Foto's uit de oude doos

• Onderwerp starter Onderwerp starter Baur
  • Startdatum Startdatum
Vreemd trouwens dat de weg in één richting érg donker gekleurd is, en de baan voor de andere richting niet.

Owww, heb ineens ontzettend veel zin om m'n Faller AMS baan op te zetten!

Heerlijk, hier ook gepromoveerd tot behangetje!!!

P07132.jpg

Sanitarium zei:
Das de weg omhoog, dan wordt er meer geplankt met meer utilaatgassen als gevolg. *-)
Daar zat ik ook al aan te denken, maar rechtsbovenaan, bij dat tunneltje, daar daalt de weg juist?
En het zijn dat uitlaatgassen, olielekkages, maar zoals 929V6 al stelt: geen rommel van de remmen. blijft dus vreemd!

Ik zit de foto nog eens even goed te bekijken en heb toch echt het idee dat dit een zeer gedetailleerd miniatuurpanorama is. Als dat zo zou zijn, is het misschien wel een magneetstrip oid met een rij rijdende auto's, dus alleen die ene rijbaan, de andere heeft dan alleen stilstaande modellen.

Lekker dampen met die fabrieken in 1954... volgens mij maakten ze zich toen daar geen zorgen over maar des te meer over atoombommen.
De film "de Storm" over de watersnoodramp in 1953 is binnenkort ook in de bioscoop, ik ben nu al benieuwd naar al de auto's die voorbij zullen komen!

Parijs 1957:
3270437442_81fe265131.jpg

Onbekende plek, 1960:
J.u.Elli_TRAXEL_m.Chevrolet_ca1960.jpg

Sanitarium zei:
Ik zit de foto nog eens even goed te bekijken en heb toch echt het idee dat dit een zeer gedetailleerd miniatuurpanorama is. Als dat zo zou zijn, is het misschien wel een magneetstrip oid met een rij rijdende auto's, dus alleen die ene rijbaan, de andere heeft dan alleen stilstaande modellen.

Betere bril opzetten dan: de poppetjes lijken toch wel verdacht sterk op echte mensen, de details van de auto's kloppen te goed en de zonneschijn krijg je in zo'n miniatuurpanorama nooit zo goed nagebootst. Kan me wel voorstellen dat deze foto een fraai voorbeeld is voor zo'n panorama.

Die foto van Brammetjuh is een echte foto. Het feit dat de baan met stijgend verkeer "zwarter" is dan de andere zijde is te verklaren: het stijgende verkeer daarvan moet de motor harder werken en heeft een grotere kans van olie verlies dan auto's die bijna niets hoeven te doen en alleen maar het gas er af te nemen en dus ook bijna zeker geen olie gebruiken (lees verliezen), dit verklaard het verschil.

Wat ook nog gezegd is dat de schaduw stelling niet op deze manier is na te bootsen.

Greetzz Renate.

Ik denk dat de donkere baan op het wegdek vooral van uitlaatgassen komt. En natuurlijk is het een echte foto.

Geweldig Bram. Veel dank voor deze info. Staan er in dat boek trouwens nog andere interessante foto's?

Komt nog een 1e neus ID19 de berg op gereden! Prachtige kleur, zeer kenmerkend voor de vroege types van de ID.
Heb je ook een grotere versie? Ik kan niet goed zien of de auto meegespoten koplampringen heeft. Zoja, is deze van 1957 of vroeg-1958. Erg bijzonder, momenteel zijn mij slechts 2 van dergelijk oude ID's bekend in m'n register.
ID_19_1957_AE-12-15.jpg

MIELCITROFIEL Wat bedoel je nu, dat een ID met meegespoten koplampringen ouder is dan vergroomde ringen?
mmm interresant.

Ha, de Galecopperbrug bij Utrecht, met de oude er nog naast. Die oude bestaat nog steeds, maar is verhuisd naar knooppunt Hooggelegen.

Wat heeft die vw bus nou op 't dak, of is het een zelfbouw camper. (toen al,prutsers)
En die vrachtwagen is dat een FTF. Dat is echt nederlandse nostalgie net als daf.

D. Elzinga zei:
Dat is idd een Rover. De witte auto die vanaf rechts komt aanrijden lijkt een Mitsubishi Sigma.

Is een "gewone" Galant, het model vanaf 1980 dat als een van de eerste auto's ook met turbodieselmotor leverbaar was. De Renault 14 is een TL van 1978.

Weet niet uit welk jaar deze foto is, wellicht eind jaren 80 of begin jaren 90? De Suzuki Alto ziet er nog nieuw uit.

atlantis

Ja dat denk ik ook, ik zie nml ook al de facelift micra rijden.
En wat rijd daar weer achter.......type 85(:B
Ben trouwens benieuwd watr de fotograaf heeft willen vast leggen, die mnr op de fiets?

Wat hadden we in de jaren 75-85 toch een lekker gekleurde parkeerterreinen hè? Nu is alles een kleur tussen wit en zwart: zilvergrijs, muisgrijs, koolstofgrijs en grijs-grijs (grijzer bestaat niet).

Bovenste foto: begin jaren '90, middenste foto: begin-midden jaren '70, onderste foto: eind jaren '70. Heerlijk kleurrijk parkeerterrein op die onderste foto trouwens, waar is het fout gegaan? :S

EDIT: ik ben niet de enige die er zo over denkt, zie ik...

Terug
Bovenaan