Ford focus station 1.0 ecoboost 2014 doen?

p de wit

Net ingestapt
Allemaal,

Nu er een kleine is willen we een ruimere auto en na wat zoekwerk hebben het vrouwtje en ik een model gevonden.

Fors focus station 1.0 EcoBoost.(2014)

Waarom:
Onze ogen vinden hem er goed uit zien.
Valt binnen onze prijs +\- 10.000
Lage km stand
Ziet er ruim uit.

Kunnen mensen ervaringen vertellen over de focus.
Wat zijn de min en plus punten.
Waar moet ik op letten?

Ik ken het model niet bijzonder goed. Ik heb een paar opmerkingen:

Heb je een lage kilometerstand nodig? Als je zelf niet veel rijdt dan kan je ook nog wel 10 jaar doen met een auto met 150.000km.
Ford turbomotoren zijn best goed, maar toch blijft het een kleine downsize motor. Persoonlijk zou ik liever een iets grotere motor zien, nog liever zonder turbo maargoed daar ontkom je bijna niet aan.
Heb je garantie voor die prijs of is die tot de deur? Ik zou wel garantie willen voor zoiets.

Heb je een eventuele link van de desbetreffende auto? of heb je er nog niet 1 op het oog?

2 collega’s hebben deze auto en gaan binnen 3 a 4 maanden de deur uit

Mijn ene collega heeft wederom een Focus besteld de ander een Crossland X

Beide hebben nu ruim 150k gelopen en beide hebben nooit wat gehad echt top👍🏻

Dus ik zeg zeker doen

Ik heb zo'n Focus. Een heel fijne auto. Enige aandachtspunt van dit blok is het koelsysteem. Er is ooit een verbetering geweest voor het systeem; andere slangen. Maar gewoon goed in de gaten houden of je koelvloeistof niet wegloopt.
Maar de auto bevalt mij buitengewoon goed. Rijdt heerlijk, is stil, comfortabel en relatief zuinig.
Voor 10k heb je een pre-facelift exemplaar met meer dan een ton op de klok denk ik.

Ik heb 4 jaar naar tevredenheid in een 1.0 Ecoboost Wagon gereden, maar wel een kostbare reparatie gehad na lekkage aan het koelsysteem. Dat is wel een vaker voorkomend euvel en was voor mij de reden Ford links te laten liggen bij de keuze van een nieuwe wagen (vorige auto, een Focus II had ook een lekkage aan de koeling). Verder is het een betrouwbare auto. Wegligging en rijgedrag zeer goed. Ook best zuinig, voor mij was 1:16 goed haalbaar. De ruimte op de achterbank is wel wat krap en met de 100 pk is het geen strepentrekker maar desondanks vlot genoeg.

J207 zei:
Ik heb 4 jaar naar tevredenheid in een 1.0 Ecoboost Wagon gereden, maar wel een kostbare reparatie gehad na lekkage aan het koelsysteem. Dat is wel een vaker voorkomend euvel en was voor mij de reden Ford links te laten liggen bij de keuze van een nieuwe wagen (vorige auto, een Focus II had ook een lekkage aan de koeling). Verder is het een betrouwbare auto. Wegligging en rijgedrag zeer goed. Ook best zuinig, voor mij was 1:16 goed haalbaar. De ruimte op de achterbank is wel wat krap en met de 100 pk is het geen strepentrekker maar desondanks vlot genoeg.

Aangaande koelingsproblemen;
Check de Facebook pagina ' Ford Ecoboost Nightmare.'

Me tu Toyo zei:
J207 zei:

Aangaande koelingsproblemen;
Check de Facebook pagina ' Ford Ecoboost Nightmare.'
Daar moet je dus zeker niet gaan kijken, weinig betrouwbaar.

Ten eerste is dst Facebook, ten tweede gaat dat voornamelijk over de grotere Amerikaanse EcoBoost blokken. Onnodige bangmakerij dus.

Barri zei:
Ten eerste is dst Facebook, ten tweede gaat dat voornamelijk over de grotere Amerikaanse EcoBoost blokken. Onnodige bangmakerij dus.
Volgens de groepsbeschrijving zijn alle EcoBoost-blokken welkom. Maar verder ben ik het met je eens. Als je je laat afschrikken door dergelijke sites/groepen/reviews etc. dan kun je geen enkele auto meer kopen. OV is dan trouwens ook niet meer veilig, net als fietsen of wandelen. Dus beter blijf je thuis. Oh nee toch niet, daar gebeuren de meeste ongelukken. :rolleyes:

Barri zei:
het is een Engelse Facebook pagina en het betreft normale Europese Ecoboost blokken.
Ik wil iemand zeker niet bang maken, maar het kan geen kwaad om je hierin wat te verdiepen.

De FBgroep omvat de volgende modellen:
Quote:

"For anyone that has had a Ford with an #EcoBoom #EcoBoost engine that is faulty or has blown. Also includes Econetic (petrol) and EcoSport.
This includes all engine sizes (1.0, 1.5, 1.6 & 2.0) and models;
Focus
Fiesta
Kuga
Transit Connect
Grand C-Max
C-Max
S-Max
B-Max
Mondeo
Galaxy
ST

MILESTONE
2,350 Engine Failures
33 Serious Engine Fires"

Indrukwekkende hoge reparatiekosten...
Waarom zouden deze mensen hierover liegen?

Ik heb de 125 pk ecoboost in een Focus 3 MK2 titanium wagon. Het is een heerlijk rijdende auto. Zeer comfortabel en veilig weggedrag, stil en met een beheerste rijstijl ook nog eens zunig. Toevallig vanmiddag nog even het verbruik gecontroleerd over de laatste tankvulling. Precies 1: 16,5. Ritten woon/werk over voornamelijk N wegen en wat langere afstanden over autowegen en autosnelwegen.
Ik heb er in 2 jaar tijd nu bijna 50.000 km mee gereden (bij aankoop stond de teller op 8000) en alleen bij de dealer voor de voorgeschreven onderhoudsbeurten. En die zijn verhoudingsgewijs vrij scherp geprijsd bij mijn Ford dealer. Er is zelfs nog geen lampje gesneuveld.
De betrouwbaarheid is dus top.
Maar wil je echt veel ruimte, dan zou ik ook nog even verder kijken. De inhoud van de kofferruimte is prima, maar de ruimte op de achterbank is maar net aan. Dat geldt voornamelijk voor de beenruimte.
Als je straks een zitje op de achterbank gaat monteren zal de rechter voorstoel iets naar voren geschoven moeten worden. Als degene die rechts voorin zit vrij lang is zal die niet echt lekker ontspannen zitten omdat dan de ruimte voor de benen beperkt is. Stoel helemaal naar achteren is er niets aan de hand.
Vind je de Focus ruim genoeg dan heb je er een fantastisch fijne auto aan.
Wil je wat ruimer, dan zou ik kijken naar een Octavia Combi of een Kia Ceed wagon van het vorige model. De Octavia is onovertroffen ruim, maar de Ceed komt redelijk in de buurt.
En die laatste heeft met een beetje mazzel (mits het onderhoud gehad) nog een paar jaar fabrieksgarantie.

Terug
Bovenaan