ginkelvanmichiel’s wagenpark: Dyane, Marbella, Trans, Dwergauto, Ampera en Swift!: Swift, maar dan korter…

Het is inderdaad jammer Die auto reed echt heerlijk!. Gelukkig komt hij nu bij liefhebbers terecht, dat was wel een eis.

Vandaag nog even 'genoten' van de auto :)

verkocht.jpg

Nu de Astra -helaas- vroegtijdig is verhuisd kijken we/ik rond naar iets anders. Ikzelf overweeg toch weer een Panda, maar misschien een 1.2 ipv de TwinAir, ondanks dat die trager zijn wel wat minder olie-gevoelig. (plus dat ik nog een cruiscontrol heb liggen die ik voor de TA had gekocht en weer heb gedemonteerd toen die vroegtijdig total loss ging...)
M'n vriendin heeft wel oren naar een Fiat 500, maar die vind ik wel erg aan de prijs voor de leeftijd van de gemiddelde 500, plus dat er geen cc op zit. Vervolgens kwam ik ook nog op de Lancia Ypsilon. Misschien ook wel leuk. En 5-deurs.

Laatst bewerkt:
Als je "niet duur" wil rijden, zou je ook bijv. naar een eerste generatie Meriva kunnen kijken of een leuke Corsa B.
Deze zijn her en der nog wel te vinden in mooie staat met weinig kilometers.
Beide zijn niet te groot en volgens mij geschikt voor 'kleinere' mensen, staat een leuke blauwe Corsa B in Wolvega te koop..

Moet zeggen dat de Pinda van Total Loss ook erg leuk is :)

Als je "niet duur" wil rijden, zou je ook bijv. naar een eerste generatie Meriva kunnen kijken of een leuke Corsa B.
Deze zijn her en der nog wel te vinden in mooie staat met weinig kilometers.
Beide zijn niet te groot en volgens mij geschikt voor 'kleinere' mensen, staat een leuke blauwe Corsa B in Wolvega te koop..

Moet zeggen dat de Pinda van Total Loss ook erg leuk is :)
Corsa B was inderdaad ook iets waar ik aan dacht, en dan vooral in CDX uitvoering. Helaas zijn die ook dungezaaid...

Meriva is, relatief, zwaar qua gewicht.

Ik zou je vriendin laten kiezen, het is voor haar toch? Jouw keuze van de Astra was het voor haar toch ook niet helemaal, nietwaar.

Omdat ik vandaag in huis aan het klussen was en daarvoor wat jaren '60/'70 parana-pine schroten nodig had (die ik op voorraad heb liggen in de garage) ook meteen maar eens even naar de Trans gekeken. Ik wil daar toch wat meer mee gaan rijden dit jaar, dus misschien dat ik binnenkort de Marbella maar even op stal zet en de Trans ophaal om die eens wat extra kilometers te laten maken. Dat ding heeft nog geen 700 kilometer per jaar gereden en sinds ik hem hem is er misschien 5000 kilometer bijgekomen.

Ik had maanden terug een SEAT-toeterdop gekocht (er zat een FIAT-exemplaar in) en die heb ik er dus eindelijk maar eens even in gezet :)

IMG-0843.jpg

IMG-0845.jpg

haha, dat is een koelkastje en een doos met kampeerspullen :) De garagebox is heel erg vol, immers staan normaliter de Trans, Dyane en dwergauto erin, maar ook nog wat huisraad. Past allemaal nét!

Verder zijn A (vriendin) en ik vandaag even op pad geweest voor wat auto's betreft. De Fiat 500 stond ook op de wishlist, maar ook daar zit die koppeling zo diep dat zelfs met de stoel in de voorste stand dat niet comfortabel zitten was. De Panda 169 en 312 hebben daarentegen geen enkel probleem, maar zijn nou niet haar meest favoriete auto's (Panda 312 gaat nog boven 169). Er stond ook een Ypsilon, en die was op de kleur na veel meer haar ding. Goede stoelen met lendenverstelling, goed in hoogte en diepte verstelbaar en in heel keurige staat.

Dus, die Ypsilon zou het wel eens kunnen worden. Maandag maar eens informeren voor een proefrit.

Helaas wel, de Ypsilon weegt 955 kilo, dus zit nét een MRB schaal hoger dan de Panda 312, en maarliefst 2 met de Panda 169. Dat is wel een dingetje, bijna 15 euro per maand. Qua verzekering maakt het niet heel veel uit.

We gaan het beleven :)

Jouw vrouw is vast die 15 euro per maand meer waard.. Soms gaan de "kosten" voor de baten uit. ;)

Vanmiddag tussen de stortbuien door met de Ypsilon op pad geweest. Ding is zeer netjes en rijdt goed. Airco werkt niet goed, dus ik die is misschien lek of op z'n minst leeg.

het (lederen) interieur is onbeschadigd en alles werkt, onderhoudsgeschiedenis hebben we terug gevonden van 2013 tot heden.
We gaan het e.e.a even naast elkaar zetten en vrijdag hakken we de knoop door (als hij er dan nog is natuurlijk).
Ik kwam ook nog een leuke Panda 1.2 tegen, die ik op zich ook wel zie zitten.

wat plaatjes van de Ypsilon:

IMG-0873k.jpg

IMG-0874k.jpg

IMG-0875k.jpg

IMG-0876k.jpg

vlcsnap-2024-06-10-17h49m41s780.png

Ik kwam ook nog een aantrekkelijke Panda 1.2 tegen. Die staan toch behoorlijk hoog op mijn lijstje.
full.jpg

Laatst bewerkt:
Ik dacht bij je eerdere Panda/500-overwegingen nog: Waarom geen Yp? Dat is een echte liefhebbersauto dus misschien meer kans op een goed bijgehouden, goed uitgerust exemplaar. Leuk dat het nu die kant op lijkt te gaan. En goede kleur!

Deze Y is echt tof, zou 'm zonder twijfel boven de Panda verkiezen. Zou wel fijn zijn als de garage 'm kon afleveren met werkende airco.

Ziet er goed uit met dat beige/bruine leder en panoramadak. Dat maakt het in mijn ogen best een stuk interessanter dan een Panda.

Oh wauw wat bijzonder. Overweeg je m nu weer terug te kopen? Ik vind 'm wel leuk met die zwarte bumpers en stalen wielen.

• Leuk
Waarderingen: Stif
Heb je ze wel even doorgegeven dat die daarom totall loss is verklaard?

Sorry ik ben zo eerlijk om zoiets dan door te geven :ROFLMAO: Zal een bedrijf niet zo blij mee zijn.
Jazeker. Plus dat het waarborgfonds ertussen heeft gezeten met een officiële schadetaxatie. Ik heb met zweet op mijn rug die auto bij het taxatiebedrijf afgeleverd, want hij reed nauwelijks!

Ypsilon-update:

We zijn vandaag nog een keer gaan kijken en het is echt een gave auto. Toch twijfel ik. Is de DFN automaat betrouwbaar, en, belangrijker, krijg ik niet weer last van mijn been, iets dat natuurlijk in de tijd dat ik de Ampera kocht ook enorm speelde. We zijn er dus nog niet over uit.

We rijden er beide in. Zij hoofdzakelijk, maar we willen er ook mee op vakantie. Kamperen met een EV is gewoon niet praktisch en helaas vindt ze het doodeng om met de Dyane of Marbella te rijden.

@Carkiller, jup. Rechts. Ik heb een chronisch geïrriteerde Iliopsoas (spier) die in bepaalde houdingen vrijwel direct opspeelt. Hoogst irritant. Bij handgeschakelde auto's maakt koppelen de 'draai' beweging nog erger; maar niet in alle auto's gelukkig. In de Astra (en in het verleden Kadett) had ik daar geen enkele last van.

Laatst bewerkt:
Bij twijfel.... Niet Doen....
Tenzij de twijfels gaan over zaken die niets te maken hebben met de beslissing voor dat specifieke product/die keuze of iets waar je aan kan wennen.
Zoals de kleur die je toch niet ziet als je in de auto zit.

Met die blessure lijkt me cruise control toch wel het meest belangrijke als optie. In combi met een automaat.
En uiteraard goed kunnen zitten.

Ik lees dat de ypsilon lederen bekleding heeft. Dat lijkt me dan weer totaal geen aanrader omdat je met een korte broek aan nog wel eens tegen heet leer aan kan komen... Die spastische beweging die je daardoor maakt zal je blessure ook geen goed doen denk ik zo...

Lederen bekleding maak ik me niet zo veel zorgen om, dat heb ik in de Ampera ook en bevalt prima. CC is inderdaad een must. Sinds ik die in de Dyane en Marbella heb zitten (als in een gaskabelvasthouder van Eagle) kan ik daar ook weer zonder problemen mee rijden. (te) lang een gaspedaal ingetrapt houden is een van de irritatiefactoren.

:) :alien: Vandaag tussen de buien door even naar de oldtimerdag in Lelystad geweest. Door de regen was het helaas niet zo druk. Wel nog even op de foto gegaan met een replica Peel P50. Mijn liefde voor dwergauto’s is nog niet verdwenen.

ja die zag ik vanmorgen ook staan, 1 woord geweldig! een eindje verderop stond ook een Messerschmidt met trekhaak nog wel. heb je die blauwe Honda Civic uit 79 ook gezien?

Terug
Bovenaan