Ford Focus | Facelift 2022

ford-focus-st-spies-4.jpg
ford-focus-st-spies.jpg

https://www.autoexpress.co.uk/103240/new-2019-ford-focus-st-spy-shots-pictures

---GT--- zei:
Elke keer als Ford met een nieuwe auto komt, ....

Heey, GT, hoe is het met jou? Lang geleden dat ik je op t forum zag, nog steeds in de handel van elektronica dingen op de markt?

straatos zei:
Een ST-line review (verwarrend al die opschriften):
https://www.autocar.co.uk/car-review/ford/focus/first-drives/ford-focus-st-line-x-15-tdci-2018-uk-review

Autocar zei:
"Elsewhere, the interior’s a bit plain still and familiar from the previous Focus, even loaded up in the sporty ST-Line trim, which also brings with it some bigger alloys and a sportier suspension tune that all combine to make you care a bit less about the cabin when it’s so nice to experience in other ways through the way it drives."

Zeer herkenbaar, precies het gevoel wat ik had toen ik de auto reed. Waar ik overigens graag aan toevoeg dat ook de intuïtieve en gemakkelijke bediening een flinke duit in het zakje doet.

Overigens vond ik de 1.5 diesel helemaal niet zo verkeerd. Opvallend goede geluidsdemping en krachtig, je komt er echt niks mee tekort. Niet zo lichtvoetig en speels als de 1.0 benzine, maar ik reed de diesel in de Titanium-uitvoering, terwijl de benzine een ST-Line was, net als in het artikel van Autocar. Dus niet helemaal een eerlijk vergelijk.

Weet iemand of je bij de ST Business echt alleen rode stiksels in het interieur krijgt? Staat toch lelijk met bijvoorbeeld een blauwe lak?

Ik zag vanmiddag de Station versie rijden, ik vind de hatchback eerlijk gezegd veel uitgebalanceerder tonen.

Zag hier ook eentje bij de supermarkt staan op het parkeerterrein. Ik was ook niet onder de indruk van de Wagon.
Zeker als er wat kleinere wielen onder zitten klopt ie wat mij betreft niet. Met name die neus met grote koplampen oogt heel zwaar.

20181123-112017.jpg

Dit is idd niet een hele dure uitvoering. Ik zal ff kijken of ik, morgen of zo, een foto van mijn st line wagon erop kan zetten. Kleur shadow black, led lampen, 18 inch, privacy glas, enz. 3 dagen oud en veel bekijks of de A2 vandaag...
De uitvoering is belangrijk. In de verkeerde uitvoering vind ik hem ook niet zo mooi.
Maar, wat rijdt het lekker (ik heb de 182 pk)... heel goed. Nog iets scherper dan mijn vorige auto, een v40 d4. Die is overigens in tussen sprints wel sneller.

Ik denk ook dat de gekozen uitvoering de wagon al dan niet acceptabel maakt. Als straks de "kale" basisuitvoeringen in het wit en met reclameopschriften op de weg verschijnen denk ik niet dat ik enthousiast word.
Een ST line wordt een heel ander verhaal. Maar zie zou ik zelf niet kiezen vanwege het hardere onderstel.
Mijn huidige MK3.2 Titanium wagon is juist erg comfortabel geveerd en rijdt geweldig. Bij de MK3 vind ik de wagon ook mooier vormgegeven dan de hatchback. Zou ik nu weer voor een Focus kiezen wordt het toch de MK4 hatchback in titanium uitvoering met als optie de meervoudig verstelbare stoelen. In zitcomfort blinkt het standaardmeubilair niet uit vind ik.
Maar......ik heb tijdens de Autoweek Lab testdag in Lelystad gereden in zo'n beetje alle uitvoeringen van de nieuwe Kia Ceed en die auto heeft mij in zeer positieve zin verrast. Door de ruimte, de vorm en verstelbaarheid van stoel en stuur zat ik er heerlijk in. Die auto paste mij gewoon en reed ook heerlijk, vooral met de 1.4T motor.

Een Octavia, Golf, Megane of Leon station zien er in normale trims ook gewoon prima uit. Een Astra of 308 station ziet er in minder luxe uitvoering en kleine wielen ook voor geen meter uit

Bird Nerd zei:
Een Octavia, Golf, Megane of Leon station zien er in normale trims ook gewoon prima uit. Een Astra of 308 station ziet er in minder luxe uitvoering en kleine wielen ook voor geen meter uit

Ben ik het mee oneens. Weinig auto's lijken zich zo slecht te lenen voor een stationcar als de Golf. Dan vind ik een 308 SW evenwichtiger. De Focus? Op het plaatje hierboven is dat wel even schrikken. De auto komt erg traag uit de startblokken in Nederland, ik ben benieuwd of het nog goed komt. Wellicht begin volgend jaar.

2hxwuc2.jpg

nyda1y.jpg

Veel mooier toch?

:LOL:

In ieder geval wat meer nadruk op de lengte, maar evenwichtig oogt het zo helemaal niet inderdaad. De raamstijlen, raamlijn en deuruitsnedes zijn ook zo'n zooitje.

Carfanatic zei:
Bird Nerd zei:
Dan vind ik een 308 SW evenwichtiger.

Dat lompe ding!? Te lange wielbasis, zware kont.. zeer onevenwichtig vind ik

Dat zijn tegenwoordig zoveel c-segmant stationcars.
Inderdaad. Bijna alle koektrommelvarianten in het C-segment zijn te ver uitgerekt. Dat zie je ook terug aan de binnenkant, veel van die auto's bieden om en nabij de 600 liter aan bagageruimte, een waarde die door veel D- en zelfs E-segmenters maar amper gehaald wordt. Die auto's zouden met een centimeter of 10-20 minder buitenlengte en (dientengevolge) 100-150 liters minder bagageruimte waarschijnlijk veel beter aan te gluren zijn, fijner rijden en nog steeds voldoende praktisch zijn. Anderzijds, nu kun je in het C-segment goed shoppen als je wel die 550-600 liter bagageruimte nodig meent te hebben, en hoef je daarvoor niet aan een D-segmenter. Tegelijkertijd verwondert het ook niet zo dat de verkopen in het D-segment teruglopen, als je je dat realiseert.

Als je het mij vraagt hebben in het C-segment alleen de Leon en i30 (vanaf de A-stijl dan) redelijk geslaagde stationwagon-varianten, trouwens. Van de vorige Mégane vond ik de break zelfs te preferen boven de hatchback.

Hierbij dan een foto van mijn focus van vanochtend.

IMG-20181203-082040.jpg

Ik vind hem zo wel erg mooi, maar ben wat bevooroordeeld ...

Oh ja, en 609 liter bagageruimte.

Veel mooier. Zo wordt heel duidelijk wat grote velgen doen op de Focus. Auto lijkt er een stukje ranker van te worden.
Dat is echt de verdienste van de grote wielen, een ST-Line met kleinere wielen is wat mij betreft wederom geen gezicht.

FordFocusTurnier_STLine_RaceRed_05.jpg

leasebak zei:
Hierbij dan een foto van mijn focus van vanochtend.

IMG-20181203-082040.jpg

Ik vind hem zo wel erg mooi, maar ben wat bevooroordeeld ...

Oh ja, en 609 liter bagageruimte.
Zo vind ik 'm mooi! (y)

Maar bij mij in de buurt staat al een aantal weken een chrome blue Titanium met 16" velgen. Dat komt niet echt uit de verf.

Grappig ook hoe deze auto er beter uit ziet zonder chroom, normaalgesproken prefereer ik juist wel de chroomrandjes.

Voor mij ligt er een Ruby red ST-Line hatcback in het verschiet. Met de tweeliter diesel en een heleboel pakketjes en dingetjes. Toch wel spannend aangezien ik deze uitvoering niet kunnen proefrijden, maar het komt wel goed denk ik ;)

Tja ST-Lines zijn altijd wel geslaagd (met idd de juiste wielen), net als dat een R-Line, OPC-Line, GT-Line enz dat zijn. Toen mijn moeder in 2003 een nieuwe Mazda3 Active was dat ook bv een wereldverschil met een normale versie.

@D2. Ik had ook geen proefrit gemaakt, enkel reviews gezien. De auto was, toen ik bestelde nog niet proef te rijden. Ik kneep hem wel een beetje, of de 18 inch niet te hard zou worden. Nou, dat valt reuze mee. Hij rijdt heerlijk!
Ik heb uiteraard een rits opties besteld, helaas was de elektrische achterklep toen niet op de st line te bestellen.... nu helaas wel, die had ik er graag bij gewild, ook geen b&o systeem en ook geen rode remklauwen en ook geen automatisch inparkeren. Verder wel lekker aangekleed en ik wilde de 182 pk, kost ook wat.

leasebak zei:
@D2. Ik had ook geen proefrit gemaakt, enkel reviews gezien. De auto was, toen ik bestelde nog niet proef te rijden. Ik kneep hem wel een beetje, of de 18 inch niet te hard zou worden. Nou, dat valt reuze mee. Hij rijdt heerlijk!
Ik heb uiteraard een rits opties besteld, helaas was de elektrische achterklep toen niet op de st line te bestellen.... nu helaas wel, die had ik er graag bij gewild, ook geen b&o systeem en ook geen rode remklauwen en ook geen automatisch inparkeren. Verder wel lekker aangekleed en ik wilde de 182 pk, kost ook wat.

Ik heb de ST-Line met de 1.0 ecoboost gereden (125 pk) en de 1.5 diesel in Titanium-uitvoering. De ST-Line met 18 inch en de (lichte) benzinemotor voorin is inderdaad absoluut niet te hard geveerd, gewoon een heerlijk scheurijzer. Met 182 pk zal het helemaal leuk zijn kan ik me voorstellen.

Mijn werkgever staat alleen diesel of volelektrisch toe dus ben ik tot de diesel 'veroordeeld'. Daarnaast wilde ik per se niet minder vermogen dan de Astra die ik nu rijd (136 pk), dus dan kom je op de 2.0 ecoblue met 150 pk uit. En daar zit het enige twijfelpuntje wat ik heb, deze uitvoering is namelijk behoorlijk zwaar, bijna 1400 kg leeg. Toch maar voor gegaan, al ga ik er vanuit dat 'ie niet zo leuk zal zijn om te rijden als de benzine-uitvoering. Hopelijk is het geen al te harde stuiterbak, ach als je precies weet wat je moet verwachten is er ook niks aan ;)

De B&O stond bij jou ook nog niet op de optielijst? Tsja, dat vond ik -zeker voor het geld- een absolute no-brainer. Hoe klinkt de standaard stereo? Automatisch inparkeren heeft mijn Astra ook, daar ben je na een paar keer wel mee uitgespeeld, is goedbedoelde ongein. Rode remklauwen, tsja, ik krijg het er ook op, hopelijk vloekt het niet met het Ruby Red, zal ik maar zeggen. Mijn Focus krijgt alle 7 pakketten, panoramadak en het B&O gebeuren.

Kijk, daar kan ik als particuliere autokoper alleen maar jaloers naar kijken. Het aanvinken en bijbestellen van zo'n beetje alle optiepakketten.
Ik zou dus alle leaserijders willen oproepen om alle opties aan te vinken, zodat over drie jaar complete auto's op de tweedehandsmarkt verschijnen.
Hierboven hebben wij kunnen zien dat een C segment stationcar in basisuitvoering niet vrolijkmakend is.

HarrieD zei:
Kijk, daar kan ik als particuliere autokoper alleen maar jaloers naar kijken. Het aanvinken en bijbestellen van zo'n beetje alle optiepakketten.
Ik zou dus alle leaserijders willen oproepen om alle opties aan te vinken, zodat over drie jaar complete auto's op de tweedehandsmarkt verschijnen.
Hierboven hebben wij kunnen zien dat een C segment stationcar in basisuitvoering niet vrolijkmakend is.
Is goed Harrie, mag ik je dan ook om een kleine bijdrage vragen? ;)

@D2. Als je audiofiel bent dan voldoet de standaard radio niet echt. Maar met Apple music/spotify is het eigenlijk wel goed. Voor mij is het oke, net ietsje minder dan mijn vorige auto, een v40 met premium sound. Ben nog steeds erg tevreden met mijn keuze.... en het geluidje van de motor... ongelooflijk lekker eigenlijk! Rijdt verder heerlijk en ontspannen.
Oh ja, en ik heb de eerste keer getankt... 1 op 14 en een beetje..? Best goed eigenlijk, had ik niet verwacht. Nu zijn de winterbanden om de 18 inch gegaan... ben benieuwd wat dat doet met het verbruik.

Test_Ford_Focus_19_5c07bf324b30f.jpg

Test_Ford_Focus_21_5c07bf3293b35.jpg

Test_Ford_Focus_31_5c07bf336d9e0.jpg

Test_Ford_Focus_41_5c07bf33effd3.jpg

Test_Ford_Focus_40_5c07bf33bfe48.jpg

tBwQdMUOvySGSuQM50o-Jqd97Sh8DwKp

An86NytlIPQ8Bt8EZze0_N9MB61kBllA_QcHgKp

OPDN_ke0HzHEUpFMEV8n5Sz-rVFX9wKp

Tja ik kan maar net wennen aan die bolle neus, ingezakt middenstuk en Tipo-achterlampen. Ook interieur ziet er maar goedkoop uit. Zelfs huidige Mazda3 heeft een mooiere middentunnel, kan je nagaan hoeveel mooier de nieuwe zal zijn. Maar ja die is er niet als station

Ik zal binnenkort eens een review schrijven. Hij staat na 2 weken op 1900 km. Als ik naar Zwitserland ben geweest met kerst, kan ik de auto goed beoordelen. Kan ik ook wat meer roepen over het verbruik (deze tank 6.1 l/ 100 km)... veel snelweg, dat wel. Tevens kan ik dan gefundeerd iets zeggen over het materiaalgebruik.

De Focus nu een paar keer zien rijden en ik vind het in het echt toch wel echt een gave auto. Veel beter dan ik dacht obv de foto’s.

JoGYghLdxGi

M340sYSYdL4iGOZNQGi

veel foto's: https://www.auto.cz/ford-focus-1-0-ecoboost-vs-kia-ceed-1-0-t-gdi-vysoka-hra-kompaktu-126538

Springbok zei:
De Focus nu een paar keer zien rijden en ik vind het in het echt toch wel echt een gave auto. Veel beter dan ik dacht obv de foto’s.

Vind ik ook.

Als de Mondeo uit het modellengamma verdwijnt zou dit wel eens mijn volgende auto kunnen worden, qua ruimte is het prima op orde. Dan natuurlijk wel een lekkere uitvoering. Vooral qua ergonomie - wat een zwak punt was van Ford imo - is het allemaal een stuk verbeterd.

Focus Wagon Active @ Autosalon Brussel: https://www.moniteurautomobile.be/actu-auto/salon-auto-bruxelles-2019/photos--salon-bruxelles-2019-plus-belles-photos-1er-weekend.html

_jos1555.jpg

[size=medium]Ford Focus ST met Mustang-motor onthuld[/size]
[size=x-small]Autonieuws • 18 februari 2019 • Tekst: Bob Kroese[/size]

Dít is de nieuwe Ford Focus ST! De snelle uitvoering heeft de 2.3 EcoBoost-motor uit de Mustang. Het vermogen? 280 pk.

Ford presenteert de snelle ST-versie van de nieuwe generatie Focus. Zoals verwacht heeft de topuitvoering de 2.3 EcoBoost-motor uit de Mustang. In de Focus ST levert deze motor met twinscroll-turbo 280 pk vermogen en 420 Nm koppel. Volgens Ford kan de auto daarmee in minder dan 6 seconden van 0 naar 100 km/u accelereren. Dankzij zogenaamde anti-lag-techniek is de motor altijd bij de les. Bij gas los blijft de gasklep namelijk open staan, waardoor de turbo niet wordt afgeremd. Dat betekent dat er sneller meer kracht beschikbaar is als het gaspedaal weer wordt ingedrukt.

De motor is naar keuze te combineren met een zeventraps automaat of een handgeschakelde versnellingsbak. Die laatste is voorzien van een tussengasfunctie. Bij terugschakelen wordt automatisch het toerental van de lagere versnelling aangehouden, waardoor er minder onbalans in de auto ontstaat.

Besturing en onderstel aangescherpt

De ST is ten opzichte van de reguliere Focus-uitvoeringen met 10 mm verlaagd en heeft stijvere veren. Optioneel levert het merk elektronisch aangestuurde dempers. Met de rijstandenknop kunnen alle systemen scherper of milder worden afgesteld, waardoor de Focus ST breder inzetbaar is. De besturing is ook aangepast, de overbrenging is nog directer dan in de reguliere Focus. Dat wil zeggen dat de wielen nog sneller reageren op stuurbewegingen.

Uiteraard is de Focus ST optisch verfraaid, met onder andere een specifieke grille, een sportievere voorbumper, 18 inch lichtmetalen wielen en een dakspoiler. Het interieur is aangekleed met Recaro-sportstoelen, zilverkleurige stiksels en afwerking op het dashboard, ST-logo’s en een afgeplat stuur.

De Focus ST komt in de zomer naar Nederland, de prijzen zijn nog niet bekend.

ford-focus-st-300668-800.jpg

ford-focus-st-300671-800.jpg

ford-focus-st-300670-800.jpg

ford-focus-st-300667-800.jpg

ford-focus-st-300666-800.jpg

Bron: https://www.autokopen.nl/autonieuws/2019/februari/46132-ford-focus-st-met-mustang-motor-onthuld

Nu wat vaker de Focus gezien, ook de Wagon, en het is alsof de auto al jaren op de markt is. Door die 'knik' in het midden van de auto vind ik de Wagon ook nog eens onevenwichtig. Als ST-Line wel leuk maar elke suffe auto ziet er beter uit in een sportief jasje ;)

Afgelopen vrijdag m'n nieuwe FoFo opgehaald. Een ST-Line, 2.0 ecoblue 150 pk (dat is Ford lingo voor een viercilinder turbodiesel) + alle pakketten + B&O + panoramadak + Ruby Red. Eerste indrukken in willekeurige volgorde:
- Wegligging erg goed (uiteraard), maar met deze motorisering is het een tamelijk zware auto voor een C-segmenter, en dat merk je. Het is gelukkig geen stuiterbak ('strak' is een beter woord, denk ik) maar hij voelt zeker niet zo kwikzilverig aan als een 1.0 ecoboost. Het voelt als een grotere auto aan dan de Astra die ik hiervoor had. Maar ik denk dat ik er wel aan kan wennen ;)
- De motor is een relaxte krachtpatser. Dankzij meer CC's dan ik gewend ben (voorheen altijd 1.6 diesels gereden) komt ie veel makkelijker van z'n plek, onder de 1500/min gebeurt er ook al ruim voldoende. Ook is ie erg stil, het viel me bij de 1.5 diesel ook al op dat Ford de boel goed isoleert.
- ACC werkt erg goed maar ik moet er wel aan wennen. Heel fijn is dat Ford je de keuze geeft, je kunt 'm instellen op een modus die de snelheid van de verkeersborden overneemt (en daar kun je vervolgens een marge boven of onder instellen), of op een modus als normale ACC, of op een modus die als normale CC werkt (dus niet adaptief).
- Keyless entry werkt mooi (handgreep vastpakken is ontgrendelen), maar ik mis wel een instelling om de portieren automatisch te vergrendelen bij wegrijden.
- De bijnaam 'billengril' voor stoelverwarming was nog nooit zo accuraat, de stoel wordt echt loeiheet in een mum van tijd. Wel jammer dat 'ie niet automatisch inschakelt bij lage temperaturen, weer klein puntje voor voorganger Astra.
- Hoofdruimte is ondanks panodak prima voor mij (1m80), maar als ik achterin helemaal achterover schuurt mijn kapsel net langs de hemelbekleding. Kon ik me niet herinneren van de proefrit.
- SYNC3 werkt erg snel en is erg uitgebreid, en het lukte ook snel om Ford Pass aan te sluiten om bijvoorbeeld verkeersinformatie mee in te laden. Voorlopig is het verregaand ontbreken van shortcuts en andere fysieke bedieningsknoppen nog wel even wennen maar de UI is duidelijk en snel, met grote buttons.
- De kleur (hoop dat de foto in een keer zichtbaar zo niet dan hoor ik het graag) ben ik zelf erg over te spreken.

Q4iiNfG_BwTpAHe-z2xLq580y2PlRHOg1EA59rCjj1N7X2k-OkzMD27WyNqAm1Jz14kceFFzdvLG4eZm9j9Vc71XazvjXO8mJte6Gxjp8FV_xFwdkmhRQxUiEi9OITs0P4ju0gCVqsXai-8gspWZjqyltC610MrfO4RopIKJPCiQP33Ba2CWrD18yNwyTBpL7jUubFRMy1VeI_4Fz0CYL5HwY2LYhg1je2OCiiCaU14F-Cohnx-9FWo0FUOD0UaQd3HXIimfweo-2dgn8rQNDOi4hQvxe2IDtUT0X1c68ZAWlveqAXvNBt64WctYhPa9QxAH_1PwVHSfngUr-zYQVJBs538KUAHJ2QbhQgK0FA5OdUT6xQD8NO9LM-s6mDiOgHsVC8Ds7VvaPmHCPJOHXhWQhpwRJYpJVJbeoZpjNbkIpmVTupi9nBWdhfSaevqSpmfF3IZeWvcTjFFuUs5AYw8ysziNyQpsHbfPj6TJ7XNykkw0HOmFOrVqwm_09S5GrEFkIvex_4NfH6Qgry72mY-S657EcD1P72H2ta9YPJncaHP7ypnAufM6S-yw6M8Fc09MOQK3rJF88pp6daU4jmjh-MbqqEQHnOmYMqrQmd3RTYnYi-cTwWu_fn0ebloGw15Bj4UIO2VTwN74dANXdrtjrpp2D9oTO2TDMcawC4lYa-Rfv5MP8CKDQK_bJCcWxuCavpYsmUuv8Ac389KUzLBq1Q=w1259-h944-no

Ziet er goed uit (y)

De nieuwe Focussen die ik tegen kom zijn meestal geen ST-line en dan is het toch wel een grijze muis zoals iedere andere Golf/Astra etc.

Carfanatic zei:
Ziet er goed uit (y)

De nieuwe Focussen die ik tegen kom zijn meestal geen ST-line en dan is het toch wel een grijze muis zoals iedere andere Golf/Astra etc.
Dank! En eensch. Een van mijn buren heeft -volgens mij, hij stond er begin 2018 Q4 al- een van de allereerste focus MK4 wagons, een titanium met 16" velgen, chrome blue. Toen ik die zag moest ik wel even slikken want je zag er eigenlijk niet eens vanaf dat het een nieuwe auto was. Ik ben blij dat mijn auto wat meer aanwezig is, zeg maar.

Van achteren zowel de Wagon als HB ziet de Focus er heel oubollig uit. Bij de Wagon wordt dat extra geaccentueerd door de heupen/glooing van de wielkasten achter. De achterlichten helpen er ook niet bij, zodra ze aan staan valt het wel mee met het LED silhouet. Maar zonder lijken de achterlichten heel vaal, alsof er een verkeerde kleur rood gebruikt is voor het achterlicht. Er had meer contrast in gemoeten. Alleen de ST (line) vind ik van achter nog wel te pruimen alleen ik heb echt een afkeer aan al die ST/R/S/AMG/M/RS line bodykitjes die afgeleide zijn van het echte werk. All show and no go.

[size=medium]Meer specs bekend mild-hybride Ford Focus en Fiesta[/size]
[size=x-small]Stéphan Vermeulen/Mitchel van Essen | 2 april 2019 16:52[/size]

Ford heeft tijdens een groot evenement in de rook van Amsterdam zojuist officieel de Fiesta en Focus EcoBoost Hybrid gepresenteerd. De 1.0 EcoBoost die we al jaren kennen krijgt een elektrisch steuntje in de rug. Ford geeft nu meer info!

De benzinemotoren uit de Focus en Fiesta zijn gekoppeld aan een 48 Volt lithium-ionaccu boordnet en een generator die een elektrische boost geeft tijdens het accelereren. Daardoor kan Ford een grotere turbo monteren. De elektrische boost vangt het turbogat op. Het vermogen van de mild-hybride Focus en Fiesta komt uit op 155 pk.

Naast een grotere turbo is het brandstofverbruik uiteraard een belangrijk thema bij de nieuwe motorisering. Voor de Fiesta wordt een gecombineerd verbruik van 4,9 liter op 100 kilometer voorspeld. De Focus zou door de nieuwe techniek 4,7 liter benzine nodig hebben om 100 kilometer ver te komen. Per kilometer stoot de Fiesta 112 gram CO2 uit, de Focus 106 gram. Cijfers en getallen over prestaties houdt Ford nog even voor zichzelf. Begin 2020 zijn de Focus en Fiesta als mild-hybride leverbaar!

lktyxcnbvd22_800.jpg

Bron: https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/meer-specs-bekend-mild-hybride-ford-focus-en-fiesta/

Iemand toevallig een foto of filmpje waarbij de achterdeur open staat. Zodat je goed kan zien hoe groot de toegangsruimte is?

[size=small](Dit omdat mijn vrouw in een rolstoel zit en de kinderen op de achterbank moet zette[/size]n)

mhr zip zei:
Iemand toevallig een foto of filmpje waarbij de achterdeur open staat. Zodat je goed kan zien hoe groot de toegangsruimte is?

[size=small](Dit omdat mijn vrouw in een rolstoel zit en de kinderen op de achterbank moet zette[/size]n)

Zoiets? Al vraag ik me oprecht af of je er iets mee kunt. Op Youtube staan zeer uitgebreide reviews (o.a. Autogefühl) waar dit soort dingen (ruimte op de achterbank, instap, etc) gedemonstreerd worden. Daar zou ik eens goed rondsnuffelen. Of nog beter, ga naar de dealer probeer het zelf!
WcaeNTjVlCPjVxkSF59atmUXz4g1JWUW0i2UaG-L6f58jq0qW2Ve8879F5hw-yYWapUbjkeN3UR3dtiH1-o8dpEfjCCFDdZOETheQblQL4bJQUZrhr-bw25Kl-O5dBDMWNM62ScFrpp_no6dNon6M2kQIMWroOut8CoCNs3zUbWTQoNvRtBxTyW2uZbXpCeuywRR5Pr7FjuJ9bok8IyyFAM8U53-lYrQfWgmhfpGL_8ne2bpwC2fFSsld1tTH1sSljRP9URAE95249J3ZMngZRGBqg1xw0eYHy4TvSMf_jdrShGM05lw7foUyyY5zSCY86HeNSzWSQ3h9jzxnC_jAsZjCkUS9cE5370lyMxTVs2Ei7WJOOwNXLKxtvuX84SHlHJRos8Ky3soDmOjrkX55ZTWKL34N0h1aNx31Pf2AMsatFdFjx9wMUiflx67-_0tZUePevUkZojXtMxgIi1qIqorL5ZXldEanAWtKDWWvl9XcUkbOuV6RHHSdpTyy7epi1NC07MDYRbL6Ofg38T5IeC18f9_xHcqVmSGWopbxJdUoe_27Pp3RgdXupUSgIdknwzWc92Omb93iC2Lccnr4NtcyavmSQgE7vFX8h6gsLLDI_DxtRrQdMMvBqnpCDgxLVRkkGHdQ249hph2HGw7mLqyPvXS7w9b=w1259-h944-no

DeeTwee zei:
mhr zip zei:

Zoiets? Al vraag ik me oprecht af of je er iets mee kunt. Op Youtube staan zeer uitgebreide reviews (o.a. Autogefühl) waar dit soort dingen (ruimte op de achterbank, instap, etc) gedemonstreerd worden. Daar zou ik eens goed rondsnuffelen. Of nog beter, ga naar de dealer probeer het zelf!
WcaeNTjVlCPjVxkSF59atmUXz4g1JWUW0i2UaG-L6f58jq0qW2Ve8879F5hw-yYWapUbjkeN3UR3dtiH1-o8dpEfjCCFDdZOETheQblQL4bJQUZrhr-bw25Kl-O5dBDMWNM62ScFrpp_no6dNon6M2kQIMWroOut8CoCNs3zUbWTQoNvRtBxTyW2uZbXpCeuywRR5Pr7FjuJ9bok8IyyFAM8U53-lYrQfWgmhfpGL_8ne2bpwC2fFSsld1tTH1sSljRP9URAE95249J3ZMngZRGBqg1xw0eYHy4TvSMf_jdrShGM05lw7foUyyY5zSCY86HeNSzWSQ3h9jzxnC_jAsZjCkUS9cE5370lyMxTVs2Ei7WJOOwNXLKxtvuX84SHlHJRos8Ky3soDmOjrkX55ZTWKL34N0h1aNx31Pf2AMsatFdFjx9wMUiflx67-_0tZUePevUkZojXtMxgIi1qIqorL5ZXldEanAWtKDWWvl9XcUkbOuV6RHHSdpTyy7epi1NC07MDYRbL6Ofg38T5IeC18f9_xHcqVmSGWopbxJdUoe_27Pp3RgdXupUSgIdknwzWc92Omb93iC2Lccnr4NtcyavmSQgE7vFX8h6gsLLDI_DxtRrQdMMvBqnpCDgxLVRkkGHdQ249hph2HGw7mLqyPvXS7w9b=w1259-h944-no

Ben naar dealer geweest. Toegangsruimte was goed voor mijn doel.

Rondje gereden, wat mij opviel was echt ongelofelijk veel windruis met een panorama dak. Hebben ze dat allemaal?

mhr zip zei:
DeeTwee zei:
mhr zip zei:

Ben naar dealer geweest. Toegangsruimte was goed voor mijn doel.

Rondje gereden, wat mij opviel was echt ongelofelijk veel windruis met een panorama dak. Hebben ze dat allemaal?

Windgeruis
Kraken bij warmere of juist koudere temperaturen door verschillende uitzettingscoefficient.
Lekkage bij hemeldak
Lekkage bij afwateringskanaal

Nee ik snap echt niet waarom mensen een panorama dak zo fijn vinden. Dit is niet iets van Ford (Focus) specifiek maar iets wat je eigenlijk bij elk merk op den duur wel last mee zal krijgen, zeker als je een auto langer in bezit hebt. Dus kopers en geen leaserijders van 3-4 jaar, Gewoon niet voor die optie gaan :)

Ik heb nog geen Focus gereden zonder panoramadak dus ik kan er niet zoveel over zeggen. Ik vind de auto in totaliteit behoorlijk stil. Alleen toen er op een gegeven moment een aantal dagen nogal veel wind stond (half maart) kreeg ik het idee dat het panodak wat extra geluid produceerde. Maar het waaide toen ook echt hard, geen idee wat ik gehoord zou hebben in een Focus zonder panodak. Gekraak of lekkage heb ik nog niet kunnen constateren. Ook niet bij mijn vorige auto (Astra), al had die geen panodak maar een normaal glazen schuifdak.

04.jpg

Wordt een mooie oranje ST gerecenseerd:
https://www.autoexpress.co.uk/ford/focus/106937/new-ford-focus-st-2019-review

Terug
Bovenaan