Fiat 124 Spider probleem met automaat

Emilio

Net ingestapt
Heb een nieuwe Fiat 124 Spider automaat van 09/2019 met 5000 km,en heb een probleem met de transmissie bij koude motor
Hij slipt bij elke versnellingen ook als ik manueel schakel.Eens op temperatuur doet hij het perfect.Bij Fiat vinden ze het probleem niet!!!

De informatie die ik kan vinden wijst op een automaat met koppelomvormer van Aisin.
Als er dan slip is kan het zijn dat de lockup van de koppelomvormer niet goed werkt als de bak koud is.

Ken er zelf niks van maar ze zeiden wel iets van die lockup, hij blijft ook heel lang koud dus waarschijnlijk werkt de thermostaat ook niet behoorlijk. Morgen weet ik meer. Alvast bedankt

Als de MX5 dezelfde automaat heeft.. even langs bij een Mazda servicepunt voor een second opinion?

Mijn automaat met koppelomvormer slipt ook behoorlijk als de bak nog koud is. Dit is met opzet om de bak olie snel op temperatuur te krijgen. Zeker nu het buiten wat kouder is, is dat merkbaar. Wanneer houdt het slippen op? Bij mij naar een paar kilometer. In de eerste paar versnellingen is er altijd wel wat slip.

Terug
Bovenaan