Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
V0RQ zei:Zo kan je met een duur twijfelgevalletje gewoon meerdere keuringen proberen.
V0RQ zei:Niet elke keurmeester ziet altijd elke centimeter van leidingen, lampjes, banden, gordels etc.. Het blijft mensenwerk.
Het valt me wel op dat de eerste afkeur niet gemeld is/wordt. Zo kan je met een duur twijfelgevalletje gewoon meerdere keuringen proberen.
Ik dacht dat garages ook op afkeur steekproeven krijgen om te voorkomen dat ze mankementen gaan vijnzen.
Muddy Bandit zei:Los van of het wel of geen directe afkeur door een keurmeester is is het gebrek blijkbaar wel aanwezig.... dan zou je jezelf eens af moeten gaan vragen of je met dit gebrek nog wel door wilt blijven rijden?
Zeker en vast niet.
Lycan Capri zei:Ik hoor het al, aan onderhoud heb je schijt.
Voor mensen als jou is het maar goed dat er APK is
Mer zei:De leiding opzich is niet zo duur, een stukje er tussen kon niet.
Ik vind wel dat er tegenwoordig erg snel grote bedragen voor een reparatie gevraagd worden, ben er een beetje klaar mee
om elk reparatie advies maar direct toetestaan, voordat de APK bestond keek men nergens na, als er iets stuk was dan pas repareerde je het...
Ik vind dat er tegenwoordig schijnbaar maar veel dingen onder de APK keuring vallen...
Lycan Capri zei:Mer zei:De leiding opzich is niet zo duur, een stukje er tussen kon niet.
Ik vind wel dat er tegenwoordig erg snel grote bedragen voor een reparatie gevraagd worden, ben er een beetje klaar mee
om elk reparatie advies maar direct toetestaan, voordat de APK bestond keek men nergens na, als er iets stuk was dan pas repareerde je het...
Ik vind dat er tegenwoordig schijnbaar maar veel dingen onder de APK keuring vallen...
Dat klinkt meer als, ik rij door tot 't naar de klote is en dan laat ik het wel repareren
Geen idee hoe oud je bent, maar je kent dan vast niet de rubriek wrak van de weg. Dit was van Tros Kieskeurig en liet auto's zien die in hele slecht staat waren en wel gewoon op de weg reden, dus ja voor dat de apk was werd er veel vaker niet gerepareerd.Mer zei:De leiding opzich is niet zo duur, een stukje er tussen kon niet.
Pobresh zei:Officieel moeten ze alle afkeur melden bij de rdw juist om dat keurder-hoppen te voorkomen.
Echter kunnen ze je daar ook mee naaien. Want de ene keurder keurt onafhankelijk en de andere keurt alles wat een interessante (lees dure) reparatie kan zijn af terwijl het nog binnen de regels valt.
5 uur werk voor een leiding kan best. maar dealers hanteren dealerprijzen, je betaalt al gouw 60 tot 100 euro per uur. En die medewerkers krijgen echt niet meer betaald dan die van een universeel bedrijf hoor...
Ben trouwens erg benieuwd welk deel aangetast zou zijn en of het niet met een kleiner deel kan worden gerepareerd, wat minder werk kost en goedkoper qua onderdelen (je zou zelfs 2e hands kunnen gaan zoeken als je weet wat je moet hebben)
Mer zei:Daar heb ik geen moeite mee om aan te geven dat er een leiding mogelijk niet meer zo goed is, het zal voor de al
lagen inruil niks uitmaken.
Mer zei:Daar heb ik geen moeite mee om aan te geven dat er een leiding mogelijk niet meer zo goed is, het zal voor de al
lagen inruil niks uitmaken.
Mer zei:Waarom, de auto is goedgekeurd voor een jaar
Mer zei:Ja dat is een goede tip, maar ik denk dat ik het voorlopig maar zo laat, de auto is het niet meer waard,hoe goed je
hem ook onderhoud de inruil blijft minimaal....
rke zei:Mer zei:Ja dat is een goede tip, maar ik denk dat ik het voorlopig maar zo laat, de auto is het niet meer waard,hoe goed je
hem ook onderhoud de inruil blijft minimaal
Jammer genoeg mag de Toyotadealer de originele stalen leidingen niet door aftermarket koper vervangen, daarom schreef ik ook de universele garage - ik neem aan dat de Citroën dealer ook geen koper mag/wil gebruiken.
En de auto is het niet meer waard...
Wat voor een auto koop je terug voor hetgeen deze opbrengt plus de kosten van een paar nieuwe leidinkjes? Zo lang deze C5 verder goed is kan je met deze C5 door blijven crossen en is de afschrijving laag (Nu is hij weinig waard, over tien jaar en een ton verder is hij nog steeds weinig waard).
Nee de C dealer maakt het zoals het moet, maar omdat de APK weer een jaar duurt kan ik rustig om me heen kijken voor een vervanger, na 13 jaar is een frisse auto
ook wel weer prettig,maar het zal niet meevallen om hetzelfde comfort te vinden, de nieuwe C5 is me te groot en zwaar geworden..
Ik weet dat bij de oudere Xsara modellen het remsysteem samen met het veersysteem ging. Zodra je aan het remsysteem gewerkt had; moest je het reservoir bijvullen met de groene LHM vloeistof.
Ach als de leiding gaat lekken dan zakt de vering langzaam in en dat merk je snel genoeg, het is een oude auto dus er zit meer roest op diverse plekken.