was het nog niet opgelost. Totdat mijn oog viel op een rare slinger in de achterband...
Tijdelijk een paar ver-over-datum Michelin banden geplaatst, getest: probleem weg!
Ofwel, volgende punten op het lijstje: nieuwe achterbanden (en een nieuwe uitlaat, de 1e demper heeft de geest gegeven en is lek...)

Net de Seat Camper klaar gemaakt voor een weekendje Ardennen!
De Fiat Panda Club heeft daar z'n buitenland-meeting en dus ga ik, überhaupt voor het eerst, naar deze meeting toe!
Hij wordt voor het 10e jaar (jubileum!) georganiseerd, en dus kon ik niet achterblijven. Dit wordt tevens de eerste 'grote' rit naar het buitenland.
Ik ben benieuwd :D
Morgenochtend voor de zekerheid toch nog maar een flesje koelvloeistof halen...

Ja, ideaal dat opstapje, anders stap je niet gemakkelijk in.

De matras-met-opleg-mat slaapt perfect. Alsof ik thuis in m'n bed lag :)

De Dyane is weer helemaal klaar. Na wat onderhoud in de vorm van stuurkogels, sporing en doorsmeren nu ook met nieuw rubber en velgen achter én een nieuwe uitlaat.
Kunnen we er weer even tegenaan - laat die vakantie naar Frankrijk over 2 maandjes maar komen. :)

Nee, bij een 2cv-speciaalzaak in Dronten. Die leverden de banden+velg gebalanceerd en wel voor een redelijke prijs, en zonder verzendkosten. En aangezien ik ook de uitlaat nodig had kwam dat goed uit.

Nog een paar plaatjes van het Ardennenweekend van de Fiat Panda Club:

naamloos_052.jpg

10155210_10204156674905894_6924098681198153890_n.jpg

Op de onderste foto een ander Spaans broertje, te weten de Seat Panda Pandita. Vermoedelijk zijn de Trans, deze Pandita, een tweede Pandita en een Panda Terra ergens in 1984-1985 door een liefhebber naar Nederland gehaald.

Juist, originele velgen voor de Trans :D

Vandaag de velgen ontroest en in de zinkprimer + velgenlak en blanke lak gezet.
Nu nog een setje 155-bandjes vinden voor een kleine prijs.

De 155-80 r13 winterbanden op velg die onder de Trans liggen staan al te koop :)

Terug
Bovenaan