Nadat ik de ,,Arna'' had verkocht, ben ik mijn Seat Marbella gaan ophalen. Deze was ondertussen 25 jaar geworden en derhalve goedkoop te verzekeren. Deze bella kwam ik vorig jaar tegen, en gezien z'n zeldzaamheid kon ik hem niet laten staan, maar gezien het feit ik geen ruimte had heeft ie nog een tijdje gestald gestaan.
Het betreft hier een Marbella in GL ECO uitvoering, met de zeldzame geregelde katalysator die optioneel leverbaar was. De auto is afgeleverd op 10 juni 1987, en kostte destijds 13.995(!) gulden (en dat komt door de geregelde katalysator, die vanaf 1992 standaard werd).
Na het e.a. aan onderhoud te hebben gedaan en de auto geheel te hebben gepolijst kon ik naar de APK, welke op 10 augustus in orde bevonden werd. Ik was even bang voor het CO percentage, omdat Marbella's met geregelde katalysator daar vaker problemen mee hadden, maar, deze niet. Nee: het CO was 0,3%!! bij stationair toerental. Keurig dus.
Ondertussen zijn de banden vervangen, velgen vervangen/gespoten, uitlaat vernieuwd en is de hele auto voorzien van een holle ruimte waxoil behandeling, en heb ik de wisser op de achterruit gedemonteerd omdat die voor kortsluiting in het dashbord zorgde (alles knipperde mee en gaf storingen, nu niet meer

) Daarnaast is ook de striping deels vervangen (die kwam helaas mee met het polijsten

)
Doch er zitten nog wel wat dingetjes aan die gedaan moeten worden:
remschijven/remblokken
remslangen achter
kleine beurt (olie, originele oliefilter van 1987 zit er nog op!)
Verder is 'ie in perfecte staat (en dat mag ook wel met slechts 41000 km)
wat plaatjes:
bodem en nieuwe uitlaat:
velgjes in de epoxy alvorens ze zilverkleurig te spuiten:
voor het poetsen:
na het poetsen (en spuiten van de bumpers, helaas was de kleur dus net iets grijzer dan er op de spuitbus stond

)
bij de Fiat Panda Club: