forumproblemen: 503 - foutmeldingen - traag - verdwenen posts enz. enz.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Anoniem
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
sanomastoring.jpg

Meer mensen problemen met verwijderen van vergelijkingen ? Aanmaken lukt wel maar verwijderen ho maar.

Het is zover, ik heb eindelijk AdBlocker geïnstalleerd. Ik snap dat een forum o.a. draait op reclame-opbrengsten, maar met de reclames die er nu in zitten verspringt alles. Bovenin Porsche, en onderin BMW. Dus ben wel even klaar met de reclames.

De site deed even heel raar met de bovenbalk. Nu nog steeds onderin wat foutjes.
Maar nu ineens: een heel nieuwe uiterlijk! Jammergenoeg is het slecht leesbare lettertype ook terug :)

Die bedoelde ik. Verder ziet het er wel fancy uit. Al mis ik het menutje om direct vanaf de frontpage naar de recente topics te gaan. Ervaring leert dat het linkje 'recente berichten' niet altijd naar de meest recente berichten gaat.

edit: het linkje naar Actieve topics is er weer! (tu)

Het is eh... nog niet helemaal zoals het hoort. :}

(Althans, dat mag ik hopen)

Ik vind het lettertype in het topic-overzicht niet prettig. Misschien went het nog, maar het zou niet mijn eerste keus zijn.

Tsja, verandering is altijd lastig. De wereld stond een jaar of wat geleden ook op z'n kop toen de opmaak van dit forum gewijzigd was. Liep gelukkig ook met een sisser af en de wereld is niet ingestort...

Ik heb niks tegen veranderingen maar ze moeten wel nuttig zijn en/of gebaseerd op een behoefte. In dit geval ontgaat me dat volledig.

En waarom zou deze verandering dan niet nuttig zijn? Misschien werkt dit veel beter en efficiënter voor de redactie. Bovendien is deze website nu veel beter geschikt voor een mobiel apparaat, en gezien de nieuwe Google-policy is dat erg belangrijk. Dus ik zou het niet direct afschepen als nutteloos...

Op de laptop is het nog een beetje wennen, maar zo op de telefoon te zien, is het in mijn ogen een verbetering! (tu)

Inderdaad. Ik moet mij eerst door een hele lijst onderdelen worstelen (ongeveer 2,5x mijn schermhoogte) voordat ik het forum zelf zie.

Ik wil m'n desktop layout terug. Dit is een crime. Totaal geen overzicht meer op m'n Nexus 5.

Het Tahoma van de kopjes is een drama-font op desktop. Op smartphone ziet het er wat beter uit.

Verder is de site inderdaad veel meer 'responsive' gemaakt. Maar allemaal nét niet goed. Het wordt wel smaller, maar het design past zich niet aan op mijn smartphone (zelfde probleem als screenshot van rsaza).

Ik forum altijd met mijn telefoon horizontaal, en dan is de lay-out goed werkend!

Ook als ik hem verticaal houd, heb ik niet het "vertekende" beeld van wat Rzasa laat zien.

929V6 zei:
Ik krijg het heen en weer van dat ingespring.

Dat inspringen heeft puur met de inhoud (alsin hoeveelheid karakters) van je reactie te maken.

De TD waar de avatar in staat zou een vaste width van 80px moeten krijgen ipv de max-width:80px die het nu heeft.

Ah, ik zie dat t al gefixed is, mooi (tu)

Mooier zijn zou als er geen tables zouden worden gebruikt, maar gewoon divs.
Dus 2 kolommen divs, links de avatar, rechts de reactie.
Dan kun je bv onder de (ik noem maar wat) 500px de div met de avatar boven de div met de reactie plaatsen.
Nu heb je altijd links een kolom met een avatar met daaronder loze ruimte. Terwijl je op kleine schermen juist zoveel mogelijk ruimte voor de reactie wil hebben.
Je zou bv ook op een bepaalde resolutie (375bv) de TD met de avatar op display none kunnen zetten. De afweging is dan of het tonen van de avatar op die resolutie (en daaronder) belangrijker is dan de ruimte voor de reactie.

JP2010 zei:
Mooier zijn zou als er geen tables zouden worden gebruikt, maar gewoon divs.

Tables zijn eigenlijk not-done bij responsive design inderdaad. Daarom werkt de site ook met deze nieuwe layout niet lekker op smartphones.

Zo heel ingrijpend is het niet om de table van een reactie (in de div 'message-body') om te zetten naar een div oplossing..

Waarom werkt autoweek eigenlijk niet met een standaard forum oplossing, zoals tapatalk? Groot voordeel daarvan is de ondersteuning.

Iemand die weet hoe responsive design op je smartphone helemaal uit te schakelen of te omzeilen ? Klerezooi is dat.

Net even op de pc de site bekeken maar ik vraag me telkens af hoe degenen, welke de site blijven veranderen, denken. Er is toch iets mis met een dergelijke gedachtegang als je het blijkbaar noodzakelijk vind om de lay-out van sites te veranderen terwijl het helemaal niet beter wordt. Ik zie in ieder geval geen enkele verbetering terwijl je elke keer weer moet wennen en dingen moet uitzoeken, iets wat helemaal niet hoeft als je een goedwerkende site onveranderd laat. Niet echt leesbaar.

Ik heb de laatste tijd een probleempje. Ik kan geen 'plusjes' meer uitdelen. Als ik over de beoordeling ga met mijn cursor komt het schermpje om dat te doen wel in beeld, maar als ik dan naar de + toe beweeg verdwijnt het weer. Dit gebeurd bij Firefox en Chrome.
Het kan heel goed aan mijn computer, software of instellingen liggen, maar ik kan het niet vinden.

Bij voorbaat dank voor eventuele tips.

Ja, heb er ook al weer een paar gezien.
Overigens is het automatisch resizen nog steeds niet goed. Nieuwe auto-topics en dergelijke zijn nu echt een crime.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan