Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Maar alle 2 deurs sedans noemen we tegenwoordig toch coupé?929V6 zei:De Fiat is een gewone 850.
Nee een coupe heeft ook een sportieve carrosserievorm. ( Schuin aflopend dak )stoterstangen90 zei:Maar alle 2 deurs sedans noemen we tegenwoordig toch coupé?929V6 zei:De Fiat is een gewone 850.
Met een beetje fantasie heeft die 850 dat ook nog.Bmwlover1 zei:Nee een coupe heeft ook een sportieve carrosserievorm. ( Schuin aflopend dak )stoterstangen90 zei:Maar alle 2 deurs sedans noemen we tegenwoordig toch coupé?929V6 zei:De Fiat is een gewone 850.
XBXG zei:Van deze auto had ik nog nooit gehoord. Ik vind 'm een hoog Mercedes 600-gehalte hebben.
929V6 zei:XBXG zei:Van deze auto had ik nog nooit gehoord. Ik vind 'm een hoog Mercedes 600-gehalte hebben.
Die 600 was er in 1960 nog niet, maar deze Borgward moest wel met de 220 en 300 SE concurreren en was net als die laatste voorzien van luchtvering. Helaas heeft Borgward het niet gered met dit model en er zijn er slechts 2500 van geproduceerd. Het aantal in NL verkochte exemplaren zal op de vingers van één hand te tellen zijn geweest, laat staan het aantal overgebleven exemplaren 15 jaar later...
XBXG zei:Zo maar wat plaatjes die ik tegenkwam op internet:
https://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-BVMBELRI.jpg[img]
[/quote]
Die Rolls vind ik leuk. Missende wieldop, half op de stoep geparkeerd tussen het normale blik midden in een stadswijk. Het leek de eigenaar allemaal niet zoveel uit te maken. 'Ik rijd Rolls, maar ik ben wel lekker normaal gebleven'. Of zoiets.
Ik probeer er altijd voor te zorgen dat foto verkeersgericht zijn. Ik ben genoeg foto's tegengekomen van straatbeelden zonder verkeer erin. Die plaats ik niet. Er moet minimaal een vervoersmiddel te zien zijn.929V6 zei:Ik zie nog steeds het nut niet van foto's van trams en treinen in dit topic en op dit forum, zeker als het ook nog eens opnames van minder leuke gebeurtenissen zijn...
Astrawez zei:Kadett B, daarachter een Vauxhall Viva (Kadett A) en linksachter nog een Viva (Kadett C)
Ik heb de vorige post aangepast. Ik schreef Dique vanuit mijn herinnering. Die caravan hebben mijn ouders een jaar of 4 gehad en dat is inmiddels meer dan 25 jaar geleden. Dus dan is de vergissing G of Q snel gemaakt.929V6 zei:@D.E.N.N.I.S.
Dat zie ik toch liever dan treinen.Echt een Mitsubishi-straatje, want die derde auto is inderdaad nog een Galant. De technische problemen (startproblemen?) komen me bekend voor, onze Galant uit 1977 liep eveneens op LPG en had er ook last van. Het caravanmerk is trouwens Digue, met een g.
Astrawez zei:Waarschijnlijk dacht hij dat je daarmee voor stroomlijning zorgt. "Vroeger" toen de caravans nog niet gestroomlijnd waren reed haast iedere caravanner met zo'n ding op het dak.![]()
D.E.N.N.I.S. zei:Ik probeer er altijd voor te zorgen dat foto verkeersgericht zijn. Ik ben genoeg foto's tegengekomen van straatbeelden zonder verkeer erin. Die plaats ik niet. Er moet minimaal een vervoersmiddel te zien zijn.929V6 zei:Ik zie nog steeds het nut niet van foto's van trams en treinen in dit topic en op dit forum, zeker als het ook nog eens opnames van minder leuke gebeurtenissen zijn...
Daarom plaats ik nu de volgende 2 uit eigen archief:
Deze foto is uit 1985. De Mitsubishi Galant was van mijn vader. Heel comfortabel maar hopeloos onbetrouwbaar. Dit is de auto waarom ik heel lang een hekel heb aan Japanse auto's. Daar ben ik inmiddels overheen gegroeid. Achteraf bleek de onbetrouwbaarheid het gevolg van een slecht afgesteld LPG-systeem te zijn. De Seat Malaga was van de buurman.![]()
Dezelfde auto vlak voor de vakantie. We zouden richting de Moezel (in Duitsland) gaan, maar de nukken van de auto zorgde ervoor dat we niet verder dan Düsseldorf zijn geweest. Het was evengoed een leuke vakantie. In de achtergrond is een Misubishi Colt, een Datsun/ Nissan Cherry en![]()
vermoedelijkeen Galantof een Granadate zien (de middelste). De caravan is een Digue.