Fiat bravo 2 2007 1.4 T-jet Instrumentenpaneel uitgevallen

Renffr

Net ingestapt
Hi,

Ik heb een fiat bravo 2 met 190.000 km op de teller uit 2007. Sinds vandaag doet het dashboard / instrumentenpanel bijna niks meer. Het begon met de melding dat de remlichten niet werkten uit het niets, hierna viel alles uit. Als ik de auto open dan brandt wel het licht van multifunctionele display in het midden met de km stand. Deze valt echter meteen hierna uit. Ik kan de auto wel gewoon starten en rijd ook gewoon, alleen het lampje van de lichten gaat aan als ik de de verlichting aan doe. Alle overige functies zoals electrische ramen, climate control display en radio werken gewoon, ook de binnenverlichting.

Ik heb de zekeringen in de auto en onder motorkap gechecked maar die zijn prima, ik heb de auto uitgelezen en kreeg weer de melding dat mijn remlichten niet werkten, dit blijkt ook te kloppen. Ik heb de auto paar keer uitgelezen en krijg steeds andere foutmeldingen namelijk:

- P0571 - Cruiste control (8)
- B101B - Brake light Fuse
- P0571 - Brake pedal Switch

Foto van het dashboard;

Heeft iemand enig idee waar ik het probleem moet zoeken? Zit het probleem in de instrumentendisplay, slechte massa of iets anders

Alvast bedankt

Bij heel veel auto's levert een kapotte remlicht schakelaar allerhande andere problemen op, je 3e melding duidt daar ook op; als 1e zou ik dus ergens in de buurt van je rempedaal de schakelaar zoeken die dan het branden van je remlichten activeert; die zou wel eens kapot kunnen zijn.
Wat je sowieso ook even kan doen is het controleren van de massakabel tussen motor en carrosesserie; ik denk niet dat dat hier de oorzaak is maar het is een bekend Bravo kwaaltje dus alleen al uit voorzorg die even controleren kan geen kwaad/

Hi,

Thanks voor de tips. Ik dacht alle zekeringen gechecked te hebben maar toch nog een keer gaan controleren, Zekering F37 voor de remmen bleek toch defect bij doormeten. BIj vervangen kwam instrumentenpaneel weer tot het leven en doen de remlichten het ook weer!

Opgelost dus gelukkig!

Groet,

Terug
Bovenaan