Ford Capri

MCW 41

Asfaltkampioen
ford-capri-2024.jpg

6W1Enui.jpeg

4dJWzwd.jpeg

93a77po.jpeg

ford-capri-2024.jpg

ford-capri-2024.jpg

JznQ5FS.jpeg

ford-capri-2024.jpg

ford-capri-2024.jpg

ford-capri-2024.jpg

ford-capri-2024.jpg

UEzQQhT.jpeg

ydIfS3p.jpeg

ford-capri-2024.jpg

Y7eXQ5c.jpeg

ford-capri-2024.jpg

Geen duidelijk Ford-ontwerp, verkr*chting van de naam Capri, lijkt op een Polestar 2, ID.5 van Ford et VW-'knoppen'. NEXT!

Laatst bewerkt:
Ik word er een beetje treurig van. Zelfs voor een crossover is dit een nogal inspiratieloos en weinig dynamisch ontwerp, maar er wordt dan wel zo'n iconische naam opgeplakt.

Ik had vrij weinig met de retrohausse uit de jaren '00, maar de Visos concept van toen was in ieder geval nog een auto in de geest van een sportieve coupe. Jammer dat de Capri juist weer tot leven komt in een tijdperk waarin Ford ervoor kiest om die namen op allerlei tamelijke suffe auto's zonder overeenkomsten met de oorspronkelijke modellen te plakken. Nu is het maar wachten op een nieuwe Thunderbird gereincarneerd als een wat grotere Mustang Mach-E, vrees ik.

Dit had ook zo uit de keuken van Volkswagen kunnen komen... Vlees noch vis, 13 in een dozijn en de naam Capri absoluut niet waardig.

Ik zag gisteren op Facebook dit voorbij komen, ik dacht dat het een grapje was of een photoshop.

Maar het is dus wel de Capri. Hoofd-design is vast blij met zijn Polestar.

Ik vind het huidige Ford logo wel lekker fris, dat wit op blauw.

De naam is zonde maar ik kan de proporties wel waarderen. Voor en achterzijde wel goed, vind ik, vooral de lichtunits dus. Spreekt meer dan de smallere units van een ID.5.

1. weer een elektrische, best dure SUV achtige
2. in de praktijk zal het zo'n 400km rijden zijn en half uur laden; weinig innoverend
3. de markt is momenteel maar matig aan het groeien voor dit soort auto's, terwijl er een groot aanbod is
4. ik vind het maar een raar, niet echt onderscheidend model
5. het is weinig meer dan een Ford koets op VW techniek
6. die naam... Ze hadden hem in ieder geval Mondeo kunnen noemen; een bekende naam die beter bij het model en formaat had gepast.

Enige positieve wat ik aan deze auto kan bedenken, is dat het geen Chinese auto is. Ik voorspel dat dit geen groot succes gaat worden.

Ik vind de neus in al zijn eenvoud wel wat hebben eigenlijk. Weinig tierlantijnen en geen agressieve look. Zo zijn er maar weinig. Daarmee heb ik al het postieve wel benoemd.

De doorgesnoven bezopen achterlijke pipo die dit heeft verzonnen dan wel goed gekeurd moet op z'n minst worden opgenomen in een gesloten psychiatrische inrichting

De naam Capri niet waardig

Met die namen slaat Ford de plank best mis. Naast het feit dat de pijlers Fiesta, Focus en Mondeo verdwijnen belooft dat weinig goeds voor het merk.

Dit model is wel lekker clean maar misschien juist te clean waardoor ie dit leuke felle kleurtje ook echt nodig heeft.

De prijzen:
Vanaf 47.450 euro voor de Standard Range met accu van 52 kWh en 170 pk. (Pas vanaf volgend jaar te koop).
De Extended Range RWD kost 51.450 euro ( 286 pk RWD / accu van 77 kWh).
De AWD met 2 elektromotoren kost 61.450 EUR.
Prijzen komen overeen met de ID5

ID4 staat hoog op mijn lijstje, maar dat is vooral omdat ik aan VAG gebonden ben. Deze Fords (Explorer en Capri) stralen toch meer auto uit, wat mij betreft.
Nu heb ik in deze nog niet "live"gezeten, maar de ID4 viel me zwaar tegen, zeker als je daarna in de nieuwe Tiguan stapt.
Het interieur van de Capri spreekt me dan toch meer aan dan ID4/ID5. Uiterlijk trouwens ook.
Alleen die naam......

Volgens mij is zo'n Ford wel ietsjes beter uitgerust dan de instapper ID.5. Ik zou aan de instap-Ford genoeg hebben. Achteraf een trekhaak eronder en klaar.

Lees net dat Ford de agentschappen opgezegd heeft.... (zal wel ergens eind 2025 zijn). Geeft weer onrust in de organtisatie.

Ik word er niet heel enthousiast van, maar het is in ieder geval een stuk beter dan de ID modellen van VW. Zowel exterieur als interieur.

Al best wel gedateerd als je hem zo ziet op de laatste fotoserie bij Goodwood Festival of Speed.

Ik heb dat filmpje even bekeken en ben het helemaal eens met de conclusie: opzich een prima auto, maar je maakt jezelf als merk belachelijk als je zoveel nadruk legt op die naam en daarmee probeert te zeggen: iedereen vond de Fiesta en Focus saai, maar nu zijn we terug met de Capri!
Ik kan je zeggen dat een gewone Fiesta een stuk spannender was dan zo'n nieuwe Capri. Ford stond met de Fiesta en Focus voor goed rijgedrag; ik hoorde pas in een podcast nog: al kreeg je een oude Focus diesel als huurauto, je wist wel dat elk bochtje plezier ging geven, zelfs bij zo'n basisdiesel. En dat effect heeft een nieuwe Ford niet meer. Dat los je nu niet op door te roepen dat de vorige modellen saai waren en je nu weer een iconische Capri hebt...

maar je maakt jezelf als merk belachelijk als je zoveel nadruk legt op die naam en daarmee probeert te zeggen: iedereen vond de Fiesta en Focus saai, maar nu zijn we terug met de Capri!

Inderdaad. Ik krijg een beetje het idee dat Ford toch wat spijt heeft dat ze (te vroeg) gestopt zijn met de productie van de Focus en Fiesta en er nu maar zo'n draai aan geven.

^^ dan kom je te weinig op de weg. ;)

Capri in het geel én in het muisgrijs tegen gekomen (werkelijk, dat Ford zo'n saaie kleur durft te leveren op een 'spraakmakende' naam).

Tavascan trouwen (alle Cupra's volgens mij) ook alleen in donkere tinten gezien.

Ford maakt de ID-serie overbodig door er zijn eigen ding mee te doen: beter weggedrag en mooier interieur.

Ik zie er ook alleen maar een polestar in. En dan nog een slap aftreksel ook. Waar ik de polestar met de wat strakkere lijnen best kan waarderen is dit een soort van softie uitvoering.
Ik heb ergens lang geleden een originele Polenstar FSO Prima gereden niet zo'n Chinees en ver daarvoor een originele Capri 2.0 GL uit 1979... beiden maakten ze weinig indruk door de matige wegligging en het dorstige gedrag .
Dit ziet er zonder meer goed uit , geef het een kans - Elon maakt al teveel kapot !

Terug
Bovenaan