Foto's uit de oude doos

Amsterdam, Zeedijk

twMs0KJ.jpg

MB 300SL zei:
Jammer dat de locaties er veelal niet bij staan, dat maakt het een stuk interessanter.

Ik haal de foto's van overal en nergens, dus weet het ook niet altijd. De laatste van het rijtje van vier is in ieder geval in Maastricht.

En dit is winkelcentrum 'de Zuidmolen' in Enschede, ergens in de jaren '80. Die bruine auto links is een Subaru? Ook leuk die toen ook al oude Mercedes als trouwauto. :)
43f6b35c5aadcf05c5a7ef56e62e5fc6.jpg

Heb de beeldbank van Dordrecht even geplunderd, waar bekend (ongeveer) jaartal erbij zoals het daar vermeld staat.

Vriesestraat 1960-1969
serveimage.cfm

Dit is een rare, 1966. 2 ernstig beschadigde auto's bij een gesloopt ( of ingestort ) pand.
serveimage.cfm

Ames garage Brouwersdijk, 1955-1964
serveimage.cfm

1970-1979
serveimage.cfm

Grote Markt 1970
serveimage.cfm

Spuiboulevard 1974
serveimage.cfm

Erg vol en druk Parkeerterrein Drievriendenhof, 1975-1979
serveimage.cfm

Achterzijde V&D, 1980
serveimage.cfm

Voorzijde V&D
serveimage.cfm

serveimage.cfm

Erg hoog Kever gehalte de hele tijd, bizar gezicht.

Wouter82 zei:
Oei die pickup naast die Fiesta!

Wat voor één is het? Is trouwens in Enschede die foto.

"Zomer in Breskens ergens jaren '80" zegt de bijschrift bij de foto. :)
Prinses-Juliana-veerplein-Breskens.jpg

Sowieso is de Beeldbank van de RWS een goudmijn, met soms kwalitatief zeer goede foto's, alsof ze gisteren zijn gemaakt. Deze uit 1990 in Zwolle vind ik erg leuk met de Nissan Bluebird!
4219-3.jpg

4219-2.jpg

Klassiekerrijder zei:
Leuke foto's! Ik denk dat Ames goede zaken deed, gezien die Kevers.

Absoluut!

Kwam ook deze serie tegen, was tijdens/bij de verhuizing van Ames naar het ( voor toen ) nieuwe pand, leek wel alsof complete wijk was uitgelopen en alsof een jaarproductie aan VW's mee reed in de stoet. Geweldig dat soort dingen in die tijd! Optocht, toeschouwers, vlaggen, echt een compleet feest.

Netjes opgesteld op oude locatie ( Tesselschadestraat ), 2 - 3 straten bij nieuwe locatie vandaan.
serveimage.cfm

serveimage.cfm

serveimage.cfm

serveimage.cfm

serveimage.cfm

serveimage.cfm

serveimage.cfm

Kwam deze daar ook tegen, geen geld voor een "nieuwe motor" :)

serveimage.cfm

Geweldig die foto's! (y)

HarmenA zei:
MB 300SL zei:
Jammer dat de locaties er veelal niet bij staan, dat maakt het een stuk interessanter.

Ik haal de foto's van overal en nergens, dus weet het ook niet altijd. De laatste van het rijtje van vier is in ieder geval in Maastricht.

En dit is winkelcentrum 'de Zuidmolen' in Enschede, ergens in de jaren '80. Die bruine auto links is een Subaru? Ook leuk die toen ook al oude Mercedes als trouwauto. :)
https://i.postimg.cc/zD9ZJkKp/43f6b35c5aadcf05c5a7ef56e62e5fc6.jpg
De bruine auto is een Datsun Sunny.

Denk dat hij eerder die 2 laatste foto's bedoeld met die blauwe ( volgens emblemen ) Bluebird.

Edit : bericht wat meer in mijn voordeel aangepast, gewoon omdat het kan

Total Loss zei:
Klassiekerrijder zei:
HarmenA zei:
MB 300SL zei:

Denk dat hij eerder die 2 laatste foto's bedoeld met die blauwe ( volgens emblemen ) Bluebird.
Lastig reageren op een bericht wat nog niet is geplaatst. Zie de link, dat is de foto waarover het gaat. Het is een bruine auto links met een D in de grill.

Klassiekerrijder zei:
Total Loss zei:
Klassiekerrijder zei:
HarmenA zei:
MB 300SL zei:

Lastig reageren op een bericht wat nog niet is geplaatst. Zie de link, dat is de foto waarover het gaat. Het is een bruine auto links met een D in de grill.

Nogal overbodige opmerking dit, ruim nadat alle posts waar dit over ging inmiddels een paar gewijzigd zijn nadat ik er iets over zei. ;)
De originele opmerking ging over een Nissan Laurel.

Klik nou een op de link in de post man, in plaats van star in je verhaal te blijven hangen. Het gaat over de foto met de oude Mercedes en de bruine auto links, dat is -zoals meerderen al hebben gezegd- een Datsun Sunny.

Klassiekerrijder zei:
Klik nou een op de link in de post man, in plaats van star in je verhaal te blijven hangen. Het gaat over de foto met de oude Mercedes en de bruine auto links, dat is -zoals meerderen al hebben gezegd- een Datsun Sunny.

Nogal een aanname dat ik niet op die link geklikt zou hebben en dat ik nu nog steeds niet zou weten dat jij het al die tijd al over een bruine Sunny hebt. Mijn opmerking ging namelijk over een compleet andere vraag van HarmenA, bovenaan zijn post van 21:59 ( pick-up naast Fiesta ) Dat ondertussen zijn post deels is aangepast ( toevoegen 2 foto's en aanpassing Nissan Laurel/Nissan Bluebird ) en dat jouw complete antwoord op zijn eerdere vraag ook totaal anders/gewijzigd is, inclusief toevoegen van een quote en een linkje over welke foto het eigenlijk ging, kan je nu niet meer teruglezen natuurlijk. Dus je kan mij wel star noemen maar je doet zelf exact hetzelfde door maar over die Nissan Sunny te blijven lullen terwijl je weet dat terwijl ik die opmerking maakte/typte er posts compleet werden aangepast/verduidelijkt, want daar ging het namelijk om, dat naar aanleiding van jouw originele antwoord niet echt duidelijk was welke vraag jij nu precies beantwoorde.

Prachtig plaatje van de R5.
Ik heb altijd bewondering voor mensen die vroeger in zo'n gebakje de wereld in trekken.

Stif zei:
Prachtig plaatje van de R5.
Ik heb altijd bewondering voor mensen die vroeger in zo'n gebakje de wereld in trekken.

Ik doe dat nu nog steeds met een Dyane uit 1972. 1x per jaar ga ik er samen met een goede vriend mee op reis door Europa:cool:

Hee waar zijn de opel kadettjes?
Eerste indruk is begin jaren zeventig. Zeker niet van eind 70
Maar de zastava (helemaal links) is volgens mij van na 1976, samen met de golf 1 denk ik toch dat deze twee de nieuwste op de foto zijn.

De Golf kwam in herfst '74 op de markt, dus als deze foto in de zomer is gemaakt is het 1975. Het groen van de BMW 1502 is een kleur die dat jaar werd geïntroduceerd en de Taunus ernaast heeft de zwarte grille van modeljaar 1975. Nieuwere modellen kan ik niet ontdekken. De Ami heeft een kleine draaicirkel en komt vast wel van zijn plek.

De Golf kwam in juni ‘74 op de markt. En de BMW lijkt mij een 1602 (ik zie geen zwarte raamlijsten), en die groene kleur was er in 1972 ook al. Maar hoe dan ook het zal ‘74 of ‘75 zijn dat de foto gemaakt is.

Hejsan zei:
MCW 84 zei:
Gave foto! Hoeveel Japanners staan er op?

1x Mazda 1800.

Bedoel je die tussen de oranje Kever en oranje 5-serie? Dat is een Datsun 1300, 1400 of 1600 (die er allemaal hetzelfde uitzien en behoren tot de 510-serie, in Japan maar in Europa nog niet bekend onder de naam Bluebird).

Terug
Bovenaan