Fijnstof toeslag MRB

Dus... allemaal klaar met reageren op de trolls?

Dakloos heeft het antwoord al gepost. De brief die ik heb ontvangen is verkeerd en te beschouwen als niet verstuurd.

Dus mijn oude diesel die misschien wel iets harder kan dan de vrachtwagens en waar ik soms wel 2000km per jaar mee rijdt blijft dus beschouwd worden als een oldtimer. Geen zorgen, het is geen lolletje om je met zo'n trage machine je in de Randstad te begeven dus dat doen we nauwelijks.

Engineer2 zei:
Dus... allemaal klaar met reageren op de trolls?

Dakloos heeft het antwoord al gepost. De brief die ik heb ontvangen is verkeerd en te beschouwen als niet verstuurd.

Dus mijn oude diesel die misschien wel iets harder kan dan de vrachtwagens en waar ik soms wel 2000km per jaar mee rijdt blijft dus beschouwd worden als een oldtimer. Geen zorgen, het is geen lolletje om je met zo'n trage machine je in de Randstad te begeven dus dat doen we nauwelijks.

Dat is het hem net. Ik heb een 1992 camperbus waar vrij weinig mee gereden wordt. Maar het ding zit in een verdomhoekje want het is een diesel. Pas dan een milieuheffing toe op alles wat van het Verre Oosten hier naartoe komt. De echte vervuiling zit in mijn ogen in ons consumptiegedrag. Overdaad is troef en het liefst zo goedkoop mogelijk getuige het succes van Alibaba en de Action.

Foie Gras zei:
PM xxx zei:
Wij rijden niet zoveel, toch hebben we een diesel (Skoda Octavia uit 2014). Die was namelijk zoveel goedkoper dan een benzine versie dat we van het verschil de komende 4 jaar de extra MRB kunnen betalen. En door gewijzigde omstandigheden in ons leven gaat er waarschijnlijk alleen maar meer gereden worden met die auto.

Stoer hoor! Maar wat is nou precies je punt?

Eigenlijk staat hier gewoon dat wanneer je maar betaald de vervuiling minder erg is. Zo vat ik het nu ook op, dus zoveel mogelijk rijden om te zorgen dat je in ieder geval het idee hebt daarvoor betaald te hebben i.p.v. stil laten staan van zo'n auto??

Jos.

Ik ben het spoor even bijster geloof ik.

In eigendom oa een BMW 118D, bj 9-2007; Affabriek roetfilter, uitstoot deeltjes geregistreerd onder V.5: 0 gr/ km..

En ja hoor, voor mij ligt de aankondiging van, jawel, de Fijnstoftoeslag!

Je verwacht het niet.. maar blijkbaar maken ze hier dus ook een zooitje van..

Iemand al soortgelijke dingen bij de hand?

Judy NKV zei:

In eigendom oa een BMW 118D, bj 9-2007; Affabriek roetfilter, uitstoot deeltjes geregistreerd onder V.5: 0 gr/ km..

De leeftijdsdiscriminatie.... bouwjaar 9-2007 ligt ruimschoots voor de in de aankondiging gestelde 9-2009 dus fijnstoftoeslag.

Er wordt toch gezegd "vóór 2009 EN de uitstoot is niet geregistreerd"?
Die is dus wel geregistreerd en is 0gr/km want roetfilter.

Maar eens even de telefoon ter hand genomen.

Belastingdienst heeft, je verwacht het niet, inderdaad een foutje gemaakt.
Duizenden mensen hebben de aankondiging onterecht in de bus gekregen.
Een excuusbrief schijnt onderweg te zijn..

Dus e.t. voor 2009 maar uitstoot is geregistreerd en 0,005gr/km of minder = Geen fijnstoftoeslag.

(We betalen al veel meer dan genoeg dacht ik zo, met die achterlijke tarieven)

Muddy Bandit zei:
Judy NKV zei:

De leeftijdsdiscriminatie.... bouwjaar 9-2007 ligt ruimschoots voor de in de aankondiging gestelde 9-2009 dus fijnstoftoeslag.

In Duitsland is weer een sloopregeling die dusdanig interessant is dat mensen zelfs auto's met een dagwaarde van 6000,- inruilen op een nieuwe.

Wat doet NL? Gewoon lekker afstraffen. Waar verdienen deze mensen die straf voor? Omdat ze een auto hebben gekocht waardoor ze dagelijks op weg kunnen om hun bijdrage aan de NL economie te geven?

De toeslag is trouwens niet zodanig dat mensen hierom hun auto zullen wegdoen. Dat weet de regering heel goed. Daarom kunnen we veilig stelllen dat het simpelweg een belastingverhoging is. Voor een klein bedrag extra kun je namelijk veel beter gewoon je auto oprijden. De dagwaarde is namelijk lager dan ooit.

Zo'n sloopregeling wordt ook pas interessant als de auto's geweerd worden door milieu zones.
En met € 6000,= slooppremie moet er nog € 18000,= bijgelegd worden op een nieuw exemplaar... daar zit ook niet iedereen op te wachten, want niet iedereen wil of kan investeren in nieuw blik maar wordt daar dan wel min of meer toe gedwongen.
Dan vind ik die nederlandse toeslag van 15% toch wat vriendelijker, zoals je zelf al aangeeft is dat nog niet zodanig dat mensen hierom gelijk hun auto zullen/moeten wegdoen.

Terug
Bovenaan