Foutmelding injectiesysteem controleren Renault clio dci 4

Danny 9972168

Net ingestapt
Vandaag ben ik samen met een maat de Duitse snelweg opgegaan met mijn Renault clio 4 dci 115 pk sterk. Mijn renault heb ik laten chiptunen. In duitsland reed ik 170km per uur op dat moment sprong de auto in storing met de melding injectiesysteem controleren. Op dat moment had ik tijdelijk geen vermogen. Nadat ik het gas eventjes los had gelaten was er weer niks aan het handje tot dat ik de 170 km per uur bereikten.

Hopelijk heeft iemand een idee wat dit kan veroorzaken.

Ja. die chiptuners doen maar wat. Met een hoop bombarie op de rollenbank, maar als je langer dan 10 minuten het hogere vermogen van de motor aanspreekt dan krijg je weer andere factoren die meespelen.

In Nederland mag je maar 130, daar loopt het niet zo'n vaart.

V0RQ zei:
Ja. die chiptuners doen maar wat. Met een hoop bombarie op de rollenbank, maar als je langer dan 10 minuten het hogere vermogen van de motor aanspreekt dan krijg je weer andere factoren die meespelen.

In Nederland mag je maar 130, daar loopt het niet zo'n vaart.

Het zo stellen is dikke onzin maar er zit wel flink verschil tussen de een en de ander. Terug naar de betreffende tuner dus.

R W xxx zei:
..
Het zo stellen is dikke onzin maar er zit wel flink verschil tussen de een en de ander. Terug naar de betreffende tuner dus.

Ik vind het onzin dat een standaard chiptune niet goed genoeg zou zijn want je moet een custom map hebben op basis van de rollenbank.
Van de eerste zou je nog kunnen zeggen dat velen je voorgingen en er dus een praktijktest gaande is.

Overigens doe je in beide gevallen een extreme vorm van sjoemelsoftware.

Vandaag heb ik de auto laten uitlezen. Dit is de foutcode met bijbehorende lees code(DF652 circuit opname element temperatuur voor turbine signaal boven grens). Wat moet ik vervangen om hem te repareren.

Terug
Bovenaan