Foto's uit de oude doos

1986:
atlantis

Ja, weg Simcaatjes, weg Morrisjes, weg K 70, NSUutjes. Ik mis de jaren zeventig wel. Hoewel ik nog een kind was herinner ik er mij nog enorm veel van. Wel aardig hoe snel men vergeet. Dat maakt die foto's nog zo leuk. Voor mij was de zomer van '76 de zuiverste, prachtigste (die van '77 viel dan weer tegen qua weer), maar toen al was ik een 'autofreak', en ik denk velen hier al op jonge leeftijd. Het heeft iets. Ik heb nooit van voetbal gehouden, auto's dan maar.

Die kleuren van vroeger zijn echt veel mooier dan wat je tegenwoordig ziet.

Op die foto uit 1988 zie je al dat het wat meer grijzer en zwarter word. :rolleyes:

§anitarium zei:
Die was zeker spiksplinternieuw op de foto? Die Honda detoneert een beetje met de andere auto's op de foto.

zoals je ziet, ontzettend vooruitstrevend inderdaad tegenover de rest op de foto :)

Jvc zei:
Ja, weg Simcaatjes, weg Morrisjes, weg K 70, NSUutjes. Ik mis de jaren zeventig wel. Hoewel ik nog een kind was herinner ik er mij nog enorm veel van. Wel aardig hoe snel men vergeet. Dat maakt die foto's nog zo leuk. Voor mij was de zomer van '76 de zuiverste, prachtigste (die van '77 viel dan weer tegen qua weer), maar toen al was ik een 'autofreak', en ik denk velen hier al op jonge leeftijd. Het heeft iets. Ik heb nooit van voetbal gehouden, auto's dan maar.

echt wel, daarom een super topic dit!!!

Foto-GEWOFQTY-D.jpg
[/img]
Foto-XCMLPJZ4-D.jpg
[/img]
Foto-NIOSYAO6-D.jpg
[/img]
Dit is voor mijn begrippen te oud, ik vind hety alleen maar mooi omdat het oud is, qua auto's heb ik toch iets meer met de jaren 70
Wat ik wel weet van de foto's is dat de auto's met een B op het kenteken uit Friesland kwamen em auto's met een G uit noord-holland

Foto-G8EAN66F-D.jpg
[/img]
En wat is dit dan de eerste bus met fietsen drager???:confused:
Excuus voor de slechte "foto"

Beste Dafpoetser zou je de twee foto's van je willen verkleinen, want mijn comp, en die van vele andere forummers downloaden zich een slag in de rondte.(y)

@Stif: sluit ik me bij aan :)

T.a.v. je laatste foto: volgens mij is dat inderdaad een VW T1 Spijlbus (zoals ook op mijn fotootjes te zien is, maar dan een later model met grotere achterruit).

De T1 is in fases naar de T2 gegaan. Zo heeft de laatste T1 een grotere achterruit en grotere achterlichten.
Dezelfde als bij het eerste type T2.
Die op de fot is zo goed als zeker een laatste model T1, spijlbus dus.

Greetzz Renate.

ga ze niet een voor een uploaden, maar hier wat fotos die in onlangs heb ingescand;
https://www.flickr.com/photos/skitmeister/sets/72157622576836586/
https://www.flickr.com/photos/skitmeister/sets/72157622576832996/

enjoy :)

D. Elzinga zei:
@Baur, denk het wel. De bron van deze foto gaf echter 1986 aan, dus heb ik dat maar overgenomen.

Zal wel rond 1993 zijn geweest.

@skitmeister, de links werken niet bij mij.:(

Zo te zien een opbouw door een plaatselijke koetswerkbouwer oid. Het is geen fabrieksuitvoering. Kwam toen geregeld voor dat een standaard T werd omgebouwd tot busje.

Die Londense R4 is nog redelijk lang meegegaan:

The enquiry is complete
The vehicle details for LTU 258T are:

Date of Liability 01 02 1990
Date of First Registration 10 05 1979
Year of Manufacture 1979
Cylinder Capacity (cc) 845CC
CO2 Emissions Not Available
Fuel Type Petrol
Export Marker Not Applicable
Vehicle Status Unlicensed
Vehicle Colour BLUE
Vehicle Type Approval null

Mooi D. Elzinga een echt mooi plaatje, zeker met de twee simca's d'r bij!

Foto-G8P3P6KZ-D.jpg
[/img]
Foto-INTHTUB4-D.jpg
[/img]
Foto-86VIGHVJ-D.jpg
[/img]

Een echte taxi!
Met daar achter een granada/consul stationwagon van het eerste type.
Verder nog een vroege R4 met op de achtergrond een opel record(?)
En een heel oud plaatje van een golf die ook gister gemaakt zou kunnen zijn.

Nee, Libanon (1965). Meeste foto's van dat land uit die tijd laten verwaarloosde oude auto's zien, dus wel bijzonder dat de E-type vereeuwigd is.

Iets andere onderwerp foto's dan normaal: hotrods en customs in de jaren 50 en 60!
Barris_Signed_Shop_Picture.jpg

Watson's_13_At_His_Shop.jpg

Aztec_On_Atlantic_Blvd_.jpg

B&w_Aztec.jpg

Zoals nu de petjes met gepimpte Golfjes vaak crashen, zo had je toen (in de USA) veel gevaarlijke hotrod-bestuurders;)
Jd_Ford_1950.jpg

D. Elzinga zei:
Nee, Libanon (1965). Meeste foto's van dat land uit die tijd laten verwaarloosde oude auto's zien, dus wel bijzonder dat de E-type vereeuwigd is.

Ik had kunnen weten dat het geen Portugal was, we zitten natuurlijk naar een minaret te kijken. Er vanuit gaande dat dit Beiroet is zal het in de afgelopen 30 jaar wel allemaal kapotgeschoten zijn.:(

edit: typo

Terug
Bovenaan