Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Altai zei:En het later monteren van de gordelstang is goed idee voor de gordijntjes wellicht ook een goed plekje voor een klemlampje/spotje?
Bij mijn weten zijn alleen gordels verplicht voor zitplaatsen in de rijrichting dus niet voor jouw bank.ginkelvanmichiel zei:Geen idee hoe het zit met de eisen van gordels. Een bank kan ik niet monteren, daar zitten geen bevestigingspunten voor.
De boutgaten in de bodem waren afgedopt, net als de bevestigingspunten van de door jou genoemde stang.
Ik heb hem rechts gemonteerd (komt bij GAOS vandaan) met het idee dat het handig kan zijn voor bijvoorbeeld de gordijntjes oid.
Moderator
ginkelvanmichiel zei:@richardB
dank voor die foto's! Dat kan mij ook nog weer wat inspiratie geven
Wat Michel zegt over gordels klopt wel dacht ik. Zitplaatsen in lengterichting zoals de Defender (oude stijl) hoeven nooit te zijn voorzien van gordels, omdat die simpelweg weinig nut hebben. Naar achter gerichte zitplaatsen zoals oude Volvo's wel, maar pas vanaf bouwjaar 2000 dacht ik. Waarbij voor campers op basis van een bedrijfsauto de regels weer anders (soepeler) zijn. Het probleem zit dan ook niet in het aantal gordels, maar of het originele aantal zitplaatsen (2) op kenteken staat. Dan zul je de bank eerst nog als zitplaats moeten laten keuren, als je hem daarvoor zou willen gebruiken.Barri zei:Dat klopt niet denk ik, Michel. Kijk maar naar de bankjes achterin een Defender of een V70, ook daar zijn gordels verplicht. Ik denk dat het probleem is dat de bank geen goedgekeurde zitplaats is. Anders zou je een 'gewone' camper ook vol kunnen hangen met gordels en er een 9-persoons voertuig van maken![]()
ginkelvanmichiel zei:Je kan prima zitten onder de tafel, dus vooralsnog pas ik dat niet aan. Onder de bekleding ter hoogte van de gasfles zit een bevestigingspunt, hier komt een metalen constructie aan waar mee ik de gasfles kan vast zetten.
Kastjes worden inderdaad bekleed, nu zijn ze zo glad als een aal van binnen![]()