Fiat 500e / Abarth 500e

Joop 5528328 zei:
MWH zei:
. Topmannen zijn heel goed in bewust verdekt verwoorden.

Daar ben jij dan blijkbaar goed ingetrapt, met je hoop op een ICE 500;)

Ik hoop niks, heb geen persoonlijke interesse. Ik lees alleen wat er (niet) in jouw bron staat. ;)

For the record: Ik denk dat je gelijk hebt hoor, ik kan alleen nog nergens een hardere bron vinden en ga daar ook niet te veel tijd aan besteden. Tot die tijd blijven voor mij beide opties open staan.
 
Ik kon mijn ogen niet geloven toen ik het eergisteren las, maar er is inderdaad gezegd dat de mogelijkheid bestaat dat de 500e ook als hybride (dus ICE-hybride) versie komt... Zie https://www.quattroruote.it/news/nuovi-modelli/2020/10/26/fiat_500_elettrica_abarth_ibrida.html

Vertaling van de eerste alinea:
Zal de nieuwe Fiat 500 alleen elektrisch zijn? Misschien niet. In tegenstelling tot de verwachting die werd gewekt tijdens de presentatie bij Lingotto, zou de 500e ook in een hybride versie kunnen worden uitgevoerd. De voorwaardelijke vorm 'zou' is hier nodig, want zoals onderstreept door de CEO van Fiat, Olivier François, zou de architectuur van de stadswagen ook andere soorten aandrijflijnen kunnen huisvesten: "Technisch gezien staat het platform het toe - zei de nummer één in Turijn tijdens de presentatie van de kleine batterij aan de Britse pers - maar voorlopig willen we ons concentreren op elektrisch." François heeft daarom de geruchten over de waarschijnlijke komst van een verbrandingsmotor onder de kap van de Nuova 500 bevestigd noch ontkend, waarbij hij zich beperkt tot de verklaring dat het platform dit zou kunnen toestaan.

Het is dus geheel hypothetisch, maar niet ontkend.
 
Kijk eens aan. In het Italiaans had ik niet gezocht, aangezien ik die taal niet machtig ben. Dank voor de aanvulling, dat hoort zeker in dit topic. (y)

Dan kan je nog zo stellig zijn met je bron waarin je punt niet staat... Wie trapt waarin Joop? ;)
 
Dank Tydelyck.
Precies, rond FCA gaan altijd veel geruchten rond en ze veranderen om de haverklap hun plannen. Maar het is wel een mogelijkheid dat er andere versies dan enkel elektrische nieuwe 500s verschijnen.
 
der Magistrat zei:
Precies, rond FCA gaan altijd veel geruchten rond en ze veranderen om de haverklap hun plannen.

Geruchten betekent niet dat het waarheid is. Laten we het feitelijk houden;)

Blijf vooral geloven in een ICE 500:)
 
Joop 5528328 zei:
der Magistrat zei:
Precies, rond FCA gaan altijd veel geruchten rond en ze veranderen om de haverklap hun plannen.

Geruchten betekent niet dat het waarheid is. Laten we het feitelijk houden;)

Blijf vooral geloven in een ICE 500:)
Ja, probeer dat eens, het feitelijk houden. Laten we het hebben over die feiten die nergens zeggen dat er géén ICE 500 komt. Die feiten die zeggen dat het platform wél geschikt is voor een ICE-versie. Beide zijn in tegenstelling met wat je een paar uur geleden nog als feit beweerde. ;)
 
MWH zei:
Joop 5528328 zei:
der Magistrat zei:
Precies, rond FCA gaan altijd veel geruchten rond en ze veranderen om de haverklap hun plannen.

Geruchten betekent niet dat het waarheid is. Laten we het feitelijk houden;)

Blijf vooral geloven in een ICE 500:)
Ja, probeer dat eens, het feitelijk houden. Laten we het hebben over die feiten die nergens zeggen dat er géén ICE 500 komt. Die feiten die zeggen dat het platform wél geschikt is voor een ICE-versie. Beide zijn in tegenstelling met wat je een paar uur geleden nog als feit beweerde. ;)

Ten eerste wordt er niet meer gezegd dan 'hybride is mogelijk' en Francois geeft al aan dat de 'oude' 500 de Classic wordt, naast de 500e. Niks wijst op een nieuwe 500 ICE, maar geloof dat vooral;)
 
Joop 5528328 zei:
MWH zei:
Joop 5528328 zei:
der Magistrat zei:
Precies, rond FCA gaan altijd veel geruchten rond en ze veranderen om de haverklap hun plannen.

Geruchten betekent niet dat het waarheid is. Laten we het feitelijk houden;)

Blijf vooral geloven in een ICE 500:)
Ja, probeer dat eens, het feitelijk houden. Laten we het hebben over die feiten die nergens zeggen dat er géén ICE 500 komt. Die feiten die zeggen dat het platform wél geschikt is voor een ICE-versie. Beide zijn in tegenstelling met wat je een paar uur geleden nog als feit beweerde. ;)

Ten eerste wordt er niet meer gezegd dan 'hybride is mogelijk' en Francois geeft al aan dat de 'oude' 500 de Classic wordt, naast de 500e. Niks wijst op een nieuwe 500 ICE, maar geloof dat vooral;)

Net zo goed als niets wijst op het pertinent níet komen van een ICE, dat is alles wat er hier gezegd wordt.

Je kan wel makkelijk commentaar op anderen leveren, maar in de spiegel kijken is blijkbaar moeilijk:
Joop 5528328 zei:
Is het zo moeilijk je ongelijk toe te geven;)?
 
Joop 5528328 zei:
Ten eerste wordt er niet meer gezegd dan 'hybride is mogelijk' en Francois geeft al aan dat de 'oude' 500 de Classic wordt, naast de 500e.

Feit is dat die 500 Classic gebaseerd is op de Panda van 2002 en in Polen wordt geproduceerd samen met de uitlopende Ypsilon. Tevens komt er een Panda 2011/Punto-opvolger met misschien zelfs een Ypsilon-variant, op basis van een PSA-platform. M.a.w. over niet al te veel tijd komt er gewoon een eind aan die 500 Classic. Als de marktverkenning dan aangeeft dat er nog voldoende behoefte bestaat aan een 500-model met verbrandingsmotor, dan hebben ze de optie om daarop in te gaan.
 
Tydelyck zei:
Joop 5528328 zei:
Ten eerste wordt er niet meer gezegd dan 'hybride is mogelijk' en Francois geeft al aan dat de 'oude' 500 de Classic wordt, naast de 500e.

Feit is dat die 500 Classic gebaseerd is op de Panda van 2002 en in Polen wordt geproduceerd samen met de uitlopende Ypsilon. Tevens komt er een Panda 2011/Punto-opvolger met misschien zelfs een Ypsilon-variant, op basis van een PSA-platform. M.a.w. over niet al te veel tijd komt er gewoon een eind aan die 500 Classic. Als de marktverkenning dan aangeeft dat er nog voldoende behoefte bestaat aan een 500-model met verbrandingsmotor, dan hebben ze de optie om daarop in te gaan.

Lijkt me duidelijk inderdaad(y).
 
Ah, dus het is nu wel een mogelijkheid! Goed zo Joop. (y)

Ben benieuwd wanneer de eerste 500e's in Nederland op kenteken komen trouwens. De dealer-previews zijn alweer een tijdje geleden, ik had gedacht dat daarna de eerste demo's niet lang meer zouden duren. Ik heb ze nog niet gezien, maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk. ;)
 
Total Loss zei:
Even met de configurator gespeeld maar die prijzen/uitrustingen vallen nog niet mee.
Zonder moeite klik ik de 28.600 versie naar bijna 34.500 Euro. ( en dan valt er nog steeds heel veel aan te klikken )
Er zijn meerdere pakketjes te bestellen en bijna in ieder pakketje zit wel iets wat "je wilt", al met al ben je dus zo 6 mille verder.

Wil je elektrische en verwarmde spiegels? Pakket van 1.100 Euro.
Maar wil je ook wel het mooie grote scherm en een lederen stuur met bediening van alles dan is dat pakket 2.200 Euro.
16" Lichtmetaal i.p.v. wieldoppen? 450 Euro
Wil je elektrische ramen en automatische airco? 800 Euro

Wat ik nog "weg zou kunnen laten" zijn de LED koplampen en de getinte ramen ( en vloermatten! ), dat zou dan 1.300 Euro schelen.
Kom je nog uit op dik 33.000 mille en dan heb je echt bij lange na nog niet die fotomodellen die we tot nu toe zien.

Deze is dus 34.415

getImage


getImage

Kwam langs deze post, maar lijkt er op dat je Fiat wel heel erg in diskrediet wil brengeno_O.

Die opties die jij wilt zijn standaard in de 'Icon'. Waarom dan een lagere uitvoering en alles als optie willen? Dan wordt ie wel onnodig duur ja.
Voor 30.600 heb je dat grote scherm, 16" velgen, buitenspiegels elektrisch/verwarmd is dan nog 100,- en Automatische Airco standaard.
Je bent een 'beetje' aan het misleiden, Total Loss. ;)
 
Onzin, ben helemaal niet aan het misleiden, zelfs op de Icon mis je nog bepaalde dingen en ook die komt dan makkelijk richting die 34k. Ik geef notabene exact aan hoe ik tot dat bedrag kwam.

Stop jij zelf maar eens met rellen op dit forum, heb je echt nog geen positieve post zien doen. Alleen maar rellen, zeiken en commentaar op anderen.
Ook in dit geval weer compleet ongegrond, onjuist en ook onnodig.
 
Total Loss zei:
Onzin, ben helemaal niet aan het misleiden, zelfs op de Icon mis je nog bepaalde dingen en ook die komt dan makkelijk richting die 34k. Ik geef notabene exact aan hoe ik tot dat bedrag kwam.

Stop jij zelf maar eens met rellen op dit forum, heb je echt nog geen positieve post zien doen. Alleen maar rellen, zeiken en commentaar op anderen.
Ook in dit geval weer compleet ongegrond, onjuist en ook onnodig.

Ik sta er ook van te kijken dat iemand daar zo'n plezier in lijkt te scheppen.

Duidelijke en correcte post hoor, TL.
 
Volt zei:

Die Werner Budding maakt wel een blunder in z'n tekst. "...in Amerika hebben ze helemaal geen zin meer in die oude elektrische 500, dus gebruikte versies van die auto worden nu al jaren veelvuldig van Amerika naar Nederland gehaald. Dus eerst met de boot van Europa naar Amerika, en jaren later weer terug. Kan het idee van duurzaam niet zijn, toch?" Die oude elektrische 500 werd helemaal niet in Europa gebouwd, maar in Mexico, dus die bootreis maakt hij pas voor de eerste keer als hij naar Europa wordt geïmporteerd.
 
De eerste echte roadtest bij Quattroruote bracht aan het licht dat de 500e in praktijk 300 km range heeft bij stadsverkeer, en 240 km bij gemengd gebruik. Er wordt tot 460 km bij puur stadsverkeer opgegeven en 320 km bij gemengd gebruik. Dat verschil in de stad (-35%) valt toch wel tegen. Het andere verschil bedraagt -25%, ook niet goed natuurlijk.
 
https://www.youtube.com/watch?v=tpOSwBjgj74

https://www.youtube.com/watch?v=JsSAPAkTfT8

Wat een leuk ding (y)
 
Ik zag vandaag deze commercial (maar in een kortere versie) op RTL4. Je wordt uitgenodigd om hem bij de dealer te komen bekijken. Maar ik zie nog steeds geen enkel exemplaar op kenteken staan. Zouden ze wachten tot 2021 voordat ze er een registreren, om dan de cijfers van volgend jaar een beetje op gang te helpen?

Ze noemen hem overigens de "Fiat 500 elektrisch." Dat is echt een vreemde naam. Taalkundig klopt hij niet, het is een anglicisme, want een letterlijke vertaling van "Fiat 500 electric" (of misschien van "Fiat 500 elettra", maar ik neem aan dat hier in Nederland niet vanuit het Italiaans wordt vertaald). Waarom niet gewoon "Fiat 500e" of "de elektrische Fiat 500e" (want ik neem aan dat het de bedoeling is om het elektrische aspect nadruk geven)?
 
Zouden ze wachten tot 2021 voordat ze er een registreren, om dan de cijfers van volgend jaar een beetje op gang te helpen?

volgens de review van Autoblog zou de 500e nog dit jaar beschikbaar zijn.
 
In november zijn er al 100 nieuwe elektrische 500's geregistreerd.
https://www.kentekenradar.nl/registraties-elektrisch/
 
Rutger DC zei:
In november zijn er al 100 nieuwe elektrische 500's geregistreerd.
https://www.kentekenradar.nl/registraties-elektrisch/

Ja, dat dacht ik eerst ook. Blijken het hybrides te zijn... Geef me één kenteken van een echte nieuwe 500e van 2020 (dus ook geen Amerikaanse).
 
Tydelyck zei:
Rutger DC zei:
In november zijn er al 100 nieuwe elektrische 500's geregistreerd.
https://www.kentekenradar.nl/registraties-elektrisch/

Ja, dat dacht ik eerst ook. Blijken het hybrides te zijn... Geef me één kenteken van een echte nieuwe 500e van 2020 (dus ook geen Amerikaanse).

Hoe kom je erbij dat dat hybrides zijn? Die staan uiteraard onder het kopje hybride, niet onder elektrisch...
Een kenteken kan ik je zo geven: K655FB. Wil je er nog 99?
 
Blijken het hybrides te zijn? Waarop baseer je dat? Ik heb even gekeken in Open Data. Op 27, 28 en 30 november zijn er in totaal precies 100 exemplaren geregistreerd, waarvan er inmiddels 27 verzekerd zijn. Deze zijn écht elektrisch.

Kentekens? Komen ze, gesorteerd op verzekeringsstatus. De bovenste 27 exemplaren zijn dus verzekerd.

Code:
K649FB
K615FB
K648FB
K630FB
K670FB
K632FB
K640FB
K641FB
(...)

Edit: ach, het is ook wel duidelijk.
 
28739.jpg


"Fiat 500 Electric

Een nieuw begin volgens oude traditie

Autotest | De Fiat 500 gaat al enige decennia mee. De eerste generatie was 18 jaar op de markt, de tweede 14 jaar. In zo'n lange tijd is er logischerwijs heel wat veranderd. Daarom voldoet het niet om dezelfde auto wederom in een nieuw jasje te steken. De "500 Electric" luidt daarom de komst van een geheel nieuwe generatie Fiats in. Dit keer met elektrische aandrijving en een moderne uitrusting. Blijft deze moderne interpretatie van de klassieker trouw aan het origineel?"

https://www.autozine.nl/fiat/500-electric/icon/autotest
 
Abarth 500e
Electric Hot Hatch Debuts With 155 HP, Fake Gas Engine Noise It does 0 to 62 mph (100 km/h) in seven seconds.

abarth-500e.jpg


abarth-500e.jpg


abarth-500e.jpg


abarth-500e.jpg


abarth-500e.jpg


abarth-500e.jpg


abarth-500e.jpg


abarth-500e.jpg


abarth-500e.jpg


Alle foto's en info: https://www.motor1.com/news/622959/2023-abarth-500e-reveal-specs/
 
Mist een beetje het dikke van zijn voorganger. Die letters op de neus vind ik niet zo'n mooie vulling van het kale vlak op de voorkant. En een beetje kleur juich ik toe, maar deze kleur zou niet mijn keuze zijn. Al met al ben ik niet super enthousiast, al is het nog steeds een leuk ding dat het straatbeeld opfleurt.
 
Abarth lijkt wel heel leuk! Maar fake gas engine noise hadden ze dan wat mij betreft niet moeten doen. Wel een heel goedkope manier om een beetje "beleving" in de auto te leggen.
 
Mwah, dit is hoe het in het persbericht staat. Ik wacht wel op de eerste video's, ik denk (hoop?) dat het wel meevalt met dat 'motorgeluid'.
 
Is te zien/horen in de Autoweek video. Inderdaad wat sneu. Maar goed, dat is een luide ICE natuurlijk ook... Gelukkig is het bij een EV uit te zetten;)
 
Ik vind gekleurd gaas lelijk en goedkoop staan. Alsof iemand zelf ermee aan de slag mee is gegaan. Verder prachtig, dik bommetje.
 
Terug
Bovenaan