Ford Puma / Gen-E

Idd oerlelijk goedkoop oubollig interieur.
Waar andere fabrikanten al jaren geleden enorme sprong vooruit maakten in kwaliteit en design van hun interieurs staat Ford nog steeds op een straatlengte achterstand.

De kwaliteit van Ford-interieurs is weinig op af te dingen hoor. Afwerking ook goed. Functionaliteit erg goed. Het gaat mis qua uitstraling.

want later dit jaar verschijnt de volledig elektrische Puma Gen-E, Fords antwoord op bijvoorbeeld de compacte Stellantis SUV EV-modellen (Opel Mokka, Peugeot 2008, Fiat 600, Jeep Renegade).

Ik hoorde vanmiddag in de autoshow op BNR dat er morgen (zaterdag 9 november) een pre-view is van deze Puma Gen-E in Vinkeveen.

Je kan hem zien maar mag er geen plaatjes van schieten. :cautious:

Op 3 december is de officiële lancering door Ford. Daarna kan er geconfigureerd worden en besteld, zodat men nog van de SEPP regeling gebruik kan maken in NL. Voor wie dat wil.

He, daar ga ik me even voor aanmelden. Dat is hier een paar kilometer vandaan dus ik vind wel even tijd om daar te gaan kijken.

Ik hoorde vanmiddag in de autoshow op BNR dat er morgen (zaterdag 9 november) een pre-view is van deze Puma Gen-E in Vinkeveen.

Je kan hem zien maar mag er geen plaatjes van schieten. :cautious:

Op 3 december is de officiële lancering door Ford. Daarna kan er geconfigureerd worden en besteld, zodat men nog van de SEPP regeling gebruik kan maken in NL. Voor wie dat wil.
Zo spannend zal het uiterlijk niet worden..
ford-puma-gen-e-2025-grijs-voorkant-zij-rechts.jpg

Als de Puma het accupakket van de Tourneo Courier krijgt, zal Ford 'm wel heel scherp in de markt moeten zetten om concurrerend te zijn. Met 43 kWh bruikbaar zit 'ie dan wel echt onderin het segment.

Ik kreeg geen bevestiging van mijn aanmelding en was veel te lang bezig met het herstel van een rioleringsbuis onder het huis, dus ik ben helaas niet langs geweest…
Vorige week moest ik een dagje naar Limburg met een ID.3 en merkte dat 60kWh prima voldoet maar ook gelijk wel het minimale is voor een goed bruikbare auto.

Dit houdt in dat er een VW elektrisch platform onder zit, toch? Die Tourneo/Transit is een Caddy.

De Connect is een Caddy, de Courier is een eigen ontwikkeling en wordt ook niet met Volkswagen gedeeld. De Courier heeft hetzelfde platform als de Puma en laatste Fiesta.

Dus de Courier is niet de personenwagenversie van de Connect? De afbeelding in de link leek mij dat wel te doen zijn.

Klopt, de Courier is de kleinste, daarboven heb je de Connect, daarboven de Custom en daarboven zonder toevoeging.
De Transit is de bestelbus, de Tourneo de personenversie.

Puma Gen-E

buaq6trza2lnrt_1200.jpg

0wmi6e4vsacx7x_1200.jpg

4fyi3xyrcz3ohq_1200.jpg

4uiwz84cgn3q6j_1200.jpg

xxlsjea796180q_1200.jpg

2oesbs0mkefadz_1200.jpg

• Gemiddeld (WLTP) verbruik van 13,1 kWh, Actieradius tot 376 km en een oplaadtijd van 10-80 procent in ongeveer 23 minuten met een 100 kW DC-snellader
  • De acceleratie op Puma ST-niveau, van 0-100 km/u in slechts 8,0 seconden, zorgt samen met een verbeterde stuurrespons voor nog meer rijplezier.
  • In Nederland is de volledig elektrische Puma Gen-E per direct te bestellen vanaf € 35.495. Leveringen starten komend voorjaar.

Best een leuk ding, maar dat WLTP verbruik gaat ie niet halen. De accu is echt zo'n 20kWh te klein. Prijs is aardig maar voor dat geld stap je ook in een EV3 of Elroq.

Puma Gen-E op het Autosalon van Brussel:

Autosalon-Brussel-2025-Ford-Puma-GenE-1.jpg

6781030a7252b.jpg

maxresdefault.jpg

6781030aa154b.jpg

Prachtig uiterlijk. Jammer dat het dashboard zo lelijk vormgegeven is. Is dit de oude Puma waarin ze een accupakket en elektromotor hebben gepropt?

De eerste reviews staan online. Al met al een aardige auto en ook nog wat trekgewicht voor een fietsendrager of een klein karretje.
Met een 60kWh accu was dit een topper. De huidige accu lijkt me echt wat te klein, ook omdat ie geen warmtepomp heeft. Laden gaat wel met 100kW, maar je moet dus niet te vaak lange ritten hebben.
Voor ons zou het wel passen. We zijn maar met z'n tweeën en we rijden nauwelijks lange ritten. Maar als je een keer een lange rit hebt dan is zo'n kleine accu echt wel irritant.

Over twee a drie jaar pik ik wel een gele op voor 20k :)

Review van AW is niet erg positief. Beroerde zit achterin, kleine accu en door gewicht niet zo leuk als een Ford hoort te zijn. Wel hele mooie crossover (van buiten)

AW is inderdaad minder positief dan de dame van Electrifying.
Trekgewicht is uiteraard voor een karretje, maar de haak ook voor de fietsendrager.

Terug
Bovenaan