Frank: Giulietta QV.

Mooi hoor (y) velgen passen er errug mooi bij, de perfecte maat (y)
Ik houd zelf niet van de echte GTA velgen, vind dit veel strakker dan die cirkels.

Staat goed!

Heb je ze nieuw of tweedehands? Het lijkt namelijk alsof er vuil in de hoeken zit, dit zou ik even weghalen icm met klei!

Nieuw, maar gister in de regen 100km gereden, vandaar het vuil in de hoeken, wat overigens los vuil is, dus geen remstof. Maar don't worry, bij de volgende poetbeurt gaan ze in de Poor Boys wheelsealant (y)

Een van de laatste modellen met de good old Arese V6, klassiekerstatus gegarandeerd :p. Over het algemeen rijd ik m'n auto's niet zo lang, na 1,5/2 jaar begint het meestal te kriebelen. Maar nu zeg ik, de GTA gaat de komende 20 jaar zeker niet weg!

Heel mooie combi zo in het zwart met die wielen! (y)
Geweldig blok ook inderdaad.

Tijd om nieuwe foto's te spammen :rolleyes:

DSC01551.jpg

DSC01550.jpg

DSC01534.jpg

DSC01541.jpg

DSC01540.jpg

DSC01530.jpg

DSC01524.jpg

DSC01526.jpg

DSC01537.jpg

DSC01521.jpg

DSC01531.jpg

DSC01539.jpg

DSC01522.jpg

Het blijft een prachtig scheurbakje, die GTA (y)
Wat mij betreft mag je blijven spammen hoor :D!

Ik reageer niet vaak op auto's, maar mijn complimenten voor het inruilen van een mini voor deze GTA, hij zal vast goed rijden, maar als hij al stil staat ziet hij er al briljant mooi uit!

Mooie auto!

Ik denk dat ik hem bijna elke dag zie, staat hij een stil voor je huis denk k

Ziet er goed uit.

Prachtige auto! Velgen zijn subliem....

En ook ik kan vertellen dat 'ie er in het echt net zo mooi uitziet als op de foto (woon zelf aan de Kooikerstraat ;)).

Groet,
GZG

Ha, een mede Alphenaar.

Zie ik nu dat de Xenon Verlichting er al inzit of zijn de koplampsproeiers standaard

Nou deze velgen hadden een beetje beroerd gestaan hoor onder een 155, valt namelijk niet mee om een 5 bouts velg op een 4 bouts naaf te krijgen :rolleyes:

Fraai scheurijzer zeg! Hoe gedraagt één en ander zich overigens in scherpe bochten? Het is toch een auto met een redelijke vooroverhang en ook nog eens een forse V6 in het vooronder.

Hehe, wat dat zware blok in de neus voor effect heeft op de rij-eigenschappen lijkt me vrij duidelijk.....onderstuur :rolleyes:. Bij Top Gear hebben ze het eens shopping-trolley handling genoemd, maar dat is dan weer zwaar overdreven. Het is een sportief afgestelde auto, je kunt dan ook sneller dan de gemiddelde auto ook de korte bochten nemen, alleen rustig met het gas bij het uitkomen is het devies want dat is het grootste probleem, het vermogen fatsoenlijk op de weg krijgen. Lange bochten gaan trouwens fantastisch.

Nog maar eens een foto er tegenaan gooien ;)

DSC02615.jpg

onderweg: carbon air intake van AutoDelta, ga een Novitec uitlaatje proberen (is het niks lekker weer origineel eronder, want ben er nog niet helemaal zeker van), en ga naar Squadra Tuning voor software upgrade om net dat beetje meer te krijgen. Niet zo zeer in de vorm van veel extra pk's, wel in motorkarakteristiek.

squadra helpt echt voor het karakter van de auto!
afgelopen maandag in onze 155 zonder chip gereden, vanmorgen er weer in geplaatst, wat een verschil!

Een Novitec uitlaat maakt hem écht af. Ziet er heel goed uit 2 pijpjes aan beide kanten (en het zal ook niet verkeerd klinken).

Deze uitlaat neem ik aan?

Op hoeveel kW komt hij na chiptuning?

No offence, maar de 2x 2 Novitec uitlaat vind ik echt helemaal niks. Da's echt way over the top voor mijn smaak. Daarbij is de pasvorm altijd lastig omdat je aan de passagierskant in de bumper moet zagen en prutsen. Echt netjes ziet dat er van dichtbij bijna nooit uit. Ik krijg gewoon een Novitec met 2 pijpjes op de originele plaats alleen iets groter en met een demper minder.....

Met nieuwe software komt de GTA i.c.m. de uitlaat en inlaat vermoedelijk tot zo'n 270pk/198kw, maar echt heel interessant vind ik dat niet. Gaat me meer om rijbeleving en motorkarakteristiek.

Ik krijg gewoon een Novitec met 2 pijpjes op de originele plaats alleen iets groter en met een demper minder.....

Ah oke, ik kende alleen de 2x 2. ;)

maar echt heel interessant vind ik dat niet.

Je hebt inderdaad al genoeg vermogen tot je beschikking.

Als ik echt serieus meer vermogen wil, wordt het een compressor of 3.7 upgrade van AutoDelta....of allebei

De Autodelta 147 GTA AM Super dus, heerlijk lijkt me dat. Gewoon 400pk onder de kap en vrolijk doorkachelen tot de 290km/h. :T

Vandaag pakketje uit de UK van AutoDelta ontvangen.

27032009064.jpg

Voor degenen die het niet zien ;), carbon luchtinlaatbuis met (onzichtbaar) ook nog een sportfilter (vervangings dus geen open filter). Dit vervangt de normale buis met resonantiekamer (compromis voor minder geluid) en zorgt volgens AutoDelta voor koelere lucht (?) en een mooiere, meer directe luchtstroom omdat er juist geen resonatiekamer op zit. Geluid is iets voller bij vollast en bij deellast bijna niet anders, precies zoals ik het hebben wilde, de V6 klinkt al lekker genoeg van zichzelf (y).

@Frank: Super gedaan kerel, je hebt echt een fantastische auto:)
En voor wat betreft de motor..... ze klinken zo ontzettend mooi he?
Squadra kan ik je zeker aanraden, ik heb al meerdere Alfa's daar laten chippen en het bevalt mij super!

Mooie update, voor een nog mooiere auto.

Wat is het volgende, de Novitec uitlaat en daarna chippen? :)

Terug
Bovenaan