Fiat 500 (facelift p.43)

• Onderwerp starter Onderwerp starter -
  • Startdatum Startdatum
En nog is het nieuws niet op... want ook in de maak is de Fiat 500 4x4. Ben niet helemaal zeker of dit wel goed staat, een 500 zo hoog op zijn poten zoals hier gespot in Zweden...

34drc01.jpg

15yyott.jpg

2dh698o.jpg

De auto zou volgens de berichten gebouwd worden op het platform van de volgende Panda en niet meer met een visco-koppeling werken, maar met een Haldex-koppeling, elektronische verdeling van de aandrijving en een virtueel werkend sperdifferentieel d.m.v. ingrepen op de remmen achter.

Alternatief voor de PC Hooft tractoren: de Fiat 500 Gucci.

327409_7523_big_fiat-500-gucci-1.jpg

327409_6738_big_fiat-500-gucci-4.jpg

Hij komt ook in het zwart, maar dan zie je de Gucci-kleuren aanmerkelijk minder makkelijk. https://500bygucci.com/ (nu nog niet online).

Fiat keert terug in Amerika met speciale 500

Om te vieren dat Fiat na 27 jaar afwezigheid weer terug is in de States hebben de Italianen de speciale Prima Edizione meegenomen. Deze wordt in beperkte oplage geleverd aan echte Fiat enthousiastelingen.

Deze Fiat 500 Prima Edizione is voorzien van een 100 pk en 133 Nm sterke 1.4 MultiAir-motor. Daarmee hebben de Amerikanen een echte primeur te pakken, want die motor is hier in Europa nog niet leverbaar. Hij is gekoppeld aan een handgeschakelde vijfversnellingsbak. Verder is de Prima Edizione te herkennen aan logo’s in de stoelen en op het dasboard. Er worden er 500 geleverd en die hebben allemaal een sticker met hun serienummer. De feest-500 is er in drie kleuren, Bianco, Rosso en Grigio.
Nadat de Prima Edizione’s geleverd zijn, begint Fiat met de levering van de gewone 500, waarbij Amerika wel een speciale Sport versie krijgt. Die wijkt op details af van de versie die wij in Europa kennen. Het onderstel is bijvoorbeeld wat zachter afgesteld en ook de voor- en achterbumpers zijn anders vormgegeven dan bij het Europese model. Alle 500’s voor de VS rollen van de band in Mexico, ze worden daar geproduceerd in de Chrysler fabriek in Toluca.
m1gy136b33ec_800.jpg

m1gy136b53eb_800.jpg

m1gy136b0led_800.jpg

m1gy136bdnee_800.jpg

m1gy136bbsef_800.jpg

m1gy136ba5eg_800.jpg

Ziet er leuk uit, en ook erg leuk gedaan van Fiat!(tu)

[size=large]Fiat 500 NL kleurt AutoRAI oranje[/size]

Fiat gaat naar de AutoRAI en neemt mee: een knaloranje Fiat 500! Naast dit actiemodel pronkt ook de 500 Coupé Zagato op de stand.
Fiat heeft flink z’n best gedaan om op de AutoRAI onze chauvinistische gevoelens aan te wakkeren. Uiteraard is er de oranje exterieurkleur en verder voorziet Fiat de 500 NL van een badge met Nederlandse vlag en een oranje key cover.
De NL krijgt los van deze vaderlandslievende elementen ook extra spullen. De auto is onder meer uitgerust met elektrisch bedienbaar panoramisch glazen dak, chroomkleurige buitenspiegelkappen, airconditioning, Blue&Me communicatiesysteem met Bluetooth, USB en AUX aansluiting, audio- en Blue&Me bediening op het lederen stuurwiel, centrale portiervergrendeling met afstandsbediening, elektrisch bedienbare portierruiten, radio/cd/mp3 speler met vier speakers en tweeters, zeven airbags (waaronder een knie-) en 15-inch lichtmetalen wielen.
De 500 NL is te krijgen met twee verschillende motoriseringen: de 1.2 viercilinder en de 0.9 Twinair tweecilinder met 85 pk. De 500 NL 1.2 Start&Stop Dualogic is er vanaf 15.495 euro en de 500 NL Twinair kost 16.795 euro.
Behalve de 500 NL laat Fiat op z’n stand ook de nieuwe Freemont (foto 3) en de 500 Coupé Zagato (foto 2) zien. Beide auto’s debuteerden op de Autosalon van Genève begin deze maand.
m1gy1wkbmpqs_800.jpg

[size=large]Extra dikke Fiat 500 Twinair[/size]

Fiat presenteert wel vaker een lekker dik aangeklede versie van de 500. Nu is er een speciale editie van de tweecilinder Twinair die riant in de spullen zit.

Fiat heeft twee speciale versies van de Twinair in de aanbieding. Ze zijn te herkennen door de speciale ‘Twinair’-badge op de carrosserie. Verder staat hij op zwarte 15 inch wielen en is de dichte versie voorzien van een achterspoiler.

In het interieur is er antracietgrijze halflederen bekleding en een matgrijze afwerking op het dashboard, de zwarte hemelbekleding maakt de binnenkant af. Tot de standaarduitrusting behoort een radio/cd/mp3-speler en elektrisch bedienbare zijruiten en buitenspiegels. Wie kiest voor de Dualogic-transmissie krijgt bovendien de beschikking over schakelflippers achter het stuur. Ter gelegenheid van de introductie van het model is een handbediende airco eveneens standaard in de tweecilinder. De dichte versie kost in deze trim 14.495 euro en de 500C is 17.295 euro.

Wie kiest voor de Twinair Plus krijgt zelfs 16-inch zwarte wielen en het Blue & Me-communicatiesysteem. Als optie zijn er matgrijze spiegelkappen, een metallic zwart afgewerkt dak en een achterspoiler. De Twinair Plus kost 15.795 euro.
m1gy5kxb8onq_800.jpg

m1gy5kxbabnp_800.jpg

m1gy5kxbcbno_800.jpg

m1gy5kxb6rnr_800.jpg

[size=large]Abarth 500C nu ook leverbaar met handbak[/size]

Goed nieuws voor mensen die niet blij worden van de halfautomatische versnellingsbak in de Abarth 500C! Voorheen was de open sportieveling namelijk alleen met deze wat traag schakelende transmissie leverbaar, maar vanaf volgende week kunnen kopers ook kiezen voor een volledig handgeschakelde vijfbak. Daar zijn wij eerlijk gezegd niet rouwig om...

Abarth omschrijft het netjes in het persbericht: ‘Volgens sommigen komt de 500C met de standaard geleverde gerobotiseerde versnellingsbak niet volledig tot zijn recht qua sportiviteit.’ Goed om te weten dat het merk z’n kop niet in het zand steekt, want ook wij hebben deze klacht laten horen bij verschillende tests met de snelle 500C. De Dualogic-transmissie, die bij Abarth heel stoer ‘Abarth Competizione’ heet, is weliswaar mooi compact en scheelt in het brandstofverbruik ten opzichte van een conventionele automaat, maar schakelt veel te traag om echt sportief te zijn. Dan mogen we gerust zeggen dat de halfautomaat niet echt op zijn plek is in de snelste open 500.

De klachten hebben er dus voor gezorgd dat Abarth de 500C nu ook met een handbak levert. Het is dezelfde vijfbak die we al kennen uit de dichte 500. Bovendien is er een schakelindicator aanwezig, die in ‘Normal’ helpt om het brandstofverbruik terug te dringen, terwijl hij in de sportstand het meest ideale schakelmoment aangeeft. Aan de motor verandert niets, want dat is nog steeds de bekende 1,4-liter turbo met 135 pk en een maximum koppel van 206 Nm. Een ander voordeel van de handbak is de snellere sprint van nul naar honderd: waar de gerobotiseerde bak er 8,1 seconden voor nodig heeft, passeert de handgeschakelde versie de 100 km/h al bij 7,9 seconden. De topsnelheid blijft gelijk op 205 kilometer per uur.

De Abarth 500C met handgeschakelde vijfversnellingsbak beleeft zijn debuut tijdens Italia a Zandvoort op 26 juni. Daarna staat de auto bij de dealer vanaf 24.950 euro, een 500C met de gerobotiseerde versnellingsbak kost 1.200 euro meer.
m1ayxgrb1w4c_800.jpg

m1fyigrbp14h_800.jpg

m1fyigqb904a_800.jpg

m1ayxgrbai49_800.jpg

m1cyj8xb9od7_800.jpg

En zo hoort het!(tu)

Dit blijft toch een schitterend gebakje!
Al ben ik eerder anti-retro;), toch zou ik deze wel voor mijn deur willen hebben.
In de onmiddellijke omgeving weet ik er zo een zestal te vinden, waarvan 2 cabrio's en 2 met open dak, telkens mooie kleurcombinaties.
Eentje vrij standaard met siervelgen i.p.v. lichtmetaal en zelfs die ziet er beeldig uit!

iDS zei:
Dit blijft toch een schitterend gebakje!
Al ben ik eerder anti-retro;), toch zou ik deze wel voor mijn deur willen hebben.
In de onmiddellijke omgeving weet ik er zo een zestal te vinden, waarvan 2 cabrio's en 2 met open dak, telkens mooie kleurcombinaties.
Eentje vrij standaard met siervelgen i.p.v. lichtmetaal en zelfs die ziet er beeldig uit!

beeldig..???(:B*-):D:?:?:?

Beeldig? Wel de term van een typische 500-fan ;)

Maar staat ie nou zo hoog op z'n poten of niet? De witte en grijze bovenaan deze pagina lijken wel 4x4's.... Op de rest van de foto's staat de auto aanmerkelijk lager. Zoals het hoort en ziet er een stuk beter uit...

25K.... pffff...

pemet zei:
verrukkelijk (bn) : allerliefst, beeldig, bekoorlijk, betoverend, charmant, delicieus, elysisch, enig, genotvol, goddelijk, heerlijk, hemels, overheerlijk, prachtig, ravissant, zalig
enig (bn) : beeldig, dol, fijn, grappig, heerlijk, leuk, ongeëvenaard, onvergelijkelijk, schitterend, verrukkelijk, voortreffelijk
snoezig (bn) : allerliefst, beelderig, beeldig, hartveroverend, knus, leuk, lief, om op te eten, schattig, snoeperig
schoon (bn) : beeldig, esthetisch, fraai, knap, magnifiek, mooi, prachtig, smaakvol
schattig (bn) : alleraardigst, allerliefst, beeldig, lief, snoezig, vertederend

Helemaal niet zo verkeerd gekozen als omschrijving dus, maar misschien heeft een 'man'8-) wat moeite met zo'n omschrijving. Ik kan je dan ook geruststellen:
schoon (bn) : beeldig, esthetisch, fraai, knap, magnifiek, mooi, prachtig, smaakvol
Zit er dus ook bij, en daar draait het bij een 500 toch gewoon om...

Was vorig jaar bij het persbericht nog niks over bekend, sindsdien niks meer over gehoord. Dus ik weet niet of deze ook hier te verkrijgen is.

[size=large]Fiat verlaagt uitstoot 500 TwinAir[/size]

De Fiat 500 TwinAir voldeed al op z’n sloffen aan de eisen voor de wegenbelastingvrije status. Fiat heeft de uitstoot van de auto nu nog verder verlaagd.

De Fiat 500 TwinAir met 85 pk sterke tweecilinder en Dualogic-transmissie heeft voortaan een CO2-uitstoot van 90 gram per kilometer. Dat was 92 g/km, ook al ruim onder de grens voor benzineauto’s (110 gram per kilometer). Fiat heeft deze verlaging bewerkstelligd door aanpassingen aan de TwinAir-motor. De versie met handbak had een CO2-uitstoot van 95 g/km, nu is dat 92 g/km.
De nieuwe versies van de Fiat 500 zijn per direct leverbaar. De prijzen van de auto blijven onveranderd. Particulieren betalen zoals gezegd geen motorrijtuigenbelasting, leaserijders profiteren van 14 procent bijtelling.
Autoweek.nl

[size=large]Speciale Fiat 500 voor Gucci-liefhebbers[/size]

Dat de Fiat 500 het goed doet bij modebewuste vrouwen, is geen geheim. Reden voor de Italianen om een speciale Gucci-editie van het model uit te brengen.

Voor de liefhebbers van het Italiaanse modemerk staat er nu bij de Fiat-importeur in Lijnden een speciale editie van de Fiat 500. Deze uitvoering staat bekend als de Fiat 500 by Gucci, en wordt ter ere van het negentigjarige bestaan van Gucci geleverd. De creative director van Gucci, Frida Giannini, heeft de auto zelf gestyled. Onder de kap vinden we de bekende TwinAir-motor met 85 pk, maar bij deze uitvoering draait alles om de aankleding.

De Fiat 500 by Gucci is verkrijgbaar in ‘pearl glass’ wit en zwart of in ‘diep’ zwart. Daarnaast is de naam van het modelabel te vinden op onder andere de 16-inch wielen, de stijl van de deuren en de achterkant van de auto. Het groen-rood-groen van Gucci is terug te zien op onder andere de stoelen, de versnellingspook en zelfs de sleutelhouder. Daarnaast is dit model uitgerust met onder andere ‘Guccissima’ lederen bekleding, een radio/cd/mp3-speler, climate control en zeven airbags.

Voor € 19.395 verwisselt de Fiat 500 by Gucci van eigenaar, voor € 22.195 krijg je de open 500C in Gucci-trim. Belangstellenden konden zich eerder intekenen op een speciale website, nu is de auto ook op afspraak te bewonderen bij Fiat.
m1eysg9bo3k6_800.jpg

m1eysg9bqgk5_800.jpg

m1eysgab35k7_800.jpg

m1eysgab1lk8_800.jpg

m1eysg9bxlk9_800.jpg

Autoweek.nl

Misschien alleen nu pas beschikbaar voor Nederland, maar al wel een tijd te koop in Italië en misschien andere landen? Want in de Italiaanse autosites staat hij nu niet als nieuws genoemd...

Weet iemand of die FIAT 500C Rosa nog ergens te huur is?? M'n beste vriendin is binnenkort jarig en geeft een pink party en ik wil ze een paar dagen in zo'n auto rond laten rijden. Nu kwam ik er echter net pas achter dat Hertz deze niet meer in de verhuur heeft.....

Suggesties iemand???

FIAT-zoekend zei:
Weet iemand of die FIAT 500C Rosa nog ergens te huur is?? M'n beste vriendin is binnenkort jarig en geeft een pink party en ik wil ze een paar dagen in zo'n auto rond laten rijden. Nu kwam ik er echter net pas achter dat Hertz deze niet meer in de verhuur heeft.....

Suggesties iemand???

Als ik het me goed herinner waren er kwaliteitsproblemen met de lak van deze uitvoering en heeft Fiat alle exemplaren teruggenomen.

iDS zei:
FIAT-zoekend zei:

Suggesties iemand???

Als ik het me goed herinner waren er kwaliteitsproblemen met de lak van deze uitvoering en heeft Fiat alle exemplaren teruggenomen.

Klopt, maar ik heb op diverse fora gelezen dat ze kosteloos zijn overgespoten. Ik zie ze namelijk nog regelmatig rijden op de snelweg. De verhuuractie van Hertz was maar tijdelijk en heeft ze terugverkocht aan de importeur. Deze Rosa's zijn daarna weer aan particulieren verkocht volgens Hertz zelf.

Op het 500 forum zijn mensen te vinden die een Rosa hebben. Zoals ik al eerder meldde is de Rosa officieel alleen als dichte variant geleverd. Een cabrioversie is er niet.

Wat is dit dan? Is deze nooit uitgebracht? Want ik zie er idd geen echte foto's van, alleen deze artist impression.
2010%25252BFiat%25252B500C-2.jpg

vertmaori zei:
(...) Zoals ik al eerder meldde is de Rosa officieel alleen als dichte variant geleverd. Een cabrioversie is er niet.

Dit bericht meldt anders. Er zijn 300 open 5oo's Barbie Rosa gebouwd, maar die zijn niet in Nederland geleverd. Volgens het nieuwsbericht bleef deze gelimiteerde oplage voorbehouden aan Groot-Brittannië.

Hier in NL is alleen de dichte variant geleverd, een open versie zul je hier niet vinden. In GB wel de open versie maar die is uiteraard rechtsgestuurd en zul je hier niet kunnen huren.

img_3216.jpg

Na Panda en Punto ook 500 en 500C als Easy
Sinds de nieuwe Panda is er een nieuwe uitvoering bij Fiat te vinden, de Easy. De Easy zit tussen de Pop en de Lounge in waarmee de Easy een soort van ‘betaalbaar en altijd goed’ versie lijkt te zijn. Heb je geen wensen dan is de Pop de beste keuze, wil je van alle gemakken voorzien zijn is er de Lounge. Nu is daar een versie bijgekomen voor mensen die opties willen hebben die het rijden plezierig maken voor een gunstig tarief.

Na de Panda en de vernieuwde Punto zijn nu ook de Fiat 500 en 500C te bestellen als Easy. Met een meerprijs van slechts € 610,- ten opzichten van de Pop lijkt de Easy in één klap de beste keuze te zijn. Voor het extra bedrag krijg je 15″ lichtmetalen wielen, handbediende airconditioning, chromen sierstrip, chromen spiegelkappen en een chroompakket (chromen strip rond logo, op bumpers, achterklep en langs raam). Zou je deze normaal aanvingen dan ben je drie keer zoveel geld kwijt!

De Fiat 500 Easy is nu leverbaar vanaf € 13.695,-, terwijl de Fiat 500C Easy vanaf € 16.495,- in de prijslijst staat. Beide zijn standaard voorzien van de schone 69 pk 1.2 benzinemotor en Start&Stop-systeem, waarmee ze zijn vrijgesteld van bpm en wegenbelasting. Bij zakelijk gebruik geldt het lage bijtellingstarief van 14%.
Bron: https://www.fiatblog.nl/?p=12646

[size=large]Fiat 500 America niet voor Amerika[/size]
AMSTERDAM - Fiat zet over anderhalve week een speciale versie van de 500 op de stand in Zwitserland. De 500 America komt in een gelimiteerde oplage van duizend exemplaren, 500 dichte en 500 open stuks.

De auto is te herkennen aan de striping op de zijkant, de gekleurde wieldoppen en natuurlijk de opvallende Amerikaanse vlag op de spiegels. Volgens Fiat viert de speciale uitvoering dat de 500 vorig jaar ook in Amerika verkocht werd. Toch steekt deze overdreven Amerikaanse 500 niet de oceaan over.

De Amerikaanse Italiaan blijft een Europese aangelegenheid. Toch haalt Fiat Nederland het speciale model niet naar ons kikkerlandje. Het bedrijf wil het modellengamma een beetje overzichtelijk houden. Na zijn debuut op de autoshow van Genève, is de 500 America vanaf maart in andere Europese landen te bestellen.
Bron: Telegraaf

Fiat_500_America_1_965711q.jpg

Fiat_500_America_2_965710i.jpg

Fiat_500_America_3_965709i.jpg

Fiat_500_America_4_965707i.jpg

Grappige commercial. https://www.youtube.com/watch?v=jjYxE2VD7VE

Hier spelen ze nog de vorige, dus misschien komt deze ook nog wel op de Nederlandse tv.

Nog een grappige commercial https://www.youtube.com/watch?v=ObAeb-AAe9E

"Ma cosa guardi?" zegt hij, "Waar kijk je naar?"

‘Fiat 500 Zagato in productie’

m1gy06kbwmu2_800.jpg

De Fiat 500 Zagato Concept van de Autosalon van Genève in 2011 leek een eenmalige uitspatting te zijn, maar niets is minder waar. Fiat wil namelijk de auto in productie nemen.

Dat meldt Fiat-CEO Sergio Marchionne in een interview met Georch Kacher van Automobile Magazine. De 500 Zagato zou in 2013 op de markt moeten komen. Over de motoriseringen is nog niets bekend, maar de concept-car had een 0,9-liter Twinair benzinemotor met 105 pk onder de kap.

De Zagato is niet het enige 500-derivaat dat de komende tijd op de markt komt. Marchionne noemt in het interview naast de al bekende 500L (later dit jaar), de 500XL (zevenzits versie van de 500L, 2013), 500X (cross-over, 2013) en de 500 Elettra EV (2014).

De Nederlandse woordvoerder van Fiat ontkent de berichten: “Fiat heeft Abarth voor de sportieve modellen en ons is geen samenwerking met Zagato bekend. Volgens mijn informatie komt er dus geen 500 Zagato bij de dealers te staan.”

Bron: AW

Wat mij betreft goed nieuws, overeenkomsten met Mini-modellengamma of niet. Een echt Zagato-design mag je gerust premium noemen.

Clignoteur zei:
Wat mij betreft goed nieuws, overeenkomsten met Mini-modellengamma of niet. Een echt Zagato-design mag je gerust premium noemen.

'Premium' is voor zelfbenoemde bourgeoisie, een Zagato design is een echte exclusiviteit: dat heeft zelfs Mini niet te bieden (die doen liever aan monsterdesign met hun Countryman - OK die 500L/XL komt er ook nog aan).
Indien het nieuws bevestigd wordt: leuke actie, maakt het er in dat segment enkel boeiender op!

Clignoteur zei:
De Nederlandse woordvoerder van Fiat ontkent de berichten: “Fiat heeft Abarth voor de sportieve modellen en ons is geen samenwerking met Zagato bekend. Volgens mijn informatie komt er dus geen 500 Zagato bij de dealers te staan.”

Toch mooi dat ze dit soort dingen altijd nabellen bij de importeur. Hoop dat ie in serieproductie gaat, ziet er goed uit!

Fiat 500 MY2012 (via Fiatblog)
Fiat-500-MY-2013.jpg

De Fiat 500 is een auto die het merk een enorme boost heeft gegeven, zowel qua verkoopcijfers als imago. Om de 500 ook na 5 jaar nog zo hip als wat te houden presenteert Fiat vandaag een aantal nieuwe versies en kleuren. Vooral het pakket aan kleuren omarmen we met veel plezier!

De Fiat 500 MY2013 bestaat uit meer verschillende uitvoeringen waarbij de keus dus weer ietsje lastiger (maar niet minder leuk) wordt. Je kunt kiezen uit de Pop, Pop Star, Color Therapy, Lounge, Street, Rock en By Gucci. Kortom: een hele reeks aan uitvoeringen. Aan het motorenaanbod verandert verder niets dus dat blijft bij het vertrouwde.

Als eerste zijn er zes nieuwe carrosseriekleuren toegevoegd aan het palet. Twee daarvan zijn een pasteltint, de andere vier zijn speciale metallic-kleuren. Onze favoriet is Giallo Sole, een gele tint die doet denken aan de gele kleur die in de jaren ’60 en ’70 op de 500 leverbaar was. Vervolgens zijn er nog Beige Cappuccino, Dipinto di blu (blauw), Grigio Colosseo (grijs), Viola Dolce en Rosa Diva.

Net als het exterieur heeft ook het interieur een lichte update gekregen. Nee, geen grote veranderingen maar wat nieuwe kleuren zoals het onderstaande ivoor met bruin en wat donkere varianten. We kunnen ons voorstellen dat de nieuwe kleurencombinaties van het interieur erg mooi kunnen staan bij de nieuwe exterieurkleuren. Tot slot zijn er nieuwe varianten lichtmetaal te kiezen in zowel 14″ als 15″.

Naast de nieuwe kleuren is er ook een hele nieuwe versie, de 500 Street. In principe borduurt die versie voort op een 500 die wel al een tijdje kennen, de Black Jack. In tegenstelling tot die stoere versie is de opvolger in meerdere kleuren leverbaar. Bianco Gelato, Rosso Passione, Nero Vesuvio, Grigio Pompei, Nero opaco Stealth en Grigio Carrara worden allemaal gecombineerd met zwarte 16″ wielen, een spoiler, donkere ramen achter, matchrome afwerking van details aan buiten- en binnenzijde.

Tot slot is er ook nog een versie waarvan we al even niets meer hadden gehoord, de 500 Color Therapy. De Color Therapy is een 500 die gebaseerd is op de 500 Pop en in een aantal kleuren leverbaar is. De kleuren zijn allen een knipoog naar het verleden. Je kunt kiezen uit Beige Cappuccino, Giallo Sole, Rosso Passione, Azzurro Volare en Grigio Carrara. Naast de kleuren is deze variant te herkennen aan de witte wielen met chroom en witte spiegels en antenne. Ook binnen is een hoop wit terug te vinden, allemaal een knipoog naar vroeger.

Fiat-500-range-renews-Model-Year-2013.jpg

Fraai nieuw kleurtje. Verder geen grootse wijzigingen, maar die had ik ook niet verwacht. Opvallende velgen wel, ik vind ze behoorlijk lijken op de velgen zoals VW doe onder de Up dn Beetle levert.

Waarom monteert Fiat geen Multiair techniek op de 1.2 FIRE? Als het op de 1.4 past dan toch zeker ook op de 1.2. Zeker voor Nederland interessant want dan zal 'ie ongetwijfeld weer belastingvrij zijn, de 1.2. Ook de armsteun uit de Amerikaanse 500 zou niet verkeerd zijn. Dat verhoogd het comfort aanzienlijk.
Overigens, in de UK heeft Fiat inmiddels al meer dan 100 000 vijfhondertjes verkocht. Best een prestatie!

Lancia Lover zei:
Overigens, in de UK heeft Fiat inmiddels al meer dan 100 000 vijfhondertjes verkocht. Best een prestatie!

Da's best veel. Vorig jaar 25.607 stuks verkocht en in 2010 waren het er 26.920. En toch maar 15de plek in 2011, van een Fiesta verkochten ze er bijna 100.000 in één jaar in het Verenigd Koninkrijk.

In Nederland is Fiat blij met 25.000 stuks van alle modellen bij elkaar.

Clignoteur zei:
Lancia Lover zei:

Da's best veel. Vorig jaar 25.607 stuks verkocht en in 2010 waren het er 26.920. En toch maar 15de plek in 2011, van een Fiesta verkochten ze er bijna 100.000 in één jaar in het Verenigd Koninkrijk.

In Nederland is Fiat blij met 25.000 stuks van alle modellen bij elkaar.

Voor een Fiat is de 15e plek best hoog in de UK. In april en mei wist de 500 voor de 4e en 5e keer in de Britse top 10 door te breken. Denk dat een van de redenen is dat de 500 vrijgesteld is van de 'congestion charge' in London, of het moet zijn dat Britten graag relatief veel betalen voor hun auto's, getuige de hoge noteringen van de Duitse Drie in de UK: Best Selling Cars Blog

Lancia Lover zei:

In de USA had Fiat een plus van 128% in het eerste kwartaal, alleen dit getal was niet gespecificeerd! Ben best benieuwd hoeveel Fiat's 500 daarbij waren!

speedtouch zei:
Lancia Lover zei:

In de USA had Fiat een plus van 128% in het eerste kwartaal, alleen dit getal was niet gespecificeerd! Ben best benieuwd hoeveel Fiat's 500 daarbij waren!

Nou, de Fiatwebsite biedt wat dat betreft uitkomst: https://www.fiatusa.com/en/
Waarvan overigens 4.003 in mei en 3.849 in april.

Hier zijn alle cijfers van de 500 in Noord-Amerika tot dusverre.
Hij begint in ieder geval ook daar steeds beter te lopen, dankzij meer dealers en Abarth.

[size=medium]Fiat 500e: elektrisch rijden maar dan retro[/size]
[size=x-small]Autonieuws • 16 november 2012 • Tekst: Bob Kroese[/size]

Fiat presenteert de 500e. Deze elektrisch aangedreven 500 komt voorlopig niet naar Europa maar is daarom niet minder interessant.

Fiat brengt een interessant nieuwtje mee naar de LA Auto Show: de 500e. Deze knaloranje 500 heeft een elektrische aandrijflijn. We moeten het nog even doen met twee foto’s, de specificaties van de auto houdt Fiat nog voor zichzelf.

De 500 heeft enkele aerodynamische aanpassingen ondergaan. De vorm van de wielen, sideskirts en de dichte grille zorgen voor een zo gunstig mogelijke stroomlijn. De ondergrille en spiegels zijn uitgevoerd in een contrasterende kleur. In het interieur vinden we de oranje/witte kleurstelling terug. De pook heeft plaatsgemaakt voor vier knoppen en de tellers in het instrumentarium zijn vervangen door een beeldscherm.

De 500e is Fiats eerste elektrisch aangedreven auto – de Panda Elettra uit de jaren '90 daargelaten – en vooral ontwikkeld om praktijkervaring op te doen voor toekomstige elektrisch aangedreven modellen. Dat betekent niet dat de 500e een studiemodel is, de auto gaat volgend jaar in de verkoop in Californië. Dat Fiat juist die Amerikaanse staat uitkiest is niet vreemd, het merk kan op die manier aan de strenge regels van CARB (California Air Resources Board) voldoen.

215689-fiat-500e-800x533.jpg

215690-fiat-500e-800x533.jpg

Bron: https://www.autokopen.nl/autonieuws/2012/november/32167-fiat-500e-elektrisch-rijden-maar-dan-retro

Happig topic hier. Leuke kleuren van de 500E, al vind ik de voorspoiler wat overdreven.

Een interessante verkoopanalyse over de 500/Panda/up/Citigo/Mii:
https://carindustryanalysis.wordpress.com/2012/11/20/fiat-panda-leads-again-in-october-2012/
Ik post het hier omdat het grote succes van de 500 hier voornamelijk belicht wordt.

Maar niet voor ons...

Auto55.be zei:
Was het maar zo dat dit elektrisch geladen karretje op de markt wordt gebracht omwille van ecologische redenen. Maar zoals wel vaker moeten we de motieven elders gaan zoeken. Het is immers de staat Californië die eist dat autobouwers een uitstootvrij model op de markt gooien, op straffe van uitsluiting. Dus produceren de Italianen hun 500e met een omgerekend verlies van € 7.800 per stuk. Van een motivatie gesproken. Op technische praat moeten we nog een paar dagen wachten, tot het model zijn opwachting maakt tijdens de American Music Awards. Daarna verhuist hij naar de LA Auto Show, waar het grote publiek kan kennismaken.

Auto55.be zei:
Zijn komst deed al wat stof opwaaien. In die zin dat het Californische machtswezen de Italiaanse autobouwer haast verplichtte om een elektrisch aangedreven 500 op de Amerikaanse markt los te laten. Dat Fiat aan elk exemplaar omgerekend € 7.800 verloor, mocht geen excuus wezen. Het verwondert dan ook niemand dat de guitige stadsrakker Europa laat voor wat het is. Geen 500e voor ons dus, of toch niet via de invoerder. In de Verenigde staten moet de liefhebber er ongeveer $ 35.000 voor neertellen.

500e live @ Los Angeles International Auto Show:

2013-Fiat-500e-front-1024x640.jpg

2013-Fiat-500e-front-three-quarter1-1024x640.jpg

2013-Fiat-500e-rear-three-quarter-1024x640.jpg

2013-Fiat-500e-rear-1024x640.jpg

2013-Fiat-500e-interior-21-1024x640.jpg

Meer foto's: https://rumors.automobilemag.com/los-angeles-2012-fiat-finally-unveils-500c-abarth-and-500l-187813.html

Fiat 500S

fiat-500s_1.jpg

fiat-500s_2.jpg

fiat-500s_3.jpg

fiat-500s_4.jpg

fiat-500s_7.jpg

https://www.omniauto.it/magazine/22139/fiat-500s
https://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/fiat/21174901/__Fiat_500S_ook_richting_Nederland__.html

De aandacht voor de Fiat 500 zal niet gauw verflauwen, want na al het nieuws over de geüpdatete 500, elektrische 500e voor Noord-Amerika en de 'schaap in wolfskleren' 500S is er belangrijk nieuws voor de Nederlandse markt: de 1.3 MultiJet 16v keert weer terug, zo meldt Auto Italia. Zakelijke rijders profiteren van 14% bijtelling en er geldt wegenbelastingvrijstelling voor 2013. Het vermogen bedraagt hetzij 85, hetzij 95 pk. Op de precieze specificaties en prijzen is het nog even wachten.

Terug
Bovenaan