Fiat Centoventi Concept

Rutger DC

Asfaltkampioen
Fiat presenteert Centoventi Concept in Genève

• Voorbode op de nieuwe Panda, die groter dan voorheen wordt
  • Naam Centoventi (120) verwijst naar 120-jarig jubileum Fiat
  • Nieuwe Panda wordt groter, krijgt platform van de Fiat Argo, toekomstige 500, 500X etc.
  • Centoventi Concept is elektrisch en zou verkrijgbaar moeten zijn met verschillende hoeveelheden accupakketten, met een pakket zou de auto 100 km ver moeten komen, oplopend tot 500 km.

1centoventijh2.jpg

1centoventijh.jpg

1centoventijh3.jpg

1centoventijh6.jpg

1centoventijh5.jpg

1centoventijh4.jpg

Bron: https://www.quattroruote.it/news/concept/2019/03/05/fiat_centoventi_cosi_sara_la_nuova_panda.html

929V6 zei:
De nieuwe Panda volgt dan zeker ook de Punto op.

Zoiets verwacht ik wel. En ook de Lancia Ypsilon op termijn... Of misschien krijgt Lancia een aangepaste versie om de Italiaanse markt tevreden te houden met niet te dure wijzigingen.

*edit: oh dat valt mee/tegen @ Roder.

AutoWeek zei:
De 3,68 meter korte, 1,53 meter hoge en 1,74 meter brede Centoventi heeft een wielbasis van 2,43 meter.

Dit kan geniaal gaan werken. Wanneer je zelf de accu's (eenvoudig) kunt monteren/demonteren is dit wellicht het gouden ei.

Consument: woont in de stad, eenmaal per jaar op wintersport: even samen met de winterbanden bij de dealer een aantal extra accu's. Auto blijft in basistrim betaalbaar en range is op afroep mogelijk
Wagenparkbeheerder grote stad: Hoeft niet allemaal long range voertuigen te kopen. Koopt gewoon een zooitje accu's erbij en bepaalt per dag welke auto een range nodig heeft.

Fiat kan hiermee in het kleine segment helemaal terug komen. De auto's blijven betaalbaar (mega belangrijk) maar kunnen wel op afroep over een langere range beschikken.

Ik vind het wel een grappig ding, de subtiele verwijzingen naar de eerste Panda zijn ook leuk gedaan(y)

Vooral de Panda in het midden van het interieur is een leuke verwijzing. Kan best wat worden, breng maar gauw op de markt...

kuaysc7bnjir_800.jpg

k7cy8y0bopj0_800.jpg

qe3yv4zb0d8q_800.jpg

g25yyogbojtr_800.jpg

3-deurs Van?

v1gyjpvbrfbr_800.jpg

67ny0a7bgx4z_800.jpg

1ycyfvsbteer_800.jpg

7lpyfrfbdhs0_800.jpg

Bron: https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/fiat-onthult-centoventi-cocnept/

Heel tof! Als ze 'm een beetje concurrerend kunnen prijzen zou ik er serieus een overwegen (y)

Die wisselbare accu's pleit ik overigens al een hele poos voor, maak die dingen enigszins gangbaar met wieltjes en een handvat gelijk een reiskoffer en je kunt 'm ook op 8 hoog in de flat netjes opladen (y)

Eindelijk een serieus teken van leven van Fiat. Hopelijk pakken ze ook meteen door en staat dit binnen anderhalf jaar in de winkel.

Opvallend neutraal ontwerp, gelukkig niet weer een 500-variant of andere retrocreatie. En-profil zie ik er wel wat Twingo in.

Terug
Bovenaan