Foto's uit de oude doos

• Onderwerp starter Onderwerp starter Baur
  • Startdatum Startdatum
@ D. Elzinga,

Dat is ook wel een leuke voor hier https://www.autoweek.nl/forum/read.php?6,2876908,page=3

HCL001077485.jpg

Tweemaal een NS-station, respectievelijk Heerlen en Arnhem.
0211heerlenstation.jpg

Hier o.a. een VW-busje, VW Kever, Daf 33.
0248.jpg

Hier o.a. meerdere Eenden en een Kever. En in de linker onderhoek vermoedelijk een Opel Kadett. Jaartal 1972, gezien de NBM standaard bus waarin het rode interieur (Emsta) al is toegepast. In de loop van 1973 is de NBM met M&K samengegaan tot CN. Verder is hier ook goed te zien dat de bussen nog niet van de later verplichte dak-clignoteurs voorzien zijn. Verder is daar alles wat er op de ansichtkaart te zien is inmiddels historie.

Foto 1: Ook nog een Transit.
Foto 2: Ik zie volgens mij de neus van een Peu 403 achter de agent, een Volvo PV444/544 (Katterug), Opel Rekord (?) en het voorwiel van een Kever.
Foto 3: Geen idee.

Foto 1: en behalve de Transit nog een Mazda 626 Hardtop.
Foto 2: vlnr Peugeot 403, Volvo Amazon, Ford Anglia 100E, Volvo PV444, Simca 9 Aronde, Opel Kapitän, Kever
Foto 3: o.a. Goggomobil, Kever, Mercedes-Benz Ponton, Ford Zephyr Mk II, Opel Kapitän
Foto hierboven: Borgward Isabella Kombi, Simca Vedette, Austin A30, Opel Kapitän (ja een populaire wagen destijds), Ford Anglia of Prefect 100E, Morris Minor.

Mooie oude foto's @ Wouter82 en D Elzinga :) (tu)

Nog een paar toevoegingen van mijn zijde:

632303.jpg

615824.jpg

392837.jpg

Grtz,
Bram.

Mooi hoor.
FF reageren op de foto's:

De bovenste foto met die cementwagen, daar rijdt rechts onder een bedrijfswagen van volgens mij opel.
Prachtig, ik ben ooit eens van plan geweest om een topic te openen met alleen oude bedrijfswagens, je ziet ze nml heeeel weinig.

Links vet cool die imperiaal.

Wat een gek kontje van die eend!

Leuk die kevers met de bus op de achtergrond, mooi detail vind ik die ene mist lamp rechtsvoor.

Geweldige foto's weer! Die kerel met de lekke band had beter nog een kilometertje door kunnen hobbelen om z'n leven zeker te zijn...

Foto stond eerst in spiegelbeeld, even aangepast want dat kijkt wat lekkerder;)
axoh36.jpg

Wenen, 1964. Let op de Porsche B)
otzu5d.jpg

Karmann Ghia, nog net te zien. Links onder.
2whhu0x.jpg

En ook op deze foto een auto die je niet vaak zag (en ziet).
15dp0ko.jpg

D. Elzinga zei:

Als dat de Wittevrouwensingel is en de foto genomen is op de kruising Biltstraat Wittevrouwensingel, dan heb ik achter de linker voordeur 2 jaar gewoond.

Leuk. Heb de foto maar even op mijn eigen computertje gezet.

Dank voor het delen.

Dionysus zei:
Als dat de Wittevrouwensingel is en de foto genomen is op de kruising Biltstraat Wittevrouwensingel, dan heb ik achter de linker voordeur 2 jaar gewoond.

En als die auto op de voorgrond een Fiat 1800 (B ) is dan heb ik daar de eerste kilometers van mijn leven in meegereden. M.a.w. mijn vader had dat type Fiat. Behalve foto's helaas geen herinneringen aan de auto.

Volgens mij heb je gelijk. Rechts op de achtergrond mis ik de Stadsschouwburg en dat verhoogde pand in het midden is volgens mij het oude AMC. Helaas geen Wittevrouwensingel dus.

Wel een leuke foto, dat doet er niets vanaf.

HCL001072967.jpg

HCL001071982.jpg

HCL001072022.jpg

HCL001070639.jpg

Ik had ze graag wat groter gezien, maar krijg het niet voor elkaar, iemand een idee misschien?

Goeienavond allemaal,

Zojuist een oude doos op zolder open getrokken waar allerlei foto's in zaten van vroeger.
Ook van de Volvo Amazone die mijn oom ooit reed, altijd wel verhalen over gehoord maar nu echt eens gezien ( op de foto dan ).
Dan ben ik altijd benieuwd of de auto nog op de weg is of allang verleden tijd..
Nu voerde ik het kenteken in: 46-78-HN en daar werden meteen gegevens zichtbaar.

scannen0001fk.jpg

Ook had ik nog een vraag; je kan zeker nergens gegevens vinden in welke stad of dorp de auto zich nu bevindt, i.v.m. de privacy ?

fijne avond !

Ik heb even gezocht, maar volgens de RDW is ze al sinds 1996 niet meer gekeurd en niet meer WAM verzekerd.. Ik vermoed dat ze al een tijdje aan het rijden is in een eeuwige klassiekerrally.
edit
Van de andere kant.. in 1999 toch nog een nieuwe eigenaar.. Misschien ergens aan het verstoffen in een garage? het is trouwens Amazon en niet AmazonE.. die fout wordt veel gemaakt..:)

Ik heb nog wel een broertje gevonden..
4085762734_29f6edcd90.jpg

@ Pedigreepaul,

Wat geweldig die foto van zijn broertje !

Mijn vader vertelde mij zojuist dat hij in '96 is ingerolen bij een dealertje.
Dat bedrijfje bestaat nog steeds is een nette showroom etc maar daar achter een enorme schuur vol met oldtimers.
waar waarschijnlijk deze nog tussen staat.
Ik ga kijken voor foto's en die laat ik jullie ook niet voorbij gaan !

Pedigreepaul zei:
Ik kwam deze tegen op Flickr, in de Cars With Original Dutch License Plates-pool, waar ik zelf ook onderdeel van uitmaak

Jeetje als ik ergens gek op ben dan is het wel oude auto's (vooral jaren '70) met een origineel kenteken, pedigreepaul vertel eens?

SupeRaman, Stap alstjeblieft op die dealer af om een kijkje te nemen in heyt schuurtje...spannend(enne fototoetsel mee)

D. Elzinga. Wat die peugeot betrefd, ik was zoekende naar een simca 1100 in bedrijfsuitvoering het liefst die van de ptt of in de veelvoorkomende gele kleur zoals die van m'n vader: resultaat weinig tot niets, wel deze peug met een gele 1100! d'r achter, de eigenaar heeft een leuke website.. google maar eens.

Pedigreepaul zei:
Ik kwam deze tegen op Flickr, in de Cars With Original Dutch License Plates-pool, waar ik zelf ook onderdeel van uitmaak

Vind ik daar gewoon een plaatje van m'n eigen ouwe Taunus! :O Hij ziet er nog strak uit, maar wel jammer dat ie zwart gerold is.

38ge44.jpg

Oorspronkelijk had ie deze kleur (dit is dan wel een ander exemplaar):
0008fordtaunusgxl.jpg

@ Stif
Jeetje als ik ergens gek op ben dan is het wel oude auto's (vooral jaren '70) met een origineel kenteken, pedigreepaul vertel eens?

Er is op Flickr.com een pool (fotodump zeg maar) van Orgineel Nederlandse oldtimers, van 1950-1978. Hierop worden spots gepost. Het is een beetje vergelijkbaar met "Wat zag jij voor bijzonders" op dit forum. De auto's die ik spot onderweg (met 52 anderen) worden daar verzameld, om een beetje een beeld te krijgen van wat er allemaal nog aan orgineel nederlandse oldtimers rondrijdt (dus geen import YA,YB, AH, AE, AM, AL, DR, DL kentekens)

Ook medeforummer CitroenAZU is daar onderdeel van.

Voor de liefhebbers:
https://www.flickr.com/groups/cwodlp/

Ik zat ook in die groep te bladeren en schrok toen ik ineens een bekende auto zag:

3527958346_baccb0427e.jpg

Deze originele Manta 1.9 SR stond in januari 2004 te koop na overlijden van de 1e eigenaar. Omdat het in de buurt van mijn werk was, ben ik gaan kijken en de auto bleek op enkele minieme gebruikssporen na gewoon nieuw, alleen de kachelradiateur was lek. Kijk maar naar de foto's, de weduwe van de 1e eigenaar vertelde me dat haar man bij regen met de fiets ging omdat anders de auto nat werd, en dat na elke rit ook de motorruimte netjes werd schoongemaakt. De originele km-stand in januari '04 was ongeveer 79.000.
Ik was toen nog student en moest eerst mijn andere Manta (in mindere staat dan deze) van de hand kunnen doen om deze te kopen. Toen ik een potentiële koper had gevonden, bleek de auto net de dag ervoor verkocht te zijn. Niet verwonderlijk, want de vraagprijs was niet bijzonder hoog (2850 euro). Heb toen een hele tijd gebaald dat ik hem niet heb kunnen kopen.

Enerzijds ben ik blij dat de auto er sowieso nog is, maar tegelijkertijd vind ik de staat een beetje bedroevend: hij is sowieso al een eeuwigheid niet gewassen aan de foto te zien, en de (nep?) luchthapper, niet-orginele spiegels, getinte achterruiten en de grote jaloezie doen de auto m.i. ook weinig goeds. Daarnaast ontbreekt het Opellogo op de voorkant en zijn de koplamprandjes zwart gemaakt. Ook ontbreken de (volgens weduwe van 1e eigenaar) af-fabriek bestelde mistlampen...

Zo was de auto 6 jaar geleden:

p1030004j.jpg

p1030006.jpg

foto met blauwe mazda op de voorgrond heeft op de achtergrond golf met aanhanger, 2x citroen cx, 1x blauwe gs en die witte kan zijn geweest een peugeot 403 of een fiat 1100, maar geen renault 4 want dan zou de gril ter hoogte van de bumper moeten lopen en dat zie ik niet.

Mijn ouders begonnen met een morris minor 1951 (!!) die de 4 kinderen de grebbeberg bij Rhenen op mochten duwen. mijn rug doet nog zeer.
vervolgens kwam er een opel rekord, nog een maar dan de P1 toen de P2 en daarna 4x de opel rekord 6 cilinder.
geen comodore, want dat vonden ze te protserig.
hij heeft ook nog een kadett gereden en een paar ascona's, uiteindelijk heb ik zelf de laatste auto van hem "mogen" erven en wel een suzuki swift gxi in een amerikaanse uitvoering.

Terug
Bovenaan