Fransrijderstopic 30: 2014 - 2019 vous passez par ce que nous faisions au cours des 5 dernières années

Ik kwam gister, toen het onderwerp leder ook 'hot' was icm de 308 van ENTE, onderstaand filmpje tegen voor de zipper bekleding..

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=GD6zbJ3kIYs

Als je de zipper bekleding niet hebt gekozen.. kan je er echter weinig mee. ;)

308 vind ik weer een mooie auto om te zien, veel beter dan de 307 die vond ik veel te druk.

Mijn indruk van de nieuwe 108/C1 is wel goed, ik zie heel veel herkenningspunten van de oude 107/C1 en dat spreekt mij wel aan.
Ik moet even wennen aan de neus van de nieuwe C1 maar dat maakt hem wel lekker eigenwijs, dat open dak vind ik helemaal geweldig...

tja, wanneer bestellen... eerst maar even prijzen afwachten, dan nog eens diep nadenken. Dit jaar waarschijnlijk niet, misschien volgend jaar, maar dat is helemaal afhankelijk van werk e.d.

Eigenlijk wil ik heel graag een keer een Saab gaan rijden. Maar eerlijk gezegd is de kans veel groter dan de 106 nog een tijdje blijft en de C1. Als we dan een andere auto aan gaan schaffen zijn de nieuwe C1 en Cactus veruit favoriet, ik denk de C1 zelfs met een paar grote stappen. Zeker ben ik nieuwsgierig naar de 1.2 82 pk motor die erin komt. Dat zou wel een interessante keus zijn, maakt de auto wat vlotter is niet verkeerd op zich, hoewel we niet klagen hoor.

In 2015 best kans dat er 2 C1's voor de deur staan, goedkoper kun je niet rijden, en dan blijft er ook geld over voor leuke dingen, dan maar eens een klassieke Saab, of een mini. maar eerst maar eens een nieuwe baan vinden, mijn huidige contract loopt volgende maand af.

Durashift zei:
Ik kwam gister, toen het onderwerp leder ook 'hot' was icm de 308 van ENTE, onderstaand filmpje tegen voor de zipper bekleding..

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=GD6zbJ3kIYs

Als je de zipper bekleding niet hebt gekozen.. kan je er echter weinig mee. ;)

Ik ken dit en heb het ook gezien, zou ook makkelijk passen aangezien onze Captur een oranje/zwart Zipper interieur heeft. Eco-leather is niks meer of minder dan kunstleer... Ook de afwerking is door ons als matig beoordeeld bij de het voorbeeld dat wij gezien hebben.

Poekoek zei:
@ vertmaori: begrijpelijk verhaal, dat is wel een hele klap geld. Heb je nu de two-tone Zipper bekleding? Die vond ik eigenlijk ook best mooi.

Voorlopig laten we het er ook bij zitten. De Captur armsteun die als accessoire kan worden gekocht zit veel te laag. Daarom hebben we in onze auto een Clio steun laten monteren, net als in het filmpje van Alba te zien is. Deze steun heeft een verstelbare hellingshoek en wordt aan de stoel gemonteerd en niet op de bodem van de auto.

3K voor leer is fors! Het pakket bij de 308 zit op nog geen 2K. Ziet er netjes uit (DK Schweizer).

Nette Captur. In het blauw met een licht dak zie ik 'm wel eens aan voor een Avantime. Voorwaar geen schande!

ENTE zei:
Het pakket bij de 308 zit op nog geen 2K. Ziet er netjes uit (DK Schweizer).

DK Schweizer levert uitstekend werk af altijd, ik ben er meerdere keren geweest om auto's (Peugeots) op te halen.

De offerte die ik heb van 3K is van DK S... is inclusief deurpanelen, aanpassen stuur (geen hoogglans zwart kunststof meer) stoelen banken in 2 kleuren leer naar eigen ontwerp.

Zo, dan kost dat stuur en een eigen ontwerp fors meer! Heb je een extra dure buffel uitgezocht?:D

:eek:

Een collega en ik zitten hier even met opengevallen mond dat artikel te lezen (ook hij rijdt sinds eind 2013 V40 D2). Tja, dat is wel een heel knappe prestatie met bovendien hele nette prijzen. Ben wel benieuwd wat dat Business verhaal in houd. Als dat net zo is als bij de VW Golf Bluemotion Highline is het al minder interessant natuurlijk.

.. en dit wisten ze vorig najaar niet bij Volvo..?
Kennelijk moest er wat voorraad weggewerkt worden..;)

Er schijnt nog nooit een documentaire over de Citroën SM gemaakt te zijn..

Er wordt nu gewerkt aan de realisatie ervan.

https://www.cinecrowd.nl/project-s

Ben benieuwd..

ENTE zei:
Ze maken er wel werk van...!

(ik zou gek worden van al die wybertjeso_O)

Van die wybertjes zijn best sjiek maar dit zijn er net even teveel.
En een met leer beklede hoedenplank en dakhemel....in een Captur? o_O

Heb je er al 3 van de 4 gehad Ente?

Prijzen van de C4 Cactus en de 108 zijn ook bekend, ben benieuwd wat de nieuwe C1 gaat doen.
Ondertussen stiekem naar een Zweed aan het kijken...

FLYING DUCKMAN zei:
Heb je er al 3 van de 4 gehad Ente?

Prijzen van de C4 Cactus en de 108 zijn ook bekend, ben benieuwd wat de nieuwe C1 gaat doen.
Ondertussen stiekem naar een Zweed aan het kijken...

Nee, het zijn allemaal 'auto's van het jaar' geweest. Ik heb er (nog) geen enkele van gehad!

Iets Zweeds?

server

Ik ben natuurlijk bevooroordeeld maar ik vind de Franse afvaardiging van de "drieling" echt stukken beter geslaagd dan het Nippon-zusje.
Leuke wagens. Ben benieuwd hoe groot/klein/iel/volwassen ze in het echt zullen ogen.

Als er nog liefhebbers zijn van de wat oudere Peuzen?
A.s. zaterdag vanaf een uur of 14:00 komt een delegatie van peugeotforum.nl bijeen bij Peugeot Automobiles Karel Verhoeven om het tweede lustrum te vieren.

Oudere Peugen....zit juist met smart te wachten op een nieuwe!;)

De grote kunstschilder voelt zijn einde naderen; krijgt Renault trekjes!

2uj1kb9.jpg

Om de haverklap serie storing meldingen....

Vandaag was de A Markt in Gemert. Was weer erg leuk, een hoop spulletjes gescoord ook!

Hier wat plaatjes;

A Markt Gemert by azu250, on Flickr

003 (Kopie) by azu250, on Flickr

016 (Kopie) by azu250, on Flickr

047 (Kopie) by azu250, on Flickr

055 (Kopie) by azu250, on Flickr

075 (Kopie) by azu250, on Flickr

162 (Kopie) by azu250, on Flickr

148 (Kopie) by azu250, on Flickr

095 (Kopie) by azu250, on Flickr

079 (Kopie) by azu250, on Flickr

Alle foto's:

https://www.flickr.com/photos/citroenazu/sets/72157642753306434/

FLYING DUCKMAN zei:
........... maar eerst maar eens een nieuwe baan vinden, mijn huidige contract loopt volgende maand af.

Dat was een maand geleden.
How is it hanging, FD?

Hier wel een baan, maar geen uitzicht op een Franse auto.
Cactus is me te gek (qua prijs) als tweede auto, dus de Zoefsuki blijft nog even.

ja gelukkig wat nieuws, mag nog een aantal maanden blijven. Net vlak voor de zomer is het klaar zoals er nu naar uit ziet.

Ondertussen aan de 2CV een paar verbeteringen in verlichting aan het uitvoeren.

De 106 krijgt binnenkort even wat groter onderhoud. Nieuwe koppakking en aandrijfas, dan mag hij toch nog even een tijdje door gaan.
We kijken wel uit naar de nieuwe C1, maar eerlijk gezegd, zolang de oude van ons het nog steeds goed doet.. en dat blijft hij nog wel even doen is onze verwachting. Op naar de 2 ton!

nog getwijfeld of ik ook naar de A markt zou gaan, maar toch even wat andere dingen gedaan, ook wel even lekker relaxed. Zelfs nog oog in oog gestaan met de oudst bekende DS! en een paar schitterende Facel Vega's die gerestaureerd worden.

Gister niet eens weg geweest maar wel vele A-types gezien; de hele 2cv club nl kwam langs, ze namen de toeristische route!
Erg fraai!
Op zaterdag was het petjes dag met vele ' snelle & furieuze' wagens.

Kortom; het clubseizoen is weer begonnen op de Veluwe:p

sentiment. Idd, de enkele (korte) ritten die ik met een 205 Gti 1.9 gemaakt heb, waren rauw en krachtig.(of listig zo je wilt).
309 GTI is dan toch een slag groter en steviger.

In deze tijd lijkt mij een 208 GTI toch ook zijn kwaliteiten te hebben.. In ieder geval een stukje lichtvoetiger dan de voorganger in de 207 serie.

Eigenlijk kan je het niet meer vergelijken.

@Rembrandt. Gelukkig is de caravan gespaard gebleven, zo te zien. De eigenaresse staat er wat triest bij.
Hopelijk was de auto op z'n minst nog WA+ beperkt casco verzekerd, zodat brandschade nog iets gedekt wordt..

Nou, daar zit ik dan weer bij de garage...ben wel klaar met de grote kunstschilder....en de kunstschilder met mij geloof ik:T
Start-stop systeem neemt z'n werk serieus. Na stop komt geen start meer.

Na 160.000 km in 3 jaar is de houdbaarheid van deze voiture verstreken blijkbaar. De conclusie kan wel getrokken worden dat het ouwe spul wat ik had/heb qua brouwkwaliteit voor de eeuwigheid gemaakt is. Het moderne spul is gewoon prut:(

Straks staat ie weer als top-occasion te stralen en zal er weer iemand z'n zuur verdiende centjes in investeren. Heb er nu al meelij mee...

Balen en valt mij ook tegen van PSA, maar je hoort het meer hoor.
Gek genoeg doet onze C1 het nog steeds perfect!

Wanneer krijg je de nieuwe Pug?

ENTE zei:
. Het moderne spul is gewoon prut:(

Dat wordt nog lachen in het nieuwe leeuwtje... :)

ENTE zei:
Straks staat ie weer als top-occasion te stralen en zal er weer iemand z'n zuur verdiende centjes in investeren. Heb er nu al meelij mee...

Uit ervaring weet ik dat de volgende eigenaar er een probleemloos wagentje aan kan hebben. Klachten die bij de ene bestuurder voorkomen duiken bij de volgende soms niet op. :D

D'r staat nu een Zafira op het erf...

Ding doet het tenminste ;)
Blijft wel een Slopel (wel netjes qua afwerking, beetje lomp hier en daar in de details)
Stoelen kunnen ze er nog steeds niet maken; de eerste beste kloosterbank zit beter. Rempedaal voelt ook bij deze Slopel alsof je een zak met aardappels wegdrukt.

De Peugeot komt 'ergens' in 2014. Heerlijk die vage dealers:cool:

Als Fransrijder verwonder ik me toch altijd als ik in de Zafira van famile rijd. Een auto die doet wat je moet doen (stuggeveerd, dat wel), maar meer ook niet.
Zuur van je Picasso, complex probleem?

Ach, niet erg complex maar ben 'm wel eventjes kwijt. De storing van 'start-stop' was niet prettig!
Moet een nieuwe aandrijfriem op, is in bestelling.

Verder remlicht schakelaar nieuw. Bracht vele fake storingsmeldingen op het scherm.

Resumé:
Lijstje met ' nieuw' Frans spul wat ik de laatste jaren heb gereden met daarachter in 1 woord wat de kwaliteit was:

Renault Megane Scenic 1998 = prima
Peugeot 406 2001 = uitstekend
Renault Megammel 2004 = drama
Citroen C4 2007 = uitstekend
Renault Laguna = drama2
Citroen C4 Picasso = matig

Volgens de kansberekening moet die 308 dus weer uitstekend zijn!:D:T

Viel een beetje tegen die Citroën Picasso?
Mijn collega heeft een vrij nieuwe C4 Picasso, een 1.6 Deze vond ik wel wat rumoerig moet ik zeggen. Heb er vorige week woensdag mee meegereden.
Ik heb mijn oudje zaterdag anderhalve week geleden maar weer eens gestart na 3 mnd stilstand, 2e keer sloeg het motortje aan. Toen even warm laten worden en thermostaat ging open dus sloeg de koeling bij de radiateur aan.

En dat ziet er dus zo uit:
Solara na 3 mnd stilstand
Heb ook een rondje gereden om de remmen gangbaar te houden.

Zo, hoe is het met de Fransrijdertjes? :T

Gilletti, gefeliciteerd met je nieuwe bolide. Mooie kleur en lekkere uitvoering.
Leuk Ente dat je een 308 SW besteld hebt. Lijkt me een mooie wagen.

Ik ben nog steeds geen Fransrijder trouwens. Maar kijk vanaf nu weer eens om het hoekje hier.

voiture zei:
Zo, hoe is het met de Fransrijdertjes? :T

Gilletti, gefeliciteerd met je nieuwe bolide. Mooie kleur en lekkere uitvoering.
Leuk Ente dat je een 308 SW besteld hebt. Lijkt me een mooie wagen.

Ik ben nog steeds geen Fransrijder trouwens. Maar kijk vanaf nu weer eens om het hoekje hier.

Thanks Robert (of was jij nou de Robbert...?).
De 308 bevalt erg goed. Veel beter dan de diverse andere recente door mij bereden Peugeots.

Maar hoe het gaat kunnen we beter aan jou vragen gezien je vrij lange afwezigheid. ;)
Alfa bevalt nog goed?

Mooi dat de 308 goed bevalt! Het is Robbert overigens ;). Dank, ENTE.

Met mij gaat het goed, wel twee heftige maanden achter de rug: eind februari overleed mijn vader, ik ben verhuisd naar 010 en ik ben net weer op de been na een hernia.

Mijn Alfa bevalt nog steeds goed, rijdt op zich prima en ik vind hem er nog steeds mooi uit zien. Inmiddels de ton gepasseerd. Stiekem zou ik wel graag weer een Peugeot rijden overigens, al is het alleen maar vanwege de stoelen. Zeker na een hernia ga je goede stoelen nog meer waarderen... En daar is Alfa niet bepaald sterk in.

Gecondoleerd met het verlies van je vader.
Overigens was mij al opgevallen dat je huis te koop stond (passeerde het regelmatig als ik bij de sigarenboer was geweest) en onlangs dat er een bord 'verkocht' in de tuin stond.

Goed om hier weer een forummer van het eerste uur voorbij te zien komen.
En welkom terug.

Oei sterkte Voiture, dat zijn de mindere berichten.

de nieuwe Picasso heb ik uitgebreid kunnen testen afgelopen Februari, een week lang mee door Zweden gereden zo'n 4500 km. Erg prettige auto, alleen de bermverlichting gaf een storing, zal wel iets exemplarisch geweest zijn. Verder echt een heerlijke auto.

Terug
Bovenaan