Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Een Goggomobil Coupe TS 400 ' 58 -'69 van 303.5 centimeter lang naast een Cadillac 62 Eldorado Conv. '53 van 560 centimeter .-V8- zei:origineel NL.
![]()
§anitarium zei:@ JoachimQV: Welkom hier! Kom maar door met meer van dit soort foto's, leuk!
JoachimQV zei:Een Seat Ronda 1.2 L 5 speed!!
![]()
Geweldig! Wij kregen deze auto in de zomer van 1987 nadat we dat jaar voor het laatst met de Taunus op vakantie zijn geweest. Ik weet nog dat ik erg verknocht was aan de Tanus en dat het een emotioneel afscheid is geweest...hahaLada --> Kia zei:JoachimQV zei:Een Seat Ronda 1.2 L 5 speed!!
![]()
Sweet memories.
Mijn ouders hadden ook een Ronda 1.2 in dezelfde kleur, de LT-91-SJ. Ook een L maar met GL typeaanduiding op de achterklep.
Ze hebben de auto van januari 1984 tot mei 1987 gehad en kochten toen een Ibiza 1.2 L met kenteken SH-50-DB.
Wouter82 zei:Haha, wat een geweldig jaren 80-plaatje![]()
![]()

kenteken is nog steeds bekend bij het rdw
72grande zei:Geweldig inderdaad! Daar mag ik vast deze foto uit 1980, enigszins in dezelfde sfeer, aan toe voegen:
Spa1980053 by 72grande, on Flickr
Toevallig zag ik gisteren dat ze hier een nieuw KLM-logo op het dak hebben gehesen. Op het plein waren ze het oude ding in stukken aan het slijpen.D.E.N.N.I.S. zei:![]()
1964. Leidseplein. Op de foto is het KLM passagekantoor te zien waar vliegtickets gekocht konden worden voor de KLM vluchten. Op het dak staat tegenwoordig nog steeds een KLM logo
https://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/68643_181297465346603_1302506911_n.jpg
D. Elzinga zei:https://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/68643_181297465346603_1302506911_n.jpg
Nooit geweten dat er in 1979 al USA-formaat kentekenplaten bestonden/toegestaan waren...
D.E.N.N.I.S. zei:![]()
1977 Damrak richting Centraal Station met draaiorgel
Bedamkt voor de complimenten, maar ik heb voor de teksten ook gewoon copy-paste gebruiktDionysus zei:@ D.E.N.N.N.I.S.
Wat een geweldige post die je hier geplaatst hebt. Ik heb waardering voor je geplaatste foto's, meer nog heb ik waardering voor het feit dat je de moeite genomen hebt om uit te leggen wat we nou precies zien. Ik geniet daarvan. Hulde!
belmanpoes zei:@Astrawez: Geweldige foto's, leuk dat Suzuki Coupeetje op foto 2.
Is ook bekend waar foto 3 is genomen? Ik zou zeggen in de buurt van Maassluis/Vlaardingen/Schiedam/A20, maar ik kan de situatie totaal niet plaatsen (hoogspanningsmast, doorgaande weg ongeveer oost-west).
Ik had in mijn bericht al een edit geplaatst met inderdaad dezelfde locatie! Dat moet 'm dan zijn. Wel énorm veranderd in de loop der tijd; en het lijkt erop dat de foto met een telelens of iets dergelijks is genomen gezien het perspectief.72grande zei:De locatie was me niet eens opgevallen, maar nu jij het zegt ... ik kom hier bijna dagelijks langs
Dit is Schiedam en gezien de hoeveelheid verkeer ging de A20 toen nog niet verder dan het huidige Kethelplein. De auto's komen hier uit de richting Vlaardingen en rijden naar Rotterdam over de Burgermeester van Haarenlaan. De kruising is met de Nieuwe Damlaan, vandaar dat je daar links kon naar de Benleuxtunnel en Hoek van Holland. Er ligt nu een rotonde, de flat in de verte is gesloopt ...
https://goo.gl/maps/xpTYR
D. Elzinga zei:Ik dacht altijd dat de USA-platen pas veel later kwamen. Als je tests ziet van Amerikanen in de jaren 70 of 80 hebben ze of een gewone, of een vierkante plaat.
belmanpoes zei:Ik had in mijn bericht al een edit geplaatst met inderdaad dezelfde locatie! Dat moet 'm dan zijn. Wel énorm veranderd in de loop der tijd; en het lijkt erop dat de foto met een telelens of iets dergelijks is genomen gezien het perspectief.72grande zei:De locatie was me niet eens opgevallen, maar nu jij het zegt ... ik kom hier bijna dagelijks langs
Dit is Schiedam en gezien de hoeveelheid verkeer ging de A20 toen nog niet verder dan het huidige Kethelplein. De auto's komen hier uit de richting Vlaardingen en rijden naar Rotterdam over de Burgermeester van Haarenlaan. De kruising is met de Nieuwe Damlaan, vandaar dat je daar links kon naar de Benleuxtunnel en Hoek van Holland. Er ligt nu een rotonde, de flat in de verte is gesloopt ...
https://goo.gl/maps/xpTYR