Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
-V8- zei:
929V6 zei:Nee, die 604 lijkt mij een Buick Century van 1982 of daaromtrent. Ik zou je trouwens dankbaar zijn als je de foto (erg groot...) vervangt door een linkje Ouwediesel, de pagina laadt erg langzaam zo.
GaafAstrawez zei:Hier een leuk filmpje van het straatbeeld anno 1964 in Amsterdam:
https://www.youtube.com/watch?v=nWNDWCJ_-zM
Die was verstopt en ik kon hem niet vinden.XBXG zei:Leuke filmpjes, al was de eerste al eens langsgekomen.
Dit topic is voor foto's uit de oude doos. Voor filmpjes uit de oude doos hebben we een speciaal topic: klik!
Ik ben even terug gegaan naar de bron en er zijn inmiddels meerdere reacties waaruit ik heb kunnen opmaken dat de ontbrekende huizen op laatste foto waarschijnlijk in 1975 zijn gesloopt.929V6 zei:Om de datering een beetje bij te schaven: de Caltex-plaatjes zijn van 1964 of later (introductie Skoda 1000 MB die op de foto's te zien is). De foto van de Italiaanse Zeedijk moet toch wel een eindje in de jaren zeventig zijn, het kenteken van de Scaldia is uit 1969 en die is al behoorlijk verrot...
Ja, dat wist ik wel. Deze dealer/ benzinestation heeft er tot in de jaren '80 gestaan. Ik ben er toen ook binnen geweest.Stif zei:Kwist niet dat we vroeger al een skoda dealer hadden, is dit op de plek waar nu [tegenover] het Park staat?
Moderator
Ja, op de Kersenboogerd foto's mist sowieso het Bolwerk.Stif zei:Tja dat is de kersenboogerd.
Op een of andere manier ziet het er kaal uit, net als de provinciale weg.
Stond de caltex garage daar waar nu het grasveldje is?
Is die auto rechtsonder een Mitsubishi Lancer?D.E.N.N.I.S. zei:
Meeeens. (trema doet het niet) Heb trouwens in mei op een dag 6 van die Lancers gezien.Guus Leferink zei:Yep, zo eentje is het
Kenteken begint ook met GD-**-**, is uit 1981, deze serie is van 1979 - 1983 gebouwd
Doe mij maar een Lancer 2000 Turbo, een van de meest gave japanse auto's oit
Toen ik in 1984 in de Kersenboogerd kwam wonen, kon ik vanuit mijn slaapkamer onbelemmerd naar de Watersnip kijken. 2 weken later begonnen ze met de bouw van de Nieuwe doorngracht.rottieroodmax zei:Haaaaaaaa het Jeudje,daar heb ik vroeger ook wat gestaan met de auto.
En de Kersenboogerd,dat heb ik vanaf het Betje Wolfplein zien opbouwen.Was toen tot Hoorn80 een kaal landschap.
De Kromme Elleboog (Keern) (even van de hak op de tak) was toen ook nog gewoon open totdat er een bussluis kwam.Heb menig auto's in zien en horen duiken met een grote doffe klap.
Heerlijk,die oude tijden.Toen heette de school naast de St Margriet nog gewoon de KTS waar ik op zat.

Astrawez zei:
Weet iemand wat voor auto's daar tegen dat bakstenen muurtje staan? Want met mijn Russische afwijking zie ik ze aan voor Volga's...-V8- zei:
D.E.N.N.I.S. zei:
Station Hoorn, september 1988
Mazzeltsov zei:Weet iemand wat voor auto's daar tegen dat bakstenen muurtje staan? Want met mijn Russische afwijking zie ik ze aan voor Volga's...-V8- zei:
Rob076 zei:@Astrawez,
Ik ben zeer benieuwd naar jouw foto's, maar helaas zie ik alleen berichtjes van Photobucket...![]()
Astrawez zei:Rob076 zei:@Astrawez,
Ik ben zeer benieuwd naar jouw foto's, maar helaas zie ik alleen berichtjes van Photobucket...![]()
Ja het is mooi Kl*te met die Photobucket. Sinds ze die verandert hebben is het allemaal ruk met die site. Nu zeggen ze dat ik mijn maximum van 10GB aan bandbreedte per maand heb verbruikt ofzo. Kwa opslag heb ik nog wel voldoende want daarmee zit ik pas op 30% na al die jaren dat ik het al gebruik. Maar het schijnt dus zo te zijn dat als iemand een foto bekijkt het mij bandbreedte kost. Dus hoe meer mensen er naar fijn foto's kijken, des te eerder zit ik aan mijn limiet. Als het goed is wordt over twee dagen de bandbreedte weer gereset en zullen de foto's weer zichtbaar zijn (HOOP IK)..
Als dit niet zo is dan heb ik echt een probleem en kan ik mijn beide registers ook wel dicht gooien..![]()