Ford Kuga/Escape | EU-spec facelift 2024

Rutger DC

Asfaltkampioen
ip5y47sb2vqm_800.jpg


ev1ye3yb8oft_800.jpg


rn1ywavbvow2_800.jpg


abqy4htb7sbm_800.jpg


tc5yf6tbr5me_800.jpg


e5byfcbbvi5z_800.jpg


0x3y3x4bcp3w_800.jpg


j9ey4dsb6k0f_800.jpg


jbbyp6hbvigx_800.jpg


ia5ym70bwh3k_800.jpg


frvywb6b97hh_800.jpg


782y7c6bvu5n_800.jpg


Bron: https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/dit-is-de-nieuwe-ford-kuga/

[size=medium]Dit is de nieuwe Ford Kuga[/size]
[size=x-small]Jan Lemkes | 2 april 2019 16:45[/size]

Dit is de geheel nieuwe, derde generatie van de Ford Kuga. De auto lijkt qua uiterlijk sterk op de nieuwe Focus en deelt ook veel techniek met dat model. Bijzonder: hybridetechniek komt in drie varianten beschikbaar!

Zoals we eerder al vermoedden, staat de nieuwste Kuga op het C2-platform waar ook de Focus gebruik van maakt. Fords SUV-aanbod in het C-segment profiteert daardoor van een 20 mm langere wielbasis. Ook op andere gebieden is de auto gegroeid. De nieuwe Kuga is 44 mm breder en 89 mm langer dan zijn voorganger. Tegelijkertijd is het koetswerk 20 mm lager, een trend die we eerder bij de Toyota RAV4 zagen. Ford belooft een flink ruimer interieur, waarbij voorin 43 mm extra schouderruimte en 57 mm meer ruimte op heuphoogte beschikbaar is. Achterin gaan passagiers er op die plekken respectievelijk 20 en 36 mm op vooruit. Bovendien is de achterbank verschuifbaar, zodat er afhankelijk van de omstandigheden gekozen kan worden tussen meer beenruimte en meer bagageruimte.

De Kuga is straks natuurlijk leverbaar met gewone benzine- en dieselmotoren. We noteren op dieselgebied een 1.5 met 120 pk en een 2.0 met 180 pk en standaard vierwielaandrijving, terwijl benzinerijders de keuze hebben uit een driecilinder 1.5 Ecoboost die er met 120 en 150 pk is. Een handgeschakelde zesbak is bij deze motoren standaard, een achttraps automaat tegen meerprijs verkrijgbaar.

Tot zover niets opmerkelijks, maar de keuzestress wordt niet bepaald minder als we ons tot de hybrides beperken. Ford roept trots dat dit het eerste model is van het merk waarin alle beschikbare vormen van hybride-aandrijflijnen geleverd worden. Dat blijkt geen loze claim, want de Kuga is er als Mild Hybrid, reguliere hybride én plug-in hybride.

De Mild Hybrid-versie heet Kuga EcoBlue Hybrid en beschikt over een 2.0 EcoBlue-dieselmotor met 150 pk. Die is aangepast volgens een bekend recept, met een 48V starter-generator. Daardoor is de auto in staat om remenergie te regenereren en de opgewekte stroom bij accelereren weer vrij te geven. Het levert een opgegeven verbruik op van 1 op 20 en een CO2-uitstoot van 132 gram per km.

Als we één trede omhoog gaan op de hybride-ladder, komen we de Kuga Hybrid tegen. Deze heeft een hybride-aandrijflijn die een turboloze 2,5-liter grote viercilinder als basis heeft. Het blok loopt net als de motoren in de bekende Toyota-hybrides volgens het Atkinson-principe. Verschillen met de Japanners zijn er echter ook, want in plaats van een CVT monteert Ford een achttraps automaat. De Hybrid is er met voor- en vierwielaandrijving en Ford houdt het vooralsnog op een verbruik van net geen 1 op 18 en een CO2-uitstoot van 130 g/km.

Wie maximaal wil profiteren van elektro-aandrijving, kan terecht bij de Kuga Plug-In Hybrid. Die beschikt over dezelfde 2.5, maar combineert die met een groter accupakket van 14,4 kWh. Het totaalvermogen komt uit op 225 pk en de auto moet meer dan 50 km elektrisch kunnen afleggen. De opgegeven CO2-uitstoot, die zoals bij iedere plug-in hybride uiteraard volledig afhankelijk is van de gebruiker, is 29 gram per km.

Aan binnen-en buitenkant is de Kuga duidelijk herkenbaar als een moderne Ford. Dat betekent paradoxaal genoeg dat de auto niet al te onderscheidend is, want Ford kiest de laatste jaren voor een wat behoudende tekenstijl met rustige lijnen zonder al te opvallende fratsen. Het interieur lijkt sterk op dat van de Focus. Ook hier zien we een hoog, op het dashboard geplaatst scherm. Dat kan worden aangevuld met een digitaal instrumentarium met een doorsnede van 12,3 inch. Pakken we tot slot de lijst met uitrusting er nog even bij, dan valt op dat Ford op de Kuga een vernieuwde, slimmere versie van zijn Lane-Keeping System monteert. Ook is de Kuga de eerste Europese Ford-SUV die leverbaar wordt met een head-up-display.

Overigens moet dat ‘Europese’ in dit geval niet al te letterlijk worden genomen. De Kuga is namelijk een echte wereldauto. In de Verenigde Staten gaat het model opnieuw als Escape de markt op. Die variant wordt vandaag eveneens onthuld.
 
Leve Mazda om Ford weer wat inspiratie te kunnen geven met dit totaal gejatte design.
 
Sluit naadloos aan bij de andere nieuwe Ford-modellen zoals de Fiesta en Ka. Zeker niet lelijk maar ook geen wauw-factor. Overigens vind ik ook bij deze Ford de overhang voor aan de te grote kant, dat zal vast niet anders kunnen maar maakt het algehele silhouet vanaf de zijkant bezien wat vreemd.
 
Ford moet echt een stel goede ontwerpers aantrekken. Lelijk is de auto niet, maar het straalt niks uit en een evenwichtig geheel is het ook al niet. De grille gaat al te lang mee bij Ford en volgt traditioneel totaal niet de lijnen van de auto. De koplampen zijn ouderwets groot en lijken hooggeplaatst, in combinatie met de ongetwijfeld sportief bedoelde lage taille maakt de auto een doorgezakte indruk, gelijk aan de Focus (Wagon). Ik vind het nooit zo mooi als de uitsneden van de portieren niet recht naar beneden gaan, vanaf de A-stijl recht naar beneden richting dorpel vind ik bij een gezinsauto het mooist. Enig verband tussen voor- en achterkant is er niet, de achterkant doet heel Aziatisch aan (Toyota RAV4, Subaru). Geen lelijke auto dus, maar het probleem is dat bijna alle concurrenten mooiere auto's hebben. [/mening]
 
e322c5b6-2020-ford-escape-008.jpg


a5136211-2020-ford-escape-029.jpg


d3fab5ab-2020-ford-escape-007.jpg


061e1317-2020-ford-escape-014.jpg


dbd8a4c1-2020-ford-escape-1.jpg


9182d91d-2020-ford-escape-11.jpg


03c9abb5-2020-ford-escape-12.jpg


87dc9120-2020-ford-escape-16.jpg


bd69a71f-2020-ford-escape-9.jpg


6c1c6819-2020-ford-escape-17.jpg


eceb21cf-2020-ford-escape-18.jpg


3aa9449c-2020-ford-escape-7.jpg


Alle foto's: https://www.carscoops.com/2019/04/2020-ford-escape-first-look-at-smarter-roomier-and-more-hatch-like-suv/

Net als de Focus van binnen en van buiten een volstrekt anonieme auto met geen eigen gezicht. Die blije neus en RAV4 achterlampen maken het geen aantrekkelijke auto om te zien
 
Amerikaanse voorbumper lijkt mij wel beter, cleaner.

Ik vind het juist wel een beter ontwerp dan de huidige Kuga. Die vind ik nou juist nietszeggend / anoniem.

Ik denk dat deze verhoudingen wel beter zijn voor het koperspubliek. Het 'achterover zakken' waar de Focus SW duidelijk last van heeft naar mijn mening, lijkt mij bij de Kuga toch nog wel mee te vallen. (hopelijk).
 
Is niet de Amerikaanse voorbumper. Die rode die wij zagen is alleen de ST-Line
 
Mooie kar. Doet van opzij aan een Macan denken. Net als bij de Focus smoelt de ST-Line wel duidelijk beter dan de rest, toch vind ik die met die verchroomde grille ook niet zo verkeerd.
 
2020-ford-escape-1.jpg


2020-ford-escape-1.jpg


2020-ford-escape-1.jpg


2020-ford-escape-1.jpg


2020-ford-escape-1.jpg


2020-ford-escape-1.jpg


Meer foto's: https://www.autoblog.com/2019/04/02/2020-ford-escape-vs-compact-crossover-rivals-comparison/
 
MattCurlew zei:
Is niet de Amerikaanse voorbumper. Die rode die wij zagen is alleen de ST-Line

Ow, beter.

Chinese voorbumper is ook niet verkeerd. Lijkt mij gewoon een extra rand die over de bestaande vorm wordt gezet?
Misschien wel achteraf te fabriceren op een Europese versie. :T
 
Misschien is de Chinese Escape een voorbode van de Europese Kuga Vignale?

Apart dat 'ie trouwens Escape gaat heten in China, zijn voorganger heet nog Kuga. In Australië is men bij de vorige generatie na de facelift al geswitcht van Kuga naar Escape.
 
Titanium:

G8LIWfR.jpg


De Vignale is ook in deze presentatie te zien:

https://www.youtube.com/watch?v=fBjGGW2JQDs
 
04_2.jpg


06_2.jpg


01_2.jpg


02_2.jpg


07_2.jpg


03_2.jpg


08_2.jpg


09_2.jpg


Bron: https://www.autoexpress.co.uk/ford/kuga/102952/new-2019-ford-kuga-revealed-with-new-look-and-hybrid-tech
 
Ik doe het ook altijd hoor maar eigenlijk is "VS" niet helemaal eerlijk in de titel. Kan beter "NA" zijn van Noord-Amerika
 
MattCurlew zei:
Ik doe het ook altijd hoor maar eigenlijk is "VS" niet helemaal eerlijk in de titel. Kan beter "NA" zijn van Noord-Amerika

Maar iedereen weet waar VS voor staat en NA - Not available? - is toch wat minder helder. Het gaat er meer om dat de Verenigde Staten de grootste markt vormen op het Noord-Amerikaanse continent (en gemaakt wordt in Kentucky en Ford is een Amerikaans automerk), zoals "RU" ook al gauw staat voor alle GOS-landen.
 
Live @ IAA Frankfurt:

94e855c8-2020-ford-kuga-phev-2.jpg


d0ec0a9c-2020-ford-kuga-phev-5.jpg


0c567e14-2020-ford-kuga-phev-7.jpg


78b201b6-2020-ford-kuga-phev-9.jpg


Meer foto's: https://www.carscoops.com/2019/09/fords-betting-big-on-electrification-with-new-puma-kuga-explorer-and-mondeo-hybrids/
 
Ford heeft de prijzen van de Kuga PHEV bekend gemaakt: https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/dit-kost-de-ford-kuga-phev/

Ford vraagt minimaal € 36.175 voor de Kuga PHEV. Voor dat bedrag krijg je een plug-in hybride met een turboloze 2,5-liter viercilinder als basis. Dat blok, dat via het Atkinson-principe loopt, is gekoppeld aan een achttraps automaat en dus níet aan een continu variabele transmissie. De 2.5 werkt samen met een elektromotor die zijn levenslust put uit een 14,4 kWh groot accupakket. Het resultaat: een systeemvermogen van 225 pk en een elektrische actieradius van maar zo'n 50 kilometer.

De genoemde vanafprijs geldt voor de Trend-uitvoering. Voor de Titanium vraagt Ford € 38.595 terwijl de sportiever aangeklede ST-Line een investering van € 39.675 vergt. Wie € 1.800 extra neertelt, krijgt het X-Pack - dat onder meer leren bekleding, ledkoplampen en een audiosysteem van B&O omvat - op de Titanium-versie of ST-Line-versie. Wat de luxueus aangeklede Vignale moet kosten, is nog niet bekend.

De Kuga PHEV is per direct te bestellen. De eerste modellen worden medio maart geleverd. De prijslijst wordt in een later stadium uitgebreid met een 120 pk en een 150 pk sterke 1.5 EcoBoost.

Erg aantrekkelijke prijzen! Eindelijk een serieuze concurrent voor de Mitsubishi Outlander PHEV, de Opel Grandland X en Peugeot 3008 zijn toch wel erg duur en de Kia Niro en Mini Countryman een stuk kleiner. Ben benieuwd wat Seat voor de Tarraco PHEV en Citroën voor de C5 Aircross PHEV gaan vragen.
 
Rutger DC zei:
Ford heeft de prijzen van de Kuga PHEV bekend gemaakt: https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/dit-kost-de-ford-kuga-phev/

Ford vraagt minimaal € 36.175 voor de Kuga PHEV. Voor dat bedrag krijg je een plug-in hybride met een turboloze 2,5-liter viercilinder als basis. Dat blok, dat via het Atkinson-principe loopt, is gekoppeld aan een achttraps automaat en dus níet aan een continu variabele transmissie. De 2.5 werkt samen met een elektromotor die zijn levenslust put uit een 14,4 kWh groot accupakket. Het resultaat: een systeemvermogen van 225 pk en een elektrische actieradius van maar zo'n 50 kilometer.

De genoemde vanafprijs geldt voor de Trend-uitvoering. Voor de Titanium vraagt Ford € 38.595 terwijl de sportiever aangeklede ST-Line een investering van € 39.675 vergt. Wie € 1.800 extra neertelt, krijgt het X-Pack - dat onder meer leren bekleding, ledkoplampen en een audiosysteem van B&O omvat - op de Titanium-versie of ST-Line-versie. Wat de luxueus aangeklede Vignale moet kosten, is nog niet bekend.

De Kuga PHEV is per direct te bestellen. De eerste modellen worden medio maart geleverd. De prijslijst wordt in een later stadium uitgebreid met een 120 pk en een 150 pk sterke 1.5 EcoBoost.

Erg aantrekkelijke prijzen! Eindelijk een serieuze concurrent voor de Mitsubishi Outlander PHEV.
De Opel Grandland X en Peugeot 3008 zijn toch wel erg duur en de Kia Niro en Mini Countryman een stuk kleiner. Ben benieuwd wat Seat voor de Tarraco PHEV en Citroën voor de C5 Aircross PHEV gaan vragen.

PHEV blijft de best of both worlds.

Ik las zoëven wat de 3008 PHEV moet gaan kosten... Maar liefst tien mille meer dan de Kuga!
Zelfs als je een Kuga ST-line met X-pack bestelt, houd je in vergelijking tot de Peugeot nog ruim vierduizend euro in je zak.

Reken er maar niet op dat de C5 significant veel goedkoper wordt dan de 3008. Vanaf 44 mille schat ik. Blijft het gat naar de brute DS7 PHEV - vanaf 58 - ook nog enigszins overzienbaar. En het zou me errug verbazen als de aanstaande PHEV's van Tarraco en RAV4 wél onder de 40 mille blijven...

mvgr,
m'ns
 
De PHEV versie is echt scherp geprijsd! 2 mille duurder dan een basis Tiguan met handbak bijvoorbeeld, en bijna 4 mille goedkoper dan de RAV4 hybrid zonder stekker. En zoals hierboven al aangegeven: 10 mille goedkoper dan de 3008 PHEV.

Ben benieuwd wat het prijskaartje van de 120pk versie wordt. Dat zou toch niet meer dan zo'n 30 mille moeten zijn.

Het is wachten op de eerste rijtesten en vergelijkingen met de concurrentie. Op papier lijkt Ford een hele sterke troef in handen te hebben.
 
O ja, de RAV4 komt er ook nog aan. En over pakweg een jaar een nieuwe Mitsubishi Outlander en Nissan X-Trail, de laatste ongetwijfeld ook als plug-in hybride aangezien beide modellen dezelfde (Nissan-)basis krijgen.

PHEV's (of gewone hybride) zijn zeker in Nederland erg aantrekkelijk (geprijsd), aangezien SUV's met een dergelijke aandrijflijn een veel lagere BPM hebben dan SUV's met conventionele aandrijflijn.
 
Ik zal wel hebben liggen slapen. Ik dacht dat PHEV's niet meer interessant waren
 
PHEV's hebben weliswaar geen lager bijtellingspercentage meer, maar door de lage CO[sub]2[/sub]-uitstoot is de BPM nihil en is de catalogusprijs heel interessant. De hoogtijdagen van de Outlander liggen achter ons (2013, 2014 en 2015 met 8.000-9.500 stuks op jaarbasis) en daarna volgde een dip met zelfs maar 613 exemplaren in 2017, maar de belangstelling neemt weer duidelijk toe: dit jaar zijn er al 1.652 van verkocht (bijna allemaal PHEV's). Auto's als de Hyundai Santa Fe en Kia Sorento kunnen een plug-in hybride aandrijflijn ook goed gebruiken, want zijn nu door de hoge BPM extreem duur. De nieuwe Ford Explorer is ook best interessant: normaal zijn dergelijke Amerikanen hier onbetaalbaar, maar omdat dat een plug-in hybride is, zullen de Nederlandse prijzen niet erg afwijken van de 73 mille die de auto in Duitsland kocht.
 
In China is de Escape (met eigen neusje - de ST-Line komt wel overeen) inmiddels in de verkoop gegaan:

2019121123443044303138_7413295_11.jpg


20191211234430443038105_7413294_11.jpg


20191211234438443836132_7413290_11.jpg


201912112344304430139140_7413291_11.jpg


201912112344304430129132_7413292_11.jpg


20191220154804484185852_7439968_11.jpg


201912211537073771175_7441889_11.jpg


201912201540294029145286_7439957_11.jpg


20191220154025402537521_7439952_11.jpg


Fotogalerij: https://photo.bitauto.com/photo/model_5695/

De prijzen van de Kuga 1.5 EcoBoost zijn inmiddels ook bekend: https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/ford-breidt-prijslijst-kuga-uit/

1.5 Ecoboost 120 pk Trend € 33.325
1.5 Ecoboost 120 pk Titanium € 35.075
1.5 Ecoboost 150 pk Titanium € 36.325
1.5 Ecoboost 150 pk Titanium X € 38.125
1.5 Ecoboost 150 pk ST-Line € 37.825
1.5 Ecoboost 150 pk ST-Line X € 39.625

De Kuga PHEV is prijstechnisch wel veruit het meest aantrekkelijk.
 
De Amerikanen hebben de Ford Escape Hybrid (krijgen we hier later ook: de Kuga non-plug in hybrid) met de Toyota RAV4 Hybrid vergeleken:

ford-escape-hybrid-v-toyota-rav4-hybrid-113-1574394071.jpg


ford-escape-hybrid-v-toyota-rav4-hybrid-149-1574394071.jpg


ford-escape-hybrid-v-toyota-rav4-hybrid-202-1574393428.jpg


ford-escape-hybrid-v-toyota-rav4-hybrid-179-1574393634.jpg


ford-escape-hybrid-vs-toyota-rav4-hybrid-highs-lows-1574394171.jpg


1. Ford Escape Hybrid
2. Toyota RAV4 Hybrid

Complete test: https://www.caranddriver.com/reviews/comparison-test/a29878756/2020-ford-escape-hybrid-vs-2019-toyota-rav4-hybrid/
 
a117348247950b504b47bb801ced6f71f0766469.jpg


7f6d9e1e48106292e65493b06a654fed904218be.jpg


0b4c84895e607d04652b230a19e0b4c2feb6d7ba.jpg


7c4498bb2be674f449ca0b8711c25b0f69de5dab.jpg


The team of four tasked with evaluating these full-featured family haulers was faced with a tougher task than any of us could have imagined. There were a few surprises after the numbers were tallied, but how close the final scores were proves just how competitive this segment has become in recent years.

The Ford Escape Titanium is best described as a jack of all trades but a master of none; a crossover that’s not without compromise, though it still manages to do a lot right. Then there’s the Honda CR-V Touring, a dull driver but one with the kind of space usually reserved for larger – and pricier SUVs – out there. The same is true of the Toyota RAV4 Limited, with a lack of anything that really sets it apart aside from space, but there’s lots of it. And then there’s the Mazda CX-5 Signature, a small sport utility that emphasizes the drive but sacrifices space along the way.

Ultimately, it was the Escape that impressed us most, earning the victory thanks to its ability to do most things well rather than any one thing wonderfully. It’s not without sacrifice – namely that it’s trying to be a catch-all for Ford – but that’s not necessarily an issue when compared to the other SUVs here. While the CR-V and RAV4 are great for carting around people and their stuff, they are soulless to drive and don’t do much to inspire. Conversely, the CX-5 is outstanding to drive but isn’t great at the fundamentals of what an SUV should be. The Ford, meanwhile, manages to blend both sides, providing an enjoyable enough drive without giving up too much in the way of utility. https://www.autotrader.ca/expert/20200207/2020-ford-escape-honda-cr-v-mazda-cx-5-toyota-rav4-comparison-test/

Escape:
+ goeie allrounder
- geen uitblinker

CX-5
+ beste rijeigenschappen
+ hoogwaardig interieur
- niet zo ruim en praktisch als een SUV hoor te zijn

CR-V:
+ ideale gezinsauto
- zielloos om te rijden

RAV4:
+ ideale gezinsauto
- zielloos om te rijden
 
Rij-impressie met de Kuga 2.0 EcoBlue: https://www.autoexpress.co.uk/ford/kuga/61935/new-ford-kuga

Ford%20Kuga%20UK%202020-12.jpg


Ford%20Kuga%20UK%202020-20.jpg


Ford%20Kuga%20UK%202020-22.jpg


Ford%20Kuga%20UK%202020-21.jpg


Ford%20Kuga%20UK%202020.jpg


Ford%20Kuga%20UK%202020-19.jpg


Ford%20Kuga%20UK%202020-5.jpg


Rij-Impressie met de Kuga 2.5 PHEV: https://www.autocar.co.uk/car-review/ford/kuga/first-drives/ford-kuga-25-phev-st-line-2020-uk-review

1-ford-kuga-2020-uk-fd-hero-front.jpg


2-ford-kuga-2020-uk-fd-hero-side.jpg


3-ford-kuga-2020-uk-fd-hero-rear.jpg
 
Kuga Vignale:

Ford-Kuga-1200x800-b2edd9068d09be26.jpg


Ford-Kuga-1200x800-3dbb56dcb962e115.jpg


Ford-Kuga-1200x800-d64c41f24d2f8092.jpg


Ford-Kuga-1200x800-10a23ee6edd02113.jpg


Ford-Kuga-1200x800-12cbaee900747364.jpg


Rij-impressie: https://www.autobild.de/artikel/ford-kuga-plug-in-hybrid-test-motor-preis-16607393.html
 
Ik zit hem eens te configureren, en what the f is dit nou voor accessoire o_O

accessory_36200855_Performance_License_Plate_silver_ret_SK006695.jpg

cyber-Wear° Kentekenplaathouder Zilver, met Ford Performance logo € 8

Je kan hem gelukkig ook in het zwart krijgen :LOL:
 
Ik wist niet dat een voorruit ook al lelijk kon zijn :confused:

Ford krijgt het voor elkaar met die dikke zwarte randen met ronde hoeken :)
 
Ik vind het best een geslaagd ding. De Puma is duidelijk meer een blikvanger en volgens mij heeft Ford daar zelf ook hogere verwachtingen van (veel later geïntroduceerd, maar veel eerder al op de mark!?). Maar ook deze Kuga vind ik een van de beter geslaagde in dit segment.

Wouter82 zei:
Ik zit hem eens te configureren, en what the f is dit nou voor accessoire o_O

cyber-Wear° Kentekenplaathouder Zilver, met Ford Performance logo € 8

Je kan hem gelukkig ook in het zwart krijgen :LOL:
Ach, zolang er ook idioten zijn die extra geld uitgeven aan "luxe kentekenplaten", en zich druk maken over garage-kentekenplaathouders vind ik dit een volkomen logisch accessoire. Wel hopen alleen dat niet de eerste beste garagehoudert 'm vervangt.
 
Heuj, zet ons niet weg als idioten he. Luxe kentekenplaten maakt een auto af, een naamloze houder ook. Maar 'Ford Performance' op je kentekenplaathouder snap ik ook niet helemaal.
 
Een "luxe kentekenplaat" is als een verguld oormerk. Volslagen nutteloos. De enige kentekenplaat waar een auto mooier van wordt is een onzichtbare.

Maar goed, ze noemen de auto wellicht niet voor niets 'de heilige koe'...
 
We wilden een kuga st line x met first edition pack bestellen maar de door ons gekozen configuratie bleek niet (meer?) beschikbaar.

Nu denken we over een zwarte vignale aangezien het prijsverschil minimaal is (paar euro per maand in de lease). Wat mij alleen bevreemd: waarom hebben ze bij de st line dat pack met 19 inch velgen, spoiler en rode remklauwen voor maar 750 euro en voor de vignale niet ook een leuk pack met minimaal mooie 19 inch velgen voor een paar 100 euro. Nu kom je gelijk op velgens uit van dik 1200 euro.

En zoals een collega van me altijd zegt zijn velgen als hoge hakken bij een mooie vrouw, die maken het plaatje echt af.

Op zich zou ik tekenen voor alleen de ST line velgen voor maximaal 750 euro.
 
Zo vreemd is dat toch niet? De Vignale is een heel ander soort uitvoering, meer gericht op luxe en niet op 'zo groot mogelijke wielen'. Daarnaast heeft de Vignale vaak een ander design velgen met iets andere materialen die direct ook duurder zijn.
 
Tja, ik vind de standaard Vignale velgen gewoon niet zo mooi. Wat mij betreft mogen ze die houden en heb ik zelf liever een iets sportiever (niet per se groter) model. Dan zou tenminste de mogelijkheid om een leuke pakketje aan te schaffen welkom zijn. De remklauwen en spoiler boeien me verder niet.
 
Maar zo te lezen ben jij dus ook geen typische Vignale klant ;)

Ford is koning in het beknopt houden van prijslijsten maar toch veel klanten kunnen bedienen.
 
haha, nee, dat kan kloppen. Enige dat me echt trekt naar de vignale versie is "Active Noise Cancellation". Verder vind ik de st-line mooier ;-)

helaas is een st-line met "Active Noise Cancellation" niet mogelijk.
 
Pijnlijk...

[size=x-large]Brandgevaar Ford Kuga plug-inhybride blijkt niet snel op te lossen[/size]

De zeven brandincidenten die tot nu toe zijn gemeld met de Ford Kuga plug-inhybride in Europa hebben verstrekkende gevolgen. Ford heeft besloten nu ook de productie van de Ford Escape in de VS te beëindigen. Deze in Amerika zeer populaire SUV heeft hetzelfde batterijenpakket van Samsung aan boord. Het brandgevaar kan op dit moment niet verholpen worden.

De brand kan ontstaan door kortsluiting in het batterijenpakket. Dat kan tijdens het rijden gebeuren, maar ook als de auto geparkeerd staat. In totaal lopen in Europa zo’n 21.000 reeds afgeleverde plug-inhybrides van de Kuga dit risico. In Nederland gaat het om ruim 950 auto’s. Volgens Ford zijn bij de gemelde incidenten nog geen gewonden of doden gevallen.

Een terugroepactie ligt in het verschiet, maar op dit moment is er geen oplossing voor het brandgevaar. Het blijkt een technisch ingewikkeld probleem, waar op dit moment simpelweg geen oplossing bestaat. Volgens ingewijden zou het er wel eens toe kunnen leiden dat de batterijen helemaal opnieuw ontwikkeld moeten worden. Gedupeerde kopers van de nieuwe Ford Kuga moeten er dan ook op rekenen dat zij maandenlang niet elektrisch kunnen rijden. Nederlandse kopers krijgen ter compensatie een verlengde garantietermijn aangeboden en 500 euro gratis brandstof.

Vorig jaar verkocht Ford nog ruim 153.000 exemplaren van de Kuga in Europa. Dit jaar werd de compleet nieuwe generatie geïntroduceerd die voor het eerst ook als plug-inhybride leverbaar is.
https://www.ad.nl/auto/brandgevaar-ford-kuga-plug-inhybride-blijkt-niet-snel-op-te-lossen~ac260aa3/
 
Was er ook niet een bepaald type Samsung telefoon dat wat al te makkelijk in brand kon vliegen?

Geen goede berichten inderdaad.
 
https://www.youtube.com/watch?v=uCUNgoLxXQo&t=

Oftewel, je kan beter voor de CX-5 gaan :T
 
Zeer interessante auto die hoog op mijn shortlist staat als mijn huidige bijna 5 jaar oude 1,5l Grand C-Max, 90000 km over een jaar of 2 aan vervanging toe is. Ik zou graag elektrisch willen rijden, maar de Europese infrastructuur vind ik nu nog onvoldoende. Ik mis en vergelijkende test in Autoweek. Als concurrenten zie ik die bij Hyundai of Kia (Tuscon PHEV) en misschien de Link&Co/Volvo XC40 PHEV. Zou het fijn vinden als die binnenkort verschijnt.
 
HrUGpIn.jpg


E8yB1Uy.jpg


2023-ford-escape-plug-in-hybrid.jpg


2023-ford-escape-plug-in-hybrid.jpg


2023-ford-escape-plug-in-hybrid.jpg


ST Line
2023-ford-escape-st-line-elite.jpg


2023-ford-escape-st-line-elite.jpg


2023-ford-escape-st-line-elite.jpg


2023-ford-escape-st-line-elite.jpg


2023-ford-escape-st-line-elite.jpg


2023-ford-escape-st-line-elite.jpg


2023-ford-escape-st-line-elite.jpg


Alle foto's en info: https://www.motor1.com/photo/6927765/2023-ford-escape-st-line-elite/ & https://www.carscoops.com/2022/10/facelifted-2023-ford-escape-arrives-with-more-appealing-styling-sporty-new-st-line-trim/

GAAP... saai en gedateerd ding om te zien.
 
Terug
Bovenaan