Foto's uit de oude doos

Vlaardingen 1980:

3057477096_5a4f9e8e38_b.jpg

Leuk, die occasionpresentatie van de Talbot-dealer. De gelige Simca rechts (1307/1308/1309) heeft twee accessoires die je vaker op dit model zag: verchroomde bumpers en de strip over de gehele zijkant van de carrosserie.

300ZX Z31 zei:
Nu ik de foto nog even beter bekijk denk ik dat de meest zeldzame nu de Opel Rekord D Caravan is, met een survivalrate van bijna nul...

Die hadden wij vroeger, 5-deurs, lichtgroen metallic, met een 1.9N motor (75 pk, 155 km/h). Niet vooruit te branden. Kaal interieur, er kon nog net een klokje af. En een bakbeest qua parkeren.

300ZX Z31 zei:
Nu ik de foto nog even beter bekijk denk ik dat de meest zeldzame nu de Opel Rekord D Caravan is, met een survivalrate van bijna nul...

Is dat die witte links met een roestplek?

Trouwens, wat een foto's zeg!!

Even snel tussendoor gepikt van internet (zal niet meer voorkomen, maar ik vind het een bijzondere foto). Een Opel Rekord D sedan. Voert me weer terug naar mijn jeugd. Wat een bak zeg! En succes bij de vrouwen!! Mooie foto, echt, alles klopt.

opel_rekord-d-1972-1977_r2.jpg

D. Elzinga: Tjee wat is dat voor een james bond verschijning, het is volgens mij een uit de jaren zeventig gehaald (film)plaatje.
Links zie je een BMW 02 en rechts een 2cv, 75 op het kenteken en gele verstralers,Frankrijk?

Weet je het zeker? Ik heb gegoogled (ook op afbeeldingen) en ik krijg hele andere auto's enneh activiteiten te zien.

Er zijn wel meer vreemde bubbel-autos geweest in de jaren '70:
160_1_1EF3ED62-1438-5103-716AC3A31CBECE71.JPG

(Witkar)

Maar tegenwoordig weer hélemaal in:
bubblecar01.jpg

Net zat ik de fotoalbums van pa en ma eens door te zoeken, jaja daar vind je leuke plaatjes!
Nu vond ik deze foto wie weet er meer van deze auto af ?
ze hebben ooit een Opeltje gehad in de jaren '50 maare dit is een andere kleur..
scannen0001yuw.jpg

Iemand ?
alvast bedankt !

Ik weet al welke dat het is!
Goed van je D. Elzinga dat je over de Taunus begint, mijn vader zijn vader ( opa dus .. ) Reed een Ford Taunus 15 M.
die staat nog ergens op de foto maar die heb ik nooit ingescant.
Het is dus een Ford Taunus 15M met het bekende wereldbolletje.
Mijn vader vertelde pas tegen mij over wat er met deze bolide gebeurt is, compleet uit elkaar gehaald om op onze boerderij te kunnen crossen..
de logo's liggen nog ergens in de schuur ik zal binnekort eens aan een oom vragen of ik ze kan komen ophalen ( die woont nog steeds op de boerderij in Friesland ).

Stif zei:
Volgens mij is het toch een opel!

Nee nee zeker niet, typ maar eens in bij Google; Ford Taunus 15 M, dan zie je aan de zijkant en het knipperlichtje dat het een 15 M van Ford is !

Maar bedankt voor jullie hulp mensen weer super !

De Ford Taunus had een vlakke zijkant, de Opel Olympia uit die tijd had nog naar buiten stekende achterspatborden.

D. Elzinga zei:
Pussycar bouwde wel meer vreemde creaties:klik

Hahaha, ik heb weer een nieuw favoriet automerk.:D

929V6 zei:
Hahaha, ik heb weer een nieuw favoriet automerk.:D

Ja, leuk he?:cool: Ik raad je ook aan de rest van de site te bekijken, alwaar je andere aparte creaties kunt vinden zoals de SEAB Flipper I:

2q3osu9.jpg

de Willam City:

nxos3o.jpg

en de Minicat:

minicatlatG.JPG

Eingenlijk jammer dat er op dit forum nog niet zoiets bestaat als een 'dwergauto topic'

Ook geinig. De Willam kende ik trouwens wel, maar dan in open uitvoering met een kettinkje als portier, à la Méhari.

Is er wel geweest zo'n dwergautotopic, maar ik betwijfel of het nog bestaat.

Beste forummers,

Ja hoor nog een foto met een auto die ik niet zo gauw herkende..
Jullie misschien ? ik dacht iets bij Toyota maar goed.

scannen0004g.jpg

thanx

audi80coupe zei:
Dat is een Mazda 1500. Er komen hier hele mooie foto's voorbij! :eek:

Is het niet een Toyota? Een Corona? Ik ken als Mazda 1500 uit die tijd alleen het model van Giugiaro (dat ook nu nog een schoonheid is).

Dennis_zw zei:
audi80coupe zei:
Dat is een Mazda 1500. Er komen hier hele mooie foto's voorbij! :eek:

Is het niet een Toyota? Een Corona? Ik ken als Mazda 1500 uit die tijd alleen het model van Giugiaro (dat ook nu nog een schoonheid is).

Nee, zelfs geen Toyota. Het is een Toyota neefje, de Isuzu Florian.

Het is een Mazda 1500.
Een audicollega heeft gelijk.
Overigens verder op de foto een bkadett een kever en een renault vier.

Het is toch echt een Isuzu Florian. Google er maar eens op.

Hij lijkt wel veel op de genoemde Mazda's en Toyota's, maar dit is onmiskenbaar een Isuzu.

Florian! (En ik kan het weten :)) Had nog nooit een oude foto gevonden, dank SuperRaman! Waar was dat?

Je bent toch niet naar die auto vernoemd (in het echt)? Of wel? Hadden je ouders een Florian? Wees dan blij dat ze geen Opel Kadett hadden, of erger: Austin Princess.

Kwam op een Amerikaanse website deze foto tegen:

594049.jpg

Ik heb een nieuwe bureaubladachtergrond hoor! Wow (y)

Grz,
Bram.

Gezien de rode vlag met wit kruis naast het restaurant zou het Zwiterland moeten zijn. Welke pas weet ik niet, maar het is wel een mooi uitzicht (ook zonder die klassiekers).

Grz,
Bram.

Terug
Bovenaan