Genesis X Concept

M

MCW

Guest
kjig8WV.jpg

3qGLJ9Z.jpg

4y0Y3B7.jpg

cTly044.jpg

8cQe4JO.jpg

KMzxZaq.jpg

r687cr3.jpg

YlyCTrg.jpg

Alle foto's en info: https://www.netcarshow.com/genesis/2021-x_concept/

genesis-x-concept-exterior-in-person-front-quarter.jpg

genesis-x-concept-exterior-in-person-side-profile.jpg

genesis-x-concept-exterior-in-person-rear-quarter.jpg

Meer pics: https://www.motor1.com/news/497821/genesis-x-concept-in-person/

Man man, de Koreanen zijn goed op dreef. Wat een prachtige, cleane coupe zeg. Beetje een moderne 8-serie oid.

Dit is een soort retro 90's interpretatie van de Jensen Interceptor. Ik vind het maar "mwuah mwuah"... Vooral de portieren lijken niet helemaal lekker mee te doen met de rest van het design.

Dit is een soort retro 90's interpretatie van de Jensen Interceptor.

He? :D Dat zie ik er totaal niet in.
Maar hij is schitterend in mijn ogen. Interieur ziet er ook fantastisch uit, een verademing ten opzichte van die schermpjesmode.

Wow, echt een schitterend ontwerp! Het interieur met de klassieke cockpit is ook wel een verademing na al die dashboards gedomineerd door beeldschermen.

Prachtig! Als ze dit weten te vertalen naar een praktische 4 deurs sedan of 5 deurs fastback dan hebben ze goud in handen!
Interieur is ook schitterend, mooi klassiek en praktisch van opzet en toch oogt het hoogwaardig en modern.

Waanzinnig mooi! Wat een prachtig merk toch eigenlijk dat Genesis, ik kijk bij ieder nieuw model of concept mijn ogen uit.

Ik vind dat de voorlichten die helemaal over de voorspatbord lopen niet zo geslaagd. Aan het eind van de voorlichten ( bij de portier ) loopt het ook dan ook met een rechte lijn af. Ik zou ook niet de voorlichten tot de portier door laten lopen. Terwijl de achterlichten op de achterspatbord schuin aflopen. Ik vind dat ze dat dan ook aan de voorlichten moeten doen, schuin aflopen. Ik denk trouwens ook dat het niet op de productiemodel komen.

Genesis X Speedium Coupe Concept

genesis-x-speedium-coupe-concept.jpg

Genesis has revealed a new concept that previews the look of its future electric vehicles. Called the Genesis X Speedium Coupe Concept, it's an evolution of the previous Genesis concept last year but for the EV era. Luc Donckerwolke, Genesis Chief Creative Officer, led the initiative.

According to the Korean luxury automaker, the Genesis X Speedium Coupe Concept "was born out of a freestyle design exercise based on the Genesis X Concept." It still represents the company's Athletic Elegance design philosophy but in "an even more progressive way."

Of note, it wasn’t disclosed whether the Genesis X Speedium Coupe Concept is a preview of an upcoming sporty EV model. We won't mind if they do make one in this guise, though. https://www.motor1.com/news/579835/genesis-speedium-coupe-concept-ev/

Strak ontwerp, niet erg origineel. Het sluit mooi aan bij de lijn van de A7 en de recentste Panamera.
Maar aan de voorzijde loopt het fout: die LED-strip is erover, zeker de lengte in de flanken. Moeten auto's rijdende lichtvervuiling worden?

Minder coupé en meer een fastback dan voorheen. Nog steeds een schitterend model met een eigen gezicht, daar slaagt Genesis de laatste jaren duidelijk beter in dan voorheen. Op de daklijn na kan ik geen gelijkenissen met de A7, laat staan de Panamera vinden.

Hyundai laat zien hoe je een premiummerk met zorg en middelen opbouwt. Er zijn best wat paralellen te trekken met automerk DS: ook de Genesis begon als een Hyundai, maar dat was in eerste instantie een grote, achterwielaangedreven sedan, de Citroën DS3 een kleine, luxe hatchback. Beide merken zijn rond 2015/2016 'voor zichzelf' begonnen. Het grote voordeel voor Genesis is dat het een thuismarkt heeft met grote vraag naar grote sedans en SUV's én Hyundai al sterk vertegenwoordigd was op de Noord-Amerikaanse markt. Waar DS-modellen het niveau van Peugeot nauwelijks ontstijgen, staan de Genesis-modellen veel meer op zichzelf - uitgezonderd de GV60.

Terug
Bovenaan