Foto's uit de oude doos

Klassiekerrijder zei:
929V6 zei:
Die Land Rover op de Belgische foto, een Minerva zeker?

Lastig om ook maar iets te herkennen op die foto. Zie ik een lichtblauw metallic E-type onder de stippellijn naast Hasselt Turnhout?

Ik houd het op een DS, maar zeker weten doe ik het ook niet.

edit: @Wouter, veranderde toen niet de hele Europese bewegwijzering? De E10 is nu toch de E19?

929V6 zei:
Klassiekerrijder zei:
929V6 zei:
Die Land Rover op de Belgische foto, een Minerva zeker?

Lastig om ook maar iets te herkennen op die foto. Zie ik een lichtblauw metallic E-type onder de stippellijn naast Hasselt Turnhout?

Ik houd het op een DS, maar zeker weten doe ik het ook niet.

edit: @Wouter, veranderde toen niet de hele Europese bewegwijzering? De E10 is nu toch de E19?

…….en de witte Ford Capri 1½ met het toentertijd populaire vinyl dak.

929V6 zei:

Dat weet ik zo even niet, volgens mij was dat later. In dit geval ging het om de lay-out van de Belgische borden (lettertype e.d.), maar dat heb ik ook maar van horen zeggen :)

Long Beach, circa 1965.

LongBeachWashington_900-700x444.jpg

Barri zei:
En wat is Nederland tegenwoordig lelijk he. Vooral mooi te zien op de foto waar een Google Streetview beeld van nu onder geplakt is. Prachtig toch, zo'n lap ruw asfalt zonder belijning, zonder vluchtheuvels, etc!

x2

Wat oude foto's genomen van foto's die her en der hingen in het automuseum in Diekirch (Luxemburg).

mrxkXozBgK.jpg

a07fM53INt.jpg

NUj1jGOc55.jpg

uBamRS3FJN.jpg

Het Haagsche Schouw, Leiden, begin jaren zestig denk ik.

Klik de foto voor vergroting. Hij is niet helemaal scherp, want dit is een foto van een op canvas geprinte... foto.

Ik zie in ieder geval een Mercedes-Benz 190SL, een Chevrolet Biscayne, een Citroën 2CV, een VW Kever, en mogelijk een Fiat 500 of BMW Isetta, en mogelijk een Simca Aronde.

Geweldig al die oude foto's!

Vroeger was er zo veel meer kleur op straat dan nu...

Als ik ook aan m'n vroege jeugd terug denk dan kan ik me ook alleen maar veel kleur op de weg herinneren. De foto's uit de jaren 80 bevestigen dat :)

Geweldig, toen je nog opblaaspoppen bij je moest hebben om op de carpoolstrook te mogen :D

Ik mis eigenlijk de typische vertegenwoordigers auto's.
Misschien de 405 op de eerste foto?

in de jaren tachtig hadden handelsreizigers vaak een riante kilometervergoeding waar ze een fraaie wagen van konden rijden:T
Mooie tijden;)

ENTE zei:
in de jaren tachtig hadden handelsreizigers vaak een riante kilometervergoeding waar ze een fraaie wagen van konden rijden
Mooie tijden

Ik geloof dat onze buurman ƒ 0,52 (dat zijn dus guldens) per kilometer kreeg, in de tweede helft jaren zeventig. Hij reed in een Peugeot 404, later 504 en daarna 505, en hield ervan over (in ieder geval bij die 404). De benzine kostte in 1979 vanaf ƒ 1,10 per liter.

De Studebaker zou al voor de sloop zijn, maar toch :cry:

NieuwSpoor-december1961-4.JPG

NieuwSpoor-december1961-5.JPG

Artikel over een geënsceneerde overwegbotsing. Er is een film van gemaakt die door de VARA is uitgezonden. Nieuw Spoor, december 1961
https://www.nicospilt.com/index2.html

Ik vond van de week nog een foto mapje thuis met wat oude foto's.... Hier zaten nog wat straatfoto's bij die ik wel even met jullie wil delen!

Hier trekt m'n vader een slee voort met mij en m'n oom erop. Aan mij te zien zal dit 1985/1986 zijn geweest.
2dqn511.jpg

307vo1d.jpg

Van deze foto heb ik nog een paar varianten waarop de auto's links en recht wat beter te zien zijn, interesse?
aw4w9c.jpg

2u6cqwl.jpg

Archiebald zei:
Ik vond van de week nog een foto mapje thuis met wat oude foto's.... Hier zaten nog wat straatfoto's bij die ik wel even met jullie wil delen!
Van deze foto heb ik nog een paar varianten waarop de auto's links en recht wat beter te zien zijn, interesse?
Graag, kom maar op met die foto's! Leuke auto's: een Stanza:eek:, een prachtige lichtblauwe Golf en veel, heel veel Opels.

72grande, ik zou graag met je in contact komen ten aanzien van je dia's van Lacanau Ocean. Kun je mij een mail sturen ?
julliet@me.com

72grande zei:
Ik heb een paar weken terug een echt goede diascanner gekocht en daarmee ben ik dia's uit de oude doos weer tot leven aan het weken. Ik heb daarmee de Simca en de Sierra topics al weten te vervuilen :cool: . Diezelfde scanner kan echter ook van die grote 6 x 6 negatieven aan en met de resultaten daarvan, samen met wat dia´s lijkt het mij wel aardig dit topic "verrijken" (dat oordeel is aan jullie ;)). Omdat deze site toch automatisch verkleint houd ik de breedte van de foto´s vanwege het detail toch klikbaar naar 1024 pixels....

We beginnen in 1971 met de ouderlijke Taunus; een 1300 L, die met zijn 55 pk toch Taunus, Alpen Kreuzer en gezin naar de Atlantische kust en het jaar daarop naar de Middellandse zee en terug wist te krijgen.

4411947770_1228b03b46_b.jpg

4411182497_ba587cc877_b.jpg

Lacanau-Océan

4411950966_a8d6883859_b.jpg

Moeder hangt de was op (dat ze niet te barsten is gevallen over al die scheerlijnen mag een wonder heten - er ging ook een draadje naar de accu voor een lampje 's avonds)

4417979820_8f4a2b6f9d_b.jpg

Dit is 1972 in Sérignan-plage; het gaat niet om de zonsondergang maar om de Rover P5 van de achterbuurman. Geen gekoesterde klassieker op dat moment, maar gewoon een middel om de Britse caravan naar de Middellandse zee te sleuren....

4417220403_d3ba0416eb_b.jpg

En weer thuis:

4411956462_7da792479c_b.jpg

In deze serie heb ik er nog meer, met '73 Capri en '74 Taunus, maar die moet ik nog scannen. Als jullie het leuk vinden plaats ik die dan ook nog wel....

Het is altijd prettig als mensen de moeite nemen om hun foto's op het voor dit forum geldende maximale formaat te plaatsen, d.w.z. 800 pixels breed. Maar ja, kennelijk is dat voor sommigen te veel moeite.

Hier een foto van Napels uit 1988. Ongelooflijk hoeveel Italiaans er nog staat, tegenwoordig is dat percentage gehalveerd als het niet nog erger is.

15fgffb.jpg

En hier een foto van Berlijn uit 1980. Daar zie je best veel niet-Duitse merken geparkeerd. Wel een erg saaie buurt.

348q5ns.jpg

Ik weet niet waaraan jij ziet dat het een diesel is, want er was ook een benzineversie. En daarvan staat er in ieder geval een te koop bij Autoscout (en ik vind zo gauw ook maar één Arna daar).

Clignoteur zei:
Ik weet niet waaraan jij ziet dat het een diesel is, want er was ook een benzineversie. En daarvan staat er in ieder geval een te koop bij Autoscout (en ik vind zo gauw ook maar één Arna daar).

1200 euro voor dat hoopje roest? :eek:

Ik weet dat echte klassiekers die schaars zijn zelfs in schroot toestand nog duur zijn, maar 1200euro voor dit lijkt mij erg veel.

Clignoteur zei:

De benzineversie is altijd een Rustica en die had standaard rekjes voor de achterlichten en andere wielen en bumpers. De andere benzineversies (behalve de Panorama) waren uiteraard normale 127's die in Italië werden gebouwd.

Sinds vanmiddag heb ik een scannertje. Ik ben gelijk begonnen met het inscannen van oude familiefoto's, ook waar auto's op staan.

Mijn oom, een goede +/- 40 jaar terug naast een Simca.

8100303140_c91510a04f.jpg

Ik dacht aan een Opel maar ik weet het eigenlijk niet.

8100303220_4efe704a03_z.jpg

Mijn oom (+/- 3 jaar oud) in een verhuis-Estafette. [size=x-small]?[/size]

8100382340_030d740940_z.jpg

De Kadett van een buurman. En ik als +/- 2-jarige ernaast.

8100303054_a73bf42d7b_c.jpg

In het familie-album met als bijschrift: 'De 1602, 2 maanden voor het ongeluk.'...

8100296009_c487543c2b_c.jpg

Op de voorgrond een Ford Taunus van mijn buren. Mijn vader was met een vriend de buren aan het helpen. Ik ben de kleinste jongen die in de garage-opening staat met het blonde haar.

8100302484_c787948bfb_c.jpg

En als laatste dit Bedford-busje. Bijna 29 jaar geleden zijn mijn ouders in dit busje getrouwd. Het busje was van een vriend van mijn vader. Cool ding.

8100294809_ca17c531e8_c.jpg

Ik ben het met Thom eens, al vraag ik me af of beide versies met twee kleuren zijn geleverd.. En achter de BMW 1602 staat een Morris Marina!

De Fiat 1100 (103H) was met hetzelfde lakschema leverbaar, maar had een eenvoudiger neus. Dus het is een NSU/Neckar.

1100rlb7p.jpg

De Fiat 1100 TV (103E) had een ander tweekleurenschema.

Onze buren in de jaren '70 hadden ook een Neckar, ik ben nog wel eens in dat ding naar school gebracht. Mijn vader had onze toenmalige Dyane nodig om naar het werk te gaan, toen je nog -gratis!- kon parkeren in de binnenstad van Utrecht...

Het is crisis in de automobielindustrie. Maar dit is niet de eerste keer. Al in de jaren dertig was er natuurlijk crisis, zo vlak na de beurscrach, en in de jaren zeventig, bij de oliecrisis, en zo zijn er nog wel meer momenten geweest.

Hier een foto van een crisis van andere aard: de staking van het wegvervoer in Italië (en ook dat was niet de enige keer, we zien dit regelmatig terugkeren) zorgde in juli 1973 voor grote (incomplete) voorraden en veel wachtende klanten. Ja, toen stonden ze nog 'in de rij' voor een Fiat middenklasser.

2w3q8o0.jpg

En toen kwam ik deze foto tegen van een BN'er (ja ook nu nog) uit 1961.

2aj5leh.jpg

Voordat ik het zeg, mogen jullie even raden: wie is dit?

De auto is een Fiat 1100.

echt leuk...om die oude wagens te zien !

toen was het ook al best wel druk op de weg...

Terug
Bovenaan