gasdempers

A

Anoniem

Guest
De achterklep van mijn Mazda 626 is wat instabiel. Meestal doet hij wat ik wil, maar soms valt de klep spontaan terug. Dichtdoen moet onder begeleiding anders valt hij met een enorme klap.

Ik begreep van de garage dat ik de gasdempers moet vervangen. Nu zie ik op internet dat de sloperij in de buurt alleen de rechter gasdemper op voorraad heeft en ook als ik verder op internet kijk zie ik veel meer rechter als linker gasdempers aangeboden.

Mijn vraag: heb ik echt allebei nodig? Of zou het kunnen dat er maar één van de twee defect is? En hoe kan ik dat checken?

Gewoon twee nieuwe kopen, zo duur zijn ze nu ook weer niet.
Na zoveel jaar verliezen ze vaak hun gas doordat de afdichtingen gaan lekken.

Ik kocht een jaar of 5 geleden een setje op EBay voor 28€ dacht ik, doen het nog steeds perfect. Installatie stelt ook niks voor (y)

Heb ik eental jaren geleden ook besteld bij Winparts. Ook iets van €25, vervangen is een eitje.

Wim 8394348 zei:
De achterklep van mijn Mazda 626 is wat instabiel. Meestal doet hij wat ik wil, maar soms valt de klep spontaan terug. Dichtdoen moet onder begeleiding anders valt hij met een enorme klap.

Ik begreep van de garage dat ik de gasdempers moet vervangen. Nu zie ik op internet dat de sloperij in de buurt alleen de rechter gasdemper op voorraad heeft en ook als ik verder op internet kijk zie ik veel meer rechter als linker gasdempers aangeboden.

Mijn vraag: heb ik echt allebei nodig? Of zou het kunnen dat er maar één van de twee defect is? En hoe kan ik dat checken?

Weet niet welk model 626 je hebt, maar als je een GE hatchback hebt, die heeft een enorme en zware klep. Ik zou ze beide vervangen en wel voor nieuw, geen 2de hands.
Je wil die klep niet op je knar krijgen als hij toch besluit dicht te gaan.
Zou ook niet voor het goedkoopste setje gaan, heb zelf al meegemaakt dat de bevestigingsframepjes van de gasdemper uitbuigen door het gewicht van de klep. Kogelscharnier gaat dan tegen de koets aanhangen. Lak beschadigd, met roest als gevolg

Terug
Bovenaan