Gezocht: Occasion voor gezin met 2 kinderen

Richard 5446344

Net ingestapt
Goedemorgen allemaal,

Vanwege een verandering in baan lever ik eind december mijn leaseauto in en zal ik op zoek moeten gaan naar een privé auto.

Ik heb het geluk om een stuk dichter bij huis te gaan werken, waardoor ik met de fiets en het OV naar mijn werk kan. De auto zal veelal in het weekend (om ouders te bezoeken die ver weg wonen) en de vakanties gebruikt worden.

Ik ben niet gebonden aan een merk of type, qua lease auto ging ik veelal voor de goedkoopste optie of zoals vaak voorkwam; een poolauto die men op dat moment had staan. Het is voor mij echt een vervoersmiddel wat mij van A naar B bracht. En wat de buurman er wel of niet van vind, dat maakt mij niet zoveel uit :D

Mijn budget is een 4 a 5K en het is de bedoeling de auto op te rijden.

Mijn wensenlijstje (voor zover mogelijk)
- Benzine
- 5 deurs ivm 2 kinderen
- Airconditioning
- Cruisecontrol
- Parkeersensoren achter (dit is een wens, geen must)
- Max 150.000/160.000 km
- Beenruimte voor de bestuurder. Ik ben 1.90m en wil graag goed kunnen zitten

Qua merk of type schuw ik niet om de auto’s te bekijken die niemand wil hebben, zoals bijv. de Seat Toledo.
Ik geef daar weinig om. Echter wel een auto met voldoende beenruimte voor de bestuurder. Met mijn 1.90m heb ik die wel nodig.

Zelf kijk ik veelal naar de usual suspects als de Ford Focus, Opel Astra, Peugeot 308 en de Citroen C4. Ook de eerder genoemde Seat Toledo is voor mij best wel een optie. Een Altea met een kont. Ruime kofferbak wat voor nu met de kleinste van de 2 kids nog erg makkelijk is met een kinderwagen etc.

Ik ben benieuwd wat ik evt. nog gemist heb aan “mooie” auto’s :D

Alvast bedankt!

Met een kinderwagen vind ik juist een auto met kont echt een drama. Ja met een mercedes S-klasse gaat het wel maar zo'n compacte sedan niet.

Tjah met zo weinig eisen komen wel honderden auto's in aanmerking. Met de auto op rijden zou ik gewoon kijken naar de wat minder usual suspects. en zelfs daar kun je er vele tientallen van noemen wat allen prima opties zouden kunnen zijn.

Ik zou met dit budget en eisen in de Koreaanse hoek zoeken, want; betaalbaar en kwalitatief gewoon goed

KIA Ceed 2011 met 130.000 km

Iets compacter en goedkoper om te rijden, even kijken of kofferbak voldoet, KIA Venga

Of het technische broertje van de Céed, de Hyundai i30

Zo'n laguna is ook gewoon heel goed. Onderhuidse techniek zoals de motor komt van Nissan. Veel japans onderhuids en gewoon stiekem een hele goede auto. Maar door de naam niet populair. De 5 deurs is ook wat minder gewild dan de station, maar je doet er wel een hele goede koop aan. Plus voldoende ruimte

Zoiets

AsconaGT zei:
Met een kinderwagen vind ik juist een auto met kont echt een drama. Ja met een mercedes S-klasse gaat het wel maar zo'n compacte sedan niet.

Tjah met zo weinig eisen komen wel honderden auto's in aanmerking. Met de auto op rijden zou ik gewoon kijken naar de wat minder usual suspects. en zelfs daar kun je er vele tientallen van noemen wat allen prima opties zouden kunnen zijn.

Ik zou met dit budget en eisen in de Koreaanse hoek zoeken, want; betaalbaar en kwalitatief gewoon goed

KIA Ceed 2011 met 130.000 km

Iets compacter en goedkoper om te rijden, even kijken of kofferbak voldoet, KIA Venga

Of het technische broertje van de Céed, de Hyundai i30

Zo'n laguna is ook gewoon heel goed. Onderhuidse techniek zoals de motor komt van Nissan. Veel japans onderhuids en gewoon stiekem een hele goede auto. Maar door de naam niet populair. De 5 deurs is ook wat minder gewild dan de station, maar je doet er wel een hele goede koop aan. Plus voldoende ruimte

Zoiets

De kinderwagen zal niet heel lang meer nodig zijn gelukkig, maar voor nu nog even om mee te nemen.

De aangehaalde Kia Ceed is inderdaad een mooie optie! Maar zie dat het getoonde exemplaar een brandend motorlampje heeft.
Ik wil liever niet gelijk aan de dure reparaties :)

De Venga valt voor mij af. Daar rijdt mijn moeder in en ik vind het allesbehalve fijn rijden.

De Laguna, daar heb ik nooit aan gedacht. Mede vanwege de slechte naam die het model zou hebben

Met jouw lengte kijken naar ruimte op de achterbank. Trappelende kindervoeten tegen je stoelleuning is niet bepaald je van het.

De al genoemde Kia Ceed en Renault Laguna 3 vanaf 2007 zijn inderdaad erg goede opties.
Ik heb zelf 9 jaar lang een Laguna 3 2.0 16V uit 2009 gehad, en het was een erg fijne en zeer betrouwbare auto. Kijk dan ook naar de Renault Megane 1.6 16V vanaf 2008.

De Lancia Delta is ook een erg goede optie, zeer ondergewaardeerd maar zeker een auto om naar te kijken.

@ascona de toledo (altea met kont) is een 5 deurs

klopt, hier in de straat staat zijn broerttje, de Rapid met kont. Was meer een algemene opmerking voor auto's met kont (zonder grote klep) dat die niet altijd handig zijn, ook zonder kinderen.

De Laguna, daar heb ik nooit aan gedacht. Mede vanwege de slechte naam die het model zou hebben

generatie 2 (2001-2008) was matig, zeker de eerste bouwjaren. de eerste jaren werd geplaagd door elektrische storingen en sindsdien heeft de laguna een zeer bedenkelijek reputatie. Met de 3e generatie (2008-2014) heeft renault er alles aan gedaan om de auto super betrouwbaar te maken. ze hebben de auto zelfs nog naar japan (Nissan) gestuurd om de auto nog helemaal door te lichten om het debacle van de laguna 2 te vergeten. Resultaat is gewoon een heel betrouwbare auto. De 2.0 16V is ook gewoon een japanse motor.
De goede auto ten spijt was de naam laguna besmeurd en is het geen populaire auto door zijn slechte naam. dat zag je in de nieuwverkopen en ook in de occasionmarkt. Ook de bijna even grote megane 3 die een stuk goedkoper was in de showroom destijds hielp echt niet mee. Maar als je zoekt zul je zien dat zo'n laguna stiekem een hele goede auto is, modern en gewoon veel waar voor je geld.

Als je voor een Toledo gaat, dan puur voor de 1.6 gaan. De Fsi blokken kunnen niet tegen e10 en de tsi blokken zijn drama bakken. https://www.gaspedaal.nl/seat/toledo/benzine?cmin=1600&cmax=1600&srt=bj-d

ipv de Toledo kun je ook voor de Altea Xl gaan ,wederom weer voor de 1.6 gaan. https://www.gaspedaal.nl/seat/altea-xl/benzine?cmin=1600&cmax=1600&srt=bj-d

Terug
Bovenaan