Henke wybe
Startmotor
Na 567.000 km is m’n auto echt klaar. Motor trilt, versnellingsbak trilt, in de winter wilde ’ie één keer niet starten (accu dood), en laatst viel de motor spontaan uit toen ik stilstond. Nu ook nog olielekkage. Het is over. Vermoedelijk vliegwiel, accu zal voor de winter moeten, distributieriem moet weer en voorbanden moeten ook, zit je op zeker 2k aan kosten, grote beurt is ook nog weer 400.
Ik rijd veel kilometers per jaar en krijg €780 per maand aan reiskostenvergoeding. Lease mag niet, dus dat zit in m’n salaris, heb 1000 compensatie gekregen per maand bruto plus dus de reiskosten zelf. Binnenkort verhuis ik naar een nieuwbouwhuis met zonnepanelen, dus thuisladen wordt grotendeels gratis.op het werk betaal ik 25 cent dat is heel redelijk.
Ik zoek een elektrische auto met minimaal 400 km echte range, comfortabel op de snelweg, betrouwbaar, en niet te duur in onderhoud.
Budget: liefst rond de 20k, max 30k
Op het lijstje staan:
Iemand tips of ervaringen, vooral als je ook veel rijdt?
Ik rijd veel kilometers per jaar en krijg €780 per maand aan reiskostenvergoeding. Lease mag niet, dus dat zit in m’n salaris, heb 1000 compensatie gekregen per maand bruto plus dus de reiskosten zelf. Binnenkort verhuis ik naar een nieuwbouwhuis met zonnepanelen, dus thuisladen wordt grotendeels gratis.op het werk betaal ik 25 cent dat is heel redelijk.
Ik zoek een elektrische auto met minimaal 400 km echte range, comfortabel op de snelweg, betrouwbaar, en niet te duur in onderhoud.
Budget: liefst rond de 20k, max 30k
Op het lijstje staan:
- Hyundai Kona 64 kWh – superzuinig, maar wat klein
- Kia e-Niro 64 kWh – ruimer, comfortabeler
- Tesla Model 3 Long Range (2019–2020) – top qua laden, wel duurder
- Tesla Model Y Long Range – ruimer dan Model 3, maar prijziger
- VW ID.3 Pro S / ID.4 (77 kWh) – twijfel hierover, vriend had veel softwareproblemen, dus ben voorzichtig
Iemand tips of ervaringen, vooral als je ook veel rijdt?