Guest
Voor mijn Ford Focus wil ik de distributieriem laten vervangen.
Ik ben nogal geschrokken van het verschil in prijs.
Diverse offertes aangevraagd die variëren van 375 tot maar liefst 850 euro voor praktisch dezelfde klus.
Alleen is er verschil in wat ze willen monteren.
Garage 1:
Is officieel Ford dealer die stempel in onderhoudsboekje zou kunnen zetten.
Komt online niet goed uit de reviews
Vraagt 475 voor distributieriem + waterpomp + monteren.
Is heel kortaf in de communicatie, dus ik heb er geen vertrouwen in.
Garage 2:
Zegt dat als je distributieriem laat vervangen je ook de multiriem en spanrol moet meepakken
850 euro voor distributieriem + waterpomp + multiriem + spanrol + monteren (waarvan multiriem + spanrol 116 euro is mocht ik dat willen skippen)
Garage 3:
Erg fijne garage geweest altijd, ook in de communicatie
Zegt dat bij de Focus de waterpomp helemaal niet over de distributieriem loopt en dus ook later gemakkelijk is te vervangen
375 euro voor distributieriem + multiriem + monteren (met eventueel extra kosten voor waterpomp als deze er slecht aan toe is)
Garage 3 heeft mijn voorkeur, vooral vanwege de eerlijke communicatie.
Maar is hij hier niet mis met het bouwjaar?
Focus 2005's hebben dacht ik inderdaad de waterpomp niet over de distributieriem lopen.
Maar 2002's ook?
Ik rij erg weinig in deze auto, maar omdat ik nergens een onderhoudshistorie kan vinden kan het in het ergste geval zo zijn dat ik 40k over de limiet van de riem zit. Mijn focus is om alleen te vervangen wat essentieel is om niet de motor in de soep te laten draaien en kleine zaken meepakken die eventueel later weer vereisen dat alle distributie kappen eraf moeten.
Mijn inschatting is dat ik hier nog 1,5 jaar in wil rijden 35k km's
Dank voor jullie hulp
Ik ben nogal geschrokken van het verschil in prijs.
Diverse offertes aangevraagd die variëren van 375 tot maar liefst 850 euro voor praktisch dezelfde klus.
Alleen is er verschil in wat ze willen monteren.
Garage 1:
Is officieel Ford dealer die stempel in onderhoudsboekje zou kunnen zetten.
Komt online niet goed uit de reviews
Vraagt 475 voor distributieriem + waterpomp + monteren.
Is heel kortaf in de communicatie, dus ik heb er geen vertrouwen in.
Garage 2:
Zegt dat als je distributieriem laat vervangen je ook de multiriem en spanrol moet meepakken
850 euro voor distributieriem + waterpomp + multiriem + spanrol + monteren (waarvan multiriem + spanrol 116 euro is mocht ik dat willen skippen)
Garage 3:
Erg fijne garage geweest altijd, ook in de communicatie
Zegt dat bij de Focus de waterpomp helemaal niet over de distributieriem loopt en dus ook later gemakkelijk is te vervangen
375 euro voor distributieriem + multiriem + monteren (met eventueel extra kosten voor waterpomp als deze er slecht aan toe is)
Garage 3 heeft mijn voorkeur, vooral vanwege de eerlijke communicatie.
Maar is hij hier niet mis met het bouwjaar?
Focus 2005's hebben dacht ik inderdaad de waterpomp niet over de distributieriem lopen.
Maar 2002's ook?
Ik rij erg weinig in deze auto, maar omdat ik nergens een onderhoudshistorie kan vinden kan het in het ergste geval zo zijn dat ik 40k over de limiet van de riem zit. Mijn focus is om alleen te vervangen wat essentieel is om niet de motor in de soep te laten draaien en kleine zaken meepakken die eventueel later weer vereisen dat alle distributie kappen eraf moeten.
Mijn inschatting is dat ik hier nog 1,5 jaar in wil rijden 35k km's
Dank voor jullie hulp