Foto's uit de oude doos

• Onderwerp starter Onderwerp starter Baur
  • Startdatum Startdatum
Wouter82 zei:
Ja inderdaad, dat is aannemelijker. Zou mooi zijn als het op Flickr wordt aangepast :) Ik kon niet terugvinden vanaf wanneer die posttreinen zijn omgeschilderd, alleen maar dat het in de tweede helft van de jaren 70 en begin jaren 80 is gebeurd.

Nog even op deze terugkomend (ik had 'm gemist): de Motorposten zijn tussen '81 en '84 van bruin naar geel-rood geschilderd....., met uitzondering van twee stuks die in '76 zijn behandeld. Dus de schatting op basis van de auto's van 1979 kan wel kloppen....
(zijn er meer autoliefhebbers die ook wel iets met treinen hebben?...)

Klopt, 1976, twee stuks. De legendarische 3016 en 3017. Het omschilderen van de mP's heeft overigens tot eind 1985 geduurd. Sommige treinenliefhebbers hebben iets met auto's :-)

Werkplaats van de vroegere Fiat- en Mercedes-Benz-dealer Steenbergen in Dronten, eind jaren ‘60.

QxRzZd3.jpg

Goede combinatie ook, Fiat en Mercedes. Dat zijn toch zo'n beetje wel de uitersten binnen de autowereld. (:P)

Een kleine selectie oude zwart-wit foto's uit Zwolle. De jaartallen heb ik er helaas niet bij, maar die kunnen jullie vast achterhalen aan de hand van wat er op de foto's staat.
Henneke-HCO1.jpg

Henneke-HCO2.jpg

NL-Zl-HCO-1693-29424-0001.jpg

Henneke-HCO3.jpg

Mooie plaatjes! Wat staat er nou op die onderste foto als tweede vooraan? :S

Leuk die Pony, evenals die twee dezelfde stationcars waarvan eentje in besteluitvoering.

929V6 zei:
Wouter82 zei:
Mooie plaatjes! Wat staat er nou op die onderste foto als tweede vooraan? :S

Dat staat naast/onder de foto. ;)

Ik zou toch zeker weten dat dat er eerder niet stond :S

evenals die twee dezelfde stationcars waarvan eentje in besteluitvoering.

929V6 zei:
Het zijn allebei bestelwagens. Bij de voorste zijn er achteraf ruitjes in gezet.

Bestond er eigenlijk wel een normale stationcar van?

Dat was onze eerste auto, tweede hands.
Kenteken; ZD-29-29. Opel olympia P1 1200cc, goed voor een topsnelheid van 125 km/u

Mijn vader heeft dat er echter nooit mee gereden, met de teller op 100km/u viel de auto al haast uit elkaar. :T
Het was dan ook geen nieuwe. Wij kregen de auto in 1967 en was al dik 7 jaar oud, en roesten dat die deed !

Maar als kind was het fijn spelen in de ruimte achterin, toen kon dat nog. deed men dat nog.
De gemiddelde snelheid op die paar snelwegen die NL rijk was, was 75km/u.:D

Greetzz Renate.

Ook foto's van net na 2000 worden inmiddels al weer interessant. Dit is een foto uit 2002 en hoe vaak zie je nou nog een Honda Prelude, Hyundai Scoupé/Pony? of Renault 21?
csm-zwolle-48-54727109d0.jpg

En nog één uit 2001, veel rood en blauw.
Turfmarkt-Oosterkerk-2001.jpg

Deze twee uit 2001 zijn ook leuk, precies in de overgang naar GAIK kentekenplaten. En ook wel bijzonder, een BMW Z3 Coupé en Mercedes SL bij elkaar.
Parkeerplaats-Menno-v-Coehoornsingel-2001-DSC00188.jpg

Parkeerplaats-Menno-v-Coehoornsingel-2001-DSC00182.jpg

HarmenA zei:
Hyundai Scoupé/Pony

Het is een Lantra (facelift van de eerste generatie). Die zie je inderdaad echt niet meer. Volvo 460 en Buick Park Avenue zie je ook niet meer dagelijks. Het is ook al weer bijna 20 jaar geleden, de tijd gaat echt hard.

929V6 zei:
HarmenA zei:
Hyundai Scoupé/Pony

Het is een Lantra (facelift van de eerste generatie). Die zie je inderdaad echt niet meer. Volvo 460 en Buick Park Avenue zie je ook niet meer dagelijks. Het is ook al weer bijna 20 jaar geleden, de tijd gaat echt hard.

Je bent er snel bij, heb er nog een paar foto's bij gezet. ;) Die Hyundai kon ik zo even niet het juiste model bij bedenken.

Waar zie je die Buick staan dan? Bedoel je de blauwe auto links van de Honda Prelude?

Vind ik zo nog een hele 'bups' foto's uit 2001. Best een kleurrijk bont gezelschap nog wel, waar vooral de gele Fiat 500 er wel echt uitspringt. De rode Daihatsu Cuore met striping vind ik ook erg leuk, samen met de Honda Accord Wagon. Dat heb ik toch stiekem altijd wel een mooi model gevonden.
Broerenkerkplein-2001-a-DSC00052.jpg

Broerenkerkplein-2001-DSC00053.jpg

Broerenkerkplein-2001-DSC00047.jpg

Broerenkerkplein-2001-DSC00036.jpg

Ha, top(tu) Hoog spul was toen inderdaad vooral nog de busjes en "echte" terreinwagens, hoewel het wel de periode was waarin de mpv ook in zwang begon te raken. Lekker kleurrijk ook!

Leuke reeksen! Zo'n Prelude kwam me gisteren in de wijk voorbij, had vijf minuten nodig om me te herinneren hoe die ook alweer heette.

D Elzinga zei:
Ha, top(tu) Hoog spul was toen inderdaad vooral nog de busjes en "echte" terreinwagens, hoewel het wel de periode was waarin de mpv ook in zwang begon te raken. Lekker kleurrijk ook!
De midi-MPV was toen al een paar jaar flink in opkomst, de eerste Mégane Scenic zal van '96-'97 zijn geweest en de Zafira kwam in '99. Formaatje VW Sharan was er al een paar jaar eerder. Het verbaast me hoe weinig van dat soort spul er op de foto's staat, ik meen me te herinneren dat er bij ons in de wijk veel meer reden.

HarmenA zei:
Vind ik zo nog een hele 'bups' foto's uit 2001. Best een kleurrijk bont gezelschap nog wel, waar vooral de gele Fiat 500 er wel echt uitspringt. De rode Daihatsu Cuore met striping vind ik ook erg leuk, samen met de Honda Accord Wagon. Dat heb ik toch stiekem altijd wel een mooi model gevonden.

ik zie zowaar op de 1e foto zelfs een Daewoo Nexia sedan! Die waren toen al schaars goed!

HarmenA zei:
Waar zie je die Buick staan dan? Bedoel je de blauwe auto links van de Honda Prelude?

De zilvergrijze auto schuin voor de Prelude. Die naast de Prelude is de Volvo 460.

ginkelvanmichiel zei:
ik zie zowaar op de 1e foto zelfs een Daewoo Nexia sedan! Die waren toen al schaars goed!

Dat valt in mijn herinnering nog wel mee, al was de sedan natuurlijk niet de bestseller van de serie. Maar die waren toen ook nog maar pas vijf jaar oud. Ik zie op de foto's met de Z3 Coupé een Renault 9 en een Citroën Visa, die zag je in 2001 echt al niet veel meer.

ginkelvanmichiel zei:
HarmenA zei:

Ik had hem er al op zien staan, maar durfde het niet te zeggen, omdat ik inderdaad geen idee had welk model dat nou ook alweer was! :p Voor de liefhebber, er staat momenteel op internet één Daewoo Nexia sedan te koop, dus grijp je kans!
93593140-5.jpg

https://marktplaza.nl/daewoo-nexia-1-5-glx-apk-06-2020-93593140

Mooi dat de foto's gewaardeerd worden in ieder geval. Aan de ene kant staan er veel herkenbare auto's op de foto, Opel Corsa, Peugeot 205, Renault Twingo, maar dus ook vrij veel 'exoten'.

Ook de diversiteit aan afkomst van de auto is leuk, redelijk veel Duits, maar ook veel Zuid-Koreaans, Japans, Frans en Italiaans. Helaas weinig Engels of Amerikaans, een enkele Rover of MG was nog leuker geweest. ;)

Ah ja inderdaad. Maar dan is het wel een versie zonder de zwarte motorkapluchthapper :)

Waar ik wel benieuwd naar ben is die 7e links van de Mercury (Sierra is de 5e). Lijkt een Amerikaan met vinyl dak?

Wouter82 zei:
Waar ik wel benieuwd naar ben is die 7e links van de Mercury (Sierra is de 5e). Lijkt een Amerikaan met vinyl dak?

Lijkt idd een Amerikaan. Moeilijk te zien of het een vinyldak is of een donkere kleur. Ik vermoed een Buick Skylark of Oldsmobile Omega van rond 1980.

Ik ben benieuwd wat er op de jaren '80-foto helemaal vooraan staat. Ik zie een terreinband maar ik ken geen terreinwagen waarvan de opbouw helemaal zou wegvallen op de foto, meestal zit het reservewiel achterop en zou het dak ervoor zitten. Reservewiel zelf voorop gemonteerd misschien?

Terug
Bovenaan