Ford Escape/Kuga | Facelift 2024

A

Anoniem

Guest
2020-ford-escape-spy-photos.jpg


2020-ford-escape-spy-photos.jpg


2020-ford-escape-spy-photos.jpg


2020-ford-escape-spy-photos.jpg


2020-ford-escape-spy-photos.jpg


2020-ford-escape-spy-photos.jpg


Bron en meer foto's: https://www.motor1.com/news/239695/2020-ford-escape-spy-photos/

De lampenunits en sowieso voorspatbord zijn een beetje des nieuwe Mazda3 Focus
 
Laatst bewerkt door een moderator:
0a8ef571-2149-4c23-8dd8-95f181303e4b_630_w0.jpg


2aeb1a7e-f2e2-4181-999e-ae81ac891e55_630_w0.jpg


145d2feb-8ec3-46dd-a902-5cd7999892ed_630_w0.jpg


0018a8fe-cca6-4e06-8f28-400518324d82_630_w0.jpg


In motorisch opzicht is er nieuws te verwachten in de vorm van de 1.5 EcoBoost driecilinder benzinemotor (150/182 pk) die in de Fiesta ST en Focus debuteerde. Verder is er weer een 2.0 EcoBoost, al is het niet zeker of die ook weer voor Europa bedoeld is. Want Ford zal vermoedelijk meer potentieel zien in een veel schonere aandrijflijn: een plug-in hybride die de 1.0 EcoBoost als basis krijgt. Momenteel heeft Ford twee diesels in de aanbieding: een 1.5 TDCi en een 2.0 TDCi, het is goed mogelijk dat Ford nog maar een van de twee aan zal bieden.

Bron: https://news.bitauto.com/xinchexiaoxi/20190105/0909275101.html

Wat een slappe hap weer dat exterieur, typisch Ford. Alweer die lelijke vissenbek... Wat mij betreft is het hoog tijd dat Ford een nieuw ontwerpteam op poten zet.
 
Die blije neus kan op een Fiesta nog wel maar dit...? Wat een armoe. Wil je goeie rijeigenschappen maar dan ook een wat stoer/geslaagd design dan ga je wel naar Mazda. Krijg je er ook een mooier interieur voor terug
 
En wat grotere foto's:

2020-ford-escape-spy-photo.jpg


2020-ford-escape-spy-photo.jpg


2020-ford-escape-spy-photo.jpg


De rest: https://www.motor1.com/photo/3720733/2020-ford-escape-spy-photo/
 
Hmm, beetje dubbel gevoel. Ik rijd nu een Kuga ST-Line; een lekkere kloeke bak met een stoere/onverzettelijke uitstraling. Deze nieuwe overtuigt mij nog niet meteen. En profil wel maar met name de neus oogt iel en te lief. Mijn inziens door die bolle neus met lage grille (voetgangersveiligheid?) en door de verticale mistlampen/openingen. Vermoedelijk is de getoonde versie een Titanium (of een Trend Edition). Bij de Fiesta Titanium heb ik namelijk exact datzelfde. Hopelijk komt er dan ook een speciale voorbumper voor de ST-Line die beter oogt (net als bij de Fiesta).
 
Waarom zou dit een Ford zijn? En geen Hyundai Tucson? Of één van de 6000 andere identiek gelijnde A->B vervoerders?
 
s velthuis zei:
Waarom zou dit een Ford zijn? En geen Hyundai Tucson? Of één van de 6000 andere identiek gelijnde A->B vervoerders?

Omdat er achterlichten van een Fiat Tipo op zitten o_O
 
Wouter82 zei:
s velthuis zei:
Waarom zou dit een Ford zijn? En geen Hyundai Tucson? Of één van de 6000 andere identiek gelijnde A->B vervoerders?

Omdat er achterlichten van een Fiat Tipo op zitten o_O

Inderdaad, een Fiat zou ook best kunnen... Vroeger werd er op een mule of testauto nog wel eens een gril van een ander merk geplakt als afleiding. In de huidige eenvormigheid is dat amper meer nodig. De hele camouflage is eigenlijk amper meer nodig. Die vestigt er vooral de nadruk op dat het nog iets nieuws is.
 
Tja je wordt daar aan de ander kant van de plas doodgegooid met SUV's van de Japanse en Koreaanse concurrentie. De nieuwe Explorer lijkt van voren op de Toyota Highlander en deze Escape van achteren op de nieuwe RAV4 o_O Vroeger wilde Aziatische auto's juist op Europeanen lijken..
 
Inderdaad, ik vind de achterkant ontzettend Toyota. Of Subaru. Grof, straalt niks uit, met van die reflectoren die er zo willekeurig op geplakt zijn, terwijl Toyota het juist een beetje begint te leren. En de neus is dan weer een mislukte variant van de Jaguar E-Pace. Wat is dat toch dat Ford het design van voormalige dochters 'kopieert'? De Aston Martin/Jaguar-grille zien we al (te) lang bij Ford en Lincoln gaat nu met veel meer succes op de Jaguar-toer. Die compacte crossover onder de Kuga doet me qua proporties trouwens in zijn geheel aan de E-Pace denken.

Als je trouwens kijkt naar wat concurrent GM ervan bakt, de Chevrolet Equinox en GMC Terrain, dan is daar sprake van een minstens zo diepe designcrisis. Misschien doet men er bij Ford of GM goed aan om Peter Schreyer aan te stellen, die bij Hyundai-Kia toch is gedegradeerd ten koste van Luc Donckerwolke.
 
Ford kwam in 1998 met de Focus 1. Een revolutie na de Escort (die ook leverbaar bleef). De achterlichten langs de achterstijlen, de scherpe koplampen, een paar strakke lijnen langs de carrosserie, een new edge dashboard. De Fiesta van 2008 is wat mij betreft na 11 jaar nog steeds een bij de tijdse designtopper. Ze konden echt wel ontwerpen daar. In dat licht bezien, is dit toch één grote teleurstelling? Als je dan toch allemaal hetzelfde maakt, maak het dan ook echt hetzelfde. Da's nog wel praktisch, dan zijn onderdelen in elk geval gewoon uitwisselbaar en kun je dealerschappen vervangen door universele garages. Hoef je niet meer zo ver.
 
s velthuis zei:
Ford kwam in 1998 met de Focus 1. Een revolutie na de Escort (die ook leverbaar bleef). De achterlichten langs de achterstijlen, de scherpe koplampen, een paar strakke lijnen langs de carrosserie, een new edge dashboard.

Leuk zo'n revolutie maar je ziet dat het na 1 generatie alweer flink afgezwakt is. En dus niet echt een houdbaar iets. De huidige Focus is heel mainstream qua design.
 
P Klieder zei:
s velthuis zei:
Ford kwam in 1998 met de Focus 1. Een revolutie na de Escort (die ook leverbaar bleef). De achterlichten langs de achterstijlen, de scherpe koplampen, een paar strakke lijnen langs de carrosserie, een new edge dashboard.

Leuk zo'n revolutie maar je ziet dat het na 1 generatie alweer flink afgezwakt is. En dus niet echt een houdbaar iets. De huidige Focus is heel mainstream qua design.

Daarom zijn wasmachines ook al decennia vierkant en wit. Herkenbaar en snel te vergeten. Museum zullen ze nooit halen.

Vergelijk het met popmuziek: zoiets als de bohemiam rapsody kan maar één keer. Maar het is wel een onvergetelijke, veel besproken evergreen. Veel van de huidige popmuziek is dezelfde millennial whoop eenheidsworst. Herkenbaar, snel te verkopen, evergreen status zal het nooit krijgen.
 
Nou, hier word ik absoluut niet warm of koud van. De neus lijkt wel een cartoon vis. Veel te happy en daar zit je nou juist niet op te wachten bij een stoere SUV.
 
Impressie:

191cf010.jpg


Bron: https://www.carscoops.com/2019/02/2020-ford-escape-kuga-looks-tech-engines-everything-else-know/
 
Jammer van die gigantische voorhang, alsof de vooras bij een botsing een tik heeft gehad en 30 cm naar achter geschoven is.
 
Ik vind 'm mooi. Een goede vervanger van de Kuga en C Max. Als Ford NL de prijs een beetje in de hand weet te houden kon dit wel eens een succes worden.
 
Eerste spionagefoto's van de Kuga:

20190312.jpg


20190311.jpg


Bron: https://worldscoop.forumpro.fr/t6288p75-2018-ford-kuga-iii

Impressie:

b6f5bc10.jpg


92c66b10.jpg


Bron: https://www.autoexpress.co.uk/102951/new-2020-ford-kuga-spied-testing-pictures

Impressie:

Ford-Kuga-front2-mini.jpg


Ford-Kuga-rear2-980x0-c-default.jpg


Bron: https://www.kolesa.ru/

De nieuwe Escape/Kuga wordt op 2 april gepresenteerd.
 
Wouter82 zei:
Die witte is de Focus Sedan?

Ja inderdaad, daar zat ik ook al naar te kijken. Je zou zeggen dat men niet voor niets ook een Focus sedan test, wellicht krijgen geselecteerde Europese landen en bijvoorbeeld Turkije de nieuwe Focus sedan wel (ingevoerd vanuit China). In Nederland zou het ook wel een leuke uitbreiding zijn voor naast de Mazda3, Toyota Corolla en Honda Civic (maar er zal hoe dan ook weinig vraag naar bestaan).
 
Je zou de Mondeo kunnen opschorten. Die is op geen enkele markt meer relevant en een Focus is inmiddels ruim genoeg om eventuele D-segmentsedanklanten op te kunnen vangen. Los van de Mondeo, ze moeten hem óók als Active en als ST uitbrengen :D
 
Of gewoon mensen voor de gek houden. De Corolla TS is ongeveer even groot als de Avensis Wagon, maar de Corolla zal men wel massaal aanschaffen ;)
 
Wouter82 zei:
Je zou de Mondeo kunnen opschorten. Die is op geen enkele markt meer relevant en een Focus is inmiddels ruim genoeg om eventuele D-segmentsedanklanten op te kunnen vangen. Los van de Mondeo, ze moeten hem óók als Active en als ST uitbrengen :D

Eens dat de Mondeo praktisch overbodig is. Of nou ja, praktisch... Alleen als Hybrid is de Mondeo nog een beetje interessant geprijsd en de bagageruimte van een Focus Wagon is veel groter dan die van de Mondeo Wagon Hybrid. Nu vind ik een Focus Wagon geen mooie auto en een Mondeo Wagon wel, maar rationeel pleit er maar bar weinig voor de Mondeo.

De elders in Europa verkrijgbare Renault Megane sedan zou ik hier ook wel willen zien, maar ook hier geldt dat zo'n auto waarschijnlijk maar nauwelijks klanten trekt.
 
Mooie auto, maar die had van zoveel andere merken af kunnen komen. Dus niet echt typisch Ford, voor mijn gevoel.
 
Zoals gebruikelijk is bij Ford, moet er in Europa erg lang worden gewacht op veel nieuwe modellen. Een jaar geleden presenteerde Ford de vernieuwde Escape (de Noord-Amerikaanse variant), maar in Europa moet nog steeds worden gewacht op de vernieuwde Kuga. Ten opzichte van de vernieuwde Escape verschilt de Kuga facelift nauwelijks: wel zijn er nieuwe Ford-logo's rondom gespot, die geheel volgens de trend meer 2D-achtig zijn. De verchroomde rand en letters zijn voortaan in het wit uitgevoerd.

LzgBOC7.jpg


60AE86H.jpg


PQvwMkd.jpg


dl8XbWd.jpg


 
Laatst bewerkt:
Eindelijk! van de zomer in amerika de escape regelmatig gezien en die voorkant ziet er een stuk beter en stoerder uit! Ik vind het een verbetering, de groene kleur staat ook beter dan verwacht.
 
Hij rijdt hier nu in Belgisch Limburg veel gecamoufleerd rond, de laatste testkilometers die worden uitgevoerd door Ford Proving Ground in Lommel.
De neus is echt wel een verbetering, tov de huidige eerder anonieme neus.
 
Terug
Bovenaan