Foto's uit de oude doos

• Onderwerp starter Onderwerp starter Baur
  • Startdatum Startdatum
Leuk, die oude foto's uit Hoorn. Mijn geboortestad namelijk. En ondanks mijn 25 lentes kan ik me bioscoop Victoria nog goed herinneren, vooral zaal 2 was klein. Dan ging in de pauze een luik onder het scherm open waar je een blikje cola en een mars kon kopen. :}

538046_513335325372790_1886170152_n.jpg

Sinds Victoria sloot in 2003 en Winston verloren ging 3 jaar eerder is er nog altijd geen bioscoop in Hoorn. En dan hebben we het over een stad van zo'n 75.000 inwoners. Er wordt aan gebouwd, maar dat zal nog wel een aantal jaar duren.

jessekraal.nl zei:
Leuk, die oude foto's uit Hoorn. Mijn geboortestad namelijk. En ondanks mijn 25 lentes kan ik me bioscoop Victoria nog goed herinneren, vooral zaal 2 was klein. Dan ging in de pauze een luik onder het scherm open waar je een blikje cola en een mars kon kopen. :}

https://photos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/538046_513335325372790_1886170152_n.jpg

Sinds Victoria sloot in 2003 en Winston verloren ging 3 jaar eerder is er nog altijd geen bioscoop in Hoorn. En dan hebben we het over een stad van zo'n 75.000 inwoners. Er wordt aan gebouwd, maar dat zal nog wel een aantal jaar duren.
Waar in Hoorn heb jij gewoond/ woon je? Ik heb tussen 1984 en 2005 in Hoorn gewoon in de Kersenboogerd. Het Victoria en Winston heb ik ook een aantal keer bezocht. In Winston heb ik Amsterdamned gezien, in Victoria zag ik Moonwalker van Micheal Jackson.

jessekraal.nl zei:

538046_513335325372790_1886170152_n.jpg

Mooie Ford Cortina MK3 1600 gxl met prachtige velgen voor de deur . (tu)

D.E.N.N.I.S. zei:
jessekraal.nl zei:

https://photos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/538046_513335325372790_1886170152_n.jpg

Waar in Hoorn heb jij gewoond/ woon je? Ik heb tussen 1984 en 2005 in Hoorn gewoon in de Kersenboogerd. Het Victoria en Winston heb ik ook een aantal keer bezocht. In Winston heb ik Amsterdamned gezien, in Victoria zag ik Moonwalker van Micheal Jackson.

Tot ongeveer 2003 in de Houtzaagmolen, Grote Waal, nu (mijn ouders) een paar km verderop aan de dijk in Scharwoude. Nog altijd dichter bij het centrum van Hoorn dan grote delen van de Kersenboogerd maar wel in de natuur =)

datsundriver zei:
929V6 zei:
Wat heeft het afleiden van het bouwjaar met privacy te maken?
Jullie kunnen toch via de nummerplaat zien of een auto Apk heeft of niet . BV die wagen zijn APK is al zolang of zolang vervallen . Ik kan nergens terug vinden of mijn gebuur met zijn wagen al dan niet naar de keuring gaat . Dat zijn mijn zaken niet . Dus ja , een nummerplaat heeft in Nederland wel degelijk met privacy te maken . Haal mij uit die illusie als ik het mis mocht hebben . :) Als de nummerplaat niets met APK te maken heeft , waar halen jullie dan die informatie .

Dan zal ik je bij deze uit de illusie halen en zeggen dat de privacy in België veel minder goed is. Persoonsgegevens zijn daar veel gemakkelijker te koppelen aan nummerplaten omdat ze niet/nauwelijks veranderen. In Nederland kan dat natuurlijk ook, maar als je een andere auto koopt dan zijn die gegevens weer achterhaald.
In feite rij je in België met een stukje van je identiteit, namelijk een persoonsgebonden nummerplaat, open en bloot rond. Het is allemaal relatief, maar toch.

Wat niet wegneemt dat Datsundriver wel gelijk heeft wat betreft zijn punt dat wij aan een kenteken kunnen zien of een auto wel of niet APK heeft.

Rob076 zei:
datsundriver zei:
929V6 zei:
Jullie kunnen toch via de nummerplaat zien of een auto Apk heeft of niet . BV die wagen zijn APK is al zolang of zolang vervallen . Ik kan nergens terug vinden of mijn gebuur met zijn wagen al dan niet naar de keuring gaat . Dat zijn mijn zaken niet . Dus ja , een nummerplaat heeft in Nederland wel degelijk met privacy te maken . Haal mij uit die illusie als ik het mis mocht hebben . :) Als de nummerplaat niets met APK te maken heeft , waar halen jullie dan die informatie .

Dan zal ik je bij deze uit de illusie halen en zeggen dat de privacy in België veel minder goed is. Persoonsgegevens zijn daar veel gemakkelijker te koppelen aan nummerplaten omdat ze niet/nauwelijks veranderen. In Nederland kan dat natuurlijk ook, maar als je een andere auto koopt dan zijn die gegevens weer achterhaald.
In feite rij je in België met een stukje van je identiteit, namelijk een persoonsgebonden nummerplaat, open en bloot rond. Het is allemaal relatief, maar toch.
Kunt u mij eens het internet adres van die site geven waarmee je mijn identiteitgegevens volgens u kunt opsporen . Volgens mij kan alleen de politie dat en die moeten zelf toestemming van een onderzoeksrechter krijgen om de persoonlijke gegevens van iemand te controleren ( bv bij criminele feiten ) . Dus met mijn nummerplaat van mijn Datsun OAR 750 kunt u weten waar ik woon , burgelijke stand enz ... Legaal zal het zeker niet zijn . En als U op illegale sites bezig bent zul je vroeg of laat wel tegen de lamp lopen vrees ik .

Rob076 zei:
Zeker. Maar wat kan een particulier met die informatie?
Volgens mij leidt dat tot verklikkingscultuur . Heb het al gezegd , wij hebben er geen zaken mee of een persoon al dan niet naar de keuring gaat met zijn voertuig of zijn verzekering niet betaald . Heeft hij of zij een accident dan is dat haar of zijn probleem .

datsundriver zei:
Rob076 zei:
datsundriver zei:
929V6 zei:

Kunt u mij eens het internet adres van die site geven waarmee je mijn identiteitgegevens volgens u kunt opsporen . Volgens mij kan alleen de politie dat en die moeten zelf toestemming van een onderzoeksrechter krijgen om de persoonlijke gegevens van iemand te controleren ( bv bij criminele feiten ) . Dus met mijn nummerplaat van mijn Datsun OAR 750 kunt u weten waar ik woon , burgelijke stand enz ... Legaal zal het zeker niet zijn . En als U op illegale sites bezig bent zul je vroeg of laat wel tegen de lamp lopen vrees ik .

Ik heb niet gezegd dat daar een site of iets dergelijks voor is. Maar als ik voor jouw deur ga staan, achter je naam kom en je kenteken weet dan heb ik al een hoop gegevens die ik aan elkaar kan koppelen. In Nederland kan dat net zo goed, maar doordat die nummerplaten niet persoonsgebonden zijn is de kwetsbaarheid wat minder.
Overigens betwijfel ik of alleen de politie (met toestemming van de onderzoeksrechter) deze gegevens heeft/gebruikt. Of gaat de wegenbelasting via de politie in België? En garagisten zullen ongetwijfeld ook persoonsgegevens bijhouden van hun klanten.

datsundriver zei:
Volgens mij leidt dat tot verklikkingscultuur . Heb het al gezegd , wij hebben er geen zaken mee of een persoon al dan niet naar de keuring gaat met zijn voertuig of zijn verzekering niet betaald . Heeft hij of zij een accident dan is dat haar of zijn probleem .

Wat valt er dan te verklikken? "Hallo politie, er staat hier een auto in de straat die een verlopen APK heeft. Komt u langs en schrijft u een boete uit?" Nee dus. Je kunt helemaal niets met die informatie. De meerwaarde ervan zie ik dus ook niet echt, hoewel het wel handig is dat je kunt zien of een auto als gestolen staat geregistreerd.

Rob076 zei:
datsundriver zei:
Rob076 zei:
datsundriver zei:
929V6 zei:

Ik heb niet gezegd dat daar een site of iets dergelijks voor is. Maar als ik voor jouw deur ga staan, achter je naam kom en je kenteken weet dan heb ik al een hoop gegevens die ik aan elkaar kan koppelen. In Nederland kan dat net zo goed, maar doordat die nummerplaten niet persoonsgebonden zijn is de kwetsbaarheid wat minder.
Overigens betwijfel ik of alleen de politie (met toestemming van de onderzoeksrechter) deze gegevens heeft/gebruikt. Of gaat de wegenbelasting via de politie in België? En garagisten zullen ongetwijfeld ook persoonsgegevens bijhouden van hun klanten.

datsundriver zei:

Wat valt er dan te verklikken? "Hallo politie, er staat hier een auto in de straat die een verlopen APK heeft. Komt u langs en schrijft u een boete uit?" Nee dus. Je kunt helemaal niets met die informatie. De meerwaarde ervan zie ik dus ook niet echt, hoewel het wel handig is dat je kunt zien of een auto als gestolen staat geregistreerd.
Als je voor mijn deur staat en mijn naam weet en mijn nummerplaat weet , waarom ben ik dan kwetsbaar ? met mijn nummerplaat kan je toch niets aan . IVM de politie , heb 3 politie agenten in mijn familie en of vriendenkring en heb aan alle drie al gegevens gevraagd over het aantal Datsuns die nog in Belgie zijn , heb 3 maal het zelfde antwoord gekregen , dus dat zal ook wel juist zijn zeker . En ik heb toch niet van wegenbelasting gesproken.
Het zou beter zijn mocht de politie vrij over de gegevens van keuring of verzekering zou kunnen beschikken . Maar ja het is niet zo . En mijn garagist heeft gewoon mijn naam , adres en gegevens van de wagens waarmee hij dus ook weer niets mee kan doen . en voor mij is deze discussie afgelopen want ze leid toch tot niets van meerwaarde voor het forum .

datsundriver zei:
Rob076 zei:
datsundriver zei:
Rob076 zei:
datsundriver zei:
929V6 zei:

datsundriver zei:

Als je voor mijn deur staat en mijn naam weet en mijn nummerplaat weet , waarom ben ik dan kwetsbaar ? met mijn nummerplaat kan je toch niets aan . IVM de politie , heb 3 politie agenten in mijn familie en of vriendenkring en heb aan alle drie al gegevens gevraagd over het aantal Datsuns die nog in Belgie zijn , heb 3 maal het zelfde antwoord gekregen , dus dat zal ook wel juist zijn zeker . En ik heb toch niet van wegenbelasting gesproken.
Het zou beter zijn mocht de politie vrij over de gegevens van keuring of verzekering zou kunnen beschikken . Maar ja het is niet zo . En mijn garagist heeft gewoon mijn naam , adres en gegevens van de wagens waarmee hij dus ook weer niets mee kan doen . en voor mij is deze discussie afgelopen want ze leid toch tot niets van meerwaarde voor het forum .

Heel verstandig om deze discussie af te kappen inderdaad, want met sommige dingen geef je de term 'domme Belgen' een totaal nieuwe wending.

Rob076 zei:
datsundriver zei:
Rob076 zei:
datsundriver zei:
Rob076 zei:
datsundriver zei:
929V6 zei:

datsundriver zei:

Heel verstandig om deze discussie af te kappen inderdaad, want met sommige dingen geef je de term 'domme Belgen' een totaal nieuwe wending.
Kan het niet laten om nog eens te reageren ; Ik vind het een pracht van een paradoxale zin . Eerst ben ik verstandig en dan ben ik een domme Belg , en dat allemaal in een zin . knap. Die zin zegt meer over U dan over mij . En ik ben nochthans gans de discussie beleefd gebleven wat van U niet kan gezegd worden .

datsundriver zei:
Rob076 zei:
datsundriver zei:
Rob076 zei:
datsundriver zei:
Rob076 zei:
datsundriver zei:
929V6 zei:

datsundriver zei:

Kan het niet laten om nog eens te reageren ; Ik vind het een pracht van een paradoxale zin . Eerst ben ik verstandig en dan ben ik een domme Belg , en dat allemaal in een zin . knap. Die zin zegt meer over U dan over mij . En ik ben nochthans gans de discussie beleefd gebleven wat van U niet kan gezegd worden .

Valt best mee hoor. Ik had het ook over 'met sommige dingen'. Daarnaast gaan verstand en domheid zeer goed samen, wat ook uit je taalvaardigheid blijkt.

Dank je voor die mooie foto's uit Hoorn!(tu)
Waar vind je die nou weer beste D.E.N.N.I.S.?
Het verhaal bij de foto's gaat er ook in als koek, jammer dat je de verhalen niet bij de foto's kan opslaan.

Stif zei:
Dank je voor die mooie foto's uit Hoorn!(tu)
Waar vind je die nou weer beste D.E.N.N.I.S.?
Het verhaal bij de foto's gaat er ook in als koek, jammer dat je de verhalen niet bij de foto's kan opslaan.
Die heb ik gevonden op https://www.facebook.com/groups/kijkophoornsverleden/.

Deze foto vond ik in een schoenendoos op zolder. Ik heb vroeger wel eens een 'weggooifototoestelletje' gehad en schoot daar de meest vreemde foto's mee. Ik heb ook deze foto in +/- 2000 gemaakt en vond hem wel leuk voor dit topic.

De Triumph Acclaim is denk ik nog steeds bij zijn huidige eigenaar want ik zie hem bijzonder vaak in Zandvoort staan. Vaak op dezelfde plek.

D.E.N.N.I.S. zei:
https://photos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/282855_487937781259182_35886368_n.jpg
Twee Hoornse politieauto's bij het bureau aan de Muntstraat. Een Fiat 128 surveillance auto en een Fiat 126 bus type "Hort-Sik" 238. Bij ons in de Jan Molenwerfstraat woonde drie agenten (hulp-sinterklazen):

Heette dit geen IJzeren Hond? Staat me iets van bij

Pedigreepaul zei:
D.E.N.N.I.S. zei:
https://photos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/282855_487937781259182_35886368_n.jpg
Twee Hoornse politieauto's bij het bureau aan de Muntstraat. Een Fiat 128 surveillance auto en een Fiat 126 bus type "Hort-Sik" 238. Bij ons in de Jan Molenwerfstraat woonde drie agenten (hulp-sinterklazen):

Heette dit geen IJzeren Hond? Staat me iets van bij
'Hort sik' heeft waarschijnlijk hier mee te maken:

Edelman%20Fiat%20238%20Hortsik%20Jonk.jpg

Hort sik was een taxibedrijf die (in mijn herinnering) vooral schoolkinderen vervoerde.

D' oh zei:
Deze foto vond ik in een schoenendoos op zolder. Ik heb vroeger wel eens een 'weggooifototoestelletje' gehad en schoot daar de meest vreemde foto's mee. Ik heb ook deze foto in +/- 2000 gemaakt en vond hem wel leuk voor dit topic.

De Triumph Acclaim is denk ik nog steeds bij zijn huidige eigenaar want ik zie hem bijzonder vaak in Zandvoort staan. Vaak op dezelfde plek.

Leuke foto! Die Mustang is voor mij een hele goede bekende, die is van 1999 tot vorig jaar bij één eigenaar geweest ...

P1020806 by 72grande, on Flickr

D' oh zei:

Geweldig dit!! :O

Zoals je weet heb ik deze Acclaim afgelopen vrijdag ook gespot (foto), en ik vind het altijd leuk om te zien als er oude(re) foto's van bestaan.

En weer even naar Amsterdam:

164228_355418597897088_1274212004_n.jpg

Constructie van de trambaan Rozengracht/Marnixstraat in 1928.

181066_344642112308070_773011882_n.jpg

De Rozengracht in lang vervlogen tijden..

63246_344665165639098_1325525271_n.jpg

De Rozengracht toen het nog een gracht was.

72123_163944443764178_743186695_n.jpg

Hoofdweg 79 hoek Corantijnstraat, 1 juni 1962

46949_162786533879969_586664768_n.jpg

Ruys de beerenbrouckstraat

483664_162507250574564_966261882_n.jpg

Bataviastraat

73317_162507107241245_119647862_n.jpg

Bataviastraat

532060_162223037269652_498415230_n.jpg

Vijzelstraat omstreeks 1930

392617_161976917294264_1229206665_n.jpg

Rijnstraat

148997_162217403936882_642697203_n.jpg

Rembrandtplein omstreeks 1950

562193_161975583961064_120236667_n.jpg

3 Koningenstraat/ Singel

734606_161975513961071_359954822_n.jpg

​

Hoorn:
Teksten wederom gekopieerd vanaf de donorsite.

1076_134764050033146_594496714_n.jpg

Het Grote Noord omstreeks 1970.

730562_115854245265781_1418368805_n.jpg

Nieuwe Noord voor café "de Vierwinden" bierauto van familie Joris. Overzijde restaurant "de Oude Rosmolen"

426518_428830047199733_913803785_n.jpg

De vrachtwagen van mijn opa Louis van Kleef. Deze foto is waarschijnlijk in de jaren 50 gemaakt. Later heeft mijn vader, Thees Peereboom, dit bedrijf overgenomen, wat later weer over gegaan is in de CIKO, waar mijn vader eigenaar van werd.

72627_222267504579307_434501062_n.jpg

Niet helemaal scherp! Het leuke vind ik de lantaarnpaal die gewoon op de openbare weg staat. Ongeveer twee jaar later is dit veranderd en stond hij op de stoep. Tevens het huisje van greetje berkeveld en het speeltuintje op de achtergrond.

549114_444135969012255_410927363_n.jpg

Achter op het Zand

527111_358820250894566_45928111_n.jpg

Drogisterij " De Gekroonde Eikel"

525268_628539423839128_1513194979_n.jpg

Het Breed

163523_141097109402585_1652612379_n.jpg

Achterom links Heineken agentschap van der Woude daarnaast Poppes met boter en kaas

733913_357757504334174_1097256924_n.jpg

Grote Oost

580290_357275244382400_1740351616_n.jpg

Grote Oost

544144_3923433703832_1626464823_n.jpg

​

(tu)*-):-D(tu)
Wouw beste D.E.N.N.I.S wat een feest van herkenning!!!
De meeste foto's zie ik voor het eerst!
(tu)

Beide bedankt en daarom gaan we vrolijk door:

563453_503939819658978_1729439541_n.jpg

De Nieuwe Opel Olympia van de Hoornse politie bij de levering in maart 1956.

603985_503939659658994_155735306_n.jpg

Dezelfde Opel Olympia van de Hoornse gemeentepolitie in januari 1957 op het Keern in de prak gereden door commissaris Feenstra die rijles kreeg van Van Daalen, de verkeersman van de Hoornse politie. Werd toen gerepareerd. Ging in 1959 alsnog total loss.

59753_10200630842284461_2075559335_n.jpg

De Roode Steen (eind jaren '70, begin jaren '80)

733949_10200630848804624_1983991567_n.jpg

11148_134140546762736_1273485720_n.jpg

Deze foto is uit 1920, het is een Van Berkel W 60, in Nederland gemaakt, het werd gebruikt als postvliegtuig tot einde 30er jaren , de vlieger lag het toestel naast het Houten Hoofd en ging dan met een postzak naar het postkantoor op het Oost, als jochie vroeg je dan of de postzak mocht helpen dragen en als dat mocht en je liep met de piloot mee dan was je de bink van de dag bij je vrienden ,Hier zie je de start van dat kistje richting Grote Gat.

482444_129161480597178_1424820151_n.jpg

600673_424339654321287_1526392343_n.jpg

Busdienst Hoorn - Enkhuizen op het Grote Noord. Ergens na 1922

578049_616676598358744_207714941_n.jpg

Het Station. Reclame voor P.v.d. Brul. omstreeks 1915

320911_10200376466676829_89603233_n.jpg

de sterrenflats astronautenweg

312421_339381132842272_733296975_n.jpg

De ambulance van taxi kramer

312313_404338506317765_1386448083_n.jpg

555266_116406851868866_278658854_n.jpg

734817_323899234386668_1072043643_n.jpg

Korenmarkt met oude vuilniswagen.

22129_497449263638681_1281712526_n.jpg

1969 of 1970 trein ontspoord achter de Siriusstraat, er was een wissel te vroeg omgezet.

320917_511705045536718_1132878763_n.jpg

Ontspoorde Trein op de Koepoortsweg - september 1984

379220_511705058870050_1202951474_n.jpg

251849_511705132203376_327183344_n.jpg

75291_403777916373824_580457526_n.jpg

Station Hoorn, circa 1957. De nieuwe NACO hal staat al.

181125_116885998487887_1386521007_n.jpg

nog een vuilniswagen

14778_113568792154008_82818198_n.jpg

​

Prachtige foto's met zeker zo leuk de begeleidende teksten! (tu)

Wat waren die vuilniswagens toen een monsters zeg, imposante verschijningen.

In dat geval zal ik nogmaals een bezoek aan Amsterdam brengen.

5838_147049625453660_1135540246_n.jpg

De tram in de Molukkenstraat.

44311_145648302260459_2120620553_n.jpg

Hoofddorpplein/ Aalsmeerweg

487510_145647192260570_616345029_n.jpg

Leidseplein,in het gebouw van het Parool zit nu Apple! Tram 567 werd in 1984 als dubbelgelede 867 tot roze IJsjestram beschilderd.

3527_145617565596866_1894412721_n.jpg

Leidseplein

395711_145617432263546_157586255_n.jpg

Koningsplein

13129_145617192263570_1825161536_n.jpg

Westermarkt, met de Westertoren! Orgel van Perlee

562986_164937120331577_888391646_n.png

Dit zijn de panden Warmoesstraat 201, 203 en 205 nu genummerd Dam 11, 13 en 15 bij het monument op de Dam. Links de Pijlsteeg en Hotel Krasnapolsky.

553175_610755112285882_323509461_n.jpg

Amsterdamse taxi uit begin jaren 30 vorige eeuw

564496_378617622252945_210030036_n.jpg

Wat er toen in de krant stond !!!

524818_452974021446763_333163449_n.jpg

Zie tekst op foto

543808_451576414921479_129243659_n.jpg

openbaar vervoer Amsterdam

164930_630504473631773_312821117_n.jpg

Amsterdam, zwanenburgwal gezien vanaf oude Waterlooplein en dokwerker

598879_562385877128019_1821198596_n.jpg

Zie tekst op foto

734275_562385600461380_1527526478_n.jpg

Zie tekst op foto

182441_556966514336622_716156526_n.jpg

578082_556676651032275_110855247_n.jpg

Tram in de brand gestoken Van Baerlestraat tijdens de krakersrellen in 1980

540810_556672927699314_284958069_n.jpg

De fluitist op de Hoofddorpweg

374419_556587054374568_262816759_n.jpg

Ten Katemarkt

485020_556586591041281_1330114710_n.jpg

Borgerstraat hoek Nicolaas Beetsstraat

​

Bij het zien van die foto's krijg ik altijd een gevoel van dat ik dertig jaar te laat ben geboren. Maar waarschijnlijk (en hopelijk) zullen mijn kinderen op dezelfde manier kijken naar de foto's die ik maak in het huidige tijdperk. "Pap, wat zijn die grote dingen in de handen van die fietsende meisjes op die foto?". "Nou, dat zijn Blackberry's. Daar kon je vroeger mee pingen en whatsappen.". "Oh pap, je bent zo oud!". :}

Rob076 zei:
Bij het zien van die foto's krijg ik altijd een gevoel van dat ik dertig jaar te laat ben geboren.

Dat gevoel herken ik, heb ik ook met muziek bijvoorbeeld. Maar wees realistisch, het was zeker niet allemaal koek en ei destijds.

[size=x-large]Hoorn[/size]

Spoorwegovergang aan het Keern

551373_110023392529455_1303036648_n.jpg

547431_110023529196108_1005272734_n.jpg

Op een rijtje:
- Fiat ...
- Nissan of Honda
- Peugeot ...
- Trabant...
- Triumph ...
- Ford Taunus (?)
- Volkswagen Kever
- VW Transporter T1 of T2
- Citroën 2CV
- ?
- Simca (?)
- Volkswagen ...
- ?
- Volkswagen Kever

20802_110023675862760_1112319114_n.jpg

305970_110023712529423_1730750888_n.jpg

541420_149923721850512_963407285_n.jpg

537180_149923818517169_1238358717_n.jpg

Heel gaaf die foto's uit Hoorn.Sommige dingen kan ik mij wel herinneren.
Ik ben een Amsterdammer en begin jaren 80 kwamen er hele volksstammen richting Hoorn en Zwaag.
Wij kwamen te wonen in de Risdam-Noord, vlakbij Wognum.
Ik heb nog wel meegemaakt dat Zwaagdijk overliep naar de Kromme Elleboog (Keern).Daarna kwam de Drechterlandse Weg en werd die rare kruising naar Wognum verlegt.

Ik woonde op de Waterkers,en er staat nu nog 1 boerderij tussen de 'nieuwbouw ' in.

Heel leuk die foto's en ik hoop dat je er nog meer heb!!!!!!

rottieroodmax zei:
Heel gaaf die foto's uit Hoorn.Sommige dingen kan ik mij wel herinneren.
Ik ben een Amsterdammer en begin jaren 80 kwamen er hele volksstammen richting Hoorn en Zwaag.
Wij kwamen te wonen in de Risdam-Noord, vlakbij Wognum.
Ik heb nog wel meegemaakt dat Zwaagdijk overliep naar de Kromme Elleboog (Keern).Daarna kwam de Drechterlandse Weg en werd die rare kruising naar Wognum verlegt.

Ik woonde op de Waterkers,en er staat nu nog 1 boerderij tussen de 'nieuwbouw ' in.

Heel leuk die foto's en ik hoop dat je er nog meer heb!!!!!!
Wij wamen in 1984 naar Hoorn toe. Wij gingen toen in de Kersenboogerd wonen. Vanuit het huis (waar mijn ouders nog steeds wonen) konden we het station zien. Er was zelfs nog vrij zicht naar Hoorn '80. Binnen een week begonnen ze echter aan de overzijde te bouwen en werd het voller en voller.

@ D.E.N.N.I.S.

Prachtig hoor, die foto's van Amsterdam!
Heb je toevallig nog meer foto's van de Warmoesstraat en dan in het bijzonder van het (inmiddels ex-) politiebureau op nummer 48?

Rob zei:
Bij het zien van die foto's krijg ik altijd een gevoel van dat ik dertig jaar te laat ben geboren.

Dat gevoel krijg ik ook vaak bij dergelijke foto's. Het heeft zeker zijn charme.
Zou graag nog eens een paar jaar terug gaan in de tijd (om vervolgens wel weer terug te keren naar het luxe wereldje van nu).

Op een rijtje:
- Fiat ...
- Nissan of Honda
- Peugeot ...
- Trabant...
- Triumph ...
- Ford Taunus (?)
- Volkswagen Kever
- Citroën 2CV
- ?
- Simca (?)
- Volkswagen ...
- ?
- Volkswagen Kever

Fiat 850
Datsun 100A
Peugeot 204
Trabant 601 Kombi
Triumph Spitfire
Morris Marina
VW Kever
VW T1
Citroën 2CV
de rest is me te ver weg. Leuk tijdsbeeld!

Bentley Arnage zei:
@ D.E.N.N.I.S.

Prachtig hoor, die foto's van Amsterdam!
Heb je toevallig nog meer foto's van de Warmoesstraat en dan in het bijzonder van het (inmiddels ex-) politiebureau op nummer 48?
Ik zal voor je kijken.

929V6 zei:
Op een rijtje:
- Fiat ...
- Nissan of Honda
- Peugeot ...
- Trabant...
- Triumph ...
- Ford Taunus (?)
- Volkswagen Kever
- Citroën 2CV
- ?
- Simca (?)
- Volkswagen ...
- ?
- Volkswagen Kever

Fiat 850
Datsun 100A
Peugeot 204
Trabant 601 Kombi
Triumph Spitfire
Morris Marina
VW Kever
VW T1
Citroën 2CV
de rest is me te ver weg. Leuk tijdsbeeld!
Natuurlijk is dat een Datsun. :|

[size=x-large]Amsterdam[/size]

Jammergenoeg vandaag maar 2 nieuwe foto's gevonden.

555057_143314445848888_1982262042_n.jpg

Costastraat richting Kinkerstraat omstreeks 1965

28172_4553879536938_1401194555_n.jpg

De Jordaan​

[size=x-large]Hoorn[/size]

525456_142929699220356_2142579151_n.jpg

Garage Koopmans met de Caltex benzinepomp

525996_136496489839355_1595319114_n.jpg

Garage Koopmans aan het Dampten

282904_459457350783493_1210795041_n.jpg

Deze foto is genomen vanaf het Breed kijkend naar de kruising Hoge Vest/de Weel/ Keern/ Noorderveemarkt

547401_136753999813604_1169756344_n.jpg

Kijkje op de Vale Hen maar dan vanaf de andere kant richting het Breed. (1946) Rechts staan zowel de vrachtwagentjes als de "losse" karren welke werden voortbewogen door één paardenkracht. De paarden staan (tijdens het schieten van dit plaatje) even elders om weer op kracht te komen!

556330_137171856438485_1658520708_n.jpg

Winter 1963. Grashaven zonder haven

425662_137376406418030_1698304740_n.jpg

een ongeschonden "Onvolmaakte Schip"

521758_137376576418013_513735260_n.jpg

Een geschonden "Onvolmaakte Schip". Voor velen van de vorige generatie dé locatie alwaar 10-tallen jaren het theoretisch gedeelte van de rijexamens werd afgenomen. Van hieruit werden ook de praktische rijexamens gestart en geëindigd.
Op 3 Juli 1968 werden de rijexamen activiteiten abrupt beëindigd want in de vroege ochtend (01.55 uur) werd de omgeving opgeschrikt door een felle brand in café 't Onvolmaakte Schip. Het pand brandde in enkele uren tot de grond toe af. Een zware slag voor uitbater Gerrit Vertelman. 3 maanden vóór deze ramp had Gerrit de zaak gekocht van P. Willig en was het pand in die 3 maanden verbouwd en opnieuw ingericht!

734414_137974539691550_1738885003_n.jpg

Grote Noord begin jaren 70 met o.a. twee zgn. "spijltjesbussen (Microbus/transporter met in het voorruit een metalen spijltje) eigendom van Moeijes en Hartog gevestigd links naast het Winstontheater.
In die jaren was het bij wet geregeld dat in een straat "wisselend" geparkeerd moest worden. Bijv. de even week diende men links te parkeren en de oneven week rechts!

541039_137991506356520_1188850725_n.jpg

Grote Noord omstreeks 1900. Geen feestverlichting maar wel de paardentram! Een plaatje waar men stil van wordt?

33846_138077536347917_1078816363_n.jpg

Lappendag ergens in de Jaren '60 (give or take a few year...)

533594_138401722982165_140939723_n.jpg

Spoorwegovergang omstreeks 1957.

De voetbrug is eerder verdwenen dan het seinhuis. Het seinhuis is in 1974 buiten diensten gegaan, met de modernisering van de beveiliging op empl. Hoorn. Toen kwam er ook een AHOB overweg. De voetbrug is gesloopt vanwege de slechte staat waarin deze verkeerde.

734811_393533404064942_1834505229_n.jpg

garage Tensen aan het Nieuwland. Het betreft een merkwaardig plaatje, in die zin: het is een situatie die nimmer bestond.
Het gaat hier namelijk om een ''truckagefoto''.

541734_393535574064725_774308401_n.jpg

Hier dan garage Tensen, het is 1962. Nieuwland, westzijde.

397668_138680492954288_1986544544_n.jpg

Benzinestation aan het Keern. Omstreeks jaren '50

23747_393848424033440_2053240401_n.jpg

Gerritsland

603255_139116519577352_1692010495_n.jpg

de watertoren, hét baken van Hoorn e.o.

734810_576497095699600_94407842_n.jpg

Hier een achtergebleven installatie (asfalt) van Ooms die voordien gevestigd was aan de Vollerswaal.

734855_10200126324431830_1047055978_n.jpg

Koepoortsweg, met het oude St.Jan

541810_361940227249235_151604029_n.jpg

Breedstraat vanaf de schoolsteeg. Met Temme's sigarenmagazijn met een paar kevertjes. In het huis op de hoek - achter zwarte Kever - zit nu de tattoo shop van Dean Saunders.

562574_149620875214130_218323199_n.jpg

Voorbereiding tot de nieuwbouw op het 'gasfabriekterrein'

549057_435113326580177_1992038318_n.jpg

Een mooie reklamekaart van de Fa. Gebr. Karel op het Drielandenpunt Scharloo, Vale Hen, Dubbele Buurt. Medio jaren '20 of '30

156574_361308823979042_1050968350_n.jpg

Het Grote Oost met de winkel van Postuma.

541853_146794338832237_1182741561_n.jpg

Dr cjk van aalstweg

150741_632399756786428_1125954290_n.jpg

De Dubbele Buurt met de huiden pakhuizen van Boon en Trompetter.

483480_360819114028013_100491909_n.jpg

Melknapsteeg

549783_438420272917158_306812826_n.jpg

Bussen bij het treinstation anno 1950

269363_137781596401833_2103097508_n.jpg

Nieuwstraat jaren '60

​

Gezien die auto, heb ik het gevoel dat die laatste foto uit de jaren 60 komt. Verder prachtige foto's weer (tu)

Rob076 zei:
Gezien die auto, heb ik het gevoel dat die laatste foto uit de jaren 60 komt. Verder prachtige foto's weer (tu)
Dit was de tekst die al bij de foto stond, en dat heb ik zonder verdere controle overgenomen.

Weet iemand iets meer over dat 3-wielige vrachtwagentje? Zo'n ding heb ik nog nooit gezien. Het lijkt mij niet een bijzonder stabiel ding.

D.E.N.N.I.S. zei:
Rob076 zei:
Dit was de tekst die al bij de foto stond, en dat heb ik zonder verdere controle overgenomen.

Weet iemand iets meer over dat 3-wielige vrachtwagentje? Zo'n ding heb ik nog nooit gezien. Het lijkt mij niet een bijzonder stabiel ding.

Oh het was ook niet naar jou toe bedoeld. Leuk juist dat je die teksten erbij zet. Dat geeft de foto wat meer inhoud. IK vroeg me dat ook al af van dat vrachtautootje. 929V6 zal dat ongetwijfeld wel weten ;)

Waarschijnlijk dateert de foto uit de jaren vijftig, toen er nog veel van dergelijke vrachtwagentjes reden. Een Goliath of Tempo zou voor de hand liggen, maar het front wijkt daar nogal sterk van af of er moet sprake zijn van een zelfbouwfront. Geen idee dus.

Terug
Bovenaan