Klassiekerrijder
Asfaltkampioen
Pon is importeur sinds 1947, de provinciale kentekens verdwenen in 1955 als ik me niet vergis.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Alle Kevers die tussen 1947 en 1951 in Nederland zijn verkocht, en ook daarna ging tot 1956 niet alles meteen op een landelijk kenteken. Dus maak er maar tienduizenden van.Ik meende al zoiets te herkennen. Hebben dus zelfs nog enkele Kevers mee rondgereden.
Als je het vergelijkt met de totale productie- en verkoopaantallen zijn het er inderdaad maar “enkele” geweest.In januari 1956 werd de 50.000e Kever in Nederland verkocht, dus het zullen er idd waarschijnlijk toch minder dan 10.000 daarvan met een provinciaal kenteken zijn geweest. Maar zeker meer dan "enkele".
Volgens mij wel ja.Verloren kentekenbewijs kan ook nog, dan kreeg je ook een nieuwe combinatie toch?
Die plaat was in 1986 zeker niet standaard, in elk geval niet op de Laser.Die lichte Sierra zou een import kunnen zijn want bij het modeljaar van het kenteken zou een zwarte plaat tussen de achterlichten moeten zitten![]()

Moderator
Toch wel, het stukje neus uiterst rechts is van een 75.Alfa Romeo staat er heel groot, alleen nergens te zien op de foto.
De foto met de oude Giulia moet iets recenter zijn, want die Giulia is met dat kenteken niet van 1968 maar van 1971.Op ongeveer dezelfde plek waar de foto met de Commer gemaakt is, bestaat ook een prachtige kleurenfoto met een rode Alfa Giulia uit 1968. En als je dan zelf in het bezit bent van een nieuwe rode Giulia, is het natuurlijk leuk om de foto "na te maken".
Het meest herkenbare zijn nog de panden aan het einde van de straat en als je goed kijkt, zie je links nog een paar gevels overeenkomen. Het gemeentehuis dat in 1968 op de achtergrond in aanbouw is, is in 1993 alweer gesloopt en zijn de huidige gebouwen voor in de plaats gekomen. En de straten waren toen nog een stukje schoner...
Staan de bouwketen er niet om een andere reden? Het gebouw zou al best klaar kunnen zijn op deze foto. Dat kenteken kan in 1968 echt niet voorgekomen hebben.Onmogelijk; het gebouw op de achtergrond was toch echt in 68 in aanbouw. Er zal vast een verhaal achter zitten waarom het kenteken nieuwer is.
Even gezocht in de Facebook-groep "Oud Assen": volgens de informatie daar is het gemeentehuis in 1972 gereedgekomen.Onmogelijk; het gebouw op de achtergrond was toch echt in 68 in aanbouw. Er zal vast een verhaal achter zitten waarom het kenteken nieuwer is.
Ja klopt, valt mij ook op.De Volvo 300-400 is toch wel een heel constante factor in de jaren 80 en begin 90...