Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
En de kwalificatieIk kijk alle F1 sinds Jos Verstappen. Maar Monaco vooral voor de mooie beelden van de haven, de jachten en de zee![]()
Als ik de lessen van Verstappen uit het verleden goed begrepen heb (cf. incidenten met Lando Norris vorig jaar) dan heeft degene die voorligt in de bocht voorrang. Wanneer de wagens elkaar raken ligt Verstappen wel opnieuw licht voor doordat Russell vlak achter Leclerc zit. Russell lijkt trouwens de bocht mooi langs de cerbstones te nemen. Verstappen won dus, al dan niet ‘ongewild’ onterecht een positie. Een tijdstraf zou Verstappen meer plaatsen doen verliezen dan de plaats terug te geven, dus de vraag lijkt me logisch.Waarom ze daarna ook vragen Russell voorbij te laten sloeg ook hekemaal nergens op. Dat de stoppen daarna doorslaan bij Verstappen is te begrijpen, al is zijn laatste actie natuurlijk niet goed te praten.
Ik had het idee dat juist Russell daar fout zat ( net als de commentatoren ) Verstappen rijd op rechte stuk tegen Leclerc aan en paar bochten later dus Russell tegen Verstappen. Vragen om plek terug te geven aan Russell kwam voor mij ( en wat ik dacht te horen voor Verstappen ook ) volledig uit het niets.Als ik de lessen van Verstappen uit het verleden goed begrepen heb (cf. incidenten met Lando Norris vorig jaar) dan heeft degene die voorligt in de bocht voorrang. Wanneer de wagens elkaar raken ligt Verstappen wel opnieuw licht voor doordat Russell vlak achter Leclerc zit. Russell lijkt trouwens de bocht mooi langs de cerbstones te nemen. Verstappen won dus, al dan niet ‘ongewild’ onterecht een positie. Een tijdstraf zou Verstappen meer plaatsen doen verliezen dan de plaats terug te geven, dus de vraag lijkt me logisch.
Op dat vlak is Verstappen inderdaad gegroeid.Gelukkig heeft hij er zelf ook wat over gezegd nu, dat dit niet goed was. Ook vanuit Red Bull klonk het afkeurend. Enige zelfreflectie is nooit verkeerd.
Goede constateringOp dat vlak is Verstappen inderdaad gegroeid.
Maar wat opvalt, is dat Max nu veel zeurt over allerhande problemen en wat anderen fout doen, zonder dat dit commentaar genereert bij zijn fans.
Toen Hamilton veel opmerkingen maakte toen zijn Mercedes de Red Bull niet meer kon evenaren was dat wel even anders…het zit dus vooral bij die fans en niet zozeer bij de rijders.
Max was een klootzak afgelopen race, en ja ik ben fan van hem.Goede constateringMax fans zijn heel simpel wat dat betreft:
Als Max wint, ligt het aan Max. En als Hamilton wint ligt het aan de auto.
Als Max verliest ligt het aan de auto. Maar als Hamilton verliest ligt het aan Hamilton.
Je blijft lachen met die figuren![]()
Het verschil is dat Hamilton al aan de lopende band zeurde terwijl hij de snelste auto van het veld had. Verstappen doet nu af en toe vooraan mee met een onmogelijke auto terwijl zijn teammaat achterin het veld aan het stoeien is.Op dat vlak is Verstappen inderdaad gegroeid.
Maar wat opvalt, is dat Max nu veel zeurt over allerhande problemen en wat anderen fout doen, zonder dat dit commentaar genereert bij zijn fans.
Toen Hamilton veel opmerkingen maakte toen zijn Mercedes de Red Bull niet meer kon evenaren was dat wel even anders…het zit dus vooral bij die fans en niet zozeer bij de rijders.
Voorop gesteld: ik ben geen HAM fan!!! Maakt mij verder niet uit wie in de auto zit, als er maar een Merc wintAllemaal hebben ze een goede auto nodig om een kans te maken, waar Verstappen en Alonso iets meer uit een mindere auto lijken te kunnen halen dan Hamilton.
Nu rijdt Hamilton achter Leclerc aan in dezelfde auto, gelijk materiaal. Aan wie ligt dat dan?
Eens, maar dat heeft ie dan ook gemeen met Schumacher, Senna en Vettel (in z'n prime) bijvoorbeeld. Vergelijking met Jos vind ik niet zo passend. Jos heeft op de baan niet zo heel raar gedaan volgens mij, in z'n privéleven wel volgens de verhalen, maar dat zijn 2 verschillende dingen.Nog 1 ding: Max is vaker dan alleen afgelopen race een klootzak geweest op het circuit. En dat heeft ie zeker niet van een vreemde geërfd...
Ik geniet van de races en als Verstappen wint vind ik dat leuk. Ik kan genieten van perfectie, dus seizoen 2023 was voor mij best mooi. Ik kan ook genieten van close racing.
Op dit moment is de strijd bij McLaren voor mij bijna belangrijker dan wat Verstappen doet. In die strijd zit momenteel de spanning.
Ik ben dan ook zeker geen fanboy. Waar ik persoonlijk wel een beetje moe van wordt is Nederlandse pers die dan Verstappen's gedrag goed zitten te praten. Wees gewoon kritisch, dat kan best.
Ergens heb je gelijk, maar ik denk dat agressie gewoon diep geworteld zit in zowel Jos alsook Max.maar dat zijn 2 verschillende dingen.
Je blijft lachen om je onzinnige opmerkingen.Goede constateringMax fans zijn heel simpel wat dat betreft:
Als Max wint, ligt het aan Max. En als Hamilton wint ligt het aan de auto.
Als Max verliest ligt het aan de auto. Maar als Hamilton verliest ligt het aan Hamilton.
Je blijft lachen met die figuren![]()
Ook ik heb een zwak voor deze 2 teams. Ik ben Merc fan, maar was als Merc fan natuurlijk lange tijd verbonden aan Mclaren. En Williams was in mijn begin jaren altijd een 'force to be reckoned with' en ging toen in zee met BMW...maar 2 teams die eigenlijk altijd een kleine tot grote voorkeur voor mij hebben, zijn Williams en McLaren.
Zoals ik al zei: het ligt aan de gekleurde blik van de fans, niet aan de rijdersHet verschil is dat Hamilton al aan de lopende band zeurde terwijl hij de snelste auto van het veld had. Verstappen doet nu af en toe vooraan mee met een onmogelijke auto terwijl zijn teammaat achterin het veld aan het stoeien is.
Vaststelling steeds in de F1 dat de rijders op latere leeftijd iets minder risico’s nemen en dat resulteert in minder incidenten maar ook minder scherpe tijden. Dat zie je doorheen de hele geschiedenis van deze sport.Nu rijdt Hamilton achter Leclerc aan in dezelfde auto, gelijk materiaal. Aan wie ligt dat dan?
Maar goed, wat weet ik nu als "simpele Max supporter."
Zoals ik al zei: Hamilton is altijd al minder constant geweest als Verstappen. Gewoon een kwestie van de feiten benoemen.Zoals ik al zei: het ligt aan de gekleurde blik van de fans, niet aan de rijders
Quod erat demostrandum![]()
Klopt. Vooral in het verzamelen van penalty punten door anderen van de baan af te rijden is Lewis altijd een stuk minder constant geweest...Zoals ik al zei: Hamilton is altijd al minder constant geweest als Verstappen. Gewoon een kwestie van de feiten benoemen.
Je hebt er weinig kaas van gegeten. Hamilton was vroeger al niet zo constant qua snelheid. Zie ook het mislopen van de titel in 2007 en 2016.Vaststelling steeds in de F1 dat de rijders op latere leeftijd iets minder risico’s nemen en dat resulteert in minder incidenten maar ook minder scherpe tijden. Dat zie je doorheen de hele geschiedenis van deze sport.
Ook al wilt Hamilton waarschijnlijk nog graag een bijkomende titel, hij heeft er al zoveel op zak dat hij iets minder risico zal nemen dan vroeger.
Met de toenemende leeftijd hebben rijders al zoveel meegemaakt dat ze ook meer de risico’s zien dan hun jongere collega’s en, op zijn minst onbewust, speelt ook dat een rol.