Ford Fiesta 1.0 vs Mercedes A-klasse 180 (private lease)

Leon in zn Fiesta zei:
Ik snap nooit zo goed waarom mensen wel bereid zijn om maandelijks flink te betalen voor 'geen verrassingen', maar zelf geld opzij zetten voor 'eventuele verrassingen' is teveel gevraagd. Vergeet niet dat je het leasebedrag per definitie kwijt bent, gespaard/gereserveerd geld dat je niet hoeft uit te geven houd je gewoon in eigen zak. Daarbij: als het een maandje even tegenzit, dan kun je waar nodig die reservering even anders inzetten. Een leasemaatschappij stelt geen vragen, die int dat geld gewoon. Bij voorbaat mijn excuses voor 'weer zo'n anti-lease-verhaal', maar ik wilde het toch even gezegd hebben.

Maar dat is precies de reden waarom ik hier zit, om om advies te vragen! En bedankt daarvoor, daar heb je ook gelijk in!

Domme vraag... Mag ik hier advertensies plaatsen van tweedehandse auto's of wordt het gezien als spam?

andyilcap zei:
Domme vraag... Mag ik hier advertensies plaatsen van tweedehandse auto's of wordt het gezien als spam?
Van je eigen auto niet, van andere wel.

Advertenties om zelf te verkopen is niet de bedoeling inderdaad. Linkjes plaatsen als onderdeel van aankoopadvies bijvoorbeeld is wel toegestaan. Met dien verstande dat je niet iedereen gaat adviseren om jouw auto te kopen uiteraard ;)

Praktisch gezien: jij mag hier niet je eigen auto te koop aanbieden, wij mogen wel advertenties van A-klasses (of vergelijkbare auto's) plaatsen om jou een idee te geven van wat er te koop is. En uiteraard mag je zelf ook een linkje plaatsen als je een bepaalde auto op het oog hebt, zodat we mee kunnen kijken/denken.

Leon in zn Fiesta zei:
Advertenties om zelf te verkopen is niet de bedoeling inderdaad. Linkjes plaatsen als onderdeel van aankoopadvies bijvoorbeeld is wel toegestaan. Met dien verstande dat je niet iedereen gaat adviseren om jouw auto te kopen uiteraard ;)

Praktisch gezien: jij mag hier niet je eigen auto te koop aanbieden, wij mogen wel advertenties van A-klasses (of vergelijkbare auto's) plaatsen om jou een idee te geven van wat er te koop is. En uiteraard mag je zelf ook een linkje plaatsen als je een bepaalde auto op het oog hebt, zodat we mee kunnen kijken/denken.

Dat is precies wat ik bedoelde! :) thanks! ik ben een paar linkjes aan het checken inderdaad... misschien ga ik toch voor een goede tweedehands

Deze... met inruilen van de Fiesta en een financiering. Met 3 maanden garantie (BOVAG 6 maanden tegen meerprijs). Het is wel het oude model van 2017 maar daar kan ik mee leven...

Ik zou persoonlijk voor een A160 gaan, iets meer vermogen is wel prettig.

Ik zou die financiering achterwege laten.
Spaar zelf tot je de gewenste auto kunt kopen of neem genoegen met een goedkoper alternatief.

haarr zei:
Ik zou die financiering achterwege laten.
Spaar zelf tot je de gewenste auto kunt kopen of neem genoegen met een goedkoper alternatief.
Helemaal mee eens. Fiësta wil je toch laten repareren, dan zou ik daar gewoon mee doorrijden. Mocht je nou om de haverklap nieuwe problemen krijgen dan kun je altijd nog verder kijken.

Hoeveel zitplaatsen heb je nodig? Misschien een Mercedes SLK een optie. Deze zijn in vele prijsklassen te koop en niet heel zwaar.

haarr zei:
Hoeveel zitplaatsen heb je nodig? Misschien een Mercedes SLK een optie. Deze zijn in vele prijsklassen te koop en niet heel zwaar.

Ik heb geen kinderen maar wel meer dan 2 zitplaatsen nodig vrees ik... Maar het zou echt leuk zijn!

Ik zou zelf de stoelen van de Ford Fiesta een keer goed uittesten, de stoelen in de Titanium variant stelde mij enorm teleur. De druk in mijn onderrug was te groot, zelfs het uitdraaien van de lendesteun had niet voldoende effect, ik heb daardoor besloten om niet meer voor een Fiesta te gaan.

Strider zei:
Ik zou zelf de stoelen van de Ford Fiesta een keer goed uittesten, de stoelen in de Titanium variant stelde mij enorm teleur. De druk in mijn onderrug was te groot, zelfs het uitdraaien van de lendesteun had niet voldoende effect, ik heb daardoor besloten om niet meer voor een Fiesta te gaan.

Als je graag wilt reageren neem dan tenminste de moeite om de OP te lezen. Vind je dat teveel gevraagd reageer dan gewoon niet want nu geef je antwoord op een niet gestelde vraag.

Maar ik vind hem echt bijzonder... Is wel handgeschakeld en niet de allernieuwste maar het maakt niet uit

andyilcap zei:
Maar ik vind hem echt bijzonder... Is wel handgeschakeld en niet de allernieuwste maar het maakt niet uit

Als dat je droom is zou ik die liever nemen dan een PL. (Even er vanuit gaande dat de historie in orde is)

andyilcap zei:

Dan wordt het dus een kwestie van proefrijden en een inruilprijs bedingen - jouw Fiesta moet natuurlijk wel in orde zijn, of je moet het tegen de verkoper melden,van dat euvel.

haarr zei:
andyilcap zei:

Als dat je droom is zou ik die liever nemen dan een PL. (Even er vanuit gaande dat de historie in orde is)
Eens, ik zou mezelf nooit op willen hangen aan een lening voor zoiets tijdelijks (en afschrijvingsgevoeligs) als een auto.

Wel leuk dat die A-klasse ook gewoon een kleurenscherm heeft dat uit het dashboard steekt. In de huidige Fiësta wordt dat nog wel eens verketterd, maar dat komt blijkbaar omdat het maar een Ford is. In een A-klasse is het gewoon 'premium' :)

Leon in zn Fiesta zei:
haarr zei:
andyilcap zei:

Eens, ik zou mezelf nooit op willen hangen aan een lening voor zoiets tijdelijks (en afschrijvingsgevoeligs) als een auto.

Wel leuk dat die A-klasse ook gewoon een kleurenscherm heeft dat uit het dashboard steekt. In de huidige Fiësta wordt dat nog wel eens verketterd, maar dat komt blijkbaar omdat het maar een Ford is. In een A-klasse is het gewoon 'premium' :)

:):)

Hoi allemaal,

Kleine update... Het heeft een tijdje geduurd (half jaar) maar ik heb een tweedehandse A-klasse gekocht, dus geen PL meer!

Nogmaals wil ik jullie allemaal bedanken voor jullie tips, zeer gewaardeerd :)

Terug
Bovenaan