Fiat 500 (facelift p.43)

• Onderwerp starter Onderwerp starter -
  • Startdatum Startdatum
Ik waag het te betwijfelen of het bij een beperkte oplage blijft. Als deze open uitvoering een succes gaat worden zou Fiat wel heel stom zijn om er niet meer van te maken.

Fiat heeft denk ik er verstandig aan gedaan om niet zo'n ingewikkelde constructie te gaan bedenken als Citroën heeft gedaan met de C3 Pluriël. Die schijnt nog wel eens met lekkage problemen te kampen.

Stel dat ik een 500 zou kiezen, dan zou ik toch gaan voor eentje met het glazen kanteldak. Minder inbraakgevoelig en toch (een beetje) de wind in je haren!

Het is echt een gaaf bakkie om te zien. Nog leuker dan de gewone 500! Wat me tegenviel was dat de 500 het enige model was dat er op de Fiat-stand stond. Kreditcrisis?

[size=large]Speciale Fiat 500C voor Aids-gala[/size]

Speciaal voor het Cinema Against Aids gala heeft Fiat een speciale 500C gemaakt. Deze 500C by Diesel wordt geveild tijdens het filmfestival in Cannes.
Fiat heeft voor de auto de hulp ingeroepen van kledingfabrikant Diesel. De 500C by Diesel heeft een groene lak in combinatie met een zwarte stoffen kap. Het lichtmetaal heeft een diameter van 16 inch en is getooid met Diesel-logo’s, net als de zijschermen. De remklauwen hebben een gele kleur meegekregen. De vijf luchtinlaten zijn een eerbetoon aan het koelingssysteem van de oer-500.
Ook de interieurontwerpers mochten losgaan op de 500. Het omhulsel van de achteruitkijkspiegel heeft de Diesel-behandeling gekregen en de stoelen zijn voorzien van spijkerstof met gele stiksels. Het Diesel-logo vinden we ook terug op de versnellingspook en op het instrumentarium, dat een gele achtergrond heeft.
De speciale 500C heeft de bekende 1,4-liter viercilinder aan boord, goed voor 100 pk. De 500C by diesel is een van de pronkstukken op de veiling van de AmFAR (the American Foundation for AIDS Research). Op het feest, met beroemde gasten als Bill Clinton en Sharon Stone, hoopt deze organisatie meer dan zeven miljoen dollar voor de aids-bestrijding op te halen.
afea4b7b18707ca12102a4561b2c12eb.jpg

200c1cbc985071a0089eeef590a03c09.jpg

Wauw dat beestje is vet :O
Daar kan ik bezwaarlijk een vrouwen- of dameskappersautootje in zien ...
De gewone 500 is al een hebbeding, dit is pas een echte "must have" (tu)

't Eerste wat je moet doen is alles waar 'Diesel' op staat afplakken en er dan heerlijk mee langs de Amstel gaan toeren. Dakje open! Echt een leuk wagentje!:-D

Nieuwe foto's van de 500C:

fi50c213_4a4086457bd59.jpg

fi50c220_4a408646a610c.jpg

fi50c216_4a40864617f9a.jpg

fi50c423_4a40864c62e28.jpg

fi50c415_4a40864b6b319.jpg

fi50c503_4a4086500ee00.jpg

fi50c414_4a40864b4a7a1.jpg

74 foto's: https://news.auto.cz/nove-modely/fiat-500c-podrobne-informace-a-nove-fotografie-italskeho-polokabrioletu.html

[size=medium]Fiat 500 1.2 Pop Convertible[/size]

24699115142631356x236.jpg
24699115224695356x236.jpg

24699115045800356x236.jpg
24699115114301356x236.jpg

24699115114801356x236.jpg
2469911502454356x236.jpg

24699115046487356x236.jpg
2469911504718356x236.jpg

Should I buy one?
This extension of the 500 range is as impressive as the Abarths are for their effectiveness. It loses little in refinement and convenience over the standard hatch, its roof is well-designed and easy to use – it even part-closes when you open the boot to allow its lid to open – and the 500 is now a better car to drive than it was when first launched.

While £3000 is a substantial hike over the closed car, you do get air-conditioning. And it’s reasonably priced against its rivals, being usefully less than the Mini convertible, and only slightly more than the miserable-looking Mitsubishi Colt CC. The Citroen C3 Pluriel, which is perhaps conceptually closest to the 500C, is completely outclassed. All of which makes for an excellent buy.

Complete rij-impressie: https://www.autocar.co.uk/CarReviews/FirstDrives/Fiat-500-1.2-Pop/241095/

Ik ben er nog niet uit welke kap het leukste is van de bovenste twee met rode lak: Wit of zwart linnen. Leuk is 'ie hoe dan ook.
De velgen van het 500tje op de foto's die Daewoo-Chevrolet plaatste vind ik echt beter passen, zeker wanneer hij rijdt!
Het heeft iets weg van de charme van de 2cv (het eendje), maar dan iets stoerder.

Wat zal die griet op de achterbank een gefakete lach hebben; zo breed zul je daar niet zitten!

Trouwens, wel een ludieke actie, die ik net in mijn mailbox kreeg:

Doe met ons mee en zing ‘Happy birthday 500!’.

Wat gaat er gebeuren op vrijdag 3 juli? De 500 is twee jaar oud en we hebben een surprise party georganiseerd.

Het maakt niet uit of je wel of niet de wijs kunt houden, een tenor, bariton, rapper of ‘rock chick’ bent... want om mee te doen aan de verjaardag van de 500, moet je gewoon op komen dagen.
Maar wees wel op tijd, want we organiseren een ‘flash party’ en meteen als de 500 arriveert zingen we allemaal ‘Happy birthday’.

Schraap dus je keel, vertel het je vrienden, neem je mobieltje mee, maak een foto of video en tag het ‘Happy birthday 500!’.

We komen bij elkaar op vrijdagmorgen, om 9.30 uur op deze plek:
op de dijk bij de haven in Volendam

De hele wereld zal de 500 ‘happy birthday’ toezingen op dezelfde dag: van Spanje tot Polen, van het Verenigd Koninkrijk tot Japan. Deze wereldwijde verjaardagsgroet zal worden gefilmd en zal daarna op Youtube te zien zijn!

Stond gistermiddag naast een witte 500 Abarth (16-HFG-2) geparkeerd. Wat een prachtig wagentje zeg! B)

Ah volgens mij zitten hier wat 500 kenners :T

M'n collega die nu nog een BMW 318tds station rijdt vondt het tijd voor wat anders. Zijn wens was al lang een 330d, echter zijn er wat rekenslagen gemaakt. Dankzij wat wetswijzigingen is ook nog eens de wegenbelasting weggevallen voor 14% auto's, waaronder ook dus wat versies van de 500.

Uiteindelijk bleek dat hij 200 euro per week kon besparen door een 500 te gaan rijden ipv 330d :}
Vorige week heeft ie een 500 1.2 Sport dualogic start-stop besteld(tu) met wat opties als airco,zwart leer, radiosysteem etc.. de kleur is meen ik electroclash gray.

Mijn vraag, wie weet welke velgen hier standaard op zitten én tot welke maat je kan gaan? Er komen namelijk witte OZ's op.
16" zal wel redelijk aan de max zijn denk ik? Daarnaast, wie heeft er een foto van de kleur, incl rode striping langs de zijkant?:T

@ Adinsx: Feliciteer je colega maar!!! Kan'ie zich echt geen buil aan vallen hoor, zo'n 500tje. En ja, helaas kan ik je geen antwoord geven op je vraag naar die (max) maat van de velgen. Maar dat Electoclash Gray met witte O.Z. -velgen lijkt me een geweldige combi!!! Foto's van zijn nieuwe 500, wanneer hij 'm heeft zijn hier natuurlijk van harte welkom!!!:-D

P.S.

@100% Audi-fan: Die 'smile' zal niet echt gefaket zijn: Italiaanse damens zijn écht niet zo lang :)

100% Audi-fan zei:
Wat zal die griet op de achterbank een gefakete lach hebben; zo breed zul je daar niet zitten!

Trouwens, wel een ludieke actie, die ik net in mijn mailbox kreeg:

Als ik haar zo zie, heeft ze 'onhandig' lange benen. Is wel een mooie reclamestunt hoor, zeg nu zelf.
Tja, lange benen zijn onhandig, maar niet in een Fiat 500. (Ik heb ook eens meegevoeld (geestelijk hoor) met een collegaatje die er over inzat over haar onhandige lange benen, dus ik kan er over meepraten)

Gister TopGear (herhaling?) gezien over de beste kleine auto op de markt. Kandidaten waren de Roomster, MiTo en IQ. De winnaar? De 500! Op het eind reden ze in Nothing Hill Londen (=heel trendy wijk) om te kijken of de 3 auto's daar populiar waren. Er reden alleen maar 500's (stuk of 20). Heel grappig om te zien en ze hebben nog gelijk ook natuurlijk. (:P)

ja dat heb ik gezien, geweldig.

alle kleuren stonden daar, maar het leek wel dat fiat als sponsor op trad, er reden namelijk alleen maar 500!!

[size=large]Fiat 500 Rosa in het land[/size]

Fiat brengt een wel heel speciale versie van de 500 op de markt. Het kleine Fiatje was al nooit een auto voor echte kerels, maar een duidelijker vrouwenauto dan de Rosa-versie zijn we nog niet eerder tegengekomen.
Overduidelijk geïnspireerd op de Barbie-versie van de Fiat 500 brengen de Italianen nu de Rosa-versie van de rugzakje-nieuwe-stijl op de markt. In totaal zijn er zeshonderd gebouwd en de Nederlandse dealers hebben er honderd besteld. Een AutoWeek-lezer kwam gisteren een trailer vol tegen. Dit is een roedel Rosa's die is bedoeld voor verhuurder Hertz; die neemt er in totaal 25 in ontvangst.
Eerder kon autoweek.nl als eerste de specificaties van de 500 Rosa melden. De roze 500 staat in de Start&Stop-uitvoering voor 15.995 euro in de prijslijst. Een Dualogic-automaat kost niets extra en voor een Lounge-uitvoering komt er 1.300 euro bovenop.
Naast zijn bijzondere exterieurkleur heeft de Rosa als extra’s roze vloermatten en een roze omhulling van de sleutel. De roze 500 is er alleen met de 69 pk sterke 1,2-liter benzinemotor.
6e46f627603faf8769d708ba8c0e272d.jpg

82f1375b2699940a4906fdcd9803a464.jpg

b8d3eb3a58c9c4f34bd305fe001db9d2.jpg

Ik had eerder verwacht dat Hertz knalgele exemplaren zou bestellen. Dit vind ik wel de ultieme Barbie-auto. Veel meer nog dan een roze New Beetle of Jimny/Vitara.

al kreeg ik geld toe bij zo'n roze...

Ook een afschrijving waar je ziek van wordt, vrees ik.

Superstoer :)
Maar dat AW schrijft dat dit "al nooit een auto voor echte kerels is geweest". Dat vind ik (subjectieve) onzin!
Geinig van Hertz. Ik ben benieuwd hoe vaak ik 'm (in A'dam Zuid) zie rijden :)

En ik maar denken dat de roze 500 (barbie edition dus) die ik 2 weken terug bij onze dealer zag een wrap was...

Ik mag het niet zeggen, maar deze kleur ( roze ) zou ook wel populair zijn bij de homo's. Dus deze wagen met deze kleur zou ook wel in trek zijn bij de homo's.

Het hoeft niet altijd zo te zijn, want ik vind het ook wel een leuke en een opvallende wagen, de 500 in kleur roze.

Homo's hebben meestal wel een beetje smaak. Vooral vrouwen vinden zo'n roze 500 te gek.

Iemand hier al een 500c 'in het echt' gespot? Ik ben erg benieuwd! TG magazine is iig laaiend enthousiast...

Ja, een hele vrachtwagen vol op de snelweg.

Ik vind hem een beetje te veel op een Citroën lijken, dakje is ala 2CV / C3. Vind ik het niet mooi op de 500.

@ RR1: Dakje a la 2cv snap ik wel. Dakje a la C3...?
Verder vind ik 'm in niets op iets van Citroën lijken (subjectief, maar toch...).

Fiat Rider zei:
Ik mag het niet zeggen, maar deze kleur ( roze ) zou ook wel populair zijn bij de homo's. Dus deze wagen met deze kleur zou ook wel in trek zijn bij de homo's.

Waarschijnlijk leest Fiat mee hier, want na deze gouden tip hebben ze gelijk een Fiat 500 Rosa mee laten varen bij de Gay Pride Canalparade.

Fiat_500_Rosa_03.jpg

6d98a8c2679957b484d7d0b89350aab5.jpg

RR1 zei:
Ik vind hem een beetje te veel op een Citroën lijken, dakje is ala 2CV / C3.

Het 500C dakje is toch echt ook retro overgenomen van de Nuova 500 uit 1957.

RCL227_04500_big.jpg

En die had het weer van zijn voorvader, de 500 (meer bekend als Topolino) van 1936:

toop.png

Dus niets Citroën-gedoe, gewoon Fiat-style.

Ik heb vandaag zo'n roze Fiat 500 gespot.
Hij stond bij een autoschade-bedrijf, waaruit blijkt dat het toch echt een vrouwenauto is.;)

Shady zei:

Deze kleur zou verplicht moeten zijn bij deze auto. Ik kan me geen enkele gezonde man voorstellen die in een Fiat 500 gezien zou willen worden.
Ik ben dit model zo moe de laatste maanden. En nog meer de beroerd rijdende bestuursters van dit semi invalide-karretje.

Terug
Bovenaan