Foto's uit de oude doos

Wat leuk, ik ben niet echt goed thuis in de oudere Britse automobielen, maar nu ik even rondneus nav die Parijze taxi, valt het me op dat die Cambrdige/Oxford wel erg veel weg heeft van een 404. Wat dat betreft zou dat model dus niet eens echt opvallen in het Parijze verkeer.
 
§anitarium zei:
Wat leuk, ik ben niet echt goed thuis in de oudere Britse automobielen, maar nu ik even rondneus nav die Parijze taxi, valt het me op dat die Cambrdige/Oxford wel erg veel weg heeft van een 404. Wat dat betreft zou dat model dus niet eens echt opvallen in het Parijze verkeer.

Niet vreemd, de Cambridge/Oxford en de 404 werden in dezelfde periode ontworpen door Pininfarina.
 
929V6 zei:
§anitarium zei:
Wat leuk, ik ben niet echt goed thuis in de oudere Britse automobielen, maar nu ik even rondneus nav die Parijze taxi, valt het me op dat die Cambrdige/Oxford wel erg veel weg heeft van een 404. Wat dat betreft zou dat model dus niet eens echt opvallen in het Parijze verkeer.

Niet vreemd, de Cambridge/Oxford en de 404 werden in dezelfde periode ontworpen door Pininfarina.

Vergeet de Fiat 1500L/1800/2100/2300 niet: ook uit die tijd, ook van Pininfarina's tekentafel, ook met soortgelijke lijnen.
 
Dat laatste was meer badge engineering, waar ze toen in Engeland erg goed in waren. Dezelfde auto werd geleverd als Austin, Morris, Wolseley, MG... en sommige modellen ook nog als Riley en Vanden Plas.

Maar Pininfarina was in die tijd al erg groen bezig, toen al aan het recyclen. :)
 
serveimage.cfm


Allegro Estate!
 
Blauw en wit waren in Modena de favoriete kleuren...

(klik op de foto voor een grotere versie)
 
Leuke foto's allemaal! (y)

Een paar foto's uit het archief van mijn familie:

img0010bn.jpg


24194974.jpg


metros1.jpg


metros2.jpg


imgnex.jpg


img0012fu.jpg


img0019wgb.jpg
 
Wat een geweldige verzameling auto's!(y) Jouw familie was al Elk Merk Waardig toen dat hele fenomeen nog niet bestond!
 
Volgens mij begon het allemaal met een vriend van de familie die goede ervaringen had met een Austin Allegro en de garage (Klaver Alkmaar) die deze auto's verkocht. Na niet altijd even goede ervaringen met een paar Peugeot's stapte mijn vader over op een Allegro en zijn broer en zus volgde met respectievelijk een Allegro en Innocenti 90.

Na goede ervaringen met deze auto's ruilden ze de Allegro's en Innocenti in voor de 3 nieuwe Metro's, die later geleidelijk vervangen werden door een Rover 213, Austin Maestro en een nieuwe Metro. Een andere broer bleef nog een tijd Frans, Zweeds en Duits rijden totdat hij ook een Rover 216 Sprint (MK1) kocht. Toen de 213 eigenaar een lease auto toegewezen kreeg (de 190D hierboven) verkocht hij de Rover 213 door aan zijn ouders, die op hun beurt de Kadett doorschoven naar mijn ouders (als tweede auto naast de Maestro).

Overigens is alleen mijn vader altijd Engels blijven rijden (nu een Rover 75 en een MGF).
 
Mooie verzameling auto's zo. Leuk dat er echt geposeerd wordt bij de auto's en dat ze zo prominent in beeld zijn. Toch wel een vooruitziende blik dat er 25-30 jaar later genoeg interesse voor zou zijn.
 
Deze had ik al in het Fransrijders topic geplaatst, maar horen natuurlijk ook hier.


De rode Dyane was mijn eerste auto; beviel zo goed dat ik er nog steeds eentje in bezit heb.
Voor de liefhebbers een begeerlijk plaatje vanwege de Rancho en de Galant wagon:)

dyane90enkhuizen.jpg


Plaatje geschoten in '91 Parijs. Heerlijk toch zo'n 604 (met de lekkerst zittende achterbank aller tijden!)

parijs91.jpg
 
Die R25 voor die linker 205 doet 't natuurlijk goed bij jou:T
Al met al een fraai tijdsbeeld. In mijn beleving nog zo kort geleden...
 
Die Nevada zonder bumperstrip op de achterklep doet het ook goed bij mij. Maar vooral al die zwarte nummerplaten, heerlijk nostalgisch! Zo herinner ik mij Frankrijk vanaf de achterbank.
 
Ah...jonkie:T

Voor de Nevada was destijds een strip te bestellen om z'n blote achterkantje te maskeren. Dat was goeie handel voor de dealer!
 
Wij hadden een witte Nevada GTD uit 1988, zonder dakrails en zonder bumperstrip. Menig zaterdag samen met mijn vader op zoek geweest op sloperijen naar die accesoires. Dakrails zijn er nooit gekomen, die bumperstrip wel.
 
4995005091_6faf2c7356_z.jpg

1949. IISG/Ben van Meerendonk op Flickr.

4930442434_327b544ddd_z.jpg

1955. IISG/Ben van Meerendonk op Flickr.

4982646900_6318b6b58a_z.jpg

1959. IISG/Ben van Meerendonk op Flickr.

4114111649_4b3282a509_o.jpg

1960. IISG/Ben van Meerendonk op Flickr.

4982045447_0485120e0f_z.jpg

1961. IISG/Ben van Meerendonk op Flickr.
 
Oh en deze, met een trotse Max Tailleur.

4074234103_e52221e887_o.jpg

1961. IISG/Ben van Meerendonk op Flickr.
 
Nee jammer.

Als kind heb er veel uurtjes doorgebracht (1965 t/m 1970)als ik met mams naar familie in drenthe ging.
Het was toen best een gezellig station.

Daarna niet veel meer geweest, we kregen toen onze eerste auto.

Greetzz Renate.
 
Dat is inderdaad erg nice, Pedigreepaul!

Nog even de rest uit die serie.

4468002254_cf52cbf344_z.jpg

1945. IISG/Ben van Meerendonk op Flickr.

4215036531_5de436d145_z.jpg

1946. IISG/Ben van Meerendonk op Flickr.

4108959469_7e3d32f88b_o.jpg

1947. IISG/Ben van Meerendonk op Flickr.

5287361615_b65f1394cb_z.jpg

1947. IISG/Ben van Meerendonk op Flickr.

4109722474_7f140489e6_o.jpg

1947. IISG/Ben van Meerendonk op Flickr.

4074988606_4cb25b14e6_o.jpg

1947. IISG/Ben van Meerendonk op Flickr.

5785689367_d7441430ed_z.jpg

1947. IISG/Ben van Meerendonk op Flickr.

5287959548_f72d65c6e3_z.jpg

Omgebouwde Fiat Topolino als railscontrolevoertuig Nederlandse Spoorwegen, 1947. IISG/Ben van Meerendonk op Flickr.

4097369245_e8e5646d22_o.jpg

1948. IISG/Ben van Meerendonk op Flickr.

4982044389_89c5922a0c_z.jpg

1948. IISG/Ben van Meerendonk op Flickr.

6306329974_81ae97efb8_z.jpg

1948. IISG/Ben van Meerendonk op Flickr.
 
5287361941_e0779fa3eb_z.jpg

1948. IISG/Ben van Meerendonk op Flickr.

6526601797_cb252476b7_z.jpg

1950. IISG/Ben van Meerendonk op Flickr.

6526601497_a879de0cd7_z.jpg

1950. IISG/Ben van Meerendonk op Flickr.

2j2eps8.jpg

1950. IISG/Ben van Meerendonk op Flickr.

6526605323_f186f3872a_z.jpg

1950. IISG/Ben van Meerendonk op Flickr.

4982045847_d1f70884ae_z.jpg

1951. IISG/Ben van Meerendonk op Flickr.

4982044617_40fddf2168_z.jpg

1952. IISG/Ben van Meerendonk op Flickr.

4929852725_34ef2eb83b_z.jpg

1952. IISG/Ben van Meerendonk op Flickr.

5377295053_078ab0160e_z.jpg

1952. IISG/Ben van Meerendonk op Flickr.

4982044903_38fa6a9b76_z.jpg

1952. IISG/Ben van Meerendonk op Flickr.

5399032814_eb94def3e5_z.jpg

1954 (wielrenner Wout Wagtmans). IISG/Ben van Meerendonk op Flickr.
 
4074234803_e2167b5c03_o.jpg

1954. IISG/Ben van Meerendonk op Flickr.

5287961214_7207267716_z.jpg

1954. IISG/Ben van Meerendonk op Flickr.

5287960038_5727d8e7cd_z.jpg

1954 (Fanny Blankers-Koen tijdens rijles). IISG/Ben van Meerendonk op Flickr.

4074235049_5e21165577_z.jpg

1954. IISG/Ben van Meerendonk op Flickr (groot formaat).

4071351387_3ec149a868_z.jpg

1955. IISG/Ben van Meerendonk op Flickr.

4929394753_5ec13f7b89_z.jpg

1956 (weer Max Tailleur). IISG/Ben van Meerendonk op Flickr.

4097306855_f5c87d03c5_o.jpg

Wereldreiziger Wim Dussel en Wim van 't Hoog teruggekeerd met de Heinkel van een "kort" reisje Amsterdam-Rome-Amsterdam, 1 november 1956. IISG/Ben van Meerendonk op Flickr.

4072261788_aaa94d2b01_z.jpg

1957 (wielrenner Wout Wagtmans). IISG/Ben van Meerendonk op Flickr.

2827163541_4a922ae779_o.jpg

1958. IISG/Ben van Meerendonk op Flickr.

5287359287_1eaa2c3874_z.jpg

1958. IISG/Ben van Meerendonk op Flickr.

5287960430_f6386e361c_z.jpg

1958. IISG/Ben van Meerendonk op Flickr.
 
4071354359_3eb2b8d443_z.jpg

1958. IISG/Ben van Meerendonk op Flickr.

2827164137_0c40f21f35_o.jpg

ENAVO tweedehands autoveiling in het Olympisch Stadion, 1958. IISG/Ben van Meerendonk op Flickr.

4930442182_26b0a066a3_z.jpg

1959. IISG/Ben van Meerendonk op Flickr.

4097369411_11722988be_o.jpg

1961. IISG/Ben van Meerendonk op Flickr.

4930441802_0a7f51f137_z.jpg

1961. IISG/Ben van Meerendonk op Flickr.

4982647680_8766a90876_z.jpg

1962. IISG/Ben van Meerendonk op Flickr.

4982647156_75e3ffb73e_z.jpg

1962. IISG/Ben van Meerendonk op Flickr.

4158117101_00c9a3469a_z.jpg

Filmster Eliane D'Almeida in de achterbak van een Cadillac, 29 maart 1962. IISG/Ben van Meerendonk op Flickr.

4178102589_091be0d583_z.jpg

Anti-Duits pamflet 'Heim ins Reich' op de Volkswagen 'Kever' van Westduitse paastoeristen in Amsterdam, 22 april 1962. IISG/Ben van Meerendonk op Flickr.

4930443688_cee1cd75e3_z.jpg

1964. IISG/Ben van Meerendonk op Flickr.

4982044203_579e5f14f0_z.jpg

1966. IISG/Ben van Meerendonk op Flickr.
 
Prachtige fotoseries weer!(y) @Guusleferink: op jouw tweede foto staat zelfs een Ro80 (misschien wel de mijne?).:eek:
 
Mijn vaders Kadett, zomer van 1993.



Nog niet een echt oude foto, maar deze heb ik genomen in Tongeren (Belgie) zo rond de milleniumwisseling.

 
De foto's in dit topic zijn een lust voor het oog, vooral de Nederlandse straatbeelden.

Hier eentje uit het familiealbum, tijdens een optocht in augustus 1984:

GroteFoto-TDA8D8BL.jpg
 
Terug
Bovenaan