ginkelvanmichiel’s wagenpark: Dyane, Marbella, Trans, Dwergauto, Ampera en Swift!: 1e Swiftdate.

Misschien was het afdoppen voldoende voor het "onklaar maken".
En het later monteren van de gordelstang is goed idee voor de gordijntjes wellicht ook een goed plekje voor een klemlampje/spotje?

Hij heeft 500 kilo laadvermogen, en daar wordt wel iets vanaf gesnoept. Maar, de bank/bed bij elkaar weegt een kilo of 15, en de bovenkastjes zijn een kilo of 25. Dus dat valt mee.

ziet er super uit dat interieur!

ik kwam ooit een plaatje tegen van deze 'terra weekender'

Foto-P6RGETPI.jpg

ginkelvanmichiel zei:
Geen idee hoe het zit met de eisen van gordels. Een bank kan ik niet monteren, daar zitten geen bevestigingspunten voor.
De boutgaten in de bodem waren afgedopt, net als de bevestigingspunten van de door jou genoemde stang.
Ik heb hem rechts gemonteerd (komt bij GAOS vandaan) met het idee dat het handig kan zijn voor bijvoorbeeld de gordijntjes oid.
Bij mijn weten zijn alleen gordels verplicht voor zitplaatsen in de rijrichting dus niet voor jouw bank.

Dat klopt niet denk ik, Michel. Kijk maar naar de bankjes achterin een Defender of een V70, ook daar zijn gordels verplicht. Ik denk dat het probleem is dat de bank geen goedgekeurde zitplaats is. Anders zou je een 'gewone' camper ook vol kunnen hangen met gordels en er een 9-persoons voertuig van maken :D

@richardB

dank voor die foto's! Dat kan mij ook nog weer wat inspiratie geven.

Wat betreft de bank/bed, dat is géén zitplaats. Ik betaal voor geel kenteken met twee zitplaatsen.

ginkelvanmichiel zei:
@richardB

dank voor die foto's! Dat kan mij ook nog weer wat inspiratie geven

in mijn archief heb ik nog 2 kampeer terra´s gevonden:

een apparte ombouw met hefdak erin:
Foto-D4JUVMJ6.jpg

deze lijkt me een eigenbouw:
Foto-BVGRONLT.jpg

succes!

Vandaag niet zo heel veel gedaan. Wel de tekeningen voor de tafel/kookgelegenheid gemaakt en de rechter buitenspiegel vervangen. Dat was een niet originele wiebelspiegel van een Marbella. Nu zit er keurig netjes een oerpandaspiegel op. Ook heb ik de radio voor elkaar. Niet meer links naast het stuur, maar rechts, en met 4 speakers. Wat een geluid :)

originele spiegel:

vervanger aan de rechter kant:

De radio (top of the bill in 1989, kostte 1100 gulden o_O )

overzichtsplaatje (met kat van de buren...)

wat is het verschil met een Marbella spiegel? Ik heb dezelfde nl. op mijn 88-er en 89-er. En ze zien er identiek uit aan diegene op jou wagen.

Erg gave radio btw.

Barri zei:
Dat klopt niet denk ik, Michel. Kijk maar naar de bankjes achterin een Defender of een V70, ook daar zijn gordels verplicht. Ik denk dat het probleem is dat de bank geen goedgekeurde zitplaats is. Anders zou je een 'gewone' camper ook vol kunnen hangen met gordels en er een 9-persoons voertuig van maken :D
Wat Michel zegt over gordels klopt wel dacht ik. Zitplaatsen in lengterichting zoals de Defender (oude stijl) hoeven nooit te zijn voorzien van gordels, omdat die simpelweg weinig nut hebben. Naar achter gerichte zitplaatsen zoals oude Volvo's wel, maar pas vanaf bouwjaar 2000 dacht ik. Waarbij voor campers op basis van een bedrijfsauto de regels weer anders (soepeler) zijn. Het probleem zit dan ook niet in het aantal gordels, maar of het originele aantal zitplaatsen (2) op kenteken staat. Dan zul je de bank eerst nog als zitplaats moeten laten keuren, als je hem daarvoor zou willen gebruiken.

Vandaag de klapdeksels op het bed afgemaakt en ook een soort klaptafeltje gemaakt waarmee je het bed verlengt als je gaat slapen. Kwestie van stoel naar voren klappen, plaatje omhoog, houder uit draaien en klaar :)

de klapdeksels: ze gaan naar elkaar toe open zodat je er gemakkelijk bij kunt.

het klepje:

verder ook de bodembekleding schoongemaakt. Die bleek niet grijs, maar bruin! Meteen viel me het design van de pookknop op. Best mooi eigenlijk!

Toch een gedeeld deksel in plaats van een groot exemplaar.(y)

Nog het slaapmatje erin en je kan op weg, met deze temperaturen moet dat lukken.:cool:

Ok Michiel, laat de isolatie maar zitten en alleen naar warme oorden op vakantie is de conclusie.:)

Vandaag was ik vrij, en vrij zijn+mooi weer betekent weer verder rommelen.

Tafel & kookplaat zitten in elkaar! Nog een paar kleine dingetjes doen ten aanzien van de pasvorm en dan de boel vastzetten.

Kijk, dat is tempo houden. Het blijft een leuk topic om te volgen. Nog even en Bob de Bouwer kan op vakantie.:)

Wellicht komt dit nog. Maar nu lijkt het alsof de staanders 'koud" tegen het metaal/carrosserie en wielbak staan. Ten gevolge van torsie kan dit gaan kraken onder het rijden. Ga je hier nog een (rest) stukje vilt achter plakken?

De middelste moet ik nog aanpassen, die komt er inderdaad tegenaan en dat is niet de bedoeling. Ik heb ze allemaal iets los staan, en bovenin, waar ze vast zitten aan de auto zitten ze inderdaad met een viltje vast. Zo zitten de kastjes en het bed ook vast, en met de 300 km die ik afgelopen week heb gereden heb ik niets gehoord van gekraak, dus dat zit wel goed :)

Er komen kleurige gordijntjes in, samen met de kleurige matras. Verder niet. Gewoon een mooie houttint, zoals het origineel ook had/heeft.

Goed bezig zeg! Leuk!!
Zelf vraag ik me af wat je met de vloerbedekking gaat doen, die vind ik niet heel mooi staan bij de houtkleur.

voorlopig laat ik het liggen, tzt wil ik er wel iets anders in doen. Overigens matcht het in het echt wel beter dan op de foto.

klein maar fijn . super campertje geworden .
heb nog een mooi tentje in de aanbieding voor 2 (volle) kratjes jupiler

achterkant is open te maken d.m.v rits , auto er tegen aan en je hebt een ruime woon/slaapkamer er bij .:D

Kijk, zo kom je nog eens aan spullen. (y)

Tent past goed bij de kleur van het tapijt en camperinterieur. Bovendien kan je de tent laten staan op de camping als je de auto een keer nodig hebt.

hoi, dank voor het aanbod!
Maar ik heb een gewone tent waarmee ik ook op vakantie kan gaan. (wat ik ook weer van plan ben) Dus ik denk niet dat het iets voor me is.

1175640_10201925476487328_1202938757_n.jpg

De camper is gewoon voor 'erbij' of voor als ik eens naar een andere plek wil waar kamperen niet zo fijn is. (Engeland bijvoorbeeld)

Overigens, die tent, hoeveel stokken zitten daarin?

---

vanmiddag iets eerder thuis, dus nog even de tafel+kookplaat vast gezet. Dat zit als een huis. Ervan even een filmpje gemaakt.
https://youtu.be/ZacdBmRyhG0

Komt er onder de tafel nog een tweede blad wat je naar je toe kan trekken? Nu lijkt mij de afstand vanaf het bed nog wel erg groot om handig aan de tafel te zitten.

hoe ga je die gasfles vastzetten? met een rubberen band?

en de kastjes, nog bekleden aan de binnenkant voor gerammel van spullen tegen te gaan?

Je kan prima zitten onder de tafel, dus vooralsnog pas ik dat niet aan. Onder de bekleding ter hoogte van de gasfles zit een bevestigingspunt, hier komt een metalen constructie aan waar mee ik de gasfles kan vast zetten.

Kastjes worden inderdaad bekleed, nu zijn ze zo glad als een aal van binnen :D

ginkelvanmichiel zei:
Je kan prima zitten onder de tafel, dus vooralsnog pas ik dat niet aan. Onder de bekleding ter hoogte van de gasfles zit een bevestigingspunt, hier komt een metalen constructie aan waar mee ik de gasfles kan vast zetten.

Kastjes worden inderdaad bekleed, nu zijn ze zo glad als een aal van binnen :D

Met de lege kastjes dacht ik een echo te horen in je filmpje (op 42 sec.). Geeft goed aan de ruimte in zo'n Trans Terra.:)

[sub]Edit: Ooit, ooit ga ik het leren...[/sub]

Heel leuk en super netjes gedaan!
Knap hoor!
Als klein jochie droomde ik in the mid-eighties al van campers van dit formaat bestelauto, leuk om te zien dat het echt kan!
Die tent die je ordt aangeboden zou ik er bij nemen, zou het echt compleet maken. Al is het maar voor een eventuele verkoop!

Hoe heb je de panelen eigenlijk.aan de corrosserie bevestigd? Met kit?

De panelen zitten vast aan bestaande boutgaten, hier en daar een blindklinknagel en met bouten aan de bodem (gordelbevestigingspunten)
Kortom, muurvast!

Gisteren trouwens de Dyane van stal gehaald.
Dat had nogal wat voeten in aarde, want het kreng wilde niet starten en reed vervolgens maar 85 km/h...
Vandaag dus maar meteen aan de slag gegaan, en enkele zaken onder handen genomen. Eerst de carburateur helemaal schoongemaakt en opnieuw afgesteld volgens het boekje, en vervolgens de stuurbuis vervangen. Die had een versleten rondsel-aansluiting en ja, dat is niet zo veilig.
Nu is dat dus weer in orde.

Vervolgens nog even een ritje gemaakt, en de auto doet het weer. Volgende op het programma is het laten balanceren van de voorbanden, want het trilt als een gek!

Filmpje op YouTube.

Nog geen echte aanpassingen aan mijn "motorhome" (hoe anders te noemen..) in spé, wachten op de bestelling van enig bevestigingsmateriaal dat vanuit Italië moet komen. Dus dan de auto maar eens gewassen en voorzien van een laagje wax. Kan 'ie er weer even tegen :) Misschien ook binnenkort met originele Panda-striping. (wat nu wit is op die stickers zou dan carrosseriekleur zijn!)

1544414_10203756995554160_960454287310351425_n.jpg

10151388_10203756995914169_3465786894122477558_n.jpg

1907610_10203756994834142_513080949141153679_n.jpg

10153206_10203756995874168_941945309807753750_n.jpg

Jup, goede reclame ;) Nee, het was een idee. Maar ik denk niet dat ik het doe ivm opschrift en kleur. Maar eens op zoek naar een 'period' Seat striping.

mooi detail die bredere stalen wieltjes. Staat de auto zeker in deze opzet volwassen.
Ik kan me voorstellen dat het weggedrag en de grip ook erop vooruit zijn gegaan.

Origineel zijn de velgen 4,5J, deze 5J. Met 155 R13 ipv 145 R13 kom je een heel eind :D
En het bevorderd de wegligging best behoorlijk. Hij is namelijk nogal windgevoelig en daardoor wat staartlastig :p

Vandaag het nodige geïsoleerd en spatschermpjes gemaakt bij het kookplaatje.

Zijkant bij het bed voorzien van isolatie met daar overheen een tweede laag:

Dempingsmat over de wielkast en in het bed. Als ik het dicht doe nu is het echt "bof" en niet meer dongggg :p

De anti spat-plaatjes voor de kookplaat:

overzichtje:

zo ziet een bovenkastje er vanbinnen uit:

Terug
Bovenaan