Foto's uit de oude doos

2079326_orig.jpg

Marseille - Camping Les Vagues (1965)

Het is een uitsnede van een foto die op 25 juli 1981 gemaakt zou zijn. Dat leek mij wat vreemd, vandaar dat ik benieuwd was naar de mening van anderen :)

Wouter82 zei:
Is dit een VW Polo Steilheick die in oktober 1981 op de markt kwam?

zyM0Ci2.png

Nee, het is een Golf I (of heel misschien Jetta). De onderste ruitlijn loopt helemaal recht, waar die bij een Polo ietsjes naar boven afbuigt.

De vorm is ook wel wat anders hoor, zo zit de spijl ook wel wat verder naar het midden bij een Polo.;)

Mooie foto Guus! Wat voor een auto met dat vinylen dak rechts op de foto zijn, naast de blauwe Kadett? Een Chrysler?

- Quatrelle - zei:
Sorry, dit is de enige. Hij is idd wel erg gaaf he?

Ja hij is echt heel erg mooi! Wie weet rijdt er nog een van deze Kadetts op de weg.Ik hou wel van dit soort foto's waar de Kadett op staat.
Maargoed,maakt niet uit.Ben hier al blij mee!
thanks.......

Astrawez zei:
Edit: je had deze ook wel mogen plaatsen hoor: :)

Hahaha, tja, 1987/1988 voelt nog maar nauwelijks als "oude doos" ;) Maar ik zag dat je de meest Opels al gevonden hebt (hoewel er nog een aantal jaren niet gescand is ...).

Die nieuwe 1.6S GT had veel last van de Griekse benzine met een lager octaangetal (pingelen), ik ben toen zelfs in Athene bij de Griekse importeur geweest. Daar hebben ze de ontsteking wat verdraaid en pas na twee keer tanken in Joegoslavië (dat bestond toen nog) durfde ik de ontsteking weer terug te zetten ...

Hoi Autoweek gebruikers,

Ik zoek oude foto's van Saab.
Hebben jullie deze of kennen jullie site's waar deze opstaan? Alvast bedankt!
Ik bedoel foto's zoals hier onder:

saab_99_proto_break_1971.jpg

900+turbo+groen+2.JPG

Fissore.Saab.1.Histomobile.com.jpg

Groeten,
Koen

Ik moet ook nog ergens scans hebben van zo'n Kadett E GT, mijn oom heeft zo'n ding ook ooit nieuw gekocht. In '88 weggedaan voor een Audi 80, zijn zwager kocht toen de Kadett. Niet veel later lag de Kadett op z'n dak in de sloot.

Gr Jeroen

Is die eerste auto die helemaal op de onderste foto van Quatrelle staat nou een Ford Corsair? :eek:

Die met kenteken HM-99-99 dus

Ook vreemd, die blauwe BMW E21 316 (DH-47-HP) op de foto van Guus heeft nog een geldig kenteken, maar bij datum laatste tenaamstelling staat: Niet geregistreerd :confused:

Stefan-V6 zei:
Is die eerste auto die helemaal op de onderste foto van Quatrelle staat nou een Ford Corsair? :eek:

Die met kenteken HM-99-99 dus

Inderdaad.

Wat een stukje verderop in dezelfde richting rijdt is trouwens ook Engels maar nog een stuk bijzonderder: een Hillman Super Minx Convertible.

Is ook een gave auto, maar de Corsair is één van mijn favoriete auto's, dus daarom was ik daar zo in geïnteresseerd. Dacht eerst dat het een Taunus was, maar had niet goed gekeken :cool:

Stefan-V6 zei:
Ook vreemd, die blauwe BMW E21 316 (DH-47-HP) op de foto van Guus heeft nog een geldig kenteken, maar bij datum laatste tenaamstelling staat: Niet geregistreerd :confused:
Dat heet een slapend kenteken. Het is inderdaad vreemd, maar er is van die auto's niets meer bekend. Ze zijn in het verleden nooit afgemeld geweest voor demontage of export. Mochten ze toch nog tevoorschijn komen dan bestaat het kenteken iig nog. Van alleen de D Kadett al zijn er zo'n 12.000 slapende kentekens bekend. 99,99% zal er waarschijnlijk niet meer van bestaan.

Astrawez zei:
Stefan-V6 zei:
Dat heet een slapend kenteken. Het is inderdaad vreemd, maar er is van die auto's niets meer bekend. Ze zijn in het verleden nooit afgemeld geweest voor demontage of export. Mochten ze toch nog tevoorschijn komen dan bestaat het kenteken iig nog. Van alleen de D Kadett al zijn er zo'n 12.000 slapende kentekens bekend. 99,99% zal er waarschijnlijk niet meer van bestaan.

Ik heb er nog zo één gevonden, maar wel een heel erg bijzonndere: Een Ferrari 375 America uit 1953, die als een 250GT op kenteken staat: de NP-95-ZR :eek:

22668-ferrari-375-america-nestandard1.jpg

ehm, goeie vraag, kwam ik ergens op Facebook tegen een tijdje terug.

Maar weet echt niet meer precies welke pagina.
Ik vind hem ontzettend subliem en zou het liefst een high res foto ervan willen hebben om uit te vergroten en op te hangen in huis.

Facebook heb ik niet dus daar kan ik het niet van hebben. :D
Maar wat je zegt, ik vond hem ook zo mooi dat ik heb overwogen om deze (of in ieder geval eentje die hier heel erg op lijkt) te gebruiken als achtergrond. Ik weet niet meer waarom ik het niet heb gedaan, maar de gedachte herinner ik me nog.

Die foto komt van deze site.

Ik weet niet welke pagina, maar het is het doorbladeren zeker waard.

*edit* Het is de route naar de St. Gotthard pass. Er is ergens een high res. versie op het internet, maar ik kan 'm even niet vinden.
*edit2* Gevonden:
scho%25CC%2588llenen.jpg

Greetzz Renate.

Stefan-V6 zei:
Astrawez zei:
Stefan-V6 zei:

Ik heb er nog zo één gevonden, maar wel een heel erg bijzonndere: Een Ferrari 375 America uit 1953, die als een 250GT op kenteken staat: de NP-95-ZR :eek:

[https://ipravda.sk/res/2011/03/22/thumbs/22668-ferrari-375-america-nestandard1.jpg

Ik mag toch hopen dat deze nog ergens 'slaapt' in een garage of privécollectie en nog eens weer tevoorschijn komt, wat een fantastisch ding!

Voor hetzelfde geld issie allang geëxporteerd of ergens in een museum gestopt, al zou dat laatste zonde zijn, er moet ook mee gereden worden natuurlijk.

Stefan-V6 zei:
Astrawez zei:
Stefan-V6 zei:

22668-ferrari-375-america-nestandard1.jpg

Dit is geen 375 America maar een 250 MM (dus van ver voor de 250GT) met een Vignale-body. Deze auto kwam pas in 1984 naar Nederland en is tien jaar later weer naar onze Oosterburen gegaan. Het lijkt er op dat deze al ruim 15 jaar bij dezelfde eigenaar is. Leuk detail, deze auto was van Rob de la Rive Box, die veel autoboeken heeft geschreven.

Om precies te zijn S/N 0334MM. Wagen is oorspronkelijk in Zwitserland geleverd. Is ook nog eventjes van Peter Monteverdi geweest.

Vér voor de 250GT valt wel mee trouwens. Deze wagen is van '54, de eerste 250GT's (de TdF) kwam in '55.

Gr Jeroen

@quatrelle mooie foto's (y)

Even het internet afstruinen geeft mij ook wat mooie foto's (y)

Simca dealer G. Voskamp in Almelo links op de foto staat trouwens een Datsun 100A.
Almelo-15896.jpg

Fiat, is dit nou een 500 of 600? Ik kan dit niet zien vanaf de voorkant.
Almelo-15932.jpg

Links een Edsel, ik weet niet welk model...
Almelo-15170.jpg

almelo-10669.jpg

Terug
Bovenaan