Fiat 500 (facelift p.43)

@ Cassiopeia: Géén idee. Ik heb net wel ff gezocht, maar kom er (ook) niet achter.

@ Fiat Rider: Dankje voor je compliment voor mijn foto van 26-08

Deze velgen had ik nog nooit in 't wild gezien:
Anderevelgjes.jpg

Ok... nog ééntje: DOORLEEFD IS MOOI!
doorleefdismooi.jpg

je ziet ze vooral in het wit hè....

maar ik kom sochtends elke werkdag een zwarte tegen. Dat staat hem ook erg goed zeg!

De hamster = The Stig! zei:
@ Cassiopeia: Géén idee. Ik heb net wel ff gezocht, maar kom er (ook) niet achter.

Ik ben er van overtuigd geraakt dat de 500 Naked een marketingtruc van Fiat is. De auto is wèl aangekondigd en beprijsd, maar nergens te koop. Hij staat in geen enkel land in de prijslijst. Ook niet in Italië en zelfs niet in Polen, waarde de 500 wordt geproduceerd. Overal is de Pop, die EUR 1.500 duurder is, het instap-model. De Naked wordt als een lokkertje-naar-de-showroom gebruikt. Als de mensen daar eenmaal zijn, dan zullen ze gauw geneigd zijn om hun handtekening te zetten onder een koopcontract voor een (veel) duurder model. De Naked wordt achter de hand gehouden als de verkoop gaat teruglopen.

Dit is dus de lelijkst beplakte 500 die ik tot nu toe gezien heb. Alleen vanaf een afstand van 500m ziet'ie er nog wel aardig uit, omdat'ie dan roze lijkt.
Gelukkig vind ik het aantal beplakte 500tjes die ik tegenkom erg meevallen.
roze500.jpg

Hallo allemaal

Even een paar vraagjes want we zijn bezig om voor mijn vrouw een 500 te kopen.

Wie heeft er ervaring met leren bekleding achteraf laten monteren ?
kun je ook de origine Fiat zittingen en rugleuningen in leer bestellen en dan op het stoelframe monteren of is dat extreem duur ?
en wat doe je dan met de deurplaten natuurlijk ?

Kun je de zijstootstrips ook achteraf monteren
dat kan met de dakspoiler wel weet ik.

Groetjes Erwin

VWPassatCC zei:
Wie heeft er ervaring met leren bekleding achteraf laten monteren ?

Het ligt er natuurlijk aan bij welk bedrijf je dit laat doen.
Over het algemeen is het resultaat goed en benaderd achterafinbouw het resultaat van fabrieksleder.

Vermijd echter wel het bedrijf Cabarra.
Zij schijnen niet echt goed werk af te leveren.

Verder heeft forummer A6-RED zijn interieur laten bekleden bij Alba en dit ziet er prima uit.(y)

VWPassatCC zei:
en wat doe je dan met de deurplaten natuurlijk ?

Die kunnen ook gewoon met leer bekleed worden.

Hier bij de Scania garage staat een Fiat 500 ook voorzien van reclame 'Standaard met V8'!

Right!

Misschien zijn dat toekomstplannen (acterbank eruit (zie Renault 5 en Clio V6:D)
Néé, ik ben daar eigenlijk ook geen voorstander van hoor, trieste halfords stickers(n)

Fiat 500 by Diesel: the Urban Survival Vehicle

Het bekende Italiaanse kledinglabel Diesel en Italiaanse autofabrikant bundelen hun krachten. De Fiat “500 by Diesel” wordt geproduceerd in een gelimiteerde oplage (10.000 stuks in twee jaar) en combineert 2 ogenschijnlijk totaal verschillende werelden: die van de mode en die van de automobielindustrie.
Allebei delen ze echter belangrijke concepten zoals talent, creativiteit, sympathie en innovatie, kortom dé ingrediënten van het wereldberoemde Italiaanse design.

Het Centro Stile Fiat onder leiding van Roberto Giolito, de ontwerper van de nieuwe 500 en het designteam van Diesel o.l.v. Lars Schwartz, tekenden de “500 by Diesel”. Doel van het project was het ontwerpen van ‘the Urban Survival Vehicle’; een auto die zich soepel door het verkeer beweegt en tegelijkertijd de persoonlijkheid van de jonge en originele bestuurder uitstraalt. De “500 by Diesel” is een exclusief product dat voldoet aan de eisen van alle mogelijke klanten, zonder onderscheid des persoons, van minimalist tot excentriekeling.

De Fiat “500 by Diesel”, gebaseerd op de Sport-uitvoering, valt om te beginnen op door zijn bijzondere lakkleur “Verde Diesel” (Diesel groen). Dit is een verwijzing naar de privé helikopter van Diesel CEO Renzo Rosso. Daarnaast zijn nog 2 andere kleuren leverbaar: nero en marrone Diesel; zwart en bruin Diesel. Ook springen de 16’’ lichtmetalen velgen met Diesel logo in het oog, net als de gele remklauwen (alleen op de 100 pk 1.4), de Diesel-sierstrips èn de buitenspiegelkappen. Deze laatste zijn uitgevoerd in de kleur van mat gepolijst staal, net zoals de grille, bumpers en de karakteristieke ‘snorharen’ aan de voorzijde.

Ook binnenin een hoog gehalte aan Diesel elementen: in jeansstof uitgevoerde stoelen met gele stiksels, het Diesel logo op instrumentenpaneel en pookknop èn een speciaal zakje aan de zijkanten van de voorstoelen dat refereert aan de vijfde ‘pocket’ van de Diesel jeans.

De Fiat “500 by Diesel” wordt geleverd met de 3 reeds bestaande - Euro 5 Ready - motoren: 1.2 69 pk benzine, 1.4 16v 100 pk benzine en de 1.3 Multijet 75 pk met roetfilter, gekoppeld aan een 5- of 6-versnellingsbak. De benzine-uitvoeringen kunnen worden gecombineerd met de gerobotiseerde versnellingsbak Dualogic waarmee zowel automatisch als handmatig geschakeld kan worden.

De Fiat 500 by Diesel is vanaf vandaag in Italië verkrijgbaar vanaf € 15.000.
Image1-20080923103418.jpg

Image2-20080923103418.jpg

Image3-20080923103418.jpg

Bron

Vreselijk ordy, maar net zo lekker(y) Ik denk dat alleen (Essen-)tuners de fantastische 500 om zeep kunnen helpen.

Hallo

Ik heb nog een nieuwe dakspoiler voor de Fiat 500 te koop hij is in de grondverf gespoten
We hebben nu een Abarth spoiler besteld en deze kon ik niet meer annuleren.
Kost nieuw € 159,=
doe me een mooi bod dan stuur ik hem zo naar je op.

Erwin

Fiat 500 na Christus publiekstrekker bij tentoonstelling 'Glorie van Rome'
Met ruim 450 kunst- en gebruiksvoorwerpen afkomstig uit collecties van topmusea als het Museo Nazionale Archeologico in Florence en het Museo Archeologico in Siena, presenteert de Kunsthal Rotterdam een omvangrijke tentoonstelling over het burgerlijk leven in het Romeinse Keizerrijk (11 oktober 2008 t/m 8 maart 2009).
Fiat ondersteunt de tentoonstelling “Glorie van Rome” en laat voor de duur van de tentoonstelling een Fiat 500 met de toepasselijke bedrukking ‘Glorie van Rome’ en ‘Fiat 500 na Christus’ rondrijden. Een leuke verwijzing naar het Italiaanse erfgoed dat in de tentoonstelling te zien is. Want naast grote marmeren sculpturen, verfijnd glaswerk en authentiek terracotta, zijn bijzondere objecten te zien waaronder een uiterst zeldzame buste van Caesar Augustus en een gouden slavencollier. De collecties worden voor het eerst buiten Italië tentoongesteld en zijn aangevuld met archeologische vondsten van Nederlandse musea. Bovendien past deze nieuwe vorm van culturele guerrillamarketing goed bij de Kunsthal: een breed en divers publiek wordt hiermee op originele wijze geattendeerd op de tentoonstelling.

Kinderpaviljoen

In de tentoonstelling is een kinderpaviljoen opgenomen waar de jongere bezoekers aan hun trekken komen. Zij kunnen er graven naar Romeinse schatten, bellen met keizer Nero, Caligula of Hadrianus en zich verkleden als soldaat of deftige dame.

Met een speurtocht door het Keizerlijke Rijk kunnen zij een Romeins paspoort verdienen.
Image1-20081020141647.jpg

Image2-20081020141647.jpg

Image3-20081020141647.jpg

Bron

[size=large]Leenauto voor Ferrari-rijders[/size]

Ferrari-rijders die in Duitsland hun auto wegbrengen voor een servicebeurt, krijgen een Fiat 500 als leenauto mee. En niet zomaar eentje: het is de in samenwerking met Ferrari ontwikkelde ‘Limited Edition’.
Alle dertig Ferrari-partners in Duitsland hebben speciale mede door Ferrari ontwikkelde Fiat 500 ingezet als leenauto. Het is natuurlijk nogal een overgang, maar om het leed te verzachten is de speciale 500 in elk geval in het beroemde Rosso Ferrari uitgevoerd. Ook ligt deze 500 wat lager dan een standaard exemplaar en 16 inch wielen, speciale rode remklauwtjes en een uitlaat met een indrukwekkend geluid. Binnenin is het leder wat de klok slaat en verder zijn er sportpedalen en een lederen stuurwiel met rood stiksel. De Ferrari –bezitters hebben maar de beschikking over 100 pk.
In totaal worden er tweehonderd van deze ‘Limited Edition’ 500 gebouwd. Daarvan zijn er nu dus al dertig vergeven als leenauto voor de Duitse Ferrari-handelaren.
3072bc735697c3b8ef499a5e853f31e2.jpg

a4f95069f396b3e0c9833fc24db1f839.jpg

ecfe56cf97d022bc83fcdccb8de68c77.jpg

d933227c077111d57b730c8d9ea62cb7.jpg

7d04032d8181f98fe02393b3e806d524.jpg

c17ef53048fb770da9f272e65abcc9bd.jpg

Wanneer staat de nieuwe Fiat 500 Dualogic Start & Stop A-label 110 gr co2 bij de Nederlandse dealers?

Hey iedereen!

Ik en mijn vader willen een nieuwe fiat 500 gaan aanschaffen en deze als reclame auto gaan rijden.
Ik verkoop mn Audi A3, en rijd in de nieuwe 500!
Maar toch...... twijfel ik een beetje, van een audi naar zon klein fiatje 500...... Rijd het lekker? is het niet dat als ik 60 rijd ik het idee heb 120 te gaan? enz.
Het zou gaan om een 1.2 Pop met airco, de kleur is nog onduidelijk.

Iemand leuke ideen? Ons bedrijfslogo is appeltjesgroen met donkergrijs!

Met vriendelijke groet,

Joyrider

ps: Zaterdag proefrit! ik ben heeeel benieuwd

Als het om het imago gaat als reclame auto en je gebonden bent aan de 500, doen! Rijdt echt lekker. En het is ook een zeer stille auto. Zeker de 1.2 heeft bij lage toeren al veel koppel beschikbaar en je merkt niet dat het maar een 70pk motortje is.

Maar qua rijgedrag? Liever de nieuwe Ka. Dezelfde auto, maar goedkoper en rijdt net iets lekkerder. De Ka heeft een wat zachtere afgestelde schokbrekers en daarmee voorkom je het springerige gedrag dat ik helaas heb gemerkt in een 500 1.2 Sport. De Ka biedt meer voor minder geld.

Is er iemand op de hoogte of de 1.4 dualogic 6 versnellingen heeft zoals de handgeschakelde versie , of slechts 5 , en wanneer de optie stuurbediening (schakelpeddles) verkrijgbaar is (staan reeds op de optielijst )

Ik hoop idd dat ze die zesbak op die 1.4 leveren, want dat zou een zuinige optie zijn:D

@Migel@angelo: Hij biedt helaas dus ook stukken minder Ka-rakter. Die nieuwe Ka vind ik écht een duffe auto geworden (hoe goed'ie ook mag zijn).

En wat is'ie lekker: de 500 Abarth esse esse. Vandaag wat foto's gemaakt. Een weekje Abarth is enorm verslavend zeg! Jammer dat'ie weer terug moet...

abarth500ss02.jpg

Meer: Klikkerdeklik!

Ziet er goed uit, Carlo!

Laatst zag ik een 500 in onderstaande uitvoering rond rijden. Met name de velgen vond ik heel apart (heel chique en stoer), zo had ik hem nog nooit eerder gezien.

Een stoer geluid maakt zo'n Abarth!: https://www.youtube.com/watch?v=yDxTP3INgA8

Ik zeg het lijkt sprekend hierop: https://www.youtube.com/watch?v=vyowAU4puO8 :p

Klein Ferrari'tje!..:D

Fiat geeft de eerste informatie vrij over de 500C. Het cabrioletje beleeft over een paar weken zijn showdebuut op de Autosalon van Genève. Laat de lente maar komen!

Fiat heeft officiële informatie vrijgegeven over de 500C. Dat is de open variant van de 500. Zoals al eerder gemeld, heeft de auto een canvas dak en blijven de bogen behouden voor de benodigde stijfheid. Het dak kan elektrisch open en dicht, heeft een glazen achterruit en is leverbaar in de kleuren ivoor, rood en zwart ‘zodat met elke carrosseriekleur een goede combinatie te vinden is’, aldus Fiat. Speciaal voor de open 500 zijn de kleuren ‘Pearl Red en ‘Warm Grey’ in het palet opgenomen.
Natuurlijk is de 500C geïnsprireerd op de klassieke open 500 die in 1957 verscheen. Die had een zelfde soort canvas dak. De Fiat 500C is net als de dichte variant leverbaar met de 69 en 100 pk sterke benzinemotoren en de 75 pk Multijet diesel. De 500C wordt gewoon gebouwd op de zelfde lijn als de normale 500 in het Poolse Tychy.

6d98a8c2679957b484d7d0b89350aab5.jpg

66cd8806efc7a3f734c65588ed705229.jpg

f56c384893d8e2bda16e60ced831074f.jpg

bfac0aca5e46bbd34dfbd665586f309f.jpg

058da39702903a272333adba9c63e737.jpg

41fd199d4d2eca4d20c757f7af615e09.jpg

Bron: autoweek.nl

Hier kom je niet mee weg voor minder dan 20k, vrees ik..

Smith

Jammer dat ze het opengevouwde dak niet goed hebben weggewerkt, dat betekent dat het niet echt een veilige wagen is.

Want qua zicht naar achteren is daardoor niet 100%, en daardoor laat hij wat punten liggen op dit punt.

[size=x-large]Het blijft jammer!![/size]

FR, de vrouwen die er in gaan rijden zullen nooit 100% veilig over de wegen scheuren. Met of zonder zicht achteruit...

Als Fiat een cabriolet wil maken, ben ik er meer voorstander van dat ze dat doen met een opvolger van de Barchetta. Dit kan ik toch nauwelijks een cabrio noemen. Dit is ongeveer hetzelfde als wat de Eend standaard had.

Leuke auto, dat absoluut! En het rijdt heel best, zo'n 500. Heb zelf pas een dagje in een gewone 500 mogen rijden. Voelt heel volwassen aan allemaal!

Echter, als ik op zoek zou zijn naar een cabriolet, weet ik niet of deze op mijn shortlist zou staan - de praktische toepasbaarheid even buiten beschouwing latend. Je zit namelijk nog altijd met die beide dakstijlen. Hoewel het denk ik wel mooier is dan zonder dakstijlen, heb je alleen bóven je maar het echte vrijheidsgevoel. In een cabrio zou ik - misschien is 't persoonlijk? - echter ook geen dakstijlen willen hebben. Gewoon écht een vrij gevoel. Helemaal aangezien het een kleintje is, zou je 's zomers alsnog een opgesloten gevoel hebben, denk ik.

De reden voor de zijstijlen zijn de gunstigere prijs en het verleden , bij een echte cabrio is het chassis verstevigd dus veel duurder

[size=large]Barbie Fiat 500: dames, deze is voor jullie![/size]

Is je man nu al de hele dag niet los te krijgen van autoweek.nl? Dan is deze speciaal voor jullie, dames - als pleister op de wonde. We willen niet rolbevestigend zijn, maar de verjaardags-500 van Barbie kan toch onmogelijk voor mannen bedoeld zijn.
Voor de vijftigste verjaardag van Barbie maakte Fiat deze speciale 500. Op 9 maart wordt hij in Milaan aan het publiek getoond tijdens de modeweek. Daar komt hij aan met Barbie op de bijrijdersstoel – Ken zit achter het stuur, want autorijden is natuurlijk mannenwerk. Vanuit de auto stappen ze op een roze loper.
Roberto Giolito heeft ‘m ontworpen. Hij zorgde voor een diepglanzende zuurstokroze lak. Binnenin is er zilver gelamineerde alcantara bekleding die volgens zijn maker ‘schittert tot aan het dak’. Maar er zijn meer glitters: ook de lijsten in het interieur, de wieldoppen en de raamomlijsting zijn voorzien van uitbundige glimmertjes.
In het handschoenenkastje is er speciale ruimte voor lippenstift. Het opbrengen kan niet misgaan door de met LED verlichte make-upspiegel. De auto heeft zijn eigen hoes waarop de klassieke 500 staat afgebeeld en een handtekening van Barbie prijkt.
196baf89c6f406ea4026000d02fd1a16.jpg

a40d7d55aadc55069b7685a378010d18.jpg

887b1ea641e0a5f38f0580f0ac0dd9c6.jpg

0289b948c4d954cdf592531dfdc6da96.jpg

Fiat stelt de kakelverse 500C, waarbij de C voor Cabrio staat, eerst voor grote markten beschikbaar, alvorens de hatchback met stoffen roldak op de Nederlandse markt uit te brengen. Een en ander heeft te maken met de gelimiteerde productiecapaciteit van de open uitvoering.

De fabrikant kan maximaal 25.000 stuks van de 500C vervaardigen. Ter vergelijking, van de 500 zelf verlieten afgelopen jaar meer dan 200.000 stuks de fabriekspoort. Hoe groot het percentage C's van de 500-verkopen gaat uitmaken op de Nederlandse markt, kan de importeur nog niet inschatten. De wagen komt deze zomer uit.

VOLLEDIG ELEKTRISCH

Met de 500C geeft Fiat een vervolg aan de moderne interpretatie van de oer-500. Net als bij het origineel uit de jaren vijftig heeft Fiat gekozen voor een uitvoering waarbij louter het deel tussen de dakbogen kan worden geopend. Het stoffen deel schuift na een druk op een knop vol-automatisch naar achteren. Vervolgens komt de glazen achterruit deels los van de kap horizontaal boven de bagage-afdekking te liggen, beschermd door het stoffen dak. Magna-Steyr is verantwoordelijk voor de constructie.

De importeur kan nog geen prijsstelling voor de tweede variant noemen. Het bedrijf zal de auto als zelfstandig model binnen het 500-gamma positioneren in plaats van het dak als optie op de prijslijst op te nemen.

AFGEBLAZEN

Na de 500 en 500C is het de beurt aan een stationwagon-variant van Fiat's benjamin. Dat model zou volgens planning komend jaar arriveren De komst van een volledige cabriolet is volgens de woordvoerder afgeblazen.

Bron: Autotelegraaf

BOE! :cry:

Autoweek had het erover dat er 50.000 stuks kwamen. Maar ing. is het een erg gaaf karretje geworden!

Terug
Bovenaan